PDA

Bekijk Volledige Versie : [De Pest] In USA !!!

Keyser Suze
14-07-14, 08:01
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-13/colorado-man-infected-deadliest-rarest-form-plague

…ťn geval, dus geen drama vooralsnog, maar griezelig is het wel. De pest heeft een man in Colorado besmet, waarschijnlijk via zijn hond.

Gisteren werd bekend dat de CDC enorm had lopen kloten met zeer gevaarlijke virussen en anthrax (lees: Keek op de Week) en nu dit weer terwijl we reeds ebola hebben.

Preppen die maskers!

Tom
14-07-14, 08:30
Keyser Suze

Zijn de maskers uit de prepshop goed tegen "De pest" en de 2e ziekte die je noemt.

Tom
14-07-14, 08:34
Verdraaid, stel ik een simpele vraag ben ik plotseling goeroe!

Lindaja
14-07-14, 08:56
volgens mij werd de pest overgebracht door de vlooien die ratten met zich meedragen. , dan helpt een masker dus niet

Heksenboot
14-07-14, 09:38
Duistere Middeleeuwen.

Wafels
14-07-14, 10:23
Eigenlijk best eng, , Ik weet niet hoe besmettelijk deze pest en de incubatietijd is misschien dat dat Keyser Suze hier wat meer over weet ??
maar als die hoog is en zoiets bereikt een stad dan hebben we een groot probleem . Ik zag dat de soorten pest goed te behandelen zijn met
anti-biotica , maar als er een hele hoop mensen tegelijkertijd ziek worden vraag ik me af of er men over voldoende anti-biotica beschikt om zoiets te lijf te gaan ??
gr will

Zanshin
14-07-14, 10:42
volgens mij werd de pest overgebracht door de vlooien die ratten met zich meedragen. , dan helpt een masker dus niet

Dit betreft de "pneumonic plague" en is overdraagbaar via de lucht. Daar komt het via hoesten en niezen.

Keyser Suze
14-07-14, 10:59
Eigenlijk best eng, , Ik weet niet hoe besmettelijk deze pest en de incubatietijd is misschien dat dat Keyser Suze hier wat meer over weet ??
maar als die hoog is en zoiets bereikt een stad dan hebben we een groot probleem . Ik zag dat de soorten pest goed te behandelen zijn met
anti-biotica , maar als er een hele hoop mensen tegelijkertijd ziek worden vraag ik me af of er men over voldoende anti-biotica beschikt om zoiets te lijf te gaan ??
gr will

Geen idee. Het is niet iets wat ik wekelijks op mijn spreekuur zie. Google?

SuzieQ
14-07-14, 14:07
Oke.. Bizar!

phaelin
14-07-14, 14:16
Dit betreft de "pneumonic plague" en is overdraagbaar via de lucht. Daar komt het via hoesten en niezen.

Voor zover ik me herinner was die pest die door vlooien werd overgebracht de builenpest (bubonic plague). Verder weet ik er bar weinig van. Mochten er meer gevallen komen dan zal ik 't maar weer eens opzoeken.

Vempain
14-07-14, 14:27
Hierbij wil ik graag nog een keer goed benadrukken dat buiten maskers ook een goed waterfilter echt een must is.
Natuurlijk wil ik geen mensen extra bang maken voor deze bacterie die de pest veroorzaakt maar deze komt ook nog regelmatig in Nederland voor.
En heb deze inmiddels ook al een paar keer onder de microscoop voorbij zien komen in drinkwateronderzoek.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je helemaal geen drinkwater meer kunt vertrouwen aangezien die kans dat deze bacterie er in zeer minimaal is vanwege de zuiveringstappen die genomen worden.
Maar mocht het waterbedrijf waar je bent aangesloten aangeven dat je het water eerst moet koken voordat je het gebruikt wees er dan alert op dat die waarschuwing niets voor niets is.
Het zijn dus niet alleen in de vlooien die deze ziekte kunnen veroorzaken maar kan ook in het water zitten.

phaelin
14-07-14, 14:45
Hierbij wil ik graag nog een keer goed benadrukken dat buiten maskers ook een goed waterfilter echt een must is.
Natuurlijk wil ik geen mensen extra bang maken voor deze bacterie die de pest veroorzaakt maar deze komt ook nog regelmatig in Nederland voor.
En heb deze inmiddels ook al een paar keer onder de microscoop voorbij zien komen in drinkwateronderzoek.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je helemaal geen drinkwater meer kunt vertrouwen aangezien die kans dat deze bacterie er in zeer minimaal is vanwege de zuiveringstappen die genomen worden.
Maar mocht het waterbedrijf waar je bent aangesloten aangeven dat je het water eerst moet koken voordat je het gebruikt wees er dan alert op dat die waarschuwing niets voor niets is.
Het zijn dus niet alleen in de vlooien die deze ziekte kunnen veroorzaken maar kan ook in het water zitten.

Werken de zuiveringstabletten van micropur en/of die van de prepshop hiertegen?

Vempain
14-07-14, 14:52
Werken de zuiveringstabletten van micropur en/of die van de prepshop hiertegen?
Zuiveringstabletten helpen ook tegen deze bacterie, dus is ook zeker een goede optie om in huis/tas te hebben.
Zelf ben ik persoonlijk alleen niet zo een groot fan van zuiveringstabletten omdat je daardoor weer andere stoffen in je lichaam krijgt en gebruik deze dan ook alleen voor pure nood (zitten wel standaard in m'n edc) maar dat terzijde ;)

phaelin
14-07-14, 14:57
Zuiveringstabletten helpen ook tegen deze bacterie, dus is ook zeker een goede optie om in huis/tas te hebben.
Zelf ben ik persoonlijk alleen niet zo een groot fan van zuiveringstabletten omdat je daardoor weer andere stoffen in je lichaam krijgt en gebruik deze dan ook alleen voor pure nood (zitten wel standaard in m'n edc) maar dat terzijde ;)

Zelfde hier, heb vier doosjes, maar puur voor backup. Liever koken en/of door een sawyer. Ik vind 't ook chemisch smaken dus als ik ermee moet koken liever niet. Maar als 't even niet anders kan heb ik er van 1 tablet per liter en van 1 tablet per 10 liter.

nanna
14-07-14, 15:09
Ik heb deze op de kraan zitten.

http://www.water-solutions.nl/wp-content/uploads/EWO-Vitality-Filter_2-400x400.jpg

phaelin
14-07-14, 15:13
Ik heb deze op de kraan zitten.

http://www.water-solutions.nl/wp-content/uploads/EWO-Vitality-Filter_2-400x400.jpg

Ook in de douche?

nanna
14-07-14, 15:16
http://www.water-solutions.nl/producten/ewo-vitality-filter/

Hier de hele link is wat handiger:)
phaelin , nee dat past niet daar heb ik 'n andere op. Even kijken of ik die ook kan vinden.

nanna
14-07-14, 15:26
http://www.watershop.aquatechnic.nl/data/articles/images/small/s_93.jpg

Deze heb ik in de douche zitten.

Je hebt ook filters die je in de handdouche zelf kan doen, maar in mijn model ging dat niet..

homerun
14-07-14, 18:19
gelukkig heb ik mijn WO2 gasmasker.
met 4 filters

VivNL
14-07-14, 18:44
lol Gefeliciteerd :)) Quarantaine lijkt me het beste tegen de Pest, verder weet ik er eeinig van. t Klinkt als een ziekte die het laatst in de Middeleeuwen voorkwam... Misschien later nog, maar zeker niet meer iets van deze tijd... je vraagt je af hoe zoiets dan ineens weer de kop kan opduiken...

Verdraaid, stel ik een simpele vraag ben ik plotseling goeroe!

Stuudje
14-07-14, 18:52
lol Gefeliciteerd :)) Quarantaine lijkt me het beste tegen de Pest, verder weet ik er eeinig van. t Klinkt als een ziekte die het laatst in de Middeleeuwen voorkwam... Misschien later nog, maar zeker niet meer iets van deze tijd... je vraagt je af hoe zoiets dan ineens weer de kop kan opduiken...Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.
Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.

VivNL
14-07-14, 18:54
Gelukkig hebben we internet, Bedankt voor de uitleg Stuudje.
Wellicht voor een ieder handig dan de symptomen te kennen, want als ik me niet vergis, is het een ziekte waaraan je snel kan overlijden

Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.
Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.

Kans
19-07-14, 17:07
De Pest, Bijna niet meer bestaand, bijna....

Ik mis op ons mooie forum een aantal zaken, goede info over medicijnen, medische verhandelingen enz. Is er een van.
Dus lees ik maar veel op buitenlandse flora, waar er wel 'deskundige' hun nek uitsteken en proberen om de bevolking ondanks alle risico's die er echt zijn omdat een verkeerde diagnose, behandeling net zo erg kan zijn als een echte ziekte, voor te lichten.

Ik vind bv volgende post over de pest; informatief, to the point en geen angstzaaierij:
Er zouden meer van dit soort post mogen komen, nog beter in het Nederlands:

http://survivalblog.com/potential-bioterrorism-agent-found-in-colorado-by-cynthia-j-koelker-md/

Prep ze,
K a n s

Geert
19-07-14, 22:16
Beste Kans . KS heeft een paar dagen terug een topic gemaakt van de pest ( de ziekte ) zou dat niet beter samengevoegd worden ?

Geert

Cyberbeer
19-07-14, 23:16
Is samengevoegd :)

Keyser Suze
20-07-14, 08:49
Drie nieuwe gevallen in Colorado......http://www.zerohedge.com/news/2014-07-19/three-more-cases-most-deadly-form-plague-found-colorado

Peerke
22-07-14, 15:10
Volgens een artikel in Spitsnieuws. Builenpest in China.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2014/07/de-pest-uitgebroken-stad-in-quarantaine

Lekker
24-07-14, 00:57
Meer over China: Chinese Lock Down City Of 30,000 After Man Dies Of Bubonic Plague
As a precautionary measure after a man died of bubonic plague last week, a small city in China is in lockdown and 151 individuals have been placed in quarantine

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/chinese-lock-down-city-30000-after-man-dies-bubonic-plague

Ik moest even Googlen wat Bubonic Plague was, is Builen pest
EN-Wki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bubonic_plaguehttp://nl.wikipedia.org/wiki/Builenpest
NL-Wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Builenpest

Davena
22-06-15, 16:15
Weer een nieuw geval

http://www.cbsnews.com/news/in-rare-case-colorado-teen-dies-of-plague/

Japio
22-06-15, 16:31
En zo blijft de Zwarte Dood nog steeds in de wereld, klinkt aardig griezelig. De nachtmerries kunnen wat dat betreft weer terug komen.

bjo1998
22-06-15, 16:37
Geen idee. Het is niet iets wat ik wekelijks op mijn spreekuur zie. Google?

bereid je alvast maar voor :p

Marc67NL
28-08-15, 12:19
CDC Issues Plague Warning (http://www.newsmax.com/Health/Health-News/CDCk-plague-warning-flu-symptoms/2015/08/27/id/672249/)

The Centers for Disease Control and Prevention issued an update this week instructing doctors to consider the possibility of plague when they see patients complaining of flu-like symptoms.

Plague, the ancient disease most often associated with the Black Death during the Middle Ages, is not extinct.
Special: Arthritis Drugs Kill More People Than AIDS, Doctor Warns

A few cases usually pop up each year in the United States, but this year has been especially bad. Since April, 11 cases have been detected and three people have died.

"It is unclear why the number of cases in 2015 is higher than usual," said the CDC update.
States where human plague has been diagnosed are Arizona (two), California (one), Colorado (four), Georgia (one), New Mexico (two), and Oregon (one). (http://www.newsmax.com/Health/Health-News/CDCk-plague-warning-flu-symptoms/2015/08/27/id/672249/)

Bron: NewsMax (http://www.newsmax.com).

JJ&A
30-08-15, 21:14
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-13/colorado-man-infected-deadliest-rarest-form-plague

…ťn geval, dus geen drama vooralsnog, maar griezelig is het wel. De pest heeft een man in Colorado besmet, waarschijnlijk via zijn hond.

Gisteren werd bekend dat de CDC enorm had lopen kloten met zeer gevaarlijke virussen en anthrax (lees: Keek op de Week) en nu dit weer terwijl we reeds ebola hebben.

Preppen die maskers!

Bacterin, dit zijn microscopische kleine organismen. Ze voeden zich met organische afval. Daarbij brengen ze veel koolstof en stikstof in gemineraliseerde vorm terug in de kringloop. BacteriŽn kunnen in zeer slechte omstandigheden overleven door hun dikke celwand. Hierdoor zijn ze moeilijk uit te roeien. Ze kunnen mensen heel ziek maken als ze het lichaam betreden, omdat ze zich delen en andere cellen aan kunnen tasten. Bij deze stoffen noemen we bijv. Miltvuur(Anthrax), Botulisme, Pest, Tularmie.

- Virussen, dit zijn de kleinst bekende micro-organismen. Virussen leven zoals parasieten, ze kunnen niet leven op hun eigen, daarom gebruiken ze andere organismen om te overleven met als gevolg dat het andere organisme het niet overleeft. Maar deze cel heeft er dan in de tussentijd al wel voor gezorgd dat het virus zich kan delen en dus kan groeien. Van virussen is bekend dat ze zich lange tijd schuilhouden voordat ze in werking treden. En brengen niet meteen schade aan. Een goed voorbeeld hiervan is het Herpesvirus en de pokken.

- Toxinen, dit zijn eigenlijk gewoon afvalstoffen van een cel. Het bestaat uit de afbraakproducten van de celmembranen, waarvan de lipidebestandsdelen voor de giftige werking zorgen. De toxinen ontstaan bijvoorbeeld uit de stoffen zoals tetanus, difterie, botulisme.

JJ&A
30-08-15, 21:31

Wat kan er gebeuren als je dat water opslaat, kan het zich door warmte vermenigvuldigen??? of door andere dingen???
Hoe veilig is water opslaan dan wel???

Keyser Suze
30-08-15, 21:46
Bacterin, dit zijn microscopische kleine organismen. Ze voeden zich met organische afval. Daarbij brengen ze veel koolstof en stikstof in gemineraliseerde vorm terug in de kringloop. BacteriŽn kunnen in zeer slechte omstandigheden overleven door hun dikke celwand. Hierdoor zijn ze moeilijk uit te roeien. Ze kunnen mensen heel ziek maken als ze het lichaam betreden, omdat ze zich delen en andere cellen aan kunnen tasten. Bij deze stoffen noemen we bijv. Miltvuur(Anthrax), Botulisme, Pest, Tularmie.

- Virussen, dit zijn de kleinst bekende micro-organismen. Virussen leven zoals parasieten, ze kunnen niet leven op hun eigen, daarom gebruiken ze andere organismen om te overleven met als gevolg dat het andere organisme het niet overleeft. Maar deze cel heeft er dan in de tussentijd al wel voor gezorgd dat het virus zich kan delen en dus kan groeien. Van virussen is bekend dat ze zich lange tijd schuilhouden voordat ze in werking treden. En brengen niet meteen schade aan. Een goed voorbeeld hiervan is het Herpesvirus en de pokken.

- Toxinen, dit zijn eigenlijk gewoon afvalstoffen van een cel. Het bestaat uit de afbraakproducten van de celmembranen, waarvan de lipidebestandsdelen voor de giftige werking zorgen. De toxinen ontstaan bijvoorbeeld uit de stoffen zoals tetanus, difterie, botulisme.

Probeer je mij iets bij te brengen? Er staan nogal wat fouten in je tekst, het is handiger als je je eerst inleest in dit soort materie voordat je iets gaat beweren.

JJ&A
30-08-15, 22:50
Probeer je mij iets bij te brengen? Er staan nogal wat fouten in je tekst, het is handiger als je je eerst inleest in dit soort materie voordat je iets gaat beweren.

Ik heb alleen maar een stukje uit een belangrijk document gehaald, als aanvulling op jou gegevens.
Zie hier het gehele rapport van de geleerden om het te controleren:

Praktische opdracht ANW Chemische en biologische wapens

Dit staat er ook in:

Samenvatting en conclusies:

Biologische en Chemische wapens zijn dus de gevaarlijkste wapens die er zijn. Ze bestaan al zeer lang en zijn bij toeval ontwikkeld. Er bestaan vele verschillende soorten biologische en chemische wapens en er komen er steeds meer bij. En ze hebben vele verschillende functies. Van zenuwblokkerende strijdmiddelen tot Mosterdgas. Maar door verdragen word dit tegengegaan. Ondanks de dreigingen die er op dit moment gelden met Irak. Het maken van deze wapens is zeer goedkoop wat meteen ook het 2e grote gevaar is. Je kan er bijna niks tegen doen omdat onze technologie nog niet zo ver is met het tegengaan van deze wapens. We beschikken alleen maar over remmende stoffen. Er zijn wel natuurlijke antistoffen zoals knoflook en vitamine C. Maar biologische wapens worden vooral door arme landen gebruikt, omdat het simpel te maken is en zeer veel schade kan aanrichten. Met 1 kilo biologisch wapen Botilinum kun je 10 miljard mensen doodmaken. En deze stoffen zijn niet snel te ontdekken, omdat het geurloos en kleurloos is.

Dus er is wel iets te doen tegen de zeer gevaarlijke virussen en anthrax Pest/Mildvuur
Ook al zijn we niet allemaal zo onderlegd als jou we kunnen ook info vinden op het internet, en het voor leggen op het forum.

En zo blijft de Zwarte Dood nog steeds in de wereld, klinkt aardig griezelig. De nachtmerries kunnen wat dat betreft weer terug komen.

Ik zal je vertellen dat ons water systeem een open netwerk is voor terroristische aanvallen ze kunnen zo zeer gevaarlijke bacteriŽn terug persen in dit netwerk gebeurd dit op verschillende belangrijke verbindingen dan is de ramp niet te overzien.
1 kilo biologisch wapen Botilinum kun je 10 miljard mensen doodmaken

Het is zo aan te sluiten op in het huis, hotel, en in de beurt van regeringsgebouwen, het netwerk moet aangepast worden.

wodan
30-08-15, 23:15
Ik heb alleen maar een stukje uit een belangrijk document gehaald, als aanvulling op jou gegevens.

Dit staat er ook in:

Biologische en Chemische wapens zijn dus de gevaarlijkste wapens die er zijn. Ze bestaan al zeer lang en zijn bij toeval ontwikkeld. Er bestaan vele verschillende soorten biologische en chemische wapens en er komen er steeds meer bij. En ze hebben vele verschillende functies. Van zenuwblokkerende strijdmiddelen tot Mosterdgas. Maar door verdragen word dit tegengegaan. Ondanks de dreigingen die er op dit moment gelden met Irak. Het maken van deze wapens is zeer goedkoop wat meteen ook het 2e grote gevaar is. Je kan er bijna niks tegen doen omdat onze technologie nog niet zo ver is met het tegengaan van deze wapens. We beschikken alleen maar over remmende stoffen. Er zijn wel natuurlijke antistoffen zoals knoflook en vitamine C. Maar biologische wapens worden vooral door arme landen gebruikt, omdat het simpel te maken is en zeer veel schade kan aanrichten. Met 1 kilo biologisch wapen Botilinum kun je 10 miljard mensen doodmaken. En deze stoffen zijn niet snel te ontdekken, omdat het geurloos en kleurloos is.

Dus er is wel iets te doen tegen de zeer gevaarlijke virussen en anthrax Pest/Mildvuur
Ook al zijn we niet allemaal zo onderlegd als jou we kunnen ook info vinden op het internet, en het voor leggen op het forum.

Ik zal je vertellen dat ons water systeem een open netwerk is voor terroristische aanvallen ze kunnen zo zeer gevaarlijke bacteriŽn terug persen in dit netwerk gebeurd dit op verschillende belangrijke verbindingen dan is de ramp niet te overzien.

Het is zo aan te sluiten op in het huis, hotel, en in de beurt van regeringsgebouwen, het netwerk moet aangepast worden.
1: Het is Botulinum
2: Het is giftig wanneer: het in de bloedbaan terechtkomt of geÔnhaleerd wordt... Via drinkwater dus veel mensen direct besmetten is dus niet zo simpel en het zal snel duidelijk worden HOE er besmet is geworden,
dus een grote verspreiding zie ik niet direct gebeuren.
3: Via het leidingwater kan er inderdaad massaal besmet worden... dat klopt.

Loreen
30-08-15, 23:24

Er is al ontzettend vaak gewezen op het feit dat je, indien je iets citeert, altijd een bronvermelding moet plaatsen.

Edit:

Dit zou ik echt ontzettend knap vinden hihihi :o

Toef
30-08-15, 23:56

Ik was al aan het zoeken op ebay :rolleyes: ;)

Keyser Suze
31-08-15, 07:53
JJ&A - nevermind
wodan Loreen mijn kudo's zijn op

Miss Jade
31-08-15, 08:13

Dit staat er ook in:

[...]

ANW is een vak dat je op de middelbare school krijgt, misschien niet de meest handige bron? Misschien kan je kijken naar de bronnen die de scholieren hebben geraadpleegd en vanaf daar verder kijken :)

De scholieren kregen overigens wel een dikke zeven voor hun verslag ;) http://www.scholieren.com/praktische-opdracht/9284

Vempain
31-08-15, 09:51
Wat kan er gebeuren als je dat water opslaat, kan het zich door warmte vermenigvuldigen??? of door andere dingen???
Hoe veilig is water opslaan dan wel???
Bacterien vermenigvuldigen zich wanneer ALLE omstandigheden ideaal zijn.
Enkele dingen die bijvoorbeeld nodig zijn om een bacterie te vermenigculdigen zijn:
- Een voedselbron (vaak op basis van suiker of bloed oplossing)
- De ideale temperatuur
- De ideale vochtverhouding
- De hoeveelheid zuurstof
- Of het vat afgesloten is of open
En zo zijn er meerdere factoren die een rol spelen in de groei van de bacterie

JJ&A
31-08-15, 14:15
ANW is een vak dat je op de middelbare school krijgt, misschien niet de meest handige bron? Misschien kan je kijken naar de bronnen die de scholieren hebben geraadpleegd en vanaf daar verder kijken :)

De scholieren kregen overigens wel een dikke zeven voor hun verslag ;) http://www.scholieren.com/praktische-opdracht/9284

Bedankt Miss Jade voor uw humane reactie.
Mvg
J.J

apex
09-09-15, 01:38
De pest is helemaal niet zo bijzonder meer als dat het vroeger was, ware het niet dat het nog steeds besmettelijk en dodelijk is. Het kan met antibiotica verholpen worden (en laten we in godsnaam hopen dat dit voorlopig zo blijft!)