PDA

Bekijk Volledige Versie : EHBO tas update

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 18:30
FF een update van mijn set, heb net de aanvulling binnen.
Mochten jullie nog iets niet zien wat nog ontbreekt dan hoor ik dat graag!

1185711858

Lindaja
04-08-14, 19:01
zitten er pincetten en naalden in dat zakje ?
kan ik niet zo goed zien

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 19:04
zitten er pincetten en naalden in dat zakje ?
kan ik niet zo goed zien

Ja dat heb je toch goed gezien ;-)

MyronPrps
04-08-14, 19:05
wat gebruik je voor ontsmetting?

Dit is wel een leuk idee trouwens binnenkort ook maar eens alles op foto zetten.

Geert
04-08-14, 19:26
Ja welke ontsmetting? En zitten daar ook chirurgische handschoenen in?

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 20:11
Ja welke ontsmetting? En zitten daar ook chirurgische handschoenen in?

118601186111862

Zelf ben ik een betadine fan maar aangezien sommige mensen er allergisch op reageren gebruik ik enkel nog alchohol.
Ik heb iig geen sterile handschoenen.

Ik gebruik iig poedervrije handschoenen en latex vrij want een maat van me heeft een latex allergie en die kan je afvoeren als je die aanraakt met dat spul!

Geert
04-08-14, 20:40
Ik herkende het doosje niet dat in de hoek van de foto stond

12gauge
04-08-14, 20:42
niet steriele latex handschoenen kan je gewoon steriliseren met veel %% alcohol

Aapje
04-08-14, 22:41
Ik kan je zeggen dat je veel meer ontsmettingsmiddel in je tas moet hebben. Een infectie is het laatste wat je wilt hebben en antibiotica is weinig tot niet verkrijgbaar dan. Je kunt bij de kruidvat zo'n potje kopen met 70% alcohol. Maar ziet er goed uit! :)

Greener
04-08-14, 22:45
Ik zou persoonlijk je hoofdlampje upgraden naar een beter en waterdicht exemplaar.
Het type dat jij hebt heb ik er reeds meerdere van versleten (wat wil je ook voor die spotprijs)
In een BOB of medic kit zit er bij mij toch echt kwaliteit in.
Zou zonde zijn als je midden in de nacht aan het verbinden bent en de verlichting valt weg.
Verder ziet het er goed uit.

Greener

MyronPrps
04-08-14, 23:03
UNSHEEP NL/BE vind je dit niet wat weinig? ik heb een paar kleine betadine flesjes en 6flesjes ontsmettings alcohol van 120ml en daar kom binnenkort nog 6 bij.

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 23:10
UNSHEEP NL/BE vind je dit niet wat weinig? ik heb een paar kleine betadine flesjes en 6flesjes ontsmettings alcohol van 120ml en daar kom binnenkort nog 6 bij.

Ik heb nog wel meer hoor, en in de tas zitten 3 flesjes. Bit by bit komen we er wel, ik ben nog maar een beginnende prepper ;)

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 23:13
Ik zou persoonlijk je hoofdlampje upgraden naar een beter en waterdicht exemplaar.
Het type dat jij hebt heb ik er reeds meerdere van versleten (wat wil je ook voor die spotprijs)
In een BOB of medic kit zit er bij mij toch echt kwaliteit in.
Zou zonde zijn als je midden in de nacht aan het verbinden bent en de verlichting valt weg.
Verder ziet het er goed uit.

Greener

Een upgrade heb ik op mijn wishlist, kan helaas niet alles tegelijk kopen. Maar idd het is een koopje dus heb er gelijk 2 gekocht zodat mijn dochter er ook n heeft.

UNSHEEP NL/BE
04-08-14, 23:42

Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie medische prep-pakket eruit ziet!?

MyronPrps
05-08-14, 00:17
Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie medische prep-pakket eruit ziet!?

Ik hoop dat ik het niet vergeet maar morgen zal ik hier wat foto's plaatsen kunnen jullie gelijk mij eens flink wat tips geven:)

zippo
05-08-14, 09:45
mooie tas man..mijn meeste medical stuff heb ik op mijn tactical vest, en mijn laatste aanwinst is de leatherman raptor..een super goeie verband schaar

MyronPrps
05-08-14, 13:52
11874
11875

Het zijn geen super duidelijke foto's maar als je goed kijkt kun je al heel wat ontdekken:) als je iets niet zeker weet vraag maar raak:) gehele lijst van alles was net iets teveel om te typen haha.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik bewaar alles van de eerste foto's in een redelijk grote opslagbox van de action (Dragon box lt. 42)

en alles van de onderste foto's in een medicijn box van de hema.

bijna vergeten:

dit is de grotere voorraad van vooral paracetamol maar ook wat keel medicijnen.
11876

Stuudje
05-08-14, 14:00
Mooi overzicht MyronPrps
Misschien zie ik het niet, en is het er wel. Ik mis de veiligheidsspelden en/of blarenprikkers.
Meestal gebruik ik een veiligheidsspeld om een blaar door te prikken.
Blaren prikken komt regelmatig voor bij bv warm weer of ineens lang eind lopen of op verkeerde nieuwe schoenen lopen.

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 14:03
11874
11875

Het zijn geen super duidelijke foto's maar als je goed kijkt kun je al heel wat ontdekken:) als je iets niet zeker weet vraag maar raak:) gehele lijst van alles was net iets teveel om te typen haha.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik bewaar alles van de eerste foto's in een redelijk grote opslagbox van de action (Dragon box lt. 42)

en alles van de onderste foto's in een medicijn box van de hema.

Mooie set en redelijk compleet, ik mis een stift mocht je ooit een knevel moeten zetten voor de T en tijd op het voorhoofd, zitten er hechtpleisters bij en ik mis een ambu masker of kiss of life.
Uit ervaring :-/ weet ik dat een kiss of life erg handig kan zijn want niets is zo goor als iemand moeten reanimeren waarbij het snot de neus uit komt.

Tip als extra aanvulling een betenset en instant coolpacks.

Die wattenschijfjes neem ik iig mee als aanvulling op mijn set ;-)

Ps. let op met die papier tape / witte die laat erg snel los, ik ga liever voor de old school hansaplast tape, wel iets gevoeliger voor de huid maar blijft wel zitten. Ow lol gelijk een reminder voor mij zelf wat disposable scheermesjes erbij te doen want op harige benen blijft geen enkele tape zitten.

MyronPrps
05-08-14, 14:05
Mooi overzicht MyronPrps
Misschien zie ik het niet, en is het er wel. Ik mis de veiligheidsspelden en/of blarenprikkers.
Meestal gebruik ik een veiligheidsspeld om een blaar door te prikken.
Blaren prikken komt regelmatig voor bij bv warm weer of ineens lang eind lopen of op verkeerde nieuwe schoenen lopen.

ik heb wel wat veiligheids spelden ongeveer een stuk of 10 maar die lagen voor het meeste gedeelte onder de katoenschijfjes helaas.

maar toch zou ik graag wat meer willen juist vanwege deze redenen:)

en dankje trouwens:)

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 14:06
mooie tas man..mijn meeste medical stuff heb ik op mijn tactical vest, en mijn laatste aanwinst is de leatherman raptor..een super goeie verband schaar

Dang das een mooi schaartje maar ik schrok ff van de prijs :(

MyronPrps
05-08-14, 14:10
Mooie set en redelijk compleet, ik mis een stift mocht je ooit een knevel moeten zetten voor de T en tijd op het voorhoofd, zitten er hechtpleisters bij en ik mis een ambu masker of kiss of life.
Uit ervaring :-/ weet ik dat een kiss of life erg handig kan zijn want niets is zo goor als iemand moeten reanimeren waarbij het snot de neus uit komt.

Tip als extra aanvulling een betenset en instant coolpacks.

Die wattenschijfjes neem ik iig mee als aanvulling op mijn set ;-)

Ps. let op met die papier tape / witte die laat erg snel los, ik ga liever voor de old school hansaplast tape, wel iets gevoeliger voor de huid maar blijft wel zitten. Ow lol gelijk een reminder voor mij zelf wat disposable scheermesjes erbij te doen want op harige benen blijft geen enkele tape zitten.

Ik snap de stift niet? waarvoor dient die

ik heb 2 masker voor beademing in de ehbo sets zitten na mijn ehbo cursus werd die aangeraden dus gelijk 2 sets gekocht met dat masker erin.

de doos van leukotape classis is zowar sporttape en komt haast niet los, verder zijn die scheermesjes wel een erg goed idee inderdaad, de wattenbollen en schijfjes zijn erg handig om dingen mee te ontsmetten en dan later als soort verband te gebruiken met tape er over heen. en ohja PS:

11877 ;)

Stuudje
05-08-14, 14:15
Voor benen en armen en bv knien en ellebogen gebruik ik graag buisvormig elastisch netverband.

http://www.multimedi.com/www/images/afbeeldingen/Lohmann%20Rauscher%20afbeeldingen/tg%20fix%202%202006.jpg

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 14:26
Ik snap de stift niet? waarvoor dient die

http://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/index.php/Tourniquet

Bij het aanleggen van een tourniquet is het essentieel om op het slachtoffer te noteren hoe laat het tourniquet is aangelegd. Dit omdat de weefsels achter het tourniquet maar een bepaalde tijd zonder zuurstoftekort kunnen. Het tourniquet zal dan ook om de X uur kortdurend worden losgemaakt. Daarnaast bepaalt dit mede de urgentie voor ingrijpen. Indien een tourniquet onjuist gebruikt wordt of te lang aangedraaid is gebleven kan het aangedane lichaamsdeel afsterven en kan amputatie noodzakelijk zijn. Wanneer een tourniquet voor langere tijd moet blijven zitten rondom het aangedane lichaamsdeel, dan kan men overwegen om de extremiteit te koelen om schade te voorkomen.

Vandaar de stift, let wel op dat het een watervaste stift is want als de patient in shock raakt en eenmalig zweet heeft of gewoon zweet raak de notitie onleesbaar.

En ja ik ben me er van bewust dat je eerst moet trachten de bloeding te stoppen met een goed drukverband, een knevel is een "damn ik krijg het bloeden niet gestopt" middel!
Ow en ik heb geleerd de knevel altijd zo dicht mogelijk bij de wond aan te leggen. Voorbeeld voet eraf dan knevel onder de knie en niet erboven. Zo heeft de arts nog wat ruimte voor het maken van een mooie stomp ;-)

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 14:33
Zo kan het trouwens ook :p

11878

MyronPrps
05-08-14, 14:35
Zo kan het trouwens ook :p

11878

krijg ook een ongeldige afbeelding, ik gok op de scene van pearl harbor:)

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 14:36
die bijlage is ongeldig, krijg ik als bericht.

Zo dan...
11879

appelflapje
05-08-14, 16:12
Haai UNSHEEP NL/BE ,

Mooie set! Er zijn wel een aantal puntjes die ik zelf anders zou doen, en deze daarom graag met je deel als suggestie.

Je tas zit erg vol, als je daar met bloed bevlekte handschoenen in moet zoeken worden veel materialen onbedoeld vies. Ik heb mijn eigen tas zo ingericht dat alles op de "pak" ligt. Voor eerste (trauma) hulp. Net verbinden komt later wel, zodra de noodzaak van de eerste behandeling achter de rug is. Vandaar dat ik dan ook maar enkele standaard rollen verband in mijn tas heb. Ik maak meer gebruik van snelverband aangezien het sneller en makkelijker toepasbaar is. (dan sta je niet eerst te klooien met het open maken van het verbandrolletje, en daarna nog een keer de verpakking van het gaas kompres open maken, dat duurt te lang) Ik wil eventueel wel fotos van mijn tas posten als je daar interesse in hebt :).

Een sam splint is wellicht een mooie aanwinst voor je set. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een aantal KM afleggen met een gebroken arm zonder ondersteuning alles behalve een pretje is. Daarnaast zijn ze ook inzetbaar als nek kraag en te gebruiken voor alle ledematen. Voor €13.01 (evac.nl) kan daar niet veel aan mis gaan.

Je eigen bescherming is tijdens behandeling het belangrijkste. Ik zou dan ook mondkapjes toevoegen aan je set zodat je niet per ongeluk iets van speeksel, slijm of bloed in of rond je mond of neus krijgt. Kost geen drol en zorgt is naar mijn mening dan, echt onmisbaar. Ik heb deze http://www.evac.nl/shop/Mondmaskers-chirurgisch-3-laags--type-2-met-elastiek-p-1149.html

Een groot nood/trauma verband zoals een israeli bandage is ook een mooie toevoeging. Nou is de kans dat je deze nodig hebt in het dagelijks leven niet heel groot. Maar je kan er maar eentje hebben. Voor zo rond de €7,- ben je klaar.

Ook zou ik nog iets van oog/wond spoeling toevoegen. Kleine steriel verpakte ampullen zijn zeer bruikbaar en nemen daarbij weinig ruimte in beslag in tegen stelling tot de grote flessen die je na n keer weg moet gooien. Zelf heb ik deze http://www.evac.nl/shop/Cederroth-10-Eye-Rinse-Dispenser-p-1546.html

Misschien is het toevoegen van een gel voor brandwonden koeling ook een goed plan. In fles of sachet verkrijgbaar.

Als n na laatste puntje is het wellicht een idee om na te denken over een desinfectie vloeistof waar een kleurstof aan is toegevoegd zoals Betadine zodat je zeker weet dat je alles ontsmet hebt.

En dan als laatste, mijn tas is alcohol (en latex) vrij aangezien dit veel tot regelmatig voorkomende allergieen zijn. Er zijn genoeg andere middelen om dit gevaar op een allergische reactie te vermijden.

Hopelijk heb je er wat aan, en nogmaals, mooi set en tas :D!

Groetjes,

Appelflapje

UNSHEEP NL/BE
05-08-14, 20:47
FF kijken, een berg tips, tnx!!

* Een foto van jouw tas is idd welkom, kan ik altijd iets van leren!
* Die SAM split komt op mijn to buy lijstje!
* Ik wil nog een complete bio protection set kopen, hier zitten iig wat maskers en oogbescherming bij. Met het oog op Ebola e.d. had ik al een lijst gemaakt.
* Oogspoelwater, prima tip ga ik zeker regelen, waarschijnlijk die plastic ampulen met zoutoplossing.
* Brandgel zit er in, check :)
* Betadine stond gelukkig al op mijn lijstje en de inhoud van de tas is latex vrij.

Iedereen tnx so far, mijn set gaat zo de goede kant op!

appelflapje
05-08-14, 22:06
Ik ga even kijken waar ik de foto kan uppen, dan post ik em. mogelijk zo meteen nog. Even kijken of het met de belichting lukt :)!

appelflapje
05-08-14, 23:25
UNSHEEP NL/BE Hier zijn de foto's, punt is wel dat voor sommige middelen in mijn tas veel medische kennis nodig is.

(er is nog een voorvak, hier zitten pleisters, vuilniszakken en elastische banden voor knieen, enkels, polsen en ellebogen in 4 maten)

>hou in gedachte dat de tas alles behalve af is. Ik mis nog een hoop dingen.<

11893
^overzicht van de tas
11894
^spreekt voor zichzelf denk ik, tasjes met de verschillende middelen voor behandeling.
11895
^dit is het midden vak. Er zijn 3 compartimenten. Je kan ze alleen niet goed zien...
-LINKS BOVENIN (breathing):
2x 99.5% oxyfit 8L zuurstof fles (het is niet geweldig, maar beter dan niets)
Mondmasker voor de oxyfit bus
4x mondmasker
2x kiss of life (tape zit erop zodat het makkelijk te pakken is)

-RECHTS BOVENIN (bleeding)
3x israeli bandage 10cm
3x 12cm gerold snelverband
4x 60cmx80cm wonddoek (voor het inpakken van een diepe wond)
3x 10cm gerold verband
3x rol zelfklevend tape
5x 10x10 gaas kompres (aan de zijkant slecht te zien)
2x 5cm elastisch windsel

Naast de bleeding set zit een sam splint en 3 rollen watten voor tussen de huid en de sam splint in.

Daaronder vind je een ambu bag voor volwassenen. (de reden dat deze in de doos zit is dat hij zo beschermd blijft tegen klappen en vervorming. Hij zit ready to use in de doos.)
Daarnaast is al plek voor een hand afzuigpomp voor slijm enz maar die komt nog.

11896
(hier werk ik van links naar rechts van boven naar beneden)
-2x nitril geruwd maat M zwart handschoenen
-Mayo tube in maten 11cm, 10cm, 9cm, 8cm, 7cm, 6cm
-opzet stukjes voor het insecten bijt pompje (wat eronder zit)
-teken pincet 2 versies
-Tape 5cm breed aan paracord. (zo kan je de tape toch pakken, maar zodra je de tape weer loslaat rolt deze niet weg)
-laryngoscoop (middel grote)
-Hoofdlamp 2 witlicht standen, en 1 rood licht stand. (optie voor vervanging, dit is een goedkope niet betrouwbare lamp)
-2x rolletje van 5x 5x5 niet steriel gaas kompres voor tussendoor schoonmaken van handschoenen
-zaklamp led (optie voor vervanging, te goedkoop niet betrouwbaar)
-insectenbeet vacuum pomp
-2x schaar
-pincet
-sharpie

Hiernaast heb ik nog een doos en 3 grote verband dozen vol materiaal voor de langdurige wond zorg. Deze tas is ingericht op noodgevallen. En word gebruikt in combinatie met mijn EDC met daarin de IFAK en saturatie meter.

UNSHEEP NL/BE
06-08-14, 00:05
Mooie set, ziet er lekker functioneel uit!

De mayo tubes ook erg handig, wilde ik zelf nog aanschaffen, net als de resuscitator, past allemaal nog in mijn kennis en vaardigeheden.
Alleen de laryngoscoop, hoe en waarvoor ga je die gebruiken, intuberen met slang???

Ik zou zelf nog wel eens mijn skills willen oefenen mbt infuus zetten, das al weer jaren terug dat ik die gezet heb. Zal wel een lastig iets worden als particulier ;-/

appelflapje
06-08-14, 00:12
Haai Unsheep NL/BE,

De laryngoscoop heb ik gekocht voor het vrij houden (wat uiteraard ook kan met andere middelen) van de luchtweg en het checken voor blokkades achter in de keel. Niet voor intuberen hoor :), dat ligt buiten mijn kunnen.

Het is inderdaad lastig te trainen als particulier.

Groetjes,

Appelflapje

verkenner
10-08-14, 09:14
Prachtige set Appelflapje,waar heb je de tas vandaan aub.

12gauge
10-08-14, 10:12
appelflapje, ben je ook getraind om alles te gebruiken?

mooie set dat wel