Ga naar inhoud
GENEGEERD

Woon je aan zee? Koop zee zeep !


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Gast Dick Berts

Ik hoop dat ik niet meteen om zeep geholpen word, omdat ik een nieuw draadje begonnen ben, terwijl er al een item over zeep is. Volgens mij is dit geen zeperd, want jezelf een beetje schoon houden wordt erg lastig tijdens een shtf. Mensen die aan zee wonen, zouden wat speciale zeezeep moeten kopen. Gewone zeep doet het namelijk nauwelijks in zout water. Enige tijd geleden heb ik bij Bever Zwerfsport een paar vaste stukken zee zeep gekocht, maar ik zie ze niet meer liggen bij Bever.

 

Op internet kwam ik dit tegen;

 

http://www.careplusshop.eu/product/care-plus-clean-bio-soap/21790/

 

Goed merk. Lijkt me geweldig spul. Werkt ook in zout water. Ook voor onderin (ivm lekken) de BOB. Ik ga het uitproberen. Sorry voor het nieuwe draadje, maar ik vind dit heel belangrijk om onder jullie aandacht te brengen. Jezelf eens helemaal opfrissen in zee tijdens een shtf is ook psychologisch van groot belang. Even een litertje zoet water om het zout van je af te spoelen en je bent weer helemaal het heertje of een dame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik hoop dat ik niet meteen om zeep geholpen word, omdat ik een nieuw draadje begonnen ben, terwijl er al een item over zeep is. Volgens mij is dit geen zeperd, want jezelf een beetje schoon houden wordt erg lastig tijdens een shtf. Mensen die aan zee wonen, zouden wat speciale zeezeep moeten kopen. Gewone zeep doet het namelijk nauwelijks in zout water. Enige tijd geleden heb ik bij Bever Zwerfsport een paar vaste stukken zee zeep gekocht, maar ik zie ze niet meer liggen bij Bever.

 

Op internet kwam ik dit tegen;

 

http://www.careplusshop.eu/product/care-plus-clean-bio-soap/21790/

 

Goed merk. Lijkt me geweldig spul. Werkt ook in zout water. Ook voor onderin (ivm lekken) de BOB. Ik ga het uitproberen. Sorry voor het nieuwe draadje, maar ik vind dit heel belangrijk om onder jullie aandacht te brengen. Jezelf eens helemaal opfrissen in zee tijdens een shtf is ook psychologisch van groot belang. Even een litertje zoet water om het zout van je af te spoelen en je bent weer helemaal het heertje of een dame.

Hoi Dick, wauw voor mij is dit een oogopener. Had nog nooit gehoord dat gewone zeep niet werkt in combinatie met zout of brak water. Veranderd dit de samenstelling van de zeep of shampoo? Laat is weten wat jou ervaringen zijn met deze biozeep, trouwens best duur bijna 6 € voor 80 ml.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Chinaka. Gewone zeep schuimt niet in zout water. Daar zit een scheikundig verhaal achter. Het hoogste cijfer dat ik ooit gehaald heb bij Scheikunde op de middelbare school was een vier. Enorm mee gematst. In 1999 heb ik een meerdaagse prep oefening gehouden. Gas, water, elektra, de hele zooi zelf afgesloten. Heel leerzaam. Alles draaide perfect door en het viel me reuze mee, alleen werd ik zo vreselijk vies. Koop nou zo'n flesje en wacht niet op mijn test. Duur? Moet ik zes euro overmaken? Je hoeft er nu niet je hoofdwasmiddel van te maken. Bij shtf spring je eens in de week met dat flesje in zee. Als je zuinig bent gaat het lang mee. Doen! Is echt belangrijk. Met hartelijke groet, Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chinaka. Gewone zeep schuimt niet in zout water. Daar zit een scheikundig verhaal achter. Het hoogste cijfer dat ik ooit gehaald heb bij Scheikunde op de middelbare school was een vier. Enorm mee gematst. In 1999 heb ik een meerdaagse prep oefening gehouden. Gas, water, elektra, de hele zooi zelf afgesloten. Heel leerzaam. Alles draaide perfect door en het viel me reuze mee, alleen werd ik zo vreselijk vies. Koop nou zo'n flesje en wacht niet op mijn test. Duur? Moet ik zes euro overmaken? Je hoeft er nu niet je hoofdwasmiddel van te maken. Bij shtf spring je eens in de week met dat flesje in zee. Als je zuinig bent gaat het lang mee. Doen! Is echt belangrijk. Met hartelijke groet, Dick.

 

Haha bedankt voor het voorstel maar die 6€ lukt nog net. De rede waarom dit mij zo boeit is dat ik al jaren zelf zeep maak, very basic hoor en buiten de afwas gebruik ik die voor alles. Had er nooit stil bijgestaan dat dit wel is onder bepaalde omstandigheden niet meer bruikbaar zou kunnen zijn. Dus toch maar zo'n flesje aanschaffen. Ik doe die prep oefeningen trouwens constant, winter zomer maakt mij niet uit en eigenlijk heb ik daar ook niet zoveel last van. De elektriciteit en gas leverancier wel want die verdienen echt niet veel meer aan mij. Groetjes Chinaka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...