Ga naar inhoud
GENEGEERD

Minister kamp: jodium tabletten vanwege kerncentrale.


johnsmit

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

LOL die zin aan het einde ook :)

Onduidelijk is nog of de jodiumtabletten al vooraf worden verspreid onder de bevolking of pas na een eventueel ongeluk in de kerncentrale.

 

 

Ja joh, we laten de mensen ze wel ophalen na de ramp :p Ik mag toch hopen dat dit door het beroerde niveau van de journalist komt, de overheid snapt dan nog wel dat je die al wel in huis dient te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de mensen boven de 40, ik vond zojuist de volgende uitleg:

 

Voor wie zijn jodiumtabletten nuttig?

 

Jodiumtabletten worden aanbevolen voor mensen van 40 jaar en jonger. Hoe jonger, hoe belangrijker het is om u te beschermen tegen besmetting van radioactief jodium. Vooral baby’s en jonge kinderen lopen een verhoogd risico. Ook voor zwangere vrouwen van alle leeftijden is het advies een jodiumtablet in te nemen ter bescherming van hun ongeboren kind. Kijk op de bijsluiter voor de juiste dosering.

 

Ik ben ouder dan 40 jaar. Waarom wordt mij ontraden om jodiumtabletten in te nemen?

Bij mensen boven de 40 jaar is de kans op het krijgen van schildklierkanker door straling heel klein en wegen de positieve gevolgen van het innemen van een jodiumtablet niet op tegen de mogelijke bijwerkingen. Volwassenen boven de 40 jaar wordt dan ook afgeraden om jodiumtabletten in te nemen.

 

Ik ben ouder dan 40 jaar en zwanger. Moet ik wel of niet een jodiumtablet innemen?

Als u zwanger bent en ouder dan 40 jaar is het advies om wél een tablet in te nemen ter bescherming van uw ongeboren kind. Wanneer het kindje kort na inname van de tablet geboren wordt, dient u uw verloskundige of arts te vertellen dat u een jodiumtablet heeft ingenomen. De arts of verloskundige kan de schildklierfunctie van de baby dan in de gaten houden. Kijk op de bijsluiter voor de juiste dosering.

 

http://www.gemeentehulst.nl/Wonen_Leven/Veiligheid/Jodiumtabletten/Vragen_en_antwoorden_over_jodiumtabletten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...