Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Buck silver creek bait knife


daan

zou jij hem kopen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. zou jij hem kopen?



Aanbevolen berichten

0221BLX-B.jpg.60e9b357a9b8c733e9988d08e05b7f2e.jpg

 

de buck silver creek zou ik niet aanraden;

 

laten we is met het lemmet starten. het mes heeft een 420hc stainless titanium coated lemmet, hier begint het eigenlijk al want ik heb hem nu ongeveer 2 maanden(weinig gebruikt) en tot mijn verbazing begint de coating nu al te slijten en er zitten op de andere kant zie op de afbeelding is afgebeeld al vlekken waarvan ik sterk vermoed dat het roest. overigens is het mes wel goed scherp en scherp te houden. er zit een ook een gekarteld deel op de bovenkant, wat ik ook nadelig vind. ik had het mes namelijk gekocht met de gedachte dat ik er eventueel dan ook wat mee kan zagen, maar dat lukt me totaal niet. nou is dat nog niet eens het ergste, doordat het gekarteld is ben ik nu ook nog een ander stuk hout nodig om hout te splijten(doorheen drukken).dus jammer van die zaag.

PA030077.jpg.0e791b2e415213bffcf44c85a591cf7e.jpg

 

zie hierboven de vlekken waarvan ik vermoed dat het roest is, nadat ik het goed schoon heb gemaakt zag het er zo uit(onder) dus dat versterkt mijn vermoeden nog meer.

 

PA030080.jpg.fd7fcb9878275fd5ed6f954b54332d5a.jpg

 

dan gaan we naar het midden(geen flauw idee hoe het heet, dus zie foto)

PA030081.jpg.a03e13a699172197244b8cfabd845d32.jpg

 

klopt er zitten wat krasjes op, maar dat heb ik zelf veroorzaakt dus dat is geen minpuntje:o

wat ik wel een minpuntje vind is dat er iets speling in zit en er zit aan de rechterkant(lemmet kant)"waar het mes naar binnen gaat" een gleuf ertussen,waar door er vuil in kan verzamelen.

 

dan de handgreep; kort maar krachtig: prima handgreep.

en er zit aan de achterkant een oogje waar je evt. een touwtje door heen kan doen.

 

en als laatste het holster

het holster is gemaakt van hard plastic. wat ik wel fijn vind is dat ik het holster op de kop(met het mes erin natuurlijk) kan houden zonder dat het mes er uit valt.

het holster is aan de onderkant open en in de zijkant zitten een aantal gleuven;

aan de ene kant is dat wel fijn want dan kan als het er is het water er uitlekken en het mes kan dan drogen. aan de andere kant kan dat ook wel weer onhandig zijn want dan kan je er geen vloeistoffen(water bv.)in vervoeren.

 

PA030083.jpg.427a30c7866a21afa3ea1b54f5ca2316.jpg

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb er zo een ter ruil verkregen en ben er best tevreden over.

 

Heb deze uitgeleend op de vorige sc om een taaie gerookte ham mee te snijden, werkte goed...

Omdat het lemmet een beetje meebuigt is het ook geschikt om vis te fileren of groenten van hun schil te ontdoen met een onderlangse tehniek ( kant met de schil op de snijplank en langsgaan)

 

Het is een mes om voedsel te bereiden, geen bushcraft-mes...

 

Een mes dat roest is een mes dat niet gebruikt wordt of niet onderhouden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zo een ter ruil verkregen en ben er best tevreden over.

 

Heb deze uitgeleend op de vorige sc om een taaie gerookte ham mee te snijden, werkte goed...

Omdat het lemmet een beetje meebuigt is het ook geschikt om vis te fileren of groenten van hun schil te ontdoen met een onderlangse tehniek (schil op de snijplanken en langsgaan)

 

Het is een mes om voedsel te bereiden, geen bushcraft-mes...

 

Een mes dat roest is een mes dat niet gebruikt wordt of niet onderhouden is.

en er zat snee op . :D want ik heb de ham gesneden . Mijn inziens een goed mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
en er zat snee op . :D want ik heb de ham gesneden . Mijn inziens een goed mes.

 

Voortaan wel van je af snijden a.u.b.

Ik stond doodsangsten uit van die enge verhalen. :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zo een ter ruil verkregen en ben er best tevreden over.

 

Heb deze uitgeleend op de vorige sc om een taaie gerookte ham mee te snijden, werkte goed...

Omdat het lemmet een beetje meebuigt is het ook geschikt om vis te fileren of groenten van hun schil te ontdoen met een onderlangse tehniek ( kant met de schil op de snijplank en langsgaan)

 

Het is een mes om voedsel te bereiden, geen bushcraft-mes...

 

Een mes dat roest is een mes dat niet gebruikt wordt of niet onderhouden is.

 

euhmm...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpelweg beter onderhouden en gebruiken waarvoor het gemaakt is, een aardappelschil mesje is een verdomd slecht survival mes maar weer rete goed in aardappels schillen;)

Dit mes wordt wel verkocht als outdoor mes door de messenshop oa.

 

Buck Silver Creek Bait Knife informatie:

De Buck Silver Creek Bait Knife is een veilig, betrouwbaar en duurzaam outdoormes geschikt voor vele outdoor/survival taken. Het 11,1cm lange lemmet is gemaakt van 420HC en bevat een titanium nitride coating. De bovenkant van het lemmet is voorzien van een zaag

het handvat is gemaakt van rubber en heeft een stevige grip, ook als het mes nat is. Ook is het handvat voorzien van een roestvrij stalen veiligheidsstuk

http://www.messenshop.nl/buck-silver-creek-bait-knife/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat een shop een beschrijving of een advies geeft dat het altijd klopt, zelfde met reviews waarbij alle specs klakkeloos copy- paste worden gedaan.., zelf testen (al is het ff gebruiken van iemand anders) is imo nog altijd het beste...

 

Op de rug is geen zaag maar een kartelsnede, imo een groot verschil....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mes zelf ook besteld voor mijn winkel maar ik moet zeggen dat het toch een aardig mes is voor de prijs,

zelf zou ik denk ik eerder een mes pakken met een dikker lemmet maar dat is meer het persoonlijke doel waarvoor je je preps maakt.

Als je in je preps hebt mee gecalculeerd dat je veel gaat vissen, dan is dit misschien toch een mooie oplossing want hij is zeer geschikt als vismes.

Voor hout bewerking zou ik hem afraden.

 

Wat betreft het 'China' stempeltje, daar was ik zelf ook licht over teleur gesteld maar het valt me op dat de grote hoeveelheid messen die ik nu op voorraad heb bijna allemaal daar gemaakt worden (of ColdSteel sommige modellen in Zuid Afrika), nu moet ik zeggen dat 'made in China' niet meer het zelfde zegt over de kwaliteit als de producten waar vroeger 'made in China' op stond, want qua kwaliteit is bijvoorbeeld de SOG Sealpup Elite (Taiwan) echt degelijk, en valt er ook niet heel veel negatiefs over de andere messen van bijvoorbeeld Buck te zeggen. Het merk kan dan wel Amerikaans zijn, maar het arbeidsloon in China ligt gewoon velen malen lager dan daar.

Wil je echt voor 'Europese hoogwaardigheid dan kom je al snel bij Fallkniven, nadeel: prijs, maar je krijgt dan ook wel écht super kwaliteit messen.

Ik moet zeggen dat ik stiekem toch wel ben gevallen voor de Scandinavische merken zoals Mora, Light My Fire, Fallkniven lekker degelijk, oersterk en een strak design het zijn producten waarvan je kunt zeggen 'daar is over nagedacht'.

 

Wat betreft het onderhoud van messen, wanneer je messen langere tijd niet gebruikt kun je het lemmet het best even licht in oliën om corrosie te voorkomen.

vooral wat betreft de messen van carbonstaal -> deze zijn niet roestvrij! probeer ze ook altijd af te drogen wanneer ze nat worden, dit is ook van toepassing op de meeste bijltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een mes kopen die dubbelzijdig is geslepen? Zo'n kartelmes snede wordt ook gewoon gezien als snede net als vertanding om te zagen.

Hiermee mag je het mes wel thuis hebben liggen, maar niet bij je hebben in het bos bv.

@daan, is dit geen kloon? Gezien de beroerde afwerking van de snede en bobbelige coating?

Overigens importeert Buck zelve ook dit mes ipv dat het in de US wordt gemaakt. Zou Buck al zo zijn afgezakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit mes word voornamelijk veel onder "vissers" gebruikt, wij hebben zelf de inklap-versie van dit mes. Prima om een redelijk dik touw of vislijn mee door te snijden... vandaar ook de kartelsnede!

 

Je kunt er ook goed voedsel (vis) mee snijden, de meeste buck producten gaan erg lang mee mits ze goed onderhouden worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...