Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verbergen van je vermogen


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Ik heb hier thuis een paar oude PCs liggen. Zat er over te denken om die weg te gooien. Maar toen bedacht ik me dat zo'n PC kast een goeie plek is om waardevolle goederen in te bewaren. Als je het moederbord en de insteekkaarten verwijdert dan heb je genoeg ruimte voor een aantal blikken langhoudbaar voedsel of een paar staven/munten goud/zilver. Niemand zou denken dat je daarin iets waardevols zou hebben. Wat voor tips hebben jullie om je waardevolle spullen in te verbergen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is enkel bruikbaar als je het wil verplaatsbaar houden als groepje zaken. Wil je echt verbergen, dan begraaf je of metsel je in.

 

Alleen heb je dan te maken met grondwater. Als je blikken of wapens begraaft dan zijn die binnen de kortste keren doorgeroest. Je zou wel goud en zilver kunnen begraven,dat roest niet. Maar dan kan iemand anders het alsnog vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen heb je dan te maken met grondwater. Als je blikken of wapens begraaft dan zijn die binnen de kortste keren doorgeroest. Je zou wel goud en zilver kunnen begraven,dat roest niet. Maar dan kan iemand anders het alsnog vinden.

Nog nooit van inolien, invetten en kunststof gehoord?

Begraven is gevaarlijker voor ontdekking (metaaldetector) dan inmetselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch echt gaan voor een goede kluis.

 

De sleutel kan je dan via het de door Rodin getipte boek "Secret hidding places" goed verstoppen.

 

 

Koop geen kluis van 50 euro, want die hebben geen enkel nut

Zoek even via google op "how to open safe" en sta versteld.

 

 

De raat PT1 is een kluis die erg goed uit de tests komen.

en die krijg je ook niet open met de standaard methodes.

 

 

Uiteraard zo laag mogelijk plaatsen (liefst in kelder) vastzetten met keilbouten zowel achter als onder

en dan 1 meter beton er op storten (met wapening) zodat ze deze kluis niet zo makkelijk kunnen meenemen.

 

Wat ook een overweging waard kan zijn is om 2 kluizen te kopen

 

1 goedkope van 30 euro, en 1 echte.

Die echte stort je in op een plek die niet zichtbaar is

 

En die goedkope de plaats je op een gangbare locatie.

 

Als je dan onder dwang je kluis moet openmaken dan ga je naar je fake-kluis waar je uiteraard wel iets in heb liggen van belangrijke papieren, en 1/10 once munt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook een overweging waard kan zijn is om 2 kluizen te kopen

 

1 goedkope van 30 euro, en 1 echte.

Die echte stort je in op een plek die niet zichtbaar is

 

En die goedkope de plaats je op een gangbare locatie.

 

Als je dan onder dwang je kluis moet openmaken dan ga je naar je fake-kluis waar je uiteraard wel iets in heb liggen van belangrijke papieren, en 1/10 once munt voor de moeite.

 

Prima suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vloerisolatie in je kruipruimte,

sommige mensen spuiten de grond eronder een laag purschuim op, als je van te voren een paar waterdichtgekitte bakken erin maakt en volpuren maar, de bakken kun je afdekken met een plaatje hout waar ook purschuim opzit, niet te zien dan.

schuimpinda,s zijn nog makkelijker haal je je bakken gewoon onder de pinda,s vandaan en weer terug.

 

boeken units maken van ouwe boeken, hol ze uit en stop er spullen in, lijm ze aan elkaar om er langere voorwerpen in kwijt te kunnen,

 

oude leeggespoten spuitbussen(bijvoorbeeld toiletverfrisser,brandblussers) zijn prima om ruilwaar in te stoppen.

 

maak een kast met legplanken, die legplanken maak je lekker dik(zogezegd voor het mooi) plak ze mooi af met folie je kunt er allerlei zakken voedsel en dergelijke in stoppen.

ditzelfde kun je doen met holle boarddeuren(honingraatkarton eruit en spiegeltje ervoor)

 

heb je een voorraadkast?? maak er een extra achterwandje in, kost vrijwel niks van je ruimte maar zorgt ervoor dat er altijd nog wat achter staat wat je zelf dan weer weet.

 

onder veel douchebakken zit een schot wat ervoor geklapt wordt met magneetjes of klemmetjes(om bij je sifon te kunnen komen), precies de goede hoogte voor blikvoer.

 

gereedschapskisten vol met oud roestig gereedschap,schroeven/spijkers?? prima om zaken als dure messen en ruilwaar onderin te stoppen(inwikkelen in bubbeltjes please)(kun je zelf ook nog maken).

 

koop een lading plastic buizen van 125mm doorsnee vul die met blikken van onder tot boven en laat ze nonchalant in de hoek van je schuur leunen(ooit wilde je immers nog de riolering aanpakken toch??:rolleyes:) ditzelfde kun je doen in je kruipruimte, koop halfronde dakgoten laat ze van muur tot muur lopen met paar vertakkingen en zelfs een bochtstuk wat de grond ingaat,(is immers gewoon je riolering toch:rolleyes:) maak het oud met een grove korrel op je schuurmachine en giet er modder over.

niemand zal weten dat die pijp eigenlijk uit 2 delen bestaat en wat je zo open kunt klappen.(blikvoer wel in plastic wikkelen natuurlijk)

 

composthoop of regenton?? prima om spullen in te verstoppen. zolang je het waterdicht houd niks aan het handje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Potverdomme, dankzij jullie staan al mijn trucs nu op internet. Kennelijk waren ze niet zo origineel als ik gehoopt had...

 

Ik heb altijd het volgende beeld in mijn hoofd gehad; Dick Berts komt na een zware fietstocht richting Wieringermeer polder met een klein zakje aardappelen achterop terug bij zijn huis. Als hij de sleutel in het slot steekt, gaat de deur met een forse zwaai open en kijkt hij in de loop van een 9 mm pistool. Zes zwaar bewapende lieden uit de Randstad hebben zijn huis overgenomen....

 

Het verspreiden van je SHTF outfit over meerdere adressen lijkt mij altijd nog de beste beveiligingsmethode. Misschien is het wat al te ver doordacht, maar als je de keuze hebt, sla dan het liefste spullen op bij iemand die zelf ook prepper is en waarmee niet direct een logisch verband is. Als jouw huis een prepper paradijs is, dan ligt het voor de hand, dat tuig ook eens in het huis van je ouders gaat kijken.... Tenslotte kan het, als je in west Nederland woont, zin hebben, om wat spullen bij een kennis in oost Nederland op te slaan. Als je daar eventueel in je onderbroek komt aanspoelen, dan hoef je niet alleen van zijn genadebrood te leven. Want ook in oost Nederland ontstaat een ramp waarbij alles uitvalt, als west Nederland onder water loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@ Dr. Prepper. Als ik naar de Spaanse rente kijk (7,5%) dan denk ik dat de EU nog maar 1 a 2 uur extra tijd nodig heeft om ons spaargeld in rook te laten opgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

koop een lading plastic buizen van 125mm doorsnee vul die met blikken van onder tot boven en laat ze nonchalant in de hoek van je schuur leunen(ooit wilde je immers nog de riolering aanpakken toch??:rolleyes:) ditzelfde kun je doen in je kruipruimte, koop halfronde dakgoten laat ze van muur tot muur lopen met paar vertakkingen en zelfs een bochtstuk wat de grond ingaat,(is immers gewoon je riolering toch:rolleyes:) maak het oud met een grove korrel op je schuurmachine en giet er modder over.

niemand zal weten dat die pijp eigenlijk uit 2 delen bestaat en wat je zo open kunt klappen.(blikvoer wel in plastic wikkelen natuurlijk)

 

composthoop of regenton?? prima om spullen in te verstoppen. zolang je het waterdicht houd niks aan het handje.

 

 

eten moet je niet in garages bewaren tenzij deze goed geisoleerd is, temperatuur wisselingen zijn funest voor je eten

 

pvc pijp verstoppen op allerlei plaatsen is een beproefde methode in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic goede tips.

Dilemma, hou je sommige dingen voor jezelf, wat de vrouw of kinderen niet weten kunnen ze ook nooit per ongeluk of onder dwang vertellen.

Als alleen jij het weet waar wat gouden munten liggen en jou overkomt iets dan zijn ze verloren.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dr. Prepper. Als ik naar de Spaanse rente kijk (7,5%) dan denk ik dat de EU nog maar 1 a 2 uur extra tijd nodig heeft om ons spaargeld in rook te laten opgaan.

 

Waarom dat 7% percentage zo cruciaal is. Vanaf de 7% bestaat de helft van het budget van een overheid uit rentebetalingen. En bij Spanje is dat meer dan de helft. En bij Italie bijna de helft.

 

Ik vind het tekenend dat er deze zondag/maandag geen maatregelen zijn aangekondigd door de centrale banken of door Frau Merkel cs. Het is alsof men Spanje en Griekenland al opgegeven heeft. Het zou allemaal best wel sneller kunnen gaan dan we denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic goede tips.

Dilemma, hou je sommige dingen voor jezelf, wat de vrouw of kinderen niet weten kunnen ze ook nooit per ongeluk of onder dwang vertellen.

Als alleen jij het weet waar wat gouden munten liggen en jou overkomt iets dan zijn ze verloren.

 

Grt

Kans

 

Kinderen zou ik het zeker niet vertellen, die kunnen in hun onschuld tegen de verkeerde persoon iets loslaten. Maar je hebt absoluut een vertrouwenspersoon nodig, wie dat is, dat is heel persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...