PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn Epidemie-EDC

prepper053
08-10-14, 18:31
Ik heb het al eerder verteld dat ik een Epidemie-EDC zou gaan samenstellen in verband met de Ebola uitbraak in Afrika en de besmettingen die nu al gemeld worden in andere landen. Natuurlijk is dit setje niet alleen voor Ebola, maar ook voor andere ziektes te gebruiken.

De Epidemie-EDC is samengesteld uit de volgende artikelen:

- EHBO tasje (een klein EHBO tasje die ik niet meer gebruikte).
- 2x FFP3 Gezicht maskers.
- 2x Latex handschoenen (2 paar wel te verstaan).
- 4x Bioguard Desinfectie doekjes.
- 1x Medic Desinfectie spray.
- 1x Oogspoeling 20 Ml.

13587

13588

13589

Als iemand verbeteringspunten heeft dan hoor ik ze graag.

Keyser Suze
08-10-14, 18:40
Ik heb het al eerder verteld dat ik een Epidemie-EDC zou gaan samenstellen in verband met de Ebola uitbraak in Afrika en de besmettingen die nu al gemeld worden in andere landen. Natuurlijk is dit setje niet alleen voor Ebola, maar ook voor andere ziektes te gebruiken.

De Epidemie-EDC is samengesteld uit de volgende artikelen:

- EHBO tasje (een klein EHBO tasje die ik niet meer gebruikte).
- 2x FFP3 Gezicht maskers.
- 2x Latex handschoenen (2 paar wel te verstaan).
- 4x Bioguard Desinfectie doekjes.
- 1x Medic Desinfectie spray.
- 1x Oogspoeling 20 Ml.

13587

13588

13589

Als iemand verbeteringspunten heeft dan hoor ik ze graag.

Spatbrilletje of zo'n kleine zwembril. Die laatste beslaat niet door de lekkage van adem langs je masker en breekt ook niet zo snel.

Zanshin
08-10-14, 18:41
een anti-spat-bril?

Geen idee trouwens of deze zaken afdoende zijn, en de hamvraag is ook wel: wanneer gebruik je het? Als je in de trein zit en er 3 mensen hard aan het zweten zijn? Als je in een taxi stapt?

ghostwhiper
08-10-14, 18:42
prepper053 misschien nitrile handschoenen in plaats van latex vanwege latex allergie.
Daarnaast zijn ze ook wat sterker dan latex

prepper053
08-10-14, 18:48
ik ben zelf al een bril drager dus de kans dat er iets in mijn ogen komt is al klein, der halve heb ik ook oog spoeling erin gedaan , just in case. Er zijn wel van die tandartsmaskers met een spatschermpje erop, maar ik wist niet of die dingen wel FFP2 of FFP3 waren.

Ik ben zelf niet allergisch voor latex, dus nitrile is voor mij niet noodzakelijk.

Dauntless
13-09-15, 11:40
Ik heb nu ook een epidemie kit gemaakt:
Hij zit in een kleine doos van 3 liter. De bovenste laag is ontsmetting:
20684
Een flesje alcohol en alcoholdoekjes voor oppervlaktes.
De onderste laag is bescherming
20685
Een overall en een gelaatscherm (zelf gemaakt)
20686
Adembescherming, 3 mondkapjes.
20687
Afdeling handschoenen: een doos met 100 nitril handschoenen van EN 374-2, een doosje latex handschoenen en twee paar gele latex afwashandschoenen.
20688
Zo zie ik er uit in de volledige uitrusting.

Een tweede post volgt nog.

Dauntless
13-09-15, 11:49
Er hoort ook een EDC bij:
20689
20690

Daarin zit:
-twee paar nitril handschoenen
-Twee gewone mondkapjes
-Twee FFP2 mondkapjes
-Twee spatbrillen
-Twee flesjes alcogel
-Alcohol doekjes

Op korte termijn komt nog in de kit:
-Flessen bleekwater
-Goede overalls (Microgard 2300)
-Gelaatsschermen
-Plastic zeilen voor een isolatiekamer
-Een hogedrukreiniger met een tank om de rug

Op lange termijn:
-Volgelaatsmaskers

Zo, dat was het.
Iemand nog tips, suggesties of wijze raad?
Mis ik nog iets?
Laat het weten

dubbel0
13-09-15, 12:02
Dauntless

ik zie er zo (http://www.studiogum.com/bilder/an_ga5_3_sw.jpg) uit...

en mijn vrouw zo (http://image.ec21.com/image/zjwenxing/OF0009529183_1/Sell_rubber_latex_fetish_fashion.jpg).....

in onze pakken ....

linkwarning!! :o

phaelin
13-09-15, 12:05
Mijn epidemie spul bestaat uit een doosje nitrils, een doosje ffp3 maskers, 2 veiligheidsbrillen voor brildragers en 27 grote rollen duct tape op het ogenblik. Dus deuren dicht, zoveel mogelijk alles afplakken (wel zorgen voor wat ventilatie natuurlijk zodat ik de moord niet stik). Voer en water zat in huis dus ik sluit mezelf in zo'n geval gewoon op.

Stuudje
13-09-15, 12:07
Dus deuren dicht, zoveel mogelijk alles afplakken (wel zorgen voor wat ventilatie natuurlijk zodat ik de moord niet stik). Voer en water zat in huis dus ik sluit mezelf in zo'n geval gewoon op.Ehm, HOE ventileer je dan met je ramen en deuren dicht?

phaelin
13-09-15, 12:22
Ehm, HOE ventileer je dan met je ramen en deuren dicht? Er is een ventilatie systeem in de flat. Zolang er stroom is werkt dat. Heb er nu kranten in zitten want ik houd niet van die tocht de hele dag en soms trek ik gewoon de stekker eruit. Maar dat zou kunnen werken. Doe ik er een filter in (stofzuigfilter oid). Bij geen stroom moet er dan maar een klein bovenraampje op een kiertje staan.

Stuudje
13-09-15, 12:26
Er is een ventilatie systeem in de flat. Zolang er stroom is werkt dat. Heb er nu kranten in zitten want ik houd niet van die tocht de hele dag en soms trek ik gewoon de stekker eruit. Maar dat zou kunnen werken. Doe ik er een filter in (stofzuigfilter oid). Bij geen stroom moet er dan maar een klein bovenraampje op een kiertje staan.Ja, dat dacht ik al..dat is hetzelfde ventilatiesysteem waarvan wordt aanbevolen uit te zetten als er buiten wat in de lucht zit.

Sluit ramen en deuren

Bij een ramp of zwaar ongeval kunnen gevaarlijke stoffen in de lucht komen. U beschermt zich door te schuilen in een woning of gebouw.
Sluit ramen, deuren en andere openingen in uw woning. Denk ook aan tussendeuren, roosters, ontluchtingskokers en schuiven.
Ga in iedere ruimte na waar buitenlucht naar binnen komt en sluit die openingen af.
Zet als dit mogelijk is de mechanische ventilatie uit (de stekker zit vaak in de meterkast) of zet het systeem op de laagste stand.
Plak de afvoer van ventilatie en openingen af (met kranten of plastic).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/veiligheid-en-terrorismebestrijding/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-de-sirene-gaat

phaelin
13-09-15, 12:28
Ja, dat dacht ik al..dat is hetzelfde ventilatiesysteem waarvan wordt aanbevolen uit te zetten als er buiten wat in de lucht zit.

Yep, dat werkt voor een aantal uren, maar op een gegeven moment heb je toch lucht nodig. Improviseren dus. Je kunt niet 24 uur geen frisse lucht binnenlaten.

Stuudje
13-09-15, 12:33
Yep, dat werkt voor een aantal uren, maar op een gegeven moment heb je toch lucht nodig. Improviseren dus. Je kunt niet 24 uur geen frisse lucht binnenlaten.Ja, daarom vroeg ik dus hoe je ventileert als je alles afplakt...

apex
13-09-15, 13:33
Ja, daarom vroeg ik dus hoe je ventileert als je alles afplakt...

NBC filter / air scrubber aanschaffen?
Wel een dure grap!