Ga naar inhoud
GENEGEERD

Artikel in Vrij Nederland: Waar kunnen we heen als de pleuris uitbreekt?


Maria

Aanbevolen berichten

In Vrij Nederland deze week het artikel Waar kunnen we heen als de pleuris uitbreekt?

 

Vanuit een ander perspectief geschreven (vanuit de overheid en beleid gedacht) en zeker gefotografeerd dan wat ik wil fotograferen, maar zeker interessant om eens te lezen:

 

http://www.elinea.nl/artikel/waar-kunnen-we-heen-als-de-pleuris-uitbreekt

 

Voor wie nog geïnteresseerd is om mee te doen aan mijn project: zie http://preppers.nl/forum/threads/10972-Alweer-een-fotograaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
In Vrij Nederland deze week het artikel Waar kunnen we heen als de pleuris uitbreekt?

 

Vanuit een ander perspectief geschreven (vanuit de overheid en beleid gedacht) en zeker gefotografeerd dan wat ik wil fotograferen, maar zeker interessant om eens te lezen:

 

http://www.elinea.nl/artikel/waar-kunnen-we-heen-als-de-pleuris-uitbreekt

 

Voor wie nog geïnteresseerd is om mee te doen aan mijn project: zie http://preppers.nl/forum/threads/10972-Alweer-een-fotograaf

 

Misschien dat je het artikel als basis kan gaan gebruiken om eens uit te zoeken hoe en wat er nu bestaat aan al dan niet geheime schuilkelders.

Er waren grootse plannen in de jaren 70 ten tijde van de koude oorlog. Ik denk dat de stopera snel met de grond gelijk gemaakt wordt als bekend wordt dat de upper class daar zit en het pleps het maar buiten moet zien te redden.

Zit er een kelder onde d estopera ? Foto's iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit in ieder geval een parkeergarage onder, dus goed mogelijk dat er nog meer zit.

 

Misschien dat je het artikel als basis kan gaan gebruiken om eens uit te zoeken hoe en wat er nu bestaat aan al dan niet geheime schuilkelders.

Er waren grootse plannen in de jaren 70 ten tijde van de koude oorlog. Ik denk dat de stopera snel met de grond gelijk gemaakt wordt als bekend wordt dat de upper class daar zit en het pleps het maar buiten moet zien te redden.

Zit er een kelder onde d estopera ? Foto's iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit in ieder geval een parkeergarage onder, dus goed mogelijk dat er nog meer zit.

 

Maak een rondje, fotografeer alles en check of er typische deuren inzitten dan wel afwijkende luchtbuizen, teksten, toegangen etc.

 

De meeste parkeergarages die aangepast gebeouwd zijn zijn ooit gesloopt of worden niet meer onderhouden.

 

Denk bv ook eens aan de enorme opvang in de noordertunnel van Utrecht CS. Nu je het nodig kan hebben is ie technisch gesloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat het meer om de mensen dan om de locaties :)

 

Maak een rondje, fotografeer alles en check of er typische deuren inzitten dan wel afwijkende luchtbuizen, teksten, toegangen etc.

 

De meeste parkeergarages die aangepast gebeouwd zijn zijn ooit gesloopt of worden niet meer onderhouden.

 

Denk bv ook eens aan de enorme opvang in de noordertunnel van Utrecht CS. Nu je het nodig kan hebben is ie technisch gesloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat het meer om de mensen dan om de locaties :)

 

Beetje te kort door de bocht want de mensen "moeten" in die bunker.

 

Toen de geheime locatie van het amerikaanse congres bekend werd, die onder dat hotel was de reactie vanhet merendeel van de congresleden > daar ga ik van me levensdagen niet in.....

Zo'n zelfde geluid lieten de ambtenaren in Den Haag horen toe ze de kelder zagen onder hun gebouw.

 

Dus er is wel degelijk een wisselwerking tussen de mensen die preppen, de mensen die geprept worden en het pleps dat buiten komt te staan. Juist die tegenstelling is een mooi en duidelijk gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dat moet dan wel fotografisch interessant weer te geven zijn.

 

Beetje te kort door de bocht want de mensen "moeten" in die bunker.

 

Toen de geheime locatie van het amerikaanse congres bekend werd, die onder dat hotel was de reactie vanhet merendeel van de congresleden > daar ga ik van me levensdagen niet in.....

Zo'n zelfde geluid lieten de ambtenaren in Den Haag horen toe ze de kelder zagen onder hun gebouw.

 

Dus er is wel degelijk een wisselwerking tussen de mensen die preppen, de mensen die geprept worden en het pleps dat buiten komt te staan. Juist die tegenstelling is een mooi en duidelijk gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vrij Nederland deze week het artikel Waar kunnen we heen als de pleuris uitbreekt?

 

Vanuit een ander perspectief geschreven (vanuit de overheid en beleid gedacht) en zeker gefotografeerd dan wat ik wil fotograferen, maar zeker interessant om eens te lezen:

 

http://www.elinea.nl/artikel/waar-kunnen-we-heen-als-de-pleuris-uitbreekt

 

Dat artikel in Vrij Nederland is wel interessant voor veel Nederlanders, denk ik. De schrijfster van het artikel is in Amsterdam op pad gegaan om te bekijken wie wat doet om 'ons' te helpen bij een ramp: overstroming, nucleair dingetje, dat soort zaken. Blijkt dat er alleen een paar websites zijn die informatie bieden (denkvooruit.nl, postbus 51, dat soort spul) maar verder gaat de overheid er van uit dat we ons zelf wel redden. Dat kan de gemiddelde burger niet, denk ik.

 

O ja,die bunker onder de Stopera is alleen voor de ambtenaren die de zaak nog een beetje draaiende moeten houden bij een shtf. Tis maar dat u het weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja,die bunker onder de Stopera is alleen voor de ambtenaren die de zaak nog een beetje draaiende moeten houden bij een shtf. Tis maar dat u het weet!

Als de situatie zo ernstig mis gaat lijkt mij de kans zeer groot dat west-nederland onder water loopt, dan wil je daar echt niet in een schuilkelder zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...