Ga naar inhoud
GENEGEERD

Land kopen in Zuid Amerika (Brazilie, Bolivia etc)


Mason

Aanbevolen berichten

Zijn er hier ook preppers die een stuk land in Zuid Amerika bezitten? Of een goede tip hebben voor een betrouwbare website om grond te kopen in bijvoorbeeld Brazilie of Bolivia?

Wil me eens gaan verdiepen in de grondprijzen.

Bij voorbaat dank, alle info is welkom!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zuid-Amerika is groot hoor! Als je je in Zuid-Amerika wilt vestigen, zou ik in de eerste plaats wat inlezen in de politieke situaties van diverse landen. Politiek en financieel is het soms een puinhoop, of soms, meestal wel. Denk ook aan guerrilla, denk aan drugsbaronnen, denk aan strijd van de grootgrondbezitters tegen de indianenafstammelingen. Zoek uit hoe de positie van de buitenlanders daar is (want dat ben je dan) en of er redelijke kans is dat ze je accepteren, of dat het een strijd blijft als je je daar vestigt. Lees je wat in over de landelijke wetten en regelgeving, welke natuurrampen er regelmatig plaatsvinden.

Daarnaast, welke taal wil je leren, welke is te doen? Bolivia heeft bv drie erkende talen(en 34 lokale talen) Brazilië is geen Spaanstalig maar Portugees sprekend land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, grappig dat we die landen corrupt vinden. Echter in ons eigen land is de geldkraan dichtdraaien waardoor bejaarden verpieteren maar weigeren de afdracht aan het koningshuis bekend te maken normaal. Lijkt me net zo corrupt alleen hier dragen de criminelen 3 delige pakken en stropdassen. Even zonder gekheid, Alvast bedankt voor alle tips. Iemand nog een tip voor een makelaarssite?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies Kwa landen is ,Colombia,erg vriendelijk prettig service gericht. Surinam goedkoop vruchtbare grond,veel mogelijk Kwa financieel ontwikelling. En inderdaad Frans Guyana ,je heb de voordeel van Europa ,en goede vuchtbare grond.en gek genoeg Uruguay is ook een Fijn land met mogelijkheid en vrij stabiel.

Overal redelijk veel klein criminaliteit. Maar wat wil je daar doen, als pensionado door het leven, een bedrijf beginen,off grid in de jungle....als je meer info geef over wat je will, of je alleen Ben of met een gezin,leeftijd evt kinderen, een partner die mee ga.

Wat kan je,spreek je Spaans, Frans. Hoe makelijk leef jij in landen waar Electra een paar uren per dag beschrikbare is.

Koop geen land online of via makelaar, zorg dat je een paar manden ergens verblijf,en vraag aan ambassade voor betrouwbare land transactie. Als er geen nederlandse ambassade is kun je ook Kijken voor UK of Franse, die zijn vaak actieve en de zelde rechten gelden voor de meeste euro burger.

Je kun mij vragen voor meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...