Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf het meest krachtige natuurlijk antibioticum maken


Aanbevolen berichten

Sterk antibioticum

 

De basisformule van deze krachtige tonic dateert uit het middeleeuwse Europa, dat wil zeggen, uit de tijd toen de mensen leden onder allerlei ziekten en epidemieën.

 

Deze reinigende tonic is eigenlijk een antibioticum dat gram-positieve en gram-negatieve bacteriën doodt. Het heeft ook een krachtige antivirale en antifungale formule, verbetert de bloedcirculatie en lymfestroom in alle delen van het lichaam. Deze plantaardige remedie is de beste keuze voor de strijd tegen candida.

 

Bron: http://worldunity.me/dit-is-het-meest-krachtige-natuurlijk-antibioticum-ooit-doodt-alle-infecties-in-het-lichaam/

 

Raadpleeg ten alle tijden een arts! Dit is geen wondermiddel

  • Leuk 2
  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Kurkuma in de middeleeuwen?

En gember? Niet makkelijk te verkrijgen toen.

 

Maar goed, ik wil wel geloven dat het werkt.

Waar heb je dit recept vandaan?

Stom van mij.

........

De basisformule van deze krachtige tonic dateert uit het middeleeuwse Europa,

................

Toch eens wat minder snel leren lezen.

Die Kurkuma en de Gember zullen later wel toegevoegd zijn.

Net als de Chilli.

 

Mon excuses @Flow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit vind ik ook erg interessant, vooral omdat ik de ingrediënten op mierikswortel en appelazijn na, veel gebruik in de keuken. Eigenlijk gewoon de gezonde basis wat voeding betreft. Van de meeste ingrediënten is al lang bekend dat deze bijzonder gezond zijn. Ben benieuwd naar de werking ervan in deze geconcentreerde vorm, dus ik zal het recept zeker uitproberen. Bedankt dus @Flow! Ik ga het proberen met Madame Janette pepers, maar ik twijfel toch of ik het niet met één peper zal doen in plaats van twee, want zoals je wellicht weet, vergeleken met deze pepers zijn chilipepers net zoete paprika's. Maar jij zegt wel stellig dat je de heetste pepers moet nemen die je kunt vinden.. Weet je dat zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonely wolf, ik heb de link even doorgenomen, en voor zover ik lees lijkt kurkuma verschillende kwalen te kunnen verlichten, maar bij hoge doseringen verandert het DNA waardoor kanker zou kunnen ontstaan. Ik denk dat dit alles best goed zou kunnen kloppen, maar we hebben het hier niet over grote doseringen. Twee eetlepels kurkuma wordt verdund met de andere ingrediënten, en dan neem je daar een eetlepel per dag van. Dan zit je ruim onder de maximale dosering uit je link, behalve misschien als je daarnaast ook de hele dag Indiaas eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk recept en heb het gelijk op m n "to do" lijst gezet!

Wil alleen wel even toevoegen dat niet alle natuurlijke ingredienten goed zijn voor zwangere vrouwen. Sommige drijven zelfs af, dus risico op vroeggeboorte. Als je zwanger bent zou ik ten alle tijde alle ingredienten van wat je maakt, even op zoeken of het geen kwaad kan. De simpelste dingen als kaneel en venkel (en vele andere keuken kruiden) kunnen al meer risico geven op complicaties of vroeg geboorte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke reacties, bedankt allemaal! Ik ga voor de heetste madam janet omdat het de sinussen direct opent:) Een ieder moet natuurlijk voor zich zelf bepalen welke pepers je gebruikt....

 

Hier komt het recept vandaan : http://worldunity.me/dit-is-het-meest-krachtige-natuurlijk-antibioticum-ooit-doodt-alle-infecties-in-het-lichaam/

Nice! Hier ga ik ook eens mee aan de gang.

Mochten forumleden het te pittig gemaakt hebben, dan een klein beetje suiker toevoegen om te ontkrachtigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Best geinig dit, maar LET OP!! Niet gebruiken bij koorts, alle ingrediënten zijn koortsopwekkend.

Dat dit middel koorts opwekt is precies de bedoeling, hiermee geef je je afweer een boost, dat je net kan helpen om ziekteverwekkers teniet te doen. Maar als je al heel erg verzwakt bent (en nogmaals, als je al koorts hebt) dan werkt dit middel echt averechts. Voorzichtigheid geboden.

 

Er zijn in de kruidenwereld andere (en misschien betere) alternatieven. Volgens mij heb ik daar ooit eens een wat uitgebreider bericht over geschreven, ik zal ff zoeken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best geinig dit, maar LET OP!! Niet gebruiken bij koorts, alle ingrediënten zijn koortsopwekkend.

Dat dit middel koorts opwekt is precies de bedoeling, hiermee geef je je afweer een boost, dat je net kan helpen om ziekteverwekkers teniet te doen. Maar als je al heel erg verzwakt bent (en nogmaal al koorts hebt) dan werkt dit middel echt averechts. Voorzichtigheid geboden.

 

Er zijn in de kruidenwereld andere (en misschien betere) alternatieven. Volgens mij heb ik daar ooit eens een wat uitgebreider bericht over geschreven, ik zal ff zoeken.

 

Yes en juist daarom altijd eerst een arts raadplegen, bedankt voor de verduidelijking;)

 

Helemaal top, ik ben er nu al benieuwd naar.. Ook de kruidenwereld heeft een goede invloed op het menselijke lichaam. Ik maak graag meerdere recepten van verschillende ingrediënten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden, reeds in 2013 geschreven en ik plaats het nog een keer.

 

Van Pau d'Arco bast weet ik inmiddels dat de stof lapachol bacterie-, virus- EN schimmeldodend werkt.

Werking tegen Herpes Simplex en retrovirussen inmiddels aangetoond (op ratten getest). Als je een aftreksel maakt van de bast, voeg dan altijd vitamine C (of citroen/sinaasappelsap) toe, omdat anders de werkzame stoffen niet vrijkomen. Beter is een tinctuur maken (in alchol 2 maanden en dan zeven). Niet samen innemen met aspirine en bloedverdunners, omdat het kruid ook al bloedverdunnend werkt.

 

Hieronder het stukje uit 2013:

 

Er zijn ook een aantal kruiden die antiviraal en antibacterieel werken.

 

Knoflook (rauw!!) is namelijk een uitstekend middel, het heeft antivirale en antibacteriele werkingen. Het voordeel is dat knoflook de goede (darm)bacterieën in tact laat en dat gebeurt met antibiotica niet. Het beste is om een paar rauwe teentjes knoflook per dag te nemen. Je moet het dan persen en even 10 minuten blootstellen aan de lucht, voordat je het in een saus/yogurt met komkommer, sapje of warmgemaakte soep toevoegt. Een idee om te preppen: er zijn ook wilde knoflookvarianten beschikbaar, die vermeerderen zich en zijn winterhard. Let op: knoflook verdunt wel het bloed, niet handig om veel in te nemen als je al bloedverdunners slikt.

 

Volgens mij kun je ook heel goed knoflooktabletten inslaan. Ik heb ze ook in huis. Wederom de beste en meest natuurlijke. Ik neem ze zelf bij griep en verkoudheid. Geen idee of ze werken bij een ernstiger griep of ziekte. Bij een SHTF zou je grotere hoeveelheden moeten innemen bij een infectie. Hoeveel precies, dat weet ik nog niet.

 

Bij een blaasontsteking is Granberry een redelijk goed middel. (alleen bij chronische blaasontsteking is het meestal niet werkzaam) Wetenschappers zijn het niet eens over wat voor stof nou precies werkt. Maar bij gebruik werkt het bij de meeste mensen positief op de blaas. In de reformwinkel kun je vaak granberry sap kopen. Maar er zijn ook tabletten te koop. En uiteraard kun je ook vers sap persen als je verse Granberries weet te staan.

 

Echinacea (rode zonnehoed) is ook een goede! De stof inferon in dit kruid, zorgt ervoor dat virussen niet meer met elkaar kunnen communiceren en vermenigvuldigen. Je moet wel opletten dat je het kruidenextract neemt en niet het homeopatisch middel waar geen werkzame stoffen meer inzitten. En ook heeft het geen nut om het preventief te slikken. Het werkt pas als je een virus hebt. Echinacea kun je gewoon in je tuin laten groeien. Het beste is om bij een SHTF, als er geen antibiotica voorhanden is, de wortel in stukjes te koken en 6 keer per dag drink je dan 150 ml op. De wortels kun je ook drogen. Let op, dit doe je alleen in nood en dit kan niet samen met een heleboel andere medicijnen!!

 

Colloïdaal Zilver werkt zowiezo goed bij wondjes en zweren. Of het inwendig ook werkt, daar is men niet goed over uit. Maar één van de onderzoekers heeft er baat bij gehad. Bij een koortsaanval waarbij de koorts gevaarlijk hoog werd, zorgde colloïdaal zilver ervoor dat zijn koorts een paar graden zakte. Ik heb het zelf wel in huis en ik heb zilverwater gekocht waarbij de deeltjes zilver erg klein zijn.

 

Pau d'Arco schijnt ook heel goed te zijn. Ik heb me hier nog niet in verdiept, maar de Indianen gebruikten het bij infectie ziekten. (zie info bovenaan)

 

Nog een goede, één van de beste, is de Canadese Geelwortel (de Hydrastis Canadensis, niet te verwarren met de kurkuma). Ik heb hem zelf nog niet in mijn tuin staan. Hij is lastig te telen, en toch is dit één van de planten met de meest krachtige antibiotische werking. De stoffen in de plant stimuleren de werking van de macrofagen, dus de cellen die de virussen opvreten. Werkt bij virus-, bacterie- en schimmelinfecties. Niet samen met andere andere medicijnen die op het hart werken, de lever breekt ze namelijk sneller af. Niet langer dan 3 weken gebruiken.

 

Voor alles geldt niet zelf mee experimenteren, bij een infectie ga je gewoon naar een arts of een natuurgeneeskundige. Bovenstaande is bedoeld voor bij een SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Nog een goede, één van de beste, is de Canadese Geelwortel (de Hydrastis Canadensis, niet te verwarren met de kurkuma). Ik heb hem zelf nog niet in mijn tuin staan. Hij is lastig te telen, en toch is dit één van de planten met de meest krachtige antibiotische werking. De stoffen in de plant stimuleren de werking van de macrofagen, dus de cellen die de virussen opvreten. Werkt bij virus-, bacterie- en schimmelinfecties. Niet samen met andere andere medicijnen die op het hart werken, de lever breekt ze namelijk sneller af. Niet langer dan 3 weken gebruiken.

Ik heb ontdekt dat dit middel erg goed werkt tegen de klachten die mijn chronsiche gastritis met zich meebrengen. Ik hoop dat het met behulp van de canadese geelwortel, de kans krijgt om te genezen. Daar zal ik het middel alleen langer dan 3 weken voor moeten gebruiken.

Wat is de reden dat men dit niet langer dan 3 weken mag gebruiken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...