Ga naar inhoud
GENEGEERD

Help!!! Teken de petitie aub!!! Help!!!


Gast urbanprepper

Aanbevolen berichten

Gast urbanprepper

Minister Opsteleten is van zins om zonder duidelijke aanleiding, alleen vanuit emotionele / electorale gronden sportschutters te benadelen. bij deze een link naar een petitie om te ondertekenen tegen dit soort waanzinnige ideeën; de tekst is erbij gezet om het wat duidelijker te maken voor iedereen waar het eigenlijk om gaat, hij doelt op breivik o.a., waarvan de noren zelf zeggen; wij geven de sportschitters niet de schuld, aan dit soort gekken kan je niets aan of tegen doen. Opstelten zou zich beter druk kunnen maken om de illegale wapens, want daarmee worden de meeste moorden gepleegd ( zie toulouse), niet met de legale wapens van de sportschutters.

 

http://petities.nl/petitie/dynamische-disciplines-moeten-blijven

 

het is pure symboolpolitiek, en duidelijk een afleidingsmanouvre om het falen van zijn eigen ministerie en justitie te verdoezelen. ( alphen a/d rijn) "als kleuterleider heb je niets met de vunzige praktijken van robert M te maken, als moslim heb je niets met terrorisme te maken, als swift rijder heb je niets te maken met Karst T, dus als sportschutter heb ik zeker niets te maken met Tristan van der V. hoe in en in triest dit is waarom moeten wij dan hiervoor afgestraft worden!!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast urbanprepper

Kom op mensen, help de schietsport te blijven bestaan. Maar meer nog; help tegen deze betuttelende regering die alles aan banden wil leggen en graag voor u beslist en u behandeld als dom volk dat zelf niets kan regelen. Hoe lang nog voordat ze over uw hobby/passie een mening hebben??

 

Steun en teken de petitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Hoe meer hoe beter. Mensen die tekenen en GEEN sportschutter zijn is ook perfect want dat betrkend dat niet alleen schutters maar ook andere burgers het niet eens zijn met het betuttel van den haag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Sportschieten kan al zeer betaalbaar maar het ligt er aan wat je wilt.

Waar liggen jouw interesses? Pistool/revolver of geweer? Groot of klein kaliber? Lange-, middel-, of korte- afstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maatschappelijk gezien ben ik wel blij dat je in Nederland zo moeilijk aan het spul komt. maar als de poepventilator gaat draaien dan denk ik wel dat het een must is als je 'iets' hebt, want het zit me niet lekker dat iemand mij van mijn prepperspul kan beroven :( maar niet dat ik iets te verbergen heb, maar actief lid worden van een vereniging heb ik helemaal geen zin in en bovendien andere hobbies en prio's om mijn tijd aan te besteden.

 

ik vind het een lastige hoor, van de petitie, onwetend als ik ben op dit vlak denk ik toch snel aan die mafkees uit alphen. en heb me toen wel zitten verbazen dat je dat spul blijkbaar mag bezitten als je op een club zit. misschien niet helemaal rationeel gedacht, mag was wel mn gevoel toen het in het nieuws was enzo. maar als gezegd ben helemaal niet bekend met deze tak van sport dus kan ook moeilijk over oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Als je denkt dat het in nederland moeilijk is om aan vuurwapens te komen ben je echt een beetje wereldvreemd. Illigaal kan iemand binnen een half uur een wapen in zijn handen hebben. Legaal duurt zoiets ruim een jaar. De regeltjes van Den haag zijn een schijnveiligheid bedoeld om onwetende burgers in hun fantasietjes te doen laten geloven en om stemmen/zieltjes te winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Silverback:

Blij? Ik vind het juist jammer dat bijna iedereen weerloos is tegen gekken zoals in Alphen, die overigens toegang had tot illegale vuurwapens. Vrij vuurwapenbezit is juist geweldig voor de veiligheid in de maatschappij. Kijk naar Zwitserland, waar men zelfs verplicht is een vuurwapen te bezitten, en het laagste gewelddadige criminaliteitscijfer ter wereld heeft. Zelfde in Nieuw-Zeeland. Of het Verenigd Koninkrijk, waar na het vuurwapenverbod het aantal moorden en mishandelingen omhoog schoot. Zelfde in Australië. En natuurlijk de Verenigde Staten, die significant hogere gewelddadige criminaliteitscijfers heeft in staten en steden waar vuurwapens zeer beperkt zijn, dan in steden en staten waar het relatief vrij is. Lees deze eens: http://www.justfacts.com/guncontrol.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

bevolking die gewapend is kun je minder makkelijk je wil opleggen, just stating a simple fact.

 

waarom grote steden in amerika strengere regels hebben op wapenbezit is omdat er meer mensen wonen die wanneer die allemaal een wapen zouden bezitten een machtig leger zouden kunnen weerstaan.(maar dat is mijn theorie).

denk je eens in? in new york leven er 8 miljoen mensen ofzo, als de helft daarvan een wapen zou hebben dan heb je het over een groep van 4 miljoen mensen, wanneer die om wat voor reden dan ook in opstand dreigen te komen dan heb je een vijandige militie van 4 miljoen gewapende burgers tegenover je die strijden op HUN gebied.

daarom zeiden ze vroeger daar, ''het volk zou niet bang moeten zijn voor zijn leiders maar de leiders zouden bang moeten zijn voor het volk''.

de regering daar probeerd hun bevolking te onderdrukken zo langzamerhand met allerlei regels,wetten en angstzaaiere, maar als je angst zaait zul je paniek oogsten en als je onrust zaait zul je ellende oogsten, er komt een dag en dan heb je daar chaos in de straten van alle grote steden.

 

ik denk trouwens dat de meeste new yorkse huishoudens wel legaal of anders illegaal een wapen hebben hoor, of het nu pistool of kruisboog betreft maakt ze niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt dat het in nederland moeilijk is om aan vuurwapens te komen ben je echt een beetje wereldvreemd.

 

okee noem het maar naief, maar ik zou inderdaad denken dat het heel moeilijk is in nederland. heb wel eens gewoon gegoogled maar dat leverde echt helemaal niks op ofzo. heb blijkbaar ook 'verkeerde' vriende want ken niemand die het heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij vuurwapenbezit is juist geweldig voor de veiligheid in de maatschappij. Kijk naar Zwitserland, waar men zelfs verplicht is een vuurwapen te bezitten, en het laagste gewelddadige criminaliteitscijfer ter wereld heeft. Zelfde in Nieuw-Zeeland. Of het Verenigd Koninkrijk, waar na het vuurwapenverbod het aantal moorden en mishandelingen omhoog schoot. Zelfde in Australië. En natuurlijk de Verenigde Staten, die significant hogere gewelddadige criminaliteitscijfers heeft in staten en steden waar vuurwapens zeer beperkt zijn, dan in steden en staten waar het relatief vrij is. Lees deze eens: http://www.justfacts.com/guncontrol.asp

 

dat is serieus nieuw voor me, ik dacht juist dat de geweldscijfers in die landen (met name amerika) juist een stuk hoger lagen. komt ook door de films van michael moore die ik keek (bowling for columbine) maar ik zal je linkje eens kijken .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Je hebt wel eens gegoogled?? Serieus?? Googlen naar illigale wapens?? Fietsendieven hebben toch ook geen site? "KOOP HIER UW GESTOLEN FIETS TERUG......En als je legale wapens op het internet niet hebt kunnen vinden??...... Tsja wat moet ik daar dan op zeggen..

 

 

Ontopic: Den haag wil een(door de knsa erkende) dicipline verbieden omdat hij denkt dat deze gevaarlijk zou zijn en Tristan van der Vlisjes kweekt. Pure onzin en nergens op gebaseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel eens gegoogled?? Serieus?? Googlen naar illigale wapens?? Fietsendieven hebben toch ook geen site? "KOOP HIER UW GESTOLEN FIETS TERUG......En als je legale wapens op het internet niet hebt kunnen vinden??...... Tsja wat moet ik daar dan op zeggen..

 

ghehehe ja ok ok misschien beetje te erg naief gedacht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportschieten kan al zeer betaalbaar maar het ligt er aan wat je wilt.

Waar liggen jouw interesses? Pistool/revolver of geweer? Groot of klein kaliber? Lange-, middel-, of korte- afstand?

 

Stuur me een pm als je meer info wilt dan maak ik je wel wegwijs in de wereld van de sportschutter. :)

 

Zal ik zeker binnenkort doen. "Betaalbaar" is een subjectief begrip natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is serieus nieuw voor me, ik dacht juist dat de geweldscijfers in die landen (met name amerika) juist een stuk hoger lagen. komt ook door de films van michael moore die ik keek (bowling for columbine) maar ik zal je linkje eens kijken .......

 

Wat veel mensen ook niet weten is dat die mass shootings zoals op de Columbine school, de Virginia Tech universiteit en de Fort Hood kazerne, die vaak juist als argument tégen vrij wapenbezit worden gebruikt, juist plaats hebben gevonden op Carry Free/Gun Free Zones! Op alle bovenstaande voorbeelden (ja ook op de Amerikaanse legerkazerne Fort Hood) is het verboden een wapen te dragen. Zodoende is er ook niemand die de betreffende mass shooter kan uitschakelen. Als er op het Noorse eiland Utoya of in het winkelcentrum in Alphen ook maar één iemand was geweest met een pistool op zak, had-ie na de eerste, tweede, derde of voor mijn part vierde dode, de schutter kunnen uitschakelen. Elke dode die je kan voorkomen is er één. 59 in plaats van 69 doden op Utoya hadden tien gezinnen minder verwoest.

 

Criminelen, bontkraag overvallertjes en wannabe gangbangers komen toch wel - illegaal - aan hun wapens. Misdrijven worden bijna nooit met legale wapens gepleegd. Het is de correcte wet-vrezende burger die daar onder moet lijden. Daarnaast vind ik het gewoon uit filosofisch principe dat een burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zich zelf te kunnen beschermen, niet in de laatste plaatst tegen de (eventuele 'foute') overheid dan wel bij de afwezigheid van diezelfde overheid.

 

De al eerder door mij aangehaalde gear, gun and knife reviewer Nutnfancy is af en toe een zeer vreemde vogel (helemaal door Europese ogen) maar desalniettemin de moeite van het bekijken waard dunkt me. Soms maakt hij ook wat hij noemt een 'philosophy-vid' en heeft er een tiental aangaande het onderwerp wapenbezit gedaan. Hierbij een goede chronologische selectie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gIHDHZf1TA

 

http://www.youtube.com/watch?v=7dE4UgY7lgI

 

http://www.youtube.com/watch?v=SEbXuwDiUSo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
okee noem het maar naief, maar ik zou inderdaad denken dat het heel moeilijk is in nederland. heb wel eens gewoon gegoogled maar dat leverde echt helemaal niks op ofzo. heb blijkbaar ook 'verkeerde' vriende want ken niemand die het heeft :)

 

In België kun je ze gewoon legaal kopen zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjezus als ik strax naar mijn werk ga heb ik binneen een uur (als ik dat zou willen:p) een compleet wapenarsenaal voorhanden. En nee ik werk niet voor de overheid...

okee noem het maar naief, maar ik zou inderdaad denken dat het heel moeilijk is in nederland. heb wel eens gewoon gegoogled maar dat leverde echt helemaal niks op ofzo. heb blijkbaar ook 'verkeerde' vriende want ken niemand die het heeft :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

petitie is gesloten....

Jammer; had zonder meer getekend onder het motto;guns don't kill people, people kill people.

Verder een zinloze discussie;iedereen moet maar voor zichzelf uit maken of hij voor of tegen is,maar ik ben voor het vrijheids beginsel en denk dat er in NL nogal hysterisch over wapens gedaan word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

petitie is gesloten....

Jammer; had zonder meer getekend onder het motto;guns don't kill people, people kill people.

Verder een zinloze discussie;iedereen moet maar voor zichzelf uit maken of hij voor of tegen is,maar ik ben voor het vrijheids beginsel en denk dat er in NL nogal hysterisch over wapens gedaan word.

 

Petitie was ingediend en had het gewenste effect. Verbod kwam er niet dus einde oefening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...