Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mag werkgever leaseauto afpakken?


Tom

Aanbevolen berichten

Nu heb ik zelf geen leaseauto meer, maar als prepper met een leaseauto kun je tijdens een (aankomende) ramp juist de auto niet missen omdat deze ook vaak de BOV is.

Dus een vluchtauto wordt je dan afgepakt door de werkgever. Mag dat zo maar?

 

Gelukkig niet volgens de rechter;

http://www.intermediair.nl/magazine/20151029/?utm_medium=widget&utm_term=lead&utm_content=artikel_bekijken&utm_campaign=persgroep_netwerk&utm_source=ad.nl&policy=accepted&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2F#11

 

En nu niet denken bij een eventuele ramp (SHTF) ik houd de auto toch mooi, want als de rechtstaat nog werkt en er dus ook nog gewoon controle mogelijk is via de computers van de politie en RDW staat de auto als gestolen geregistreerd.

En in plaats van naar een ver oord te rijden zit je in het Schavot!

 

En niet te vergeten de ANPR-camera’s zien ze je overal.

 

Ik zorg ervoor dat mijn voertuig altijd aan alle wettelijke eisen voldoet, want je kunt tijdens een controle geen oponthoud hebben tijdens een Bug Out met de auto. En de Duitse Politie is niet makkelijk als er iets gevonden wordt wat niet aan de eisen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelf zijn we daar inmiddels ook mee bezig om uit te zoeken hoe het zit met leasewagens.

Niet voor onszelf maar voor m'n vader die van het bedrijf al ruim 30 jaar een auto van het bedrijf heeft.

M'n vader zat tegen een hernia aan waardoor het bedrijf hem een andere functie heeft gezeten.

In plaats van monteur die langs alle klanten gaat om problemen op te lossen doet hij nu nieuwe monteurs opleiden totdat hun voldoende kennis hebben om ook op pad te gaan naar klanten om te helpen.

Hierdoor zit m'n vader op dezelfde locatie waardoor het bedrijfswagentje met gereedschap voor hem niet meer nodig is maar het bedrijf wil hem ook geen personenwagentje meegeven en moeten m'n ouders voor het laatste jaar tot aan z'n pensioen toch nog een 2e auto gaan aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasewagen is loon.

Dus als de wagen verdwijnt, eender om welke reden, dan moet het loon veranderen als compensatie.

 

Vaak gaat er voor een leasewagen een deel van je loon af maar als je werkgever het collectieve beleid voor iedereen aanpast heb je in België vaak geen legale poot om op te staan, hoe het in Nederland zit weet ik niet. Vaak zijn leasingwagens geen toegevoerde waarde op loon omdat je bij de minste kras deze moet laten maken en je hebt maar een aantal reserves voordat er effectief een deel van je loon afgehouden wordt om de reparaties uit te voeren, verzwijg je de schade dan kan de werkgever een hoge boete oplopen afhankelijk van het leasingcontract...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasewagen is loon.

Dus als de wagen verdwijnt, eender om welke reden, dan moet het loon veranderen als compensatie.

 

Dat ligt er maar net aan.

Een dienstauto of leasewagen omdat je gereedschap mee moet is iets anders dan een leaseauto die je contractueel onderdeel gemaakt hebt van je aanstellingscontract.

In het laatste geval is het "loon in natura".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij een privé leaseauto, maar als ik tijdens een SHTF niet ga betalen is het ook niet best.....

wel iets om nog eens goed over na te denken.

we willen wel graag een tweede auto, maar dat zit er eventjes niet in.

 

maarja dat is eigenlijk met de hypotheek net zo..

 

Wat, je wilt een tweede hypotheek maar dat zit er even niet in?

Verder hebben zowel @-geanonimiseerd- als @jobs gelijk: een leasewagen is loon (dus: "kost" je geld als je deze ook mee naar huis mag nemen). En de bus met gereedschap die je 's ochtends op de zaak meepakt en 's middags weer terugzet is geen loon, maar een vervoermiddel om je werk buiten de poort te kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat, je wilt een tweede hypotheek maar dat zit er even niet in?

Verder hebben zowel @-geanonimiseerd- als @jobs gelijk: een leasewagen is loon (dus: "kost" je geld als je deze ook mee naar huis mag nemen). En de bus met gereedschap die je 's ochtends op de zaak meepakt en 's middags weer terugzet is geen loon, maar een vervoermiddel om je werk buiten de poort te kunnen doen.

 

nee een tweede auto,

 

kijk een leaseauto is prima maar er is niets van je eigen bij... ik huur als het waren die auto voor een bepaalde periode.

ik rij veel kilometers dus voor mij is dit een ideale oplossing maar,

mocht er wat gebeuren (SHTF) dan heb ik geen eigen auto om onbezorgd een lange tijd te verblijven in mijn BOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet veel effectieve om gewoon zelf een auto te kopen dan altijd maar dat gelease met schimmige constructies waarbij je zelf niets in te brengen hebt over je eigen wagen?

 

Het is een gebruiksvoorwerp, geen luxe middel. Enige waar ik een lening voor aan wens te gaan is een hypotheek. Voor de rest koop ik het, of ik koop het niet en bezit het dus ook niet. Heb je ook nergens gezeik over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet veel effectieve om gewoon zelf een auto te kopen dan altijd maar dat gelease met schimmige constructies waarbij je zelf niets in te brengen hebt over je eigen wagen?

 

Het is een gebruiksvoorwerp, geen luxe middel. Enige waar ik een lening voor aan wens te gaan is een hypotheek. Voor de rest koop ik het, of ik koop het niet en bezit het dus ook niet. Heb je ook nergens gezeik over.

 

dat is ook vaak zo, een leaseauto is geen lening. ik huur hem gewoon voor 3 jaar.

met mijn vorige (eigen) auto liepen de onderhoudskosten erg op doordat ik erg veel kilometers maakt.

ik ben nu iedere maand een vast bedrag kwijt en daar zit alles in behalve de brandstof.

heb nooit geen omkijken meer naar de auto en al helemaal geen hoge kosten die ineens opduiken voor een reparatie etc.

alleen zorgen dat ik optijd de tank vol gooi en geen schades maak, maarja dat is met iedere auto zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...