Ga naar inhoud
GENEGEERD

Amoxicillin


shooter

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit antibioticum heb ik mijn dochter eens gegeven toen ze 4 was.

Ze had in de wei gespeeld, en na een paar dagen kreeg ze ineens last van hoofdpijn. Ik ging kijken, bleek dat er een gigantische teek op haar hoofdje zat. Ik heb de teek weggehaald, maar de wond zag er echt verschrikkelijk uit, wit, rood, dik, pus, noem maar op, duidelijk ontstoken. Ik heb haar toen 3 weken lang een kuur met Amoxicilline gegeven, want ze kreeg er ook nog koorts bij! Dat is een alarmsignaal, koorts na een tekenbeet wijst op de ziekte van Lyme. En die wil je dus NIET hebben. De dosering die ik haar had gegeven weet ik niet meer precies, maar dat staat op de verpakking. gaat per kg lichaamsgewicht.

Heel verstandig om in huis te hebben. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind overlijdt of levenslang gehandicapt raakt door iets wat zo makkelijk voorkomen kan worden.

Ik heb zelf een hekel aan medicatie, zeker antibiotica (ik vind dat het veel te vaak onnodig wordt voorgeschreven, wat zorgt voor resistentie als je het nodig hebt) maar met Lyme zal ik nooit risico's nemen. Als je een teek hebt, en deze meer dan 24 uur op je heeft gezeten, doe dan een kuur. De gevolgen van een besmetting met Lyme merk je pas als het te laat is. En zorg altijd dat je jezelf, je partner, je kinderen,... controleert op teken. Elke avond voor het slapen gaan doen wij dit standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!

Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!

Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

 

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriën.

 

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriën zoals:

-luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)

-huidinfecties

-blaasontsteking

-Chlamydia

-ziekte van Lyme

-maag- of darmzweer

-hersenvliesontsteking.

 

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:

-Capsules

=innemen met een half glas water of andere drank.

-Oplostabletten (‘solutab' of ‘dispers')

=laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.

-Drank

=schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.

Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.

Druppels

=schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

 

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie

De dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.Zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

 

Daarnaast kun je Amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!

Deze word gegeven als er bacteriën aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

 

Bijwerkingen:

-Maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.

-Schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.

-Duizeligheid en hoofdpijn.

-Huiduitslag.

-Allergische DODELIJKEreakties!!

 

Nogmaals weet waar je aan begint!

Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

 

Alles heeft een risico!!!

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt gelijk. Gewoon maar iets doen zonder voldoende kennis is niet slim. Ik was een beetje kort door de bocht. Mijn man, om maar een voorbeeld te noemen, is allergisch voor penicilline. Ik ben blij dat ik daar niet achter hoefde te komen na SHTF en ik had hem een kuurtje tegen lyme gegeven...

Altijd goed weten waar je allergisch voor bent en de leden van je gezin, en inderdaad, neem niets waarvan je niet voldoende weet.

Dank je @J.I. nurse

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!

Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!

Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

 

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriën.

 

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriën zoals:

-luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)

-huidinfecties

-blaasontsteking

-chlamydia

-ziekte van lyme

-maag- of darmzweer

-hersenvliesontsteking.

 

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:

-capsules

=innemen met een half glas water of andere drank.

-oplostabletten (‘solutab' of ‘dispers')

=laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.

-drank

=schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.

Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.

Druppels

=schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

 

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie

de dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

 

Daarnaast kun je amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!

Deze word gegeven als er bacteriën aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

 

Bijwerkingen:

-maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.

-schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.

-duizeligheid en hoofdpijn.

-huiduitslag.

-allergische dodelijkereakties!!

 

Nogmaals weet waar je aan begint!

Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

 

Alles heeft een risico!!!

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.

 

 

 

 

omfg

 

niet zelf gaan doktertje spelen met antibiotica

het is onverantwoord

 

denk aan ressitentie problemen en de velen bacteriele infecties die juist na antibiotica dodelijk kunnen worden.

 

als jij een gram positieve bacterie inf. hebt werkt die niet tot nauwelijks

 

heb jij een gram negatieve e.coli met endotoxine of welke bacterie met endotoxine

dan ben je zwaar suicidaal als je dit inneemt

 

 

vb S.aureus (gram + kok ) bekent van de MRSA als je dan juist amoxicilline bij gooit is die resitent

dat is heel leuk want hij werkt alleen bij vancomycine want dat is zwaarder

 

 

maar gewoon er van afblijven want stel je hebt een infectie met een random bacterie met endotoxine dan vermoord je je zelf er mee.

 

ga altijd naar een dokter

 

 

*op deze waarschuwingen gelden de regels van gezondverstand

ik ben micro bioloog antibiotica resistentie is mijn paradepaardje

 

dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *

 

@timo716

Grappig dat je juist mij QUOTE, terwijl ik juist zeg dat mensen niet zelf moeten dokteren!

En waar denk je dat ik mijn diploma's vandaan gehaald heb, bij een pakje dreft????

 

Wat als de mensen daadwerkelijk in een SHTF zitten, ga jij ze dan helpen?

Ik geef enkel informatie in begrijpbare taal en het advies om met de huisarts te praten over de mogelijkheden. wat is hier mis mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@J.I. nurse,

 

nou zelfdokteren is op zich niet kwalijk.

ben BHV er (ploegleider )

brandweer training

zware EHBO bij het rode kruis.

ik ben ongeveer gelijk aan een trauma verpleegkundige .

 

 

Als iemand half dood gaat doe ik meer dan mijn best.

 

een huisarts is niet goed op de hoogte van de medische microbiologie

of wel die schrijft te graag anti microbiele middelen uit.

 

een arts MB (micro bioloog) zie je alleen schrijven als de patient net niet dood gaat .

want als je maar antibiotica blijft geven dan heb je daar iedereen mee.

 

Dan heb je dus meer MRSA meer VRSA en zulke gevalletjes

ik heb genetisch een modificatie uitgevoerd van een VRE een andere ziekenhuisbacterie

gewoon natuurlijke overbrenging

die bacterie is wel van klasse 2 gevaarlijk heid naar 3 gegaan.

als die vrijkomt helpt augmentin niet meer

(augmentin = amoxicilline + clavulaanzuur )

 

ik doelde op het niet beter gaan weten over micro organisme

:p

zijn mijn troebeldiertjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*op deze waarschuwingen gelden de regels van gezondverstand

ik ben micro bioloog antibiotica resistentie is mijn paradepaardje

 

dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *

 

Sorry timo maar ik hou niet van dit soort taalgebruik, het ligt ook vast aan mij maar erg geloofwaardig kom je niet over. @J.I. nurse daarentegen geeft een uiterst gedegen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm, dus om het even samen te vatten...als the SHTF en ik krijg een ontsteking dan ben ik de l*l want er is geen anti-bioticum wat ik kan gebruiken zonder overleg met een dokter

die er niet is want the SHTF ...

 

Scherp! Juist van de medisch goed onderlegde forumleden hoop ik te kunnen leren wat je wel/niet moet doen, juist door zelf doktertje te spelen (alleen tijdens SHTF ofcourse). Dit is namelijk een preppers forum, juist voor als er geen medische zorg mogelijk is wil ik weten wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@J.I. nurse,

 

nou zelfdokteren is op zich niet kwalijk.

ben BHV er (ploegleider )

brandweer training

zware EHBO bij het rode .

 

een huisarts is niet goed op de hoogte van de medische microbiologies

 

Twee fouten: 1. Je hebt een cursus gedaan en nu denk je ook iets te weten, dat zijn meestal de gevaarlijkste mensen, net niet genoeg geleerd maar wel denken dat ze het kunnen.....vergelijk het met vliegeren en een Boeing besturen....en 2. En bedankt dat je ongetwijfeld uit zeer betrouwbare bron hebt vernomen dat de gemiddelde huisarts een absolute pannenkoek is die überhaupt niets weet....ga je mond spoelen met groene zeep en zeg duizend maal sorry Keyser Suze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even nurse geplust,

 

Nee je mag niet experimenteren en je moet naar de dokter.

Alleen hebben we het op deze site over een situatie waarbij er wellicht geen dokter meer is of niet te bereiken is.

 

Dus Timo je opmerkingen zijn goed, maar nog beter zou zijn als je praktische tips kunt geven zodat we beter kunnen determineren wat wanneer wel en niet te doen als de dokters er niet meer zijn en je kind ligt al half op sterven, niks doen is zo ontzettend frustrerend..

 

Grt,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mij eenvoudig als ik ben toch houden bij de woorden en informatie van KS en Nurse. Gewoon intuïtie.

 

Wat natuurlijk wel slim is, is dat ALS je antibiotica in je bezit hebt, in een post-SHTF tijdperk, contact te zoeken met een zuster of arts bij ernstig ziek zijn. Dan kun je overleggen wat verstandig is...en heb je ook nog je eigen spullen mee. En dank Chinaka voor het gestelde vertrouwen. Ik ben er wel steeds meer van overtuigd dat als SHTF, ik de samenwerking met een apotheek moet aangaan om zoveel mogelijk buurtbewoners te kunnen helpen. En mijn mede preppers natuurlijk;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee fouten: 1. Je hebt een cursus gedaan en nu denk je ook iets te weten, dat zijn meestal de gevaarlijkste mensen, net niet genoeg geleerd maar wel denken dat ze het kunnen.....vergelijk het met vliegeren en een Boeing besturen....en 2. En bedankt dat je ongetwijfeld uit zeer betrouwbare bron hebt vernomen dat de gemiddelde huisarts een absolute pannenkoek is die überhaupt niets weet....ga je mond spoelen met groene zeep en zeg duizend maal sorry Keyser Suze

 

 

 

LOL

 

!. ik weet wat want ik leer genoeg door.

ten tweede die huisartsen zijn niet microbiologisch zo op d ehoogte als ik en zelf ik ben er nog niet super van op d ehoogte

en dacht het niet mijn huisarts ging voor een bacteriele infectie een antifungaal middel geven

 

en op de poli van het universiteits ziekenhuis waar ik stageloop en studeer

zat mensen komen met uit de hand gelopen infecties door dat de ha verzuimt of niet de kennis had.

 

@Kans

je mag idd niet experimenteren met medicijnen

je mag wel kijken wat wel werkt voor jou en niet

 

 

als je kind diarree heeft veel laten drinken erg veel tot 5liter per dag.

 

urineweg infectie ook.

 

sepsis (zonder arts mag je gat gaan graven heel grof gezegt ) met arts mag je hopen.

 

vb wondinfectie is veel spoelen en vooral zorgen dat alle pus weg gaat.

 

zo handig genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Timo,

 

Je hebt alle ingrediënten in huis om jezelf en je kind met diarree (vijf liter, robuust vochtschema!) van kant te maken. Ga zo door, dan wordt de genen pool alleen maar slimmer. Mag ik ook nog informeren naar de werkzaamheden die jij verricht op die poli? Laat me raden, je bent de brandweerman van een groot ziekenhuis en je maakt wel eens een wip met een van de poli zusters en je hoopt dmv deze kruisbestuiving kennis te vergaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wedstrijd 'wie het verst kan pissen' even kan pauzeren... Is er geen enkele mogelijkheid om mbv een boek oid toch tot een redelijke diagnose met bijbehorende doseringen te komen, zoals bv http://www.youtube.com/watch?v=DOfthwm_v3E&feature=g-vrec

jazeker vriend, zoals ook elders te lezen op dit forum, maar dan bij deze nogmaals: het Farmacotherapeutisch Kompas

 

en die hysterische amerikaanse video zou ik vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...