PDA

Bekijk Volledige Versie : Amoxicillin

shooter
26-09-12, 01:57
Ik zag dit antibioticum op diverse YouTube filmpjes genoemd en het is hier te koop:

http://www.eurodrugstore.eu/antibiotic__32__nl/amoxicillin__381.html

Is dit aan te raden om te kopen en heeft een van onze medisch onderlegden op het forum hier iets over te zeggen (toepassing, dosis) ?

niki
26-09-12, 07:33
Dit antibioticum heb ik mijn dochter eens gegeven toen ze 4 was.
Ze had in de wei gespeeld, en na een paar dagen kreeg ze ineens last van hoofdpijn. Ik ging kijken, bleek dat er een gigantische teek op haar hoofdje zat. Ik heb de teek weggehaald, maar de wond zag er echt verschrikkelijk uit, wit, rood, dik, pus, noem maar op, duidelijk ontstoken. Ik heb haar toen 3 weken lang een kuur met Amoxicilline gegeven, want ze kreeg er ook nog koorts bij! Dat is een alarmsignaal, koorts na een tekenbeet wijst op de ziekte van Lyme. En die wil je dus NIET hebben. De dosering die ik haar had gegeven weet ik niet meer precies, maar dat staat op de verpakking. gaat per kg lichaamsgewicht.
Heel verstandig om in huis te hebben. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind overlijdt of levenslang gehandicapt raakt door iets wat zo makkelijk voorkomen kan worden.
Ik heb zelf een hekel aan medicatie, zeker antibiotica (ik vind dat het veel te vaak onnodig wordt voorgeschreven, wat zorgt voor resistentie als je het nodig hebt) maar met Lyme zal ik nooit risico's nemen. Als je een teek hebt, en deze meer dan 24 uur op je heeft gezeten, doe dan een kuur. De gevolgen van een besmetting met Lyme merk je pas als het te laat is. En zorg altijd dat je jezelf, je partner, je kinderen,... controleert op teken. Elke avond voor het slapen gaan doen wij dit standaard.

robbie
26-09-12, 09:11
Hier heb ik ook wel belangstelling voor, wie weet hier wat meer en over de houdbaarheid er van?

prepass
26-09-12, 09:36
Ik zou 3x nadenken om bij die online zaak wat te kopen.....nee 5x.......
Heb niet het idee dat dit een betrouwbare website is.

Keyser Suze
26-09-12, 09:38
zeg, verwachten jullie een pasklaar antwoord of kunnen jullie ook gewoon lezen? deze vraag is al gepasseerd en kun je ook nog eerst even nalezen in farmacotherapeutisch kompas, google maar eens.

niki
26-09-12, 09:40
http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdschriftartikel/Houdbaarheid-van-geneesmiddelen-1.htm

J.I. nurse
26-09-12, 10:54
Ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!
Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!
Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriŽn.

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriŽn zoals:
-luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)
-huidinfecties
-blaasontsteking
-Chlamydia
-ziekte van Lyme
-maag- of darmzweer
-hersenvliesontsteking.

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:
-Capsules
=innemen met een half glas water of andere drank.
-Oplostabletten (‘solutab' of ‘dispers')
=laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.
-Drank
=schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.
Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.
Druppels
=schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie
De dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.Zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

Daarnaast kun je Amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!
Deze word gegeven als er bacteriŽn aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

Bijwerkingen:
-Maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.
-Schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.
-Duizeligheid en hoofdpijn.
-Huiduitslag.
-Allergische DODELIJKEreakties!!

Nogmaals weet waar je aan begint!
Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

Alles heeft een risico!!!
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.

niki
26-09-12, 10:59
je hebt gelijk. Gewoon maar iets doen zonder voldoende kennis is niet slim. Ik was een beetje kort door de bocht. Mijn man, om maar een voorbeeld te noemen, is allergisch voor penicilline. Ik ben blij dat ik daar niet achter hoefde te komen na SHTF en ik had hem een kuurtje tegen lyme gegeven...
Altijd goed weten waar je allergisch voor bent en de leden van je gezin, en inderdaad, neem niets waarvan je niet voldoende weet.
Dank je J.I. nurse

timo716
26-09-12, 11:29
ikzelf zou nooit geen antibiotica kopen bij deze site's. Ik vindt ze totaal niet betrouwbaar!
Daarnaast vraag ik me af of je er goed aan doet omdat je niet weet wat je slikt en waarvoor!
Naast de werking van het antibioticum kent het ook vele bijwerkingen en wisselwerkingen met andere medicijnen en als je daar niets vanaf weet loop je volgens mij een behoorlijk risico!!!!

Amoxicilline behoort tot de groep geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriŽn.

Artsen schrijven het voor bij veel soorten infecties met bacteriŽn zoals:
-luchtweginfecties ( longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking)
-huidinfecties
-blaasontsteking
-chlamydia
-ziekte van lyme
-maag- of darmzweer
-hersenvliesontsteking.

Amoxicilline is een verschillende vormen te krijgen, hoe in te nemen zie hieronder:
-capsules
=innemen met een half glas water of andere drank.
-oplostabletten (Ďsolutab' of Ďdispers')
=laat de tablet uiteen vallen in water, roer even en drink dan op. Spoel het glas daarna na met een beetje water en drink dat ook op.
-drank
=schud de fles voor gebruik. Meet de juiste hoeveelheid af met het maatbekertje of de lepel en drink dat op.
Spoel het maatbekertje of de lepel na met wat water en drink dat ook op.
Druppels
=schud de fles voor gebruik. Dien de druppels met bijgevoegde pipet in de mond toe. Of druppel ze op een lepel en dien dat toe.

Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen, maar dat hangt dus af van de ernst en de aard van de infectie
de dosis moet je zo goed mogelijk verdelen over 24 uur.zo zorgt je voor een constante hoeveelheid werkzame stof in het lichaam en dat is nodig voor een optimaal resultaat.

Daarnaast kun je amoxicilline met clavulaanzuur krijgen op recept!
Deze word gegeven als er bacteriŽn aanwezig zijn die amoxicilline afbreken en het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline.

Bijwerkingen:
-maag- en darmklachten, zoals buikpijn, misselijkheid, braken, winderigheid en ernsige diarree.
-schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina.
-duizeligheid en hoofdpijn.
-huiduitslag.
-allergische dodelijkereakties!!

Nogmaals weet waar je aan begint!
Ik vindt het niet verstandig dat je zomaar naar een kuur grijpt als je er geen kaas van hebt gegeten.

Alles heeft een risico!!!
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij beslist maar goed inlezen in de materie, overleggen met je huisarts kan volgens mij geen kwaad.

omfg

niet zelf gaan doktertje spelen met antibiotica
het is onverantwoord

denk aan ressitentie problemen en de velen bacteriele infecties die juist na antibiotica dodelijk kunnen worden.

als jij een gram positieve bacterie inf. hebt werkt die niet tot nauwelijks

heb jij een gram negatieve e.coli met endotoxine of welke bacterie met endotoxine
dan ben je zwaar suicidaal als je dit inneemt

vb S.aureus (gram + kok ) bekent van de MRSA als je dan juist amoxicilline bij gooit is die resitent
dat is heel leuk want hij werkt alleen bij vancomycine want dat is zwaarder

maar gewoon er van afblijven want stel je hebt een infectie met een random bacterie met endotoxine dan vermoord je je zelf er mee.

ga altijd naar een dokter

*op deze waarschuwingen gelden de regels van gezondverstand
ik ben micro bioloog antibiotica resistentie is mijn paradepaardje

dus niet beter gaan weten anders mag je me boeken gaan lenen *

J.I. nurse
26-09-12, 11:53

timo716
Grappig dat je juist mij QUOTE, terwijl ik juist zeg dat mensen niet zelf moeten dokteren!
En waar denk je dat ik mijn diploma's vandaan gehaald heb, bij een pakje dreft????

Wat als de mensen daadwerkelijk in een SHTF zitten, ga jij ze dan helpen?
Ik geef enkel informatie in begrijpbare taal en het advies om met de huisarts te praten over de mogelijkheden. wat is hier mis mee

timo716
26-09-12, 20:07
J.I. nurse,

nou zelfdokteren is op zich niet kwalijk.
ben BHV er (ploegleider )
brandweer training
zware EHBO bij het rode kruis.
ik ben ongeveer gelijk aan een trauma verpleegkundige .

Als iemand half dood gaat doe ik meer dan mijn best.

een huisarts is niet goed op de hoogte van de medische microbiologie
of wel die schrijft te graag anti microbiele middelen uit.

een arts MB (micro bioloog) zie je alleen schrijven als de patient net niet dood gaat .
want als je maar antibiotica blijft geven dan heb je daar iedereen mee.

Dan heb je dus meer MRSA meer VRSA en zulke gevalletjes
ik heb genetisch een modificatie uitgevoerd van een VRE een andere ziekenhuisbacterie
gewoon natuurlijke overbrenging
die bacterie is wel van klasse 2 gevaarlijk heid naar 3 gegaan.
als die vrijkomt helpt augmentin niet meer
(augmentin = amoxicilline + clavulaanzuur )

ik doelde op het niet beter gaan weten over micro organisme
:P
zijn mijn troebeldiertjes

shooter
26-09-12, 20:21
Mmmm, dus om het even samen te vatten...als the SHTF en ik krijg een ontsteking dan ben ik de l*l want er is geen anti-bioticum wat ik kan gebruiken zonder overleg met een dokter
die er niet is want the SHTF ...

timo716
26-09-12, 21:59
dokter die ook prept ^^

mijn ha zal het wel overleven ze is afghaans alleen taalprobleem xd

dR3
27-09-12, 14:02
*op deze waarschuwingen gelden de regels van gezondverstand
ik ben micro bioloog antibiotica resistentie is mijn paradepaardje

Sorry timo maar ik hou niet van dit soort taalgebruik, het ligt ook vast aan mij maar erg geloofwaardig kom je niet over. J.I. nurse daarentegen geeft een uiterst gedegen antwoord.

dR3
27-09-12, 14:08
Mmmm, dus om het even samen te vatten...als the SHTF en ik krijg een ontsteking dan ben ik de l*l want er is geen anti-bioticum wat ik kan gebruiken zonder overleg met een dokter
die er niet is want the SHTF ...

Scherp! Juist van de medisch goed onderlegde forumleden hoop ik te kunnen leren wat je wel/niet moet doen, juist door zelf doktertje te spelen (alleen tijdens SHTF ofcourse). Dit is namelijk een preppers forum, juist voor als er geen medische zorg mogelijk is wil ik weten wat te doen.

J.I. nurse
27-09-12, 19:16
Sorry timo maar ik hou niet van dit soort taalgebruik, het ligt ook vast aan mij maar erg geloofwaardig kom je niet over. J.I. nurse daarentegen geeft een uiterst gedegen antwoord.

Dank je wel dR3 !
Het is ook mijn intensie om kennis en ervaring met elkaar te delen!
Daar heeft iedereen uiteindelijk wat aan toch!

Keyser Suze
27-09-12, 20:26
J.I. nurse,

nou zelfdokteren is op zich niet kwalijk.
ben BHV er (ploegleider )
brandweer training
zware EHBO bij het rode .

een huisarts is niet goed op de hoogte van de medische microbiologies

Twee fouten: 1. Je hebt een cursus gedaan en nu denk je ook iets te weten, dat zijn meestal de gevaarlijkste mensen, net niet genoeg geleerd maar wel denken dat ze het kunnen.....vergelijk het met vliegeren en een Boeing besturen....en 2. En bedankt dat je ongetwijfeld uit zeer betrouwbare bron hebt vernomen dat de gemiddelde huisarts een absolute pannenkoek is die Łberhaupt niets weet....ga je mond spoelen met groene zeep en zeg duizend maal sorry Keyser Suze

Chinaka
27-09-12, 20:38
Ik ga mij eenvoudig als ik ben toch houden bij de woorden en informatie van KS en Nurse. Gewoon intuÔtie.

Kans
27-09-12, 20:50
Ik heb ook even nurse geplust,

Nee je mag niet experimenteren en je moet naar de dokter.
Alleen hebben we het op deze site over een situatie waarbij er wellicht geen dokter meer is of niet te bereiken is.

Dus Timo je opmerkingen zijn goed, maar nog beter zou zijn als je praktische tips kunt geven zodat we beter kunnen determineren wat wanneer wel en niet te doen als de dokters er niet meer zijn en je kind ligt al half op sterven, niks doen is zo ontzettend frustrerend..

Grt,
Kans

Keyser Suze
27-09-12, 20:53
Ik ga mij eenvoudig als ik ben toch houden bij de woorden en informatie van KS en Nurse. Gewoon intuÔtie.

Wat natuurlijk wel slim is, is dat ALS je antibiotica in je bezit hebt, in een post-SHTF tijdperk, contact te zoeken met een zuster of arts bij ernstig ziek zijn. Dan kun je overleggen wat verstandig is...en heb je ook nog je eigen spullen mee. En dank Chinaka voor het gestelde vertrouwen. Ik ben er wel steeds meer van overtuigd dat als SHTF, ik de samenwerking met een apotheek moet aangaan om zoveel mogelijk buurtbewoners te kunnen helpen. En mijn mede preppers natuurlijk;)

timo716
27-09-12, 20:56
Twee fouten: 1. Je hebt een cursus gedaan en nu denk je ook iets te weten, dat zijn meestal de gevaarlijkste mensen, net niet genoeg geleerd maar wel denken dat ze het kunnen.....vergelijk het met vliegeren en een Boeing besturen....en 2. En bedankt dat je ongetwijfeld uit zeer betrouwbare bron hebt vernomen dat de gemiddelde huisarts een absolute pannenkoek is die Łberhaupt niets weet....ga je mond spoelen met groene zeep en zeg duizend maal sorry Keyser Suze

LOL

!. ik weet wat want ik leer genoeg door.
ten tweede die huisartsen zijn niet microbiologisch zo op d ehoogte als ik en zelf ik ben er nog niet super van op d ehoogte
en dacht het niet mijn huisarts ging voor een bacteriele infectie een antifungaal middel geven

en op de poli van het universiteits ziekenhuis waar ik stageloop en studeer
zat mensen komen met uit de hand gelopen infecties door dat de ha verzuimt of niet de kennis had.

Kans
je mag idd niet experimenteren met medicijnen
je mag wel kijken wat wel werkt voor jou en niet

als je kind diarree heeft veel laten drinken erg veel tot 5liter per dag.

urineweg infectie ook.

sepsis (zonder arts mag je gat gaan graven heel grof gezegt ) met arts mag je hopen.

vb wondinfectie is veel spoelen en vooral zorgen dat alle pus weg gaat.

zo handig genoeg?

Keyser Suze
27-09-12, 21:09
Beste Timo,

Je hebt alle ingrediŽnten in huis om jezelf en je kind met diarree (vijf liter, robuust vochtschema!) van kant te maken. Ga zo door, dan wordt de genen pool alleen maar slimmer. Mag ik ook nog informeren naar de werkzaamheden die jij verricht op die poli? Laat me raden, je bent de brandweerman van een groot ziekenhuis en je maakt wel eens een wip met een van de poli zusters en je hoopt dmv deze kruisbestuiving kennis te vergaren?

shooter
27-09-12, 21:15
Als de wedstrijd 'wie het verst kan pissen' even kan pauzeren... Is er geen enkele mogelijkheid om mbv een boek oid toch tot een redelijke diagnose met bijbehorende doseringen te komen, zoals bv http://www.youtube.com/watch?v=DOfthwm_v3E&feature=g-vrec

Kans
27-09-12, 21:16
Hoi Timo,

Zelfs al heb je helemaal gelijk...., merk je dat je nogal wat uhmm niet al te positieve reacties weet los te weken...
Een kijken of je met deze simpele diagnose iets kunt, verras ons!

Grt
Kans

Keyser Suze
27-09-12, 21:51
Als de wedstrijd 'wie het verst kan pissen' even kan pauzeren... Is er geen enkele mogelijkheid om mbv een boek oid toch tot een redelijke diagnose met bijbehorende doseringen te komen, zoals bv http://www.youtube.com/watch?v=DOfthwm_v3E&feature=g-vrec
jazeker vriend, zoals ook elders te lezen op dit forum, maar dan bij deze nogmaals: het Farmacotherapeutisch Kompas

en die hysterische amerikaanse video zou ik vergeten.

J.I. nurse
27-09-12, 22:53

Wij gebruiken deze heel vaak!
http://www.fk.cvz.nl/

dR3
28-09-12, 10:22
LOL

!. ik weet wat want ik leer genoeg door.
ten tweede die huisartsen zijn niet microbiologisch zo op d ehoogte als ik en zelf ik ben er nog niet super van op d ehoogte
en dacht het niet mijn huisarts ging voor een bacteriele infectie een antifungaal middel geven

en op de poli van het universiteits ziekenhuis waar ik stageloop en studeer
zat mensen komen met uit de hand gelopen infecties door dat de ha verzuimt of niet de kennis had.

Hoi Timo,

Even ter illustratie: in een compleet ander vakgebied heb ik 1e, 2e, 3e support geleverd. Een belangrijke les: je ontvangt altijd de probleemgevallen van de vorige afdeling/bedrijf/persoon. Daardoor krijg je al snel de indruk dat daar slecht werk geleverd wordt, maar je ziet niet dat daar veel meer mensen naar tevredenheid geholpen worden. Ook zie je niet dat zij niet alles kunnen oplossen, meestal omdat het ontbreekt aan tijd/tools. Natuurlijk wordt er wel eens een fout gemaakt, maar dat percentage is erg klein. Vergeet niet dat ook jij fouten kan maken.

Hopelijk neem je dit ter harte, en respecteer je oa huisartsen voor het vele goede werk wat ze verrichten (en de zeer brede kennis die ze moeten onderhouden, itt tot jouw beperkte vakgebied). Ik wens je succes met je stage/studie, hopelijk trek je je les uit het vorige en kun je daardoor goede banden onderhouden met andere collega's.

12gauge
29-09-12, 09:16

ik heb een stelregel wat dat betreft; steekt er bot uit, is het gebroken, bloed het, is het lek

en van amoxiline moet je goed schijten inderdaad, heb 4 dagen in praag op een caravan bed gelegen en de wc gezien

timo716
01-10-12, 20:09
Beste Timo,

Je hebt alle ingrediŽnten in huis om jezelf en je kind met diarree (vijf liter, robuust vochtschema!) van kant te maken. Ga zo door, dan wordt de genen pool alleen maar slimmer. Mag ik ook nog informeren naar de werkzaamheden die jij verricht op die poli? Laat me raden, je bent de brandweerman van een groot ziekenhuis en je maakt wel eens een wip met een van de poli zusters en je hoopt dmv deze kruisbestuiving kennis te vergaren?

Wahahaha deze is lachwekkend :P.
Bedankt maar nee wip niet ben single xd.

Ben wel lid geweest van jeugdbrandweer en later bijna 1.5 jaar vrijwillige brandweer.
heb maar 30 keer actie gehad maar toch ik ben er voor getraind (van daar mijn bhv )

Ik wilde doorleren dus ik begon als chemisch laborant de opleiding werd toch medische biologie nu micro biologisch analist.
ik leer nog door voor Hoofdanalist.

Ik screen patienten materiaal in een universitair ziekenhuis .
Daar zet ik het materiaal ter kweek in en vooral ik bekijk en bestudeer of er mogelijke bacteriele resistenties zijn .
heel leuk werk hoor.
dat kan de kiestra nog niet :P

behoor wel tot de BHV ploeg en de zogenoemde biosaftey/ biohazard ploeg.
(bij ongelukken op het lab met besmet materiaal zorgen wij voor de juiste afvoer en hulp
gewoon brandweer met beestjes ipv vuur ).

ga je nu aan de universitaire graad student vragen of ik kennis wil vergaren .
nee bedankt heb al genoeg butters.

____ shooter
je kan een patient gemakkelijk zijn of haar kwaal identificeren.

simpel je bekijkt de wond / problemen .
(bedenkt iets leuks :P )
owke stel je hebt zwaar diarree
wat diagnostiseer je dan? (let wel ik ben geen diagnoticus maar een analist ik kijk er anders tegen aan)
je kijkt waar het probleem zit. en wat het is.
in dit geval de darmen (logisch (maar welk deel )
dan kijk je naar het aspect. (kleur /bloed/slijm /vlokken)

als de kleur rood is of zwartig (oudbloed)
kan er een onsteking in de dikkedarm zijn.
is het erg vloeibaar en grijs is de diagnose simpel : cholera

maar jij kan niet vast stellen als er gewoone aanhoudende diarree is of het : Klebsiella spp , E.coli , Proteus en de belangrijkste Shigella of Salmonella is.
in hetgeval van geef amoxicilline dan heb je nu het probleem :
Klebsiella is natuurlijk resistent , Proteus ook, Stahpylococcus en dergelijk ook.
en bovendien dat je het niet aan een patient geeft met een darm infectie.

blijft over de e.coli
ja leuk die kan er soms tegen soms niet.
hoe wil je kijken of die gevoelig is . met een e-test dan heb je een kweekplaat , een 37 graden stoof nodig en een steriele test strip nodig.
dus helaas dat werkt niet want de meeste corretie ieder wel denkend mens heeft dat niet in huis.

dan blijft over Proteus , Shigella en Salmonella.
wat is er pathogeen?
de Shigella en Salmonella (de proteus kan wel maar meer in de blaas en als je immunosupresiva gebruikt.)
dan gebruik je een SS agarplaatje en breng je het monster op.
het resultaat is leuk de normale flora is roze de niet normale flora (op proteus na zijn gelig
of met zwarte kern .
Salmonella heeft de zwarte kern niet altijd en shigella heel soms.

dus dan gebruik je de KBR test (korte bonte rij ( urease buis indol buis en de leuke TSI buis)
proteus is als enige urease positief en knal knal roze.
indol verschilt per soort enorm.
TSI kan je veel uithalen dan heb je dus een tabel
met alle gegevens die lees je dan af en krijg je een soort.

op het moment dat je een salmonella hebt heb je een klein probleem.
je weet niet welk type.
dus dan moet je een salmonella serovars typering uitvoeren op de reinkweek.

(duizelt het al?) :P

over het boek ja er zijn boeken met antibiotica doseringen maar :
ja metrecht maar.
je kan niet blind gaan voorschrijven en toedienen
penicilline v is nutteloos in de bloedbaan.
terwijl penicilline G super werkt.

als je een hersenvlies of erger hersen ontsteking hebt doe je wel blind een cocktail.
(ken een arts die gaf gewoon leuk 4 soorten en 2 virusremmers )
vancomycine werkt tegen veel dingen echt goed nadeel.
gaat niet de bloed hersen barriere over.
en is erg extreem duur ( kan echt heel erg verschillen per soort antibioticum).

(zit in dubio of ik mijn link wel ga posten hier.
enerzijds spreek het de nederlandse antibiotica wetten tegen anderzijds mijn papieren versie staat vol geklad XD )
Kans zo goed?
je kan nooit zo gelijk zeker weten wat het is omdat amoxicilline geen wonder middel is.
(vancomycine wel maar dat komt dat noemen we zo tot de vancomycine resistentie nog groter word dan is het een rot middel (is altijd zo ))

@dR3

ik zie veel mensen die komen van kleine streek ziekenhuisjes.
dan is het ontstoken hebben ze serieus of van het ziekenhuis of de apotheek het verkeerde middel gekregen
een schimmel doder zal in 99,9% van de gevallen nooit de infectie gaan bestrijden als er een bacterie naar binnen kruipt.

dan mag je wel lekker met je spuit het pus er uit halen .

ik weet dat je niet alles kan weten.
maar ik ben er van overtuigd dat ik meer weet over antibiotica dan een huisarts.
die wilde mij namelijk dood leuk augmentin voor schrijven met een amoxicillineallergie

Augmentin is amoxicilline met clavulaan zuur voor de esbl bacterien zo als Klebsiella pneumonia oxa 48 (maaststad bacterie)

en volgens een rivm schatting is 40 % van de nederlanders allergisch voor een of meerdere antibiotica
in 20% van alle nederlanders is het amoxicilline.

de bacterie kan er wel op reageren maar de patient over reageert.

wij kijken van uit het klinsche aangeleverde beeld en onze waarnemingen
er staat altijd nog een team boven ons de artsen van de afdeling microbiologie.

en ik als hoofdanalist in opleiding sta in onze voedselketen van mensjes ergens 2 trapjes lager als zo arts.
(arts MB / arts MB in opleiding (of een arts of microbioloog die de 2e titel nog aan het behalen is) dan de hoofdanalist , hoofdanalist in opleiding dan analist , ondersteuning dan analist in opleiding tot aan de schoonmakers )

zo goed?
of nog vragen ?
klachten ?
op of aan merkingen?
of een nieuwe casus met micro vriendjes?

timo716
01-10-12, 20:11
ik heb een stelregel wat dat betreft; steekt er bot uit, is het gebroken, bloed het, is het lek

en van amoxiline moet je goed schijten inderdaad, heb 4 dagen in praag op een caravan bed gelegen en de wc gezien

mooie regel :P
en waar rook is is vuur is de 2e zeker?

en ik heb na amoxicilline de spoed eisende hulp gezien XD
dus het is rotspul.

kreeg het vorig jaar binnen op het lab dan mag je langs lopen op de 1e hulp.
XD heel leuk krijg je prikje en mag je weer weg
(ik jatte wel een lollie :3 want tja ben een kind van me ma he :P )
daarna 15 pagina's invullen met 3 collega's over wat er gebeurd was.

Keyser Suze
01-10-12, 20:32
@Timo: leuk da je gelachen hebt, fijn dat je weet wat voor beestjes er in poep zitten, leuk dat iedereen hier nu snapt waarom mijn studie zo lang duurt, das namelijk het verschil tussen beestjes kijken en mensen beter maken. Maar ik stop hiermee, discussies met mensen die in de ontkenningsfase van hun pddnos zitten hebben niet veel zin;)

timo716
01-10-12, 21:19
ik weet van iedere bacterie waar hij voorkomt en waarom die pathogeen kan zijn .
is wel zo handig.
en omg leer je dan voor arts?
arme patienten

nouja word erger
ziekenhuis waar ik leer heeft me toegezegt dat ik geneeskunde mag studeren op hun kosten als ik hoofdanalist ben dus vanaf september volgend jaar hebben de patienten het erger ^^

en nee heb geen pdd-nos asperger en fotografisch geheugen
handig is aan te raden

12gauge
03-10-12, 05:07
KS is al doktor, hij heeft namelijk de VERPLICHTE VOLVO station die je bij het afstuderen krijgt al onder de kont

Keyser Suze
03-10-12, 06:11
Sjeezs hee....goed opgelet 12G! Jij had toch zo'n ideale Grey Man auto, de Golf?

12gauge
03-10-12, 10:18
sssssssssst niet verder vertellen, verder is het een echte graymen auto in het donker blauw met een 4 deurs, mooi zon instapdieseltje zonder turbo ik val totaal niet op,
das dan wel een nadeel, heb al wel s goed lopen zoeken bij de makro tussen 500 andere auto's

http://www.autoblog.nl/top-10-best-verkochte-autos-allertijden

http://www.happyblog.be/nl/happy-news/car/76-de-meest-verkochte-wagenkleur-in-europa.html

timo716
03-10-12, 13:08
ach ik spaar voor auto heb een mooie caddilac hearse gezien :P.
de lijkwagen :P .

hoe zouden mensen dan kijken als ik hem op de bedrijfspakeer plaats zet ?
denk heel vreemd .
XD

frank1964
03-10-12, 13:13
Ik denk dat als die auto daar dagelijks staat, het ziekenhuis uiteindelijk minder klanten krijgt ;)

12gauge
03-10-12, 13:32
ik zou m laten bestickeren; operatie geslaagd patient overleden
of heel groot Meat Wagon

timo716
03-10-12, 19:40
ik zou m laten bestickeren; operatie geslaagd patient overleden
of heel groot Meat Wagon

ja dat kan :D
XD

ik heb nu een fiets en ov .

heb op een labjas staan .
mijn collega komt zo bij je.
tenzij we samen koffie drinken dan moet je even wachten.
maar zulke teksten zijn gewoon leuk ;)

heb wel op me jas die ik nu vaak draag erg veel kleurcodes staan .
(de verschillende labs dragen kleuren op de jassen is handig.
klinische chemie heeft een rood randje
BHV heeft een BHV logo (dat groen vlak met witte kruis)
de biosafteyploeg heeft er een biosaftey teken op staan naast de BHV logo.
en de artsen hebben een esculaap teken er op staan.

Pathologie is zwart (toepasselijk he )
groen is microbiologie
paars is alle experimentele afdelingen.
er is ook blauw geel en oranje geloof ik
maar waarom ?
geen idee
dus ja ik heb groen en paars en dan die 2 logo's
en nog jatten mensjes mijn jas .
dat haat ik. ben sinds vanochtend ook pennen kwijt
ik ben de enige met paarse pennen dat is handig als iemand een paarse pen heeft weet ik de dief
maarja ga maar eens bijna 3000 collega's af ze zien je aankomen ;)

timo716
03-10-12, 19:43
Ik denk dat als die auto daar dagelijks staat, het ziekenhuis uiteindelijk minder klanten krijgt ;)

of meer klanten afhankelijk van mijn rijstijl ;)

stijn
23-10-12, 00:56
Ik ben diep teleur gesteld over sommige werknemers in de gezondheidszorg... :(

12gauge
24-10-12, 06:23
ik ben diep teleur gesteld over de werking (kunnen we het wel werking noemen?) van onze hele politiek en ambtelijke macht, iedereen heeft teleurstellingen, laten we ontopic gaan weer?
onzin staat er ook al weer genoeg