Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werkgroep of workshop


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je zou ook nog kunnen denken aan workshops van allerlei 'ambachten': naaien, boogschieten, houtbewerken, doe-het-zelf in en om huis. Tips met wecken zou ik idd ook handig vinden.

 

Vwb zeep maken heb ik zelf al een boekje met recepten, maar ik vind het redelijk 'gevaarlijk' vooral vanwege het werken met de natriumhydrochloride (ontstopper), zie: http://bewuste-eenvoud.blogspot.nl/2009/11/zelf-maken-zeep.html Dus ik maak het meestal zelf met geraspte zeep, of gesmolten glycerinezeep (maar dat zal in slechte tijden ook moeilijk te vinden zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

K zou idd wel zeep willen leren maken.Ook zou ik graag eens een goeie les krijgen op t gebied van de 27mc.Waar ik zelf mensen wijzer mee maken kan is n Stukje zelfverdedeging.(Daar dit mn beroep is).

 

Doen we wellicht op de VPP NH dag; leer jij mij botten breken en dodelijke snee maken, leer ik jou hoe je gebroken botten weer op zijn plaats zet en hoelang er gips omheen moet en hoe je een flinke jaap moet hechten...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen we wellicht op de VPP NH dag; leer jij mij botten breken en dodelijke snee maken, leer ik jou hoe je gebroken botten weer op zijn plaats zet en hoelang er gips omheen moet en hoe je een flinke jaap moet hechten...;)

 

Goed plan Keyser dat is zekers een van de Skills die ik mezelf eigen maken wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me beter om dit regionaal af te spreken. Of je moet het via skype doen.

 

Lijkt me erg beperkend om dat regionaal te doen. Zo wijdverbreid zijn sommige skills nou ook weer niet. En voor een dag met een aantal van zulke workshops heb ik echt wel wat reistijd over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen we wellicht op de VPP NH dag; leer jij mij botten breken en dodelijke snee maken, leer ik jou hoe je gebroken botten weer op zijn plaats zet en hoelang er gips omheen moet en hoe je een flinke jaap moet hechten...;)

 

Leuk gaan we doen, heb net een BHV dag gehad, maar ik biedt me niet vrijwillig aan als proefpersoon voor dat bottenbreek gedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan jullie leren

brood baken

kaas maken,evt ook melken en pasteriseer.

zeep ,ook shanpoo,wasmiddel en groene zeep voor schoonmaak

breien,ook door oude trui uit te halen

naien,ook reparaties en luier.

borduren

inmaken ook boter en vlees.

geneskrachtige creme en zalf,ook cosmetica.

ik kan ook helpen met het aanleggen van een pantry en daar uit te koken.

kleine dieren sclachten en schoonmaken.

ik wil graag leren ,betere ehbo ,energie opwekken en onderhoud van eingelijk alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...