Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koeien ontploffen bij SHTF!


Communicator

Aanbevolen berichten

Melk koeien moeten elke dag gemolken worden. Dat weet iedereen.

Stel je voor, een grote boerderij met 100'den koeien. Alles gaat tegenwoordig automagisch.

Koe volet drang om gemolken te worden. Loopt naar de melk aftap machine, stopt zijn uiers in de USB drive en upload zijn melk naar de machine.

*BAM* Alle stroom valt uit, voor lange tijd...

 

Dat ga je met 10 man niet redden om die elke dag 1 of 2x te melken.

 

Ik denk dat zo'n boer erg blij zou zijn met hulp van omstanders om zijn koeien te melken, in ruil voor diezelfde melk uiteraard!

En zo kan ik van grote boerderijen wel meer bedenken dat ze dankbaar zullen zijn met hulp! (kippen, eieren)...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik zie dat juist als een oplossing ... niet in de gebieden die onderlopen, maar daar ben ik ook niet mee bezig. Omdat ik ruimschoots boven NAP zit.

 

Ik zie dit juist als een bron van voeding cq vocht, kalk. etc... wij drinken hier graag melk (3 liter per dag is hier normaal met een 4-koppig gezin).

 

Als we in Nederland een paar weken zonder stroom zitten gaat niemand koeien melken, maar vechten we om het laatste stukje draadjesvlees.

 

Langdurig stroomuitval = TEOTWAWKI in het kwadraat

 

90% van ons is dan binnen een jaar dood. Ook de best voorbereide preppers gaan dat waarschijnlijk niet overleven. Koeien zijn hierin een non-issue en zullen binnen enkele weken verdwenen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeren zullen hun koeien dan slachten voor vlees. Dat gebeurt nu al in de VS, door de grote droogte is veevoeder extreem duur geworden, Boeren slachten dus massaal hun koeien. Vlees gaat daarom tijdelijk goedkoper worden maar volgend jaar wordt het megaduur.

 

De droogte wordt al vergeleken met de Dust Bowl een giga SHTF die in de jaren '30 in de meest vruchtbare gebieden van de VS plaatsvond en die de Grote Depressie nog veel erger maakte.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl

 

Zie ook deze docu: http://www.pbs.org/wgbh/americanexperience/films/dustbowl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Melk koeien moeten elke dag gemolken worden. Dat weet iedereen.

Stel je voor, een grote boerderij met 100'den koeien. Alles gaat tegenwoordig automagisch.

Koe volet drang om gemolken te worden. Loopt naar de melk aftap machine, stopt zijn uiers in de USB drive en upload zijn melk naar de machine.

*BAM* Alle stroom valt uit, voor lange tijd...

 

Dat ga je met 10 man niet redden om die elke dag 1 of 2x te melken.

 

Ik denk dat zo'n boer erg blij zou zijn met hulp van omstanders om zijn koeien te melken, in ruil voor diezelfde melk uiteraard!

En zo kan ik van grote boerderijen wel meer bedenken dat ze dankbaar zullen zijn met hulp! (kippen, eieren)...

 

Shalom Communicator,

 

 

Ik denk dat er niet erg veel melkveebedrijven zijn zonder aggregaat en niet zelden een biogas-installatie. Dit soort inrichtingen zijn prima als stand-alone te gebruiken en ik denk niet dat we ons hierover echt zorgen hoeven te maken. Ik denk dat je meer effect hebt met b.v. diesel, iets waarvan de meeste boerenbedrijven wel enige voorraad hebben, maar alle voorraad is eindig en zonder is een modern agrarisch bedrijf toch wel erg gehandicapt.

 

Praktisch is het enige wat erop zit, bij een langdurige SHTF, een -behoorlijk- deel van de veestapel slachten en omschakelen naar begrazing, kuilvoer en het verminderd rendement (en mestopbrengst!) accepteren. We zullen na zo'n event met z'n allen moeten omschakelen naar een kleinschaliger en lokaler georganiseerd landbouwmodel, simpel omdat we het verlies aan import-veevoeder, kunstmest en bestrijdingsmiddelen, en de grondstoffen daartoe, niet kunnen compenseren.

 

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Melk koeien moeten elke dag gemolken worden. Dat weet iedereen.

Stel je voor, een grote boerderij met 100'den koeien. Alles gaat tegenwoordig automagisch.

Koe volet drang om gemolken te worden. Loopt naar de melk aftap machine, stopt zijn uiers in de USB drive en upload zijn melk naar de machine.

*BAM* Alle stroom valt uit, voor lange tijd...

 

Dat ga je met 10 man niet redden om die elke dag 1 of 2x te melken.

 

Ik denk dat zo'n boer erg blij zou zijn met hulp van omstanders om zijn koeien te melken, in ruil voor diezelfde melk uiteraard!

En zo kan ik van grote boerderijen wel meer bedenken dat ze dankbaar zullen zijn met hulp! (kippen, eieren)...

 

Niet aan gedacht.

Waarschijnlijk zullen we geen tijd hebben om te helpen helaas.

Wel iets om te onthouden, bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ondanks alle zeer realistische scenario's van de beantwoordende preppers toch een leuke gedachte. Maarrrr. Heb je wel eens gemolken? Valt om de dooie dood niet mee!

 

Plofkoe vind ik megagrappig.

 

Weet je trouwens dat ze echt ontploffen door alle gassen als ze door destructie niet snel genoeg worden opgehaald? Ik heb er in de zomer een zien liggen aan de weg bij een weiland. Klaar om opgepikt te worden. Ze was tonnetje rond. Toen ik dat aan iemand vertelde zei die dat ze zoveel gas in magen en darmen kunnen hebben dat ze kunnen ontploffen. Smeriggoor zeg.

 

En trouwens @Communicator, het is haar uiers. Een stier is best wel lastig te melken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje melkveebedrijf heeft toch behoorlijk wat koeien.. Dat wordt het halve dorp aan het werk zetten.

 

En begin in een schuur ernaast maar gelijk een kaasmakerij, want die melk houd je namelijk niet koel en ik denk niet dat er tankwagens op tijd op komen dagen om de melk af te voeren.

 

Weet je trouwens dat ze echt ontploffen door alle gassen als ze door destructie niet snel genoeg worden opgehaald? Ik heb er in de zomer een zien liggen aan de weg bij een weiland. Klaar om opgepikt te worden. Ze was tonnetje rond. Toen ik dat aan iemand vertelde zei die dat ze zoveel gas in magen en darmen kunnen hebben dat ze kunnen ontploffen. Smeriggoor zeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je trouwens dat ze echt ontploffen door alle gassen als ze door destructie niet snel genoeg worden opgehaald? Ik heb er in de zomer een zien liggen aan de weg bij een weiland. Klaar om opgepikt te worden. Ze was tonnetje rond. Toen ik dat aan iemand vertelde zei die dat ze zoveel gas in magen en darmen kunnen hebben dat ze kunnen ontploffen. Smeriggoor zeg.)

 

Ooit bij Nat Geo een pakkende docu gezien over potvis die in t centrum van Taiwan ontplofte tussen winkelende wandelaars...

http://www.quest.nl/achtergrond/potvis-ontploft-in-taiwan

 

Dat gaf heeeel veel smurrie en derrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zit mijn ontbijt al weer even achter mijn kiezen en de toegift van een real live ontploffende walvis heb ik maar overgeslagen. Ik geloof het wel zo. Je moet er toch niet aan denken, pompompom zit je lekker op de brommertje naar de werk wordt je ervan af geblazen door een stuk darm dat zich om je helm slingert. Blech! Die darmen liggen echt 10m verder of zo. Is wel een mooi paard van Troje als je ergens een aanslag wilt plegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje melkveebedrijf heeft toch behoorlijk wat koeien.. Dat wordt het halve dorp aan het werk zetten.

 

En begin in een schuur ernaast maar gelijk een kaasmakerij, want die melk houd je namelijk niet koel en ik denk niet dat er tankwagens op tijd op komen dagen om de melk af te voeren.

 

Dat ondervang je dan weer door iedereen die meehelpt te melken, de melk zelf mee naar huis te laten nemen. de boer hoeft het dan niet op te slaan, en jij hebt je melk :D

 

er gaat hier gemiddeld 10 tot 12 liter melk per week doorheen. 4-koppig gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een idee om als bol een boerderij uit te kiezen, waar je je tent of caravan opzet, voor melk vlees en kaas wil ik wel mee werken op de boerderij. Als echt alles weer met de hand moet ben je echt lang bezig met melken, voeren, land bewerken etc.

 

Ik vind het een eyeopener. Toch maar vriendjes worden met een boer die boven NAP woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk zeker dat boeren betrekken in een BOL een serieus goed plan is! Zij hebben enorm veel kennis al in huis over voedsel. Zullen zeer praktisch ingesteld zijn. Moeten stressbestendig zijn. Creatief denk ik in het verzinnen van oplossingen ook wel. Er zijn hier toch wel een aantal kamperen bij de boers boven NAP? Bij boeren heb ik toch altijd al een prepgevoel. Als die overgehaald kunnen worden om als BOL te fungeren, denk ik dat je een heel mooi uitgangspunt hebt inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ondervang je dan weer door iedereen die meehelpt te melken, de melk zelf mee naar huis te laten nemen. de boer hoeft het dan niet op te slaan, en jij hebt je melk :D

 

er gaat hier gemiddeld 10 tot 12 liter melk per week doorheen. 4-koppig gezin.

Ik prefereer zelf de kaas. Uit gezondheidsoverwegingen drink ik zelf geen melk, en zal ook niemand melk voor zetten ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prefereer zelf de kaas. Uit gezondheidsoverwegingen drink ik zelf geen melk, en zal ook niemand melk voor zetten ;).

 

Goed roeier dat je dit meldt. Het is dé reden (kankerverwekkend) waarom de andere helft van Blik(voer) op oneindig besloten heeft na vegetariër te zijn door te schakelen naar veganist en ik ben happy meegeswitched. Dat was ook na het onderzoeken van de melk-feiten. Daar melk ook in de meeste kaas zit word je dan vanzelf veganist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...