Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW] Perel Opwindbare Lamp / Fm Radio


Communicator

Aanbevolen berichten

20121024_134840.jpg.30908f40a8df3fe19865c406d789deb2.jpg

 

Specificaties

4 functies:

ledkampeerlantaarn: 3 gebruiksmodi: 6 witte leds in energiebesparende gebruiksmodus, 6 witte leds in normale gebruiksmodus, 6 flitsende rode leds

FM-radio met scanfunctie.

lader voor mobiele telefoon, mp3/mp4-speler (kabel 3.5mm-aansluiting naar usb meegelev.)

sirene

 

voeding: herlaadbare 3.6V NiMH-batterijen, 300mAh

aanbevolen draaisnelheid voor het laden: 120 rpm, 1W uitgangsvermogen

afmetingen: 266mm x 83mm x 101mm

gewicht: 200g

 

Aanbiedingsprijs: € 9,95

Link naar artikel


Mijn bevindingen

Ik heb deze lamp als extra besteld toen ik de Midland Alan 42 Multi bestelde.

Voor deze belachelijk lage prijs biedt hij veel mogelijkheden!

 

Hij ziet er leuk uit. Je kunt hem neerzetten, of ophangen aan een beugel die aan de bovenkant gemonteerd zit.

Alle functies zijn vandaag inmiddels getest.

 

Radio

Radio werkt prima! De scanfunctie werkt erg snel en de ontvangst is erg goed te noemen, zelfs binnenshuis! Door middel van de reset knop ga je weer terug naar het begin van de frequentiescan.

Volume is behoorlijk en het geluid is goed.

Achter een rubberen beschermflap bevind zich ook een koptelefoon aansluiting. Het signaal is hier ook mono. maar wel duidelijk en hard.

 

Lantaarn

Op het eerste zicht leek mij dit tegen te vallen. Maar door de slimme reflectordesign is de opbrengst voldoende om je omgeving te verlichten. Er is een duidelijk verschil tussen de spaarstand en maximale stand van de led verlichting.

De rode knipperlamp stand, werkt ook, hoewel het nut hiervan mij volledig ontgaat. Als dit nou ook gewoon kon branden zonder te knipperen had dit ook een leuke lamp geweest voor astronomen die snacht's het veld in gaan.

 

Lader

Om te laden moet je een klein schakelaartje omzetten achter de rubberen afdekking waar zich ook de USB poort bevind.

Ik heb mijn smartphone aangesloten op de USB poort van de lamp, en ben gaan zwengelen.

Het viel mij op dat het zwengelen in deze stand beduidend lichter gaat dan in de radio/lamp stand.

 

Hoe lang hij er over doet om een gsm of iets dergelijks voldoende op te laden weet ik niet. Maar een handige harrie zou dit met de bovenstaande gegevens en de accu gegevens van je apparaat kunnen berekenen.

 

Sirene

Leuk .. maar totaal nutteloos. Klinkt als een sirene die ik vroeger ook op mijn fiets had als klein kind.

Hij produceert amper 80Db aan geluidsdruk.

 


Conclusie

Voor zijn geld een erg leuk product! Voelt robuust aan. Hij is ook volledig te demonteren; alles zit met schroeven vast. Niet aan te raden uiteraard, maar voor de knutselaars onder ons wellicht handige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Die sirenes zijn vaak voor de Japanse markt gemaakt. In dat geval schreeuwt de sirene niet de longen uit zijn lijf, maar is het een volhoudertje. Heb je zo'n ding bij je bij een aardbeving zoals die in Japan veel voorkomen en je raakt ingesloten, dan ben je door het signaal te lokaliseren.

 

Ik hoop ook nog op een review van je Midland Alan 42. Hoe ver is je bereik? En is hij geschikt voor normale batterijen, zodat ik hem met mijn voorraad gewone batterijen in leven kan houden?

 

Bedankt voor jouw enorm waardevolle bijdragen aan deze site!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...