Ga naar inhoud
GENEGEERD

Column EdeStad.nl 'Redelijk Getikt' : 'Preppers'


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De schrijver maakt onredelijke connecties tussen preppers.nl en de apocalyps van de maya's.

Daarna zegt hij de edenaren zich wel zorgen maken om 2013 en volgend.

Volgens mij doet het gros dat hier ook...

 

Hij bedoelt meer hoe het met de stoeptegels moet en met de hondepoep. Kleinsteedse beslommeringen.

 

Ik denk dat er een hoop mensen hysterisch gaan worden bij de minste ramp, laat staan wanneer de hondepoep de ventilator raakt. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijver die mogelijk nadat hij ooit een dikke voldoende gehaald heeft voor zijn opstel in groep 8, heeft gedacht talent te hebben.

Ben bang dat we hem moeten teleurstellen, op volwassen niveau scoort het nauwelijks een voldoende, zwakke schrijfstijl, slecht achtergrondonderzoek en onvoldoende verklarend beschreven, kortom niet iets om je serieus over op te winden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me dat je een aantal jaren geleden op zondag geen cent uit de flappentap kon krijgen in Ede. Misschien is dát nu inmiddels wel veranderd. Toch valt het op dat opvallend veel kerkelijke mensen een soort van preppen in de Gelderse Vallei en de dorpen omgeving Utrechtse Heuvelrug. Dit zal in hun ogen uiteraard geen preppen zijn, maar meer uit een soort behoudendheid die de kerk voorschrijft. Velen zijn opgegroeid in een boerenomgeving en denk dan aan wecken, slachten, veehouden, kennis van bonen, planten en kruiden en last but not least de schietverenigingen. Kortom, veel 'refo's' hebben een parate basiskennis. En vaak geen inboedelverzekering of whatever als verzekering. De kerkgemeenschap hoest indien nodig zo'n bedrag samen op om een zieltje in nood te helpen. Ben zelf werkzaam in die regio en dergelijke zaken weten me telkens weer te verbazen. Ik kreeg al een tip om mijn business een boost te geven door me aan te sluiten bij een grote kerk in de regio... Tja, dat is inderdaad een mogelijkheid in crisistijd en ik weet dat een onsje komedie meer weegt dan een kilo verstand inmiddels. Maar dit gaat me persoonlijk toch nèt iets te ver en ben daarvoor niet in de wieg gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijver die mogelijk nadat hij ooit een dikke voldoende gehaald heeft voor zijn opstel in groep 8, heeft gedacht talent te hebben.

Ben bang dat we hem moeten teleurstellen, op volwassen niveau scoort het nauwelijks een voldoende, zwakke schrijfstijl, slecht achtergrondonderzoek en onvoldoende verklarend beschreven, kortom niet iets om je serieus over op te winden ;)

 

Niet persoonlijk Frank maar voor de duidelijkheid: wat is een column.

 

Ik vond het een uitstekende column, waar ook preppers.nl gratis en prima gepromoot wordt. Overigens is Ede allang geen klein kerkelijk dorpje meer, denigrerende opmerkingen over bible-belt slaan mijns inziens nergens op. Ik zou er overigens nooit willen wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...