Ga naar inhoud
GENEGEERD

Intermittent fasting tegen gammastraling


Aanbevolen berichten

'Intermittent fasting (IF) is a pattern of eating that alternates between periods of fasting (usually meaning consumption of water only) and non-fasting.'

 

Dit heeft veel (mogelijke) voordelen voor de gezondheid waaronder:

 

  • Reduced serum glucose and insulin levels and increased resistance of neurons in the brain to excitotoxic stress.
  • A 1945 study by Carlson and Hoelzel found that the apparent life span of rats in the study was increased by intermittent fasting.
  • Intermittent fasting was found to "Enhance cardiovascular and brain functions and improve several risk factors for coronary artery disease and stroke including a reduction in blood pressure and increased insulin sensitivity" and that "cardiovascular stress adaptation is improved and heart rate variability is increased in rodents" and that "rodents maintained on an IF regimen exhibit increased resistance of heart and brain cells to ischemic injury in experimental models of myocardial infarction and stroke."
  • May "ameliorate age-related deficits in cognitive function" in mice.
  • Correlation with intermittent fasting and significantly improved biochemical parameters associated with development of diabetic nephropathy.
  • Lifespan increases of 40.4% and 56.6% in C. elegans for alternate day (24 hour) and two-of-each-three day (48 hour) fasting, respectively, as compared to an ad libitum diet.
  • Rats showed markedly improved long-term survival after chronic heart failure via pro-angiogenic, anti-apoptotic and anti-remodeling effects.

Human studies

Studies on humans suggest possible benefits

 

  • Alternate day fasting "may effectively modulate several risk factors, thereby preventing chronic disease, and that ADF may modulate disease risk to an extent similar to that of CR."
  • intermittent fasting may function as a form of nutritional hormesis.

 

Bron: Wikipedia.org

 


Maar het meest opmerkelijke voordeel is:

'Resistance in mice to the effects of gamma irradiation.'

 

Protective effect of intermittent fasting on the mortality of gamma-irradiated mice.

The effect of 1 to 6 weeks' adaptation to intermittent fasting (alternating periods of 24 h fasting and subsequent 24 h feeding) on the manifestations of radioresistance of mice subjected to whole-body gamma-irradiation was studied. A favourable effect of this feeding regimen on the survival of irradiated animals was observed. The optimal radioprotective effect was achieved in mice adapted to intermittent fasting for 2 to 3 weeks and irradiated after 24 h of food intake. Furthermore, it was shown that the radioresistance of the adapted organism depends on the momentary state of food intake. After renewal of the normal ad libitum feeding the adaptively induced radioresistance decreases. Pubmed ID: 6761903

 

Wat vinden jullie? Is het de moeite waard om deze manier van vasten te proberen (als er een dreiging is m.b.t. gammastraling)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Grappig ,

Het geeft een beetje mijn dagelijks leven weer eigenlijk.

Ik "lijd" namelijk aan een zeldzame biologische klok stoornis (DSPS genaamd).

 

Kort uitgelegd : "Mijn dagen" duren ongeveer 30 uur, i.p.v. 24

Eten doe ik normaliter ook om de dag. Slaap 8u per 48.

 

Ze noemen het een "stoornis", maar het is een waar gods-geschenk

vind ik zelf :o Zeker als prepper zijnde. En zoveel extra vrije tijd en energie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij hogere gamma straling wordt ik groen en sterk en scheurt mijn overhemd

 

hahaha DO NOT MAKE ME ANGRY!!!

 

denk dat het zowiezo handig is om een ander voedselpatroon op te zetten na shtf. je moet het toch met minder doen. als ik nu honger heb dan maak ik een boterham, dat gaat straks echt niet lukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet geregeld slechts één keer per dag, met iets van een appel of banaan als ontbijt. Bevalt prima en ik blijf op gewicht. In Amerika heb je een stroming van oer mensen, die rennen naar hun werk, eten dan de hele dag niets, rennen naar huis, eten dan een groot stuk vlees en wat besjes. Zo simuleren ze jacht, waarbij de eerste poging mislukte, dus honger, tweede poging later op de dag wel succesvol. Ook doneren ze zes keer per jaar bloed, om bloedverlies bij gevechten en ongevallen te simuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet geregeld slechts één keer per dag, met iets van een appel of banaan als ontbijt. Bevalt prima en ik blijf op gewicht. In Amerika heb je een stroming van oer mensen, die rennen naar hun werk, eten dan de hele dag niets, rennen naar huis, eten dan een groot stuk vlees en wat besjes. Zo simuleren ze jacht, waarbij de eerste poging mislukte, dus honger, tweede poging later op de dag wel succesvol. Ook doneren ze zes keer per jaar bloed, om bloedverlies bij gevechten en ongevallen te simuleren.

 

En hoe oud worden ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe oud worden ze?

 

Geen idee, het is pas een jonge gekte. Maar kijk naar de zuinige mensen uit de jaren twintig en dertig van vorige eeuw. Er zijn er zat bij die magere jaren hebben gekend, hebben pas op hun zeventigste ouderdomsdiabetes. De huidige generaties hebben overgewicht en ouderdomsdiabetes op hun vijfenveertigste....gemiddeld....die gaan niet oud worden. Dat van die muizen die op rantsoen ouder worden is al jaren bekend. Wel goed nieuws als SHTF uitbreekt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...