Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je voorraad & brandveiligheid


Loesje1980

Aanbevolen berichten

langzaam begint onze voorraad spulletjes stiekum te groeien maar daarmee ook de hoeveelheid brandbaar materiaal

( denk oa aan lampolie, gasflesje voor bbq, etc)

nu vraag ik me af hoe gaan jullie daarmee om ?

nemen jullie nog speciale maatregelen met het oog op brand in huis ?

is het verstandig om brandbare spullen een beetje te spreiden ?

tips zijn welkom

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
langzaam begint onze voorraad spulletjes stiekum te groeien maar daarmee ook de hoeveelheid brandbaar materiaal

( denk oa aan lampolie, gasflesje voor bbq, etc)

nu vraag ik me af hoe gaan jullie daarmee om ?

nemen jullie nog speciale maatregelen met het oog op brand in huis ?

is het verstandig om brandbare spullen een beetje te spreiden ?

tips zijn welkom

 

Ja ik spreid deze spullen. De brandbare (gassen en vloeistoffen e.d.) spullen zet ik in de berging. Als de SHTF dan kan ik ze alsnog snel naar binnen halen en/of pakken en in mijn BOB doen. Want ze staan netjes in een doos bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Ik heb de brandbare zooi zelf buitenshuis opgeslagen, maar zit er over te denken om het te verplaatsen naar kelder . Maar dan wel in een soort brandwerende kluis . Gemetseld en van brandwerende deur voorzien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik heb alleen wat petroleum in huis. Vanwege het hoge vlampunt is petroleum niet zo gevaarlijk. Daar is een dramatische uitzondering op. Namelijk als je net als ik vaste vloerbedekking hebt. Stroomt de petroleum daarover uit, dan gaat je vloerbedekking als lont werken en heb je een onvoorstelbare vlammenzee te pakken. Daarom staat mijn petroleum in mijn badkuip. Daar kan het niet uitstromen over mijn vloerbedekking. En om plunderaars af te schrikken ga ik nooit in bad:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

langzaam begint onze voorraad spulletjes stiekum te groeien maar daarmee ook de hoeveelheid brandbaar materiaal

( denk oa aan lampolie, gasflesje voor bbq, etc)

nu vraag ik me af hoe gaan jullie daarmee om ?

nemen jullie nog speciale maatregelen met het oog op brand in huis ?

is het verstandig om brandbare spullen een beetje te spreiden ?

tips zijn welkom

Hangt af van je situatie. Je zou bv je lampenolie in stevige jerrycan kunnen gieten en begraven in je tuin.

 

Spreiden is vaak geen goede optie. De veiligste plaats is een plaats waar de kans op brand het kleinst is. Spreiden over plaatsen die allemaal even veilig zijn is natuurlijk prima, maar in een doorsnee woning zijn er weinig van dat soort plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn toekomstige 1000l benzinetank gaat in mijn berging in een losse compartiment van het appartementencomplex. Als er een scenario plaatsvind dat overal brand is dan is dit verloren maar branden mijn levensmiddelen en verzorgingsartikelen niet (o.a. EHBO pakketten en derg.) Ook heb ik 2 bio-brandblussers laatst bezorgd (super kwaliteit en bezorging)

 

http://www.brandblussershop.nl/winkel/sproeischuimblusser-6-liter-ab-eco-klasse-p-1106.html

 

Deze zorgen ervoor dat ik het belangrijke niet laat verbranden....... rest van de brandbare spullen apart bewaren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor alle tips ! ik ga er mee aan de slag

 

wil in elk geval achter een brandblusser/branddeken aan

 

overigens schrik ik wel van dat 1000 liter verhaal, pff zeg..................

 

zelf heb ik al een beetje buikpijn van 5 flesjes lampolie en 2 kleine gastankjes/blikjes voor de bbq die in onze trapkast staan ( we hebben geen echte berging of garage)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Gas in flessen is brandbaar en zwaarder dan lucht.

Plaats de flessen dus nooit lager dan de begane grond (het aangrenzende maaiveld).

De gasflessen mogen niet in een kelder of in de nabijheid van een keldergat, een rioolopening of in de nabijheid van een warmtebron geplaatst worden.

Ventileren!

 

Bron:

 

http://www.primagaz.be/particulier/producten/gasflessen/wettelijke-technische-aspecten.html

 

Op een schip staat de gasfles in een bun. Een compartimentje, met een buitendeurtje. Luchtgat van boven en onder. Op een rekje, zodat evt. gelekt gas weg kan stromen.

 

Hetzelfde geldt voor benzine. Benzine-dampen zijn zwaarder dan lucht. En benzine-damp is explosief. Denk niet, dat je een vlammetje krijgt! Nee, de damp mengt zich met lucht, vult de ruimte en explodeert.

 

 

Lees de gebruiksaanwijzing van een spuitbus maar. Of een navul-fles voor gasaanstekers.

Niet in de zon, enz.

 

 

Spreiden vergroot het risico, IMO. Dan heb je meer gevaarlijke punten.

 

Voor mijn benzine-brander gebruik ik wasbenzine. In aluminium, goed afsluitbare flesjes. Daar gaat echt niks mis mee.

Niet bij de kachel, duh. Maar gewoon in de BOB.

 

In je huishoudkastje, of bij je verfspullen kan je ook nog wat brandbare zooi vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn toekomstige 1000l benzinetank gaat in mijn berging in een losse compartiment van het appartementencomplex. Als er een scenario plaatsvind dat overal brand is dan is dit verloren maar branden mijn levensmiddelen en verzorgingsartikelen niet (o.a. EHBO pakketten en derg.) Ook heb ik 2 bio-brandblussers laatst bezorgd (super kwaliteit en bezorging)

 

http://www.brandblussershop.nl/winkel/sproeischuimblusser-6-liter-ab-eco-klasse-p-1106.html

 

Deze zorgen ervoor dat ik het belangrijke niet laat verbranden....... rest van de brandbare spullen apart bewaren..

 

Ik ken geen legale/veilige opslag van 1000L in een berging. Ook kan je benzine niet eeuwig bewaren.

 

Telkens 'tanken' van een dergelijke opslag is ook milieu technisch niet toegestaan. Tankstations hebben voor een reden een vloeistofdichte vloer met afvoer, die naar een oliescheider gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken geen legale/veilige opslag van 1000L in een berging. Ook kan je benzine niet eeuwig bewaren.

 

Telkens 'tanken' van een dergelijke opslag is ook milieu technisch niet toegestaan. Tankstations hebben voor een reden een vloeistofdichte vloer met afvoer, die naar een oliescheider gaan.

 

weet je het zeker? dan zou iedere boer met een tank strafbaar zijn, dit mag gewoon hoor

 

al vind ik 1000l benzine opslaan in een appartement volslagen idioot, daar helpt zon klein blussertje geen reet bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het mengsel van benzine anders naar de bodem zakken of zie ik dat verkeerd? Was meer met oog op opslag voor benzine..... maar of het legaal is.... betwijfel het maar het is daar een stenen bunker. (van betonblokken)

Maar ook uitstekend voor water oplossingen of iets dergelijks. Misschien wat input? :)

 

Zou hoe dan ook niet verkeerd staan in mijn berging http://www.kruizinga.nl/ibc+container/vloeistofcontainer/5903/gebruikt/99-5903gb/

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het mengsel van benzine anders naar de bodem zakken of zie ik dat verkeerd? Was meer met oog op opslag voor benzine..... maar of het legaal is.... betwijfel het maar het is daar een stenen bunker. (van betonblokken)

Maar ook uitstekend voor water oplossingen of iets dergelijks. Misschien wat input? :)

 

Zou hoe dan ook niet verkeerd staan in mijn berging http://www.kruizinga.nl/ibc+container/vloeistofcontainer/5903/gebruikt/99-5903gb/

 

Dan kun je beter 1000 liter wat nemen.

Benzine gaat in de loop van de maanden achteruit.

Diesel blijft dan wel weer een kleine anderhalf jaar goed.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...