Ga naar inhoud
GENEGEERD

Honden EHBO II ( Vragen aan de dierenarts)


Chinaka

Aanbevolen berichten

Wil vandaag even ingaan op die leuke kruipertjes die je hond al wel is durft mee naar huis brengen.

Ik ga niet in op wat teken en of vlooien voor ziektes kunnen veroorzaken maar wel over een gesprek dat ik deze morgen gehad heb met mijn dierenarts betreffende het onderwerp.

En mijn specifieke vraag was hoe doeltreffend is een bepaald middel om vlooien, teken en ja hoor ook muggen etc....tegen te houden.

We vergeten dat soms wel is maar ook onze hond heeft last van muggen en paardenvliegen en dergelijke.

En dan kom je bijna onherroepelijk bij Frontline.

Nu ik wil geen reclame maken voor dit of dat product maar zonder vermelding wordt het heel moeilijk om het uit te leggen.

Terwijl ons gesprekje verder ging vertelde ze me dat ze niet alleen op Frontline vertrouwd. Oh nee? Ik was een beetje verbaasd, gewoon omdat ik eigenlijk geen ander product ken.

Buiten die vieze rubber halsbanden van voeger.

( Dierenarts heeft ook twee honden) En toen ging ze verder dat tijdens de zomermaanden ( Warm weer) je hond veel meer wordt blootgesteld aan al die rare beestjes en ze daar liever een ander product voor gebruikte . Eigenlijk kwam het erop neer dat ze het ene voor de winter gebruikte en het andere voor de zomer.

Nu vanuit een prepper / survival standpunt is wat ik ten alle tijden wil vermijden, ongedierte in welke vorm of verschijning ook.

En heb haar dan ook gevraagd welk product ze gebruikte tijdens de zomermaanden.

De naam is advantix

 

Ik wil absoluut geen reclame maken voor deze producten , zou nogal stom zijn als je daar niet voor betaald word.

Maar zonder merknamen was deze info ook niks waard denk ik.

 

Ps: Ik even op het internet gekeken en er zijn blijkbaar nogal wat prijsverschillen.

Dus deel ik jullie even mee dat ik iets minder dan 20€ heb betaald voor vier pipetten voor een hond van10kg tot minder dan 25 kg.

 

Groetjes Chin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...