PDA

Bekijk Volledige Versie : Poll: Wat is je BMI?

IsaBo
30-11-12, 14:03
Wat is je BMI? Je body mass index. Ben je op gewicht..... hoe doe je dat? Zelfbeheersing. Vindt je snoep gewoon niet lekker. Lust je geen jus en koekjes? Sport of beweeg je veel (stofzuigen is ook sport!).
Is je BMI te hoog? Hoe komt dat? Stress. Leeftijd (overgang). Medicijnen. Gewoon die rollo niet kunnen weerstaan? Niet kunnen bewegen door handicap.
Is het te hoog? Wat ga je er aan doen ivm een SHTF.

Bereken je BMI via onderstaande link.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

.

IsaBo
30-11-12, 14:13
En ik heb geprobeerd een poll aan te maken maar er ging iets mis.

Dan maar zo. Mijn bmi is vandaag 29.4 Dat is te zwaar. Ik eet gewoon te veel rollo, mars enz. 10 jaar geleden had ik nog maatje 38 en nu 44. Door nogal intense stress ben ik veel te veel gaan snoepen en krijg dat er nu maar eens vanaf. Moeilijk, heel moeilijk. Maar ik ben er mee bezig. Mijn BMI was bijna 31 en mijn taille 110. Ja want daar zit al mijn overgewicht. :(
Het is moeilijk, genant (altijd er dun geweest) en vooral erg vermoeiend.

Wat ga ik er aan doen ivm een SHTF situatie? Meer bewegen, betere conditie opbouwen. Wat niet gemakkelijk is met reuma.

Floshtf
30-11-12, 14:15
BMI als aanvulling op dit lijntje http://preppers.nl/forum/threads/363-Je-conditie-geprept?highlight=conditie
Conditie is een belangrijke idd.

Cardhu
30-11-12, 14:25
Je hebt in ieder geval een beetje reserve.
Of je nu een kilo of wat teveel hebt is in mijn ogen onbelangrijk: die vliegen er in een full blown SHTF toch wel af.

Conditie is volgens mij belangrijker dan je BMI.
Meerdere kilometers kunnen lopen in een redelijk tempo is immers van groot belang.

Keyser Suze
30-11-12, 14:35
196cm bij 97 kilo bmi prima, dun vind ik sowieso geen gezicht, wil nooit meer boven honderd wegen.

Tip: ben je te zwaar, kun je altijd nog proberen langer te worden;)

Mr. Gold
30-11-12, 14:46
Berekenen

Je BMI is 25,6
Je bent te zwaar voor je lengte
Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

Nou lekker dan :) Ik let sinds 2 jaar erg op mijn voeding en drink veel meer water dan ik normaal deed (nooit).

luciën
30-11-12, 14:48
voor een goede berekening is er meer informatie nodig dan dat er op de site gevraagd word

YONI
30-11-12, 14:50
188cm en 75 kg, BMI 21.5 gezond eten (om te leven, niet andersom ;) ) en dagelijks sporten. het bos in met de kids, lekker ravotten, routinematig leven, niet uitslapen etc etc etc

Vault 101
30-11-12, 14:52
voor een goede berekening is er meer informatie nodig dan dat er op de site gevraagd word

Inderdaad. Iemand die erg gespierd is en veel sport kan toch een 'ongezond BMI' hebben, omdat spieren immers ook een bepaald gewicht hebben. Toch is BMI wel een aardige indicatie voor veel mensen. Mijn BMI is overigens 20. :)

niki
30-11-12, 14:57
Je BMI is 25,1
Je bent te zwaar voor je lengte
Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

bullshit.

Ik ben goed zo, mager ziet er niet uit, en ik ben erg gespierd, zeker voor een vrouw... Heeft ook te maken met je bouw. Dat maakt ook nogal verschil hoor!
Ik vind dan ook dat dit cijfer echt niets toevoegt. Er wordt geen rekening gehouden met de bouw, alleen maar lengte en gewicht is zeker niet genoeg om te kunnen zeggen of iemand te dik is of niet.

:D Ik bekeek net even wat dan een goed gewicht zou zijn voor mij, en de ondergrens lag op 51 kg :D Dat zou dus betekenen dat als we het hooi inhalen, ik met hooibalen van mijn eigen gewicht zou moeten gaan gooien :D

Amazing Dree
30-11-12, 15:03
Oeps, BMI is 27.
Wist dat ik een kilootje of 8 te zwaar was, maarre ik probeer dan wel langer te worden :cool:
Gelukkig net een medical check gehad (ivm diabetes in de fam), en daar kwam uit dat ik in de minst gevaarlijke hoek zit, volgens dat systeem dan he.
Doordat ik een schijnbaar bijna niet voorkomende lage cholesterol spiegel heb, kom ik er zo goed uit ???
Raar, ik eet heel graag gehaktballen, spek, karbonades, Kaas en echte boter, enz.
Ik eet verder wel gezond (veel groente, uien, knoflook), snoep bijna niet, eet geen zoet (vind ik gewoon niet lekker), drink zeer regelmatig bier, rook (nog wel,tot in jan) , en probeer ook regelmatig een flink stuk te lopen.

Ik denk dat iedereen zelf wel weet, als je eerlijk ben tegen jezelf, wanneer je moet matigen met het een of ander.
Als bij mij mijn broeken te strak gaan zitten (heb geen weegschaal, 20 jaar geleden in de ban gedaan, idioterie), dan weet ik hoe laat t is.
Meer bewegen, en wat matigen met eten en drinken. :D:D
En niet te flauw zijn met jezelf werkt ook goed.

wodan
30-11-12, 15:04
BMI manier is geen drol waard, ben je een brok spieren en niet lang, kom je 'ongezond' hoog uit... Enkel voor normalere maar nogal dikke mensen zegt het iets wat je zo ook al weet...

astr72
30-11-12, 15:52
BMI van 24.2 en ben er erg happy mee, nog net geen jaar geleden een bmi van 39.4 dus bij mij is alles al in het positieve verbeterd :D

Mandy Lifeboats
30-11-12, 15:53
173cm/61 kg/20,4 bmi. Geen conditie, stevige roker, eet niet erg gezond. Gewoon kwestie van geluk hebben denk ik, aan mijn inspanningen op enig vlak ligt het in elk geval niet....

Keyser Suze
30-11-12, 15:57
Oeps, BMI is 27.
Wist dat ik een kilootje of 8 te zwaar was, maarre ik probeer dan wel langer te worden :cool:
Gelukkig net een medical check gehad (ivm diabetes in de fam), en daar kwam uit dat ik in de minst gevaarlijke hoek zit, volgens dat systeem dan he.
Doordat ik een schijnbaar bijna niet voorkomende lage cholesterol spiegel heb, kom ik er zo goed uit ???
Raar, ik eet heel graag gehaktballen, spek, karbonades, Kaas en echte boter, enz.
Ik eet verder wel gezond (veel groente, uien, knoflook), snoep bijna niet, eet geen zoet (vind ik gewoon niet lekker), drink zeer regelmatig bier, rook (nog wel,tot in jan) , en probeer ook regelmatig een flink stuk te lopen.

Ik denk dat iedereen zelf wel weet, als je eerlijk ben tegen jezelf, wanneer je moet matigen met het een of ander.
Als bij mij mijn broeken te strak gaan zitten (heb geen weegschaal, 20 jaar geleden in de ban gedaan, idioterie), dan weet ik hoe laat t is.
Meer bewegen, en wat matigen met eten en drinken. :D:D
En niet te flauw zijn met jezelf werkt ook goed.

De voedingsindustrie probeert je wijs te maken dat vet ongezond is. Dat is onzin. Ik laat mensen vet eten en de koolhydraten aanzienlijk minderen...en...het cholesterol zakt. Gewicht ook. Eet veel groente, tenminste één pond per dag.

Sofie
30-11-12, 15:58
BMI manier is geen drol waard, ben je een brok spieren en niet lang, kom je 'ongezond' hoog uit... Enkel voor normalere maar nogal dikke mensen zegt het iets wat je zo ook al weet...

BMI is ook letterlijk geen drol waard en is minder zeggend dan gewoon gezond verstand.

Iemand die bijvoorbeeld doordat ie erg veel stress heeft een laag gewicht behoud bij een ongezonde levensstijl (hoge cholesterol) valt is qua BMI gezonder uit dan iemand die bijvoorbeeld stevig gebouwd/gespierd is.

Pathfinder
30-11-12, 16:44
196cm bij 97 kilo bmi prima, dun vind ik sowieso geen gezicht, wil nooit meer boven honderd wegen.

Tip: ben je te zwaar, kun je altijd nog proberen langer te worden;)

Mijn vriendin wil je langs deze weg bedanken voor die tip over dat langer worden!

Kungfufox
30-11-12, 16:44
Foxxie's BMI is 24,6 maar daar zal ik tegen de zomer dik overeen zitten, aangezien ik dan een half jaar intensief heb gesport. Als je beetje gespierd bent inderdaad dan ben je volgens dat ding gelijk te dik terwijl spieren meer wegen dan vet. Beetje normaal mens kan beter gewoon in de spiegel kijken dan zie je vanzelf aan je bouw wel of je gezond bezig bent of niet.

Amazing Dree
30-11-12, 16:47
Anders koop je gewoon een andere spiegel............;)

Pathfinder
30-11-12, 17:00
Gewicht en BMI zeggen niet alles, inderdaad. Het is volgens mij vooral een kwestie van goed naar je lijf luisteren. Ik ga jullie niet lastig vallen met mijn voormalige kwaaltjes - wees daar blij om :p - maar door te stoppen met al die lekkere biertjes in het weekend en geen vloeibare zuivel meer te gebruiken zit ik weer lekker in mijn vel en ben ik het 'mannenbuikje' dat ik als 50+ begon te ontwikkelen al weer kwijt. Nou ja, bijna. O ja, ik beweeg veel meer, dat schijnt gezond te zijn maar het voelt vooral lekker. En: lengte 181, gewicht 78.7, BMI 24

Charlie
30-11-12, 17:05
BMI manier is geen drol waard, ben je een brok spieren en niet lang, kom je 'ongezond' hoog uit...

Kijk, dit zijn nuttige opmerkeingen. Mijn BMI is 28,5. En ik durf te wedden dat daar een hoop spierweefsel debet aan is. Misschien wel spierweefsel in ruste, maar toch...

Bovendien heb ik graag wat reserve. Zoals Dick Berts al eens zei: Een deel van mijn prepvoorraad draag ik om mijn middel. Dan heb ik het altijd bij me....

Toevoeging: Het is mij opgevallen dat de mooiste, slanke vrouwtjes en mannetjes het altijd koud hebben en vaak hoofdpijn hebben (vrouwen dan toch).

Vantazzy
30-11-12, 17:07
BMI 29,6
Dus te zwaar.

Maar dat wist ik al. Maar met mijn lengte is dun gewoon geen gezicht. In 2008 was ik nog dun. Maar met mijn postuur is wat ik nu ben precies in verhouding. Afvallen zal ik uiteindelijk toch wel, dus daar maak ik me om die BMI uitslag niet zo druk.

Nature
30-11-12, 17:09
26.5 ik ben constant in beweging maar drink te weinig , heb stress en eet gezond maar te veel.

Wish
30-11-12, 17:20
BMI van 22.1, Ik rook niet, drink geen alcohol, weinig stress, fiets 18 km per dag (5 dagen per week)
Het enigste is dat ik wat weinig fruit eet.

xinix
30-11-12, 17:37
Onzinmetertje.. Ben 120 kg aan spieren geweest en 120 aan vet. Als ik volgens het metertje een gezond gewicht heb vraagt iedereen mij wanneer ik doodga, Voel me met dat gewicht niet lekker en ben ik zeker niet zo knap als nu :D

Emmy
30-11-12, 17:45
Een BMI van 24,7. Valt nog net in het groene gebied. Sport: 2 à 3 keer in de week en at tot nu toe weinig koolhydraten. Heb een week geleden de koolhydraat weer in ere hersteld, want het is nu eenmaal het goedkoopste levensmiddel. En nog lekker bovendien. Om te voorkomen dat ik alsnog dicht ga groeien probeer ik niet meer te eten dan dat ik nodig heb. Wordt het nog goedkoper :)

Piroska
30-11-12, 18:02
177 / 60 kilo= BMI 19.2 houden zo! stond er ..

Ik eet heel veel, ik drink heel veel, ik rook heel veel en ik beweeg heel veel, perfecte combi dus ;)

der_obergefreiter
30-11-12, 18:31
37,2 te zwaar . Alsof ik dat nu nog niet door had .:rolleyes:

cerdo
30-11-12, 18:48
Ht bmi is een slechte indicator , je kunt beter een huidplooidikte meting of een spier/vet massa meting doen.

Orca2000
30-11-12, 18:52
BMI 28. gewicht 102 kilo lengte 1,91 mtr. 10 kilo te zwaar. Hou van zoetigheid en lekker eten, loop wel veel met de honden ik kan niet stilzitten, ik moet ook weer naar de sportschool, tijdje door omstandigheden niet geweest. Verder voel ik mij prima.

Annelies
30-11-12, 19:04
Je BMI is 21,6
Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!

Net even mijn BMI berekend. Gelukkig beter dan jaren geleden toen ik veeeel te weinig woog. Ben/voel me nu een stuk gezonder!

Bewegen met reuma valt inderdaad niet mee. Zie dit wel aan mijn man. In onze vakanties lopen we best veel, gelukkig gaat hem dit wel goed af. (sommige dagen blijven natuurlijk altijd beter dan andere...zul jij ook wel voelen)

eva1986
30-11-12, 19:09
bmi 22.6, 171cm/66kg. Zeker niet slank, maar ook zeker niet dik. Gewoon gewoon. Sport... Tja, Yoga, maar geen super conditie... Roker ook :( en drink teveel bier. Eet wel erg gezond en snoep niet... Ik maak me er (buiten t roken) eigenlijk niet zo'n zorgen over!

astr72
30-11-12, 19:16
@Eva, slank ben je dus wel, gelukkig niet mager....dat zijn twee verschillende dingen ;)

tijgertje19
30-11-12, 19:23
ik reken mijn bmi niet eens uit ben 1.61 en weeg 69/70 kg schommel nogal maar woog paar maand gelee nog 79 dus ben al goed opweg
gelukkig ben ik niet meer zoals vroeger toen was ik 1.61 en op ze lichts woog ik 43 kg en dat was helemaal niks en langer worden werkt bij mij ook niet, was op 14 jarige leeftijd al net zo lang als dt ik nu ben hahaha

Dreutel
30-11-12, 19:47
En ik zet dat soort persoonlijke kenmerken als lengte en gewicht gewoon niet op het internet!

Zanshin
30-11-12, 19:56
En voor iedereen die nou wil weten wat goede voeding echt is: Keyser Suze 's uitstekende voedingstopic:
http://preppers.nl/forum/threads/870-Voeding

sgt. Prepper
30-11-12, 19:56
Bmi: 22,2. Lengte 176 en gewicht 68. Rook niet, drink veel water (constant een gevulde dopperfles stand-by), loop 2x per week neem altijd de trap, ook mijn hond en dochtertje houden me in beweging, eet alles wat ik wil, wel met mate.

tijgertje19
30-11-12, 20:19
En ik zet dat soort persoonlijke kenmerken als lengte en gewicht gewoon niet op het internet!

ik zou niet weten waarom niet ze kunnen je echt niet achterhalen op gewicht en of lengte of ben je bang om het neer te zetten.

wiskers
30-11-12, 20:23
181, 80 kilo bmi 24 dus wel goed.. en in tijd van crisis gaat het randje vet er wel af hoor..:D

Dreutel
30-11-12, 20:25
ik zou niet weten waarom niet ze kunnen je echt niet achterhalen op gewicht en of lengte of ben je bang om het neer te zetten.

Ik ben gewoon voorzichtig. Ik zet niets persoonlijks op het net. Niet waar ik woon, niet waar ik werk, niet mijn schoenmaat, helemaal niks!

Hytte
30-11-12, 20:29
BMI 21,9 - joepie! maar ja dan heb je dit nog:

Wat is een gezonde buikomvang? http://www.chocofans.nl/bmi-en-buikomvang-meten.html

Vrouwen: minder dan 80 cm
Mannen: minder dan 94 cm.

Tja.... zit ik toch niet zo goed met mn 90.
En zo worden we hartstikke gek gemaakt. Want een volledige fitheidstest bestaat ook nog uit een huidplooimeting en een wandel/conditie test. Je kan dus echt niks zeggen van alleen je BMI.

GroningerPrepper
30-11-12, 21:24
Je BMI is 21,8

Bullshit, ik heb een buikje (bijna 100 cm), ik eet veel te ongezond, bijna geen fruit, doe niet aan sport en dank dat lage BMI alleen maar aan mijn lengte en aan dunne botten.

CMFC1988
06-12-12, 11:56
24 jaar, 174 cm, 70 kilo, buikomvang 84 cm, borstomvang 92. Dit is weer volgens het boekje, maar heb ook andere tijden gekend.
19 jaar, 172 cm, 80 kilo, buikomvang 81 cm, borstomvang 98. Dit was de periode waar ik veel sportte ;) (mountainbiken, wielrennen, fietscross, hardlopen, zwemmen )
BMI = 23,1

Keyser Suze
09-12-12, 23:12
Geweldig artikel (http://www.greenmedinfo.com/page/dark-side-wheat-new-perspectives-celiac-disease-wheat-intolerance-sayer-ji), zware kost, over de schadelijke stoffen in graan. Ik zit weer eens te studeren, dus weinig op het forum, maar ojee ojee....graan is verslavend door opioid stimulans in je hersenen, brood is gerelateerd aan meer kans op nier tumoren en akelige nierziekten en uiteraard coeliakie. Daarnaast wordt je er gemakkelijk te zwaar van, verhoogd het je slechte vetten (LDL cholesterol en triglyceriden) en stijgt de kans dat je Diabetes Mellitus type 2 ontwikkelt....

Graan, goed voor de varkens, niet voor mensen is dus de boodschap. Ik eet het al een tijd niet meer en ben keurig op gewicht, voel me prima...net zoals een honderdtal mensen die ik heb gemotiveerd graan links te laten liggen. Ben je te dik, moe, futloos, prikkelbare darmen? Doe het eens drie maanden, gewoon geen graanproducten.

GreenHood
10-12-12, 11:18
BMI 18,5 - 18,9. Tussen te licht en net goed in. Ik houd het maar op prima. Drink elke avond wel bier/alcohol, ben net paar weken gestopt met roken, fiets bijna dagelijks, eet en snoep erg veel. Maar zit het dunne zit in mijn bouw en voel me er erg goed bij mij.

El Mariachi
10-12-12, 18:39
BMI 18,2 hier. Niet al te vet, maar kan ik tenminste goed rennen als de boeren met hun hooivorken willen prikken in m'n achterste...

Richa
10-12-12, 19:15
Volgens de BMI schaal wat te zwaar, maar ik voel me helemaal super zo. Ik eet al maanden geen suiker en weinig koolhydraten. Weinig tot geen E-nummers. Veel fruit, groenten en vlees, totaal geen zoetigheid. Superfoods zoals gojibessen, rauwe cacao, chlorella tabletten en groene smoothies (heerlijk met spinazie en avocado) Ja en heeel af en toe een handje chips en een stukje kaas in het weekend. (want we gaan niet heilig en krampachtig doen)
Gezien de BMI index zou er nog wat af mogen, maar mijn gewicht blijft steken nu, ik voel me fit dus mij hoor je verder niet zeiken.
Het laagje vet houden we er in voor mindere tijden. Aan conditie, lenigheid en spieropbouw wordt gewerkt.

Richa
10-12-12, 19:17
Geweldig artikel (http://www.greenmedinfo.com/page/dark-side-wheat-new-perspectives-celiac-disease-wheat-intolerance-sayer-ji), zware kost, over de schadelijke stoffen in graan. Ik zit weer eens te studeren, dus weinig op het forum, maar ojee ojee....graan is verslavend door opioid stimulans in je hersenen, brood is gerelateerd aan meer kans op nier tumoren en akelige nierziekten en uiteraard coeliakie. Daarnaast wordt je er gemakkelijk te zwaar van, verhoogd het je slechte vetten (LDL cholesterol en triglyceriden) en stijgt de kans dat je Diabetes Mellitus type 2 ontwikkelt....

Graan, goed voor de varkens, niet voor mensen is dus de boodschap. Ik eet het al een tijd niet meer en ben keurig op gewicht, voel me prima...net zoals een honderdtal mensen die ik heb gemotiveerd graan links te laten liggen. Ben je te dik, moe, futloos, prikkelbare darmen? Doe het eens drie maanden, gewoon geen graanproducten.

Kan ik alleen maar beamen, ik eet al tijden low carb en dus totaal geen brood meer. Ik mis er niets aan, mijn buik is minder opgeblazen en ik voel me veel fitter. Voor mij geen brood meer.

Keyser Suze
10-12-12, 20:40
Kan ik alleen maar beamen, ik eet al tijden low carb en dus totaal geen brood meer. Ik mis er niets aan, mijn buik is minder opgeblazen en ik voel me veel fitter. Voor mij geen brood meer.

heel goed! De ken van het verhaal is, dat er diverse toxische stoffen van nature in een graan korrel zitten. Logisch, want anders zouden vogels en insecten en muisjes ze ongebreideld opeten....één auteur noemt het de onzichtbare stekels; bij een roos of een braam struik, zie je ze zitten. Nu pas kunnen we met onderzoek die stoffen aantonen en hun werk in het lichaam. Allerlei ziekten zijn waarschijnlijk te voorkomen en verdwijnen als we overschakelen naar bijvoorbeeld quinoa.

Emmy
10-12-12, 23:16
heel goed! De ken van het verhaal is, dat er diverse toxische stoffen van nature in een graan korrel zitten. Logisch, want anders zouden vogels en insecten en muisjes ze ongebreideld opeten....één auteur noemt het de onzichtbare stekels; bij een roos of een braam struik, zie je ze zitten. Nu pas kunnen we met onderzoek die stoffen aantonen en hun werk in het lichaam. Allerlei ziekten zijn waarschijnlijk te voorkomen en verdwijnen als we overschakelen naar bijvoorbeeld quinoa.

Dagelijks steek ik iets op in dit forum en vandaag is dit het wel. Nooit van quinoa gehoord en hier de info vandaan gehaald: http://www.fitvoorbeginners.nl/super-food-of-the-week-quinoa/ Verkrijgbaar dus bij AH.

backschless
11-12-12, 09:38
Ben 191cm en 82kg dus mijn bmi is 22,5

Alice
11-12-12, 11:41
173cm, 70kg, BMI 23.4, "je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!" Ik moet zeggen dat ik er nu achter kom dat ik de afgelopen weken en kilo of 5 afgevallen ben.... Daar schrik ik wel een beetje van...
Verder rook ik, ben ik de laatste tijd meer bier gaan drinken en toch val ik af. Ook wist ik niet dat graan zo schadelijk voor je kon zijn. Ik ben verslaafd aan brood. Ik eet vaak brood bij mijn warme maaltijd en dan laat ik de warme maaltijd vaak een beetje links liggen (ik schep minder op omdat ik toch wel vol raak van het brood en dat vind ik veel lekkerder) Ik ben mijn hele leven al moe en zeker de laatste paar weken erg futloos, mmmmm toch maar een beetje in de gaten houden.

dR3
11-12-12, 14:40
173cm, 70kg, BMI 23.4, "je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!" Ik moet zeggen dat ik er nu achter kom dat ik de afgelopen weken en kilo of 5 afgevallen ben.... Daar schrik ik wel een beetje van...
Verder rook ik, ben ik de laatste tijd meer bier gaan drinken en toch val ik af. Ook wist ik niet dat graan zo schadelijk voor je kon zijn. Ik ben verslaafd aan brood. Ik eet vaak brood bij mijn warme maaltijd en dan laat ik de warme maaltijd vaak een beetje links liggen (ik schep minder op omdat ik toch wel vol raak van het brood en dat vind ik veel lekkerder) Ik ben mijn hele leven al moe en zeker de laatste paar weken erg futloos, mmmmm toch maar een beetje in de gaten houden.

Herkenbaar; ik ben een paar centimeter langer, weeg ongeveer hetzelfde (denk ik, al jaren niet op de weegschaal gestaan) maar ben de laatste tijd minder bier gaan drinken (paar per week). Ik was ook altijd moe, heb m'n stressvolle baan opgezegd (ben bezig met m'n eigen bedrijf) en slaap nu een uur of 9/10 per dag. Misschien komt jouw moeheid/futloosheid door stress, of slaapgebrek?

Fulltime baan, reizen, hobby's, sport, ontspanning, evt relatie en/of kinderen....ik vraag me af hoe gezond het eigenlijk is om constant zo druk te zijn en amper 8 uur slaap per dag te hebben.

OT: mijn BMI is goed. Ik heb dan ook geen 'aanleg' om dik te worden, eet geen fastfood/frituur/weinig suiker/weinig snacks en heb voldoende lichaamsbeweging.

Communicator
11-12-12, 15:26
Je BMI is 23,1
Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je gezondheid.

Ik kan eten wat ik wil, schommel altijd rond de 80 kilo... vind het prima zo.
het enige wat beter kan, is mijn conditie.

Sofie
11-12-12, 17:47
Las laatst een artikel over de energie die een getraind persoon nodig heeft tov een niet getraind persoon. Eindconclusie was dat een minder getraind persoon minder energie verbruikt voor exact dezelfde handelingen. (dit gold overigens alleen voor niet extreme handelingen).

Als de poep de ventilator gaat raken wil je natuurlijk zo min mogelijk energie verbranden ;-)

dR3
11-12-12, 18:51
Las laatst een artikel over de energie die een getraind persoon nodig heeft tov een niet getraind persoon. Eindconclusie was dat een minder getraind persoon minder energie verbruikt voor exact dezelfde handelingen. (dit gold overigens alleen voor niet extreme handelingen).

Als de poep de ventilator gaat raken wil je natuurlijk zo min mogelijk energie verbranden ;-)

Het lijkt mij dat bij een gelijk gewicht en gelijke energie inname, bij de ongetrainde persoon het vet verbrand wordt en bij de getrainde persoon spieren. Misschien zit er meer energie in vet dan in spieren, dus begeeft de getrainde persoon het dan eerder. Die training kan echter doorslaggevend zijn in het overleven van die SHTF dus ik zou dat niet opvatten als een excuus om vooral niet te sporten. Maar je hoeft geen bodybuilder of marathonloper te worden :p

oliestel
11-12-12, 19:57
Bmi 27.5 , bij vet 14%

kwakster
11-12-12, 21:10
Net even gekeken op zo'n BMI website, en dit was het antwoord:

Je BMI is 30,4 (lengte 1,85 cm)

"Je bent veel te zwaar voor je lengte
Probeer af te vallen en neem contact op met je huisarts. Hij of zij weet waar je terecht kan."

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een mooie kaftan ga aanschaffen,

Sofie
11-12-12, 23:32
Het lijkt mij dat bij een gelijk gewicht en gelijke energie inname, bij de ongetrainde persoon het vet verbrand wordt en bij de getrainde persoon spieren. Misschien zit er meer energie in vet dan in spieren, dus begeeft de getrainde persoon het dan eerder. Die training kan echter doorslaggevend zijn in het overleven van die SHTF dus ik zou dat niet opvatten als een excuus om vooral niet te sporten. Maar je hoeft geen bodybuilder of marathonloper te worden :p

Vat het ook niet op als excuus om niet te sporten, vond het alleen de moeite waard om even te vermelden

dR3
12-12-12, 12:05
Vat het ook niet op als excuus om niet te sporten, vond het alleen de moeite waard om even te vermelden

Dat vermoeden had ik al; ik vond het een relevante opmerking in dit topic. :)