Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll: Wat is je BMI?


Gast IsaBo

Aanbevolen berichten

Wat is je BMI? Je body mass index. Ben je op gewicht..... hoe doe je dat? Zelfbeheersing. Vindt je snoep gewoon niet lekker. Lust je geen jus en koekjes? Sport of beweeg je veel (stofzuigen is ook sport!).

Is je BMI te hoog? Hoe komt dat? Stress. Leeftijd (overgang). Medicijnen. Gewoon die rollo niet kunnen weerstaan? Niet kunnen bewegen door handicap.

Is het te hoog? Wat ga je er aan doen ivm een SHTF.

 

Bereken je BMI via onderstaande link.

 

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En ik heb geprobeerd een poll aan te maken maar er ging iets mis.

 

Dan maar zo. Mijn bmi is vandaag 29.4 Dat is te zwaar. Ik eet gewoon te veel rollo, mars enz. 10 jaar geleden had ik nog maatje 38 en nu 44. Door nogal intense stress ben ik veel te veel gaan snoepen en krijg dat er nu maar eens vanaf. Moeilijk, heel moeilijk. Maar ik ben er mee bezig. Mijn BMI was bijna 31 en mijn taille 110. Ja want daar zit al mijn overgewicht. :(

Het is moeilijk, genant (altijd er dun geweest) en vooral erg vermoeiend.

 

Wat ga ik er aan doen ivm een SHTF situatie? Meer bewegen, betere conditie opbouwen. Wat niet gemakkelijk is met reuma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in ieder geval een beetje reserve.

Of je nu een kilo of wat teveel hebt is in mijn ogen onbelangrijk: die vliegen er in een full blown SHTF toch wel af.

 

Conditie is volgens mij belangrijker dan je BMI.

Meerdere kilometers kunnen lopen in een redelijk tempo is immers van groot belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een goede berekening is er meer informatie nodig dan dat er op de site gevraagd word

 

Inderdaad. Iemand die erg gespierd is en veel sport kan toch een 'ongezond BMI' hebben, omdat spieren immers ook een bepaald gewicht hebben. Toch is BMI wel een aardige indicatie voor veel mensen. Mijn BMI is overigens 20. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je BMI is 25,1

Je bent te zwaar voor je lengte

Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

 

bullshit.

 

Ik ben goed zo, mager ziet er niet uit, en ik ben erg gespierd, zeker voor een vrouw... Heeft ook te maken met je bouw. Dat maakt ook nogal verschil hoor!

Ik vind dan ook dat dit cijfer echt niets toevoegt. Er wordt geen rekening gehouden met de bouw, alleen maar lengte en gewicht is zeker niet genoeg om te kunnen zeggen of iemand te dik is of niet.

 

:D Ik bekeek net even wat dan een goed gewicht zou zijn voor mij, en de ondergrens lag op 51 kg :D Dat zou dus betekenen dat als we het hooi inhalen, ik met hooibalen van mijn eigen gewicht zou moeten gaan gooien :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, BMI is 27.

Wist dat ik een kilootje of 8 te zwaar was, maarre ik probeer dan wel langer te worden :cool:

Gelukkig net een medical check gehad (ivm diabetes in de fam), en daar kwam uit dat ik in de minst gevaarlijke hoek zit, volgens dat systeem dan he.

Doordat ik een schijnbaar bijna niet voorkomende lage cholesterol spiegel heb, kom ik er zo goed uit ???

Raar, ik eet heel graag gehaktballen, spek, karbonades, Kaas en echte boter, enz.

Ik eet verder wel gezond (veel groente, uien, knoflook), snoep bijna niet, eet geen zoet (vind ik gewoon niet lekker), drink zeer regelmatig bier, rook (nog wel,tot in jan) , en probeer ook regelmatig een flink stuk te lopen.

 

Ik denk dat iedereen zelf wel weet, als je eerlijk ben tegen jezelf, wanneer je moet matigen met het een of ander.

Als bij mij mijn broeken te strak gaan zitten (heb geen weegschaal, 20 jaar geleden in de ban gedaan, idioterie), dan weet ik hoe laat t is.

Meer bewegen, en wat matigen met eten en drinken. :D:D

En niet te flauw zijn met jezelf werkt ook goed.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, BMI is 27.

Wist dat ik een kilootje of 8 te zwaar was, maarre ik probeer dan wel langer te worden :cool:

Gelukkig net een medical check gehad (ivm diabetes in de fam), en daar kwam uit dat ik in de minst gevaarlijke hoek zit, volgens dat systeem dan he.

Doordat ik een schijnbaar bijna niet voorkomende lage cholesterol spiegel heb, kom ik er zo goed uit ???

Raar, ik eet heel graag gehaktballen, spek, karbonades, Kaas en echte boter, enz.

Ik eet verder wel gezond (veel groente, uien, knoflook), snoep bijna niet, eet geen zoet (vind ik gewoon niet lekker), drink zeer regelmatig bier, rook (nog wel,tot in jan) , en probeer ook regelmatig een flink stuk te lopen.

 

Ik denk dat iedereen zelf wel weet, als je eerlijk ben tegen jezelf, wanneer je moet matigen met het een of ander.

Als bij mij mijn broeken te strak gaan zitten (heb geen weegschaal, 20 jaar geleden in de ban gedaan, idioterie), dan weet ik hoe laat t is.

Meer bewegen, en wat matigen met eten en drinken. :D:D

En niet te flauw zijn met jezelf werkt ook goed.

 

De voedingsindustrie probeert je wijs te maken dat vet ongezond is. Dat is onzin. Ik laat mensen vet eten en de koolhydraten aanzienlijk minderen...en...het cholesterol zakt. Gewicht ook. Eet veel groente, tenminste één pond per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMI manier is geen drol waard, ben je een brok spieren en niet lang, kom je 'ongezond' hoog uit... Enkel voor normalere maar nogal dikke mensen zegt het iets wat je zo ook al weet...

 

BMI is ook letterlijk geen drol waard en is minder zeggend dan gewoon gezond verstand.

 

Iemand die bijvoorbeeld doordat ie erg veel stress heeft een laag gewicht behoud bij een ongezonde levensstijl (hoge cholesterol) valt is qua BMI gezonder uit dan iemand die bijvoorbeeld stevig gebouwd/gespierd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foxxie's BMI is 24,6 maar daar zal ik tegen de zomer dik overeen zitten, aangezien ik dan een half jaar intensief heb gesport. Als je beetje gespierd bent inderdaad dan ben je volgens dat ding gelijk te dik terwijl spieren meer wegen dan vet. Beetje normaal mens kan beter gewoon in de spiegel kijken dan zie je vanzelf aan je bouw wel of je gezond bezig bent of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewicht en BMI zeggen niet alles, inderdaad. Het is volgens mij vooral een kwestie van goed naar je lijf luisteren. Ik ga jullie niet lastig vallen met mijn voormalige kwaaltjes - wees daar blij om :p - maar door te stoppen met al die lekkere biertjes in het weekend en geen vloeibare zuivel meer te gebruiken zit ik weer lekker in mijn vel en ben ik het 'mannenbuikje' dat ik als 50+ begon te ontwikkelen al weer kwijt. Nou ja, bijna. O ja, ik beweeg veel meer, dat schijnt gezond te zijn maar het voelt vooral lekker. En: lengte 181, gewicht 78.7, BMI 24

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMI manier is geen drol waard, ben je een brok spieren en niet lang, kom je 'ongezond' hoog uit...

 

Kijk, dit zijn nuttige opmerkeingen. Mijn BMI is 28,5. En ik durf te wedden dat daar een hoop spierweefsel debet aan is. Misschien wel spierweefsel in ruste, maar toch...

 

Bovendien heb ik graag wat reserve. Zoals @Dick Berts al eens zei: Een deel van mijn prepvoorraad draag ik om mijn middel. Dan heb ik het altijd bij me....

 

 

Toevoeging: Het is mij opgevallen dat de mooiste, slanke vrouwtjes en mannetjes het altijd koud hebben en vaak hoofdpijn hebben (vrouwen dan toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...