Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ham


Tom

Aanbevolen berichten

Aangepast 20:45 uur

 

Besproken wordt Ham, voor degene die dit niet willen is er Corned Beef dit is op basis van rundvlees, wordt alleen nu een link van Corned Beef bijgevoegd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeef

 

Een ideaal prepper voedsel is HAM in blik, deze blikken zijn 3 a 4 jaar houdbaar en in verhouding erg goedkoop bij de supermarkt rond de E 1,50 voor een 450 gram terwijl een ons (100 gram) verse ham al ronde de E1,50 kost.

 

Ham in het ovale blik, een ideaal prepper voedsel voor langdurige opslag.

 

De besproken Ham is van het merk Salland onder andere te koop bij de

Meestal wordt Ham gekocht als vleeswaren en is de ham in plakjes gesneden. Deze blik Ham is gemaakt van Ham uit 1 vast stuk van 454 gram. Ham ( uit één stuk ) wordt meestal gebruikt in gerechten zoals : macaroni en Bami maar ook in salades zoals : Ham/prei. Uiteraard kun je deze ham gebruiken in verschillende gerechten. Op dit moment heb ik de Salland Ham in gebruik. Onderstaand kun je mijn ervaring lezen over dit product.

 

Ingrediënten

varkensvlees 70%, water, aardappelzetmeel, zout, suiker, stabilisator : E451i, verdikkingsmiddel: E407a, antioxidant : E316, conserveermiddel : E250. (Salland Ham in Blik)

 

Voedingswaarde per 100 gram

 

Energie : 154 Kcal

Eiwitten : 13,0 gram

Koolhydraten : 3,0 gram

Vetten : 10,0 gram.

 

Smaak, geur en uiterlijk

Als ik het blikje van deze Ham open maak, komt er een heerlijke geur van gekookte ham naar voren. Het wordt dan voor mij ook meteen duidelijk dat er nauwelijks vet in deze ham zit. Ik zie als ik de ham in blokjes snij maar een paar kleine witte stukjes vet

Verder is de ham heel erg mooi licht roze van kleur. De blok ham is ongeveer 6 cm dik en 14 cm lang. De structuur van de ham is zacht en iets vochtig. Als ik deze ham bak in olie om hem te gebruiken bij een oosters gerecht krijgt de ham een mooi krokant iets bruin korstje en is de smaak van de ham iets pittiger van smaak. Voor mijn gevoel komt het zout dan meer naar voren. Uiteraard is dit mijn beleving.

 

Verpakking

De Ham zit verpakt in een ovaal blik. Het blik kun je openen doormiddel van een klik systeem. Druk het ronde klipje eerst naar beneden.

Er ontstaat dan een opening in het deksel van het blik. Vervolgens kun je in 1 beweging het deksel van het blik halen. Dit is erg handig op momenten dat er geen blikopener in de omgeving is. Op de voorkant van de verpakking staat duidelijk vermeld de merknaam met daaronder het product dat in de verpakking zit - Merk-Ham-. Tevens staat er een mooie afbeelding van de ham omringd met sla en groenten op de voorkant van de verpakking. Op de achterkant van de verpakking staan de voedingswaarde en ingrediënten vermeld.

 

Mijn mening

Ik heb altijd meerdere blikken Ham in huis voor het maken van een salade of voor het bereiden van een hoofdgerecht. . De ham is mooi mager (nauwelijks vet ) en is sappig van structuur. Hierdoor is het een erg fijn product vind ik om te gebruiken bij het maken van een ham/prei salade of als basis bij het maken van een Mie schotel. Tevens zit deze Ham in een erg makkelijk te openen verpakking en is het product erg lang houdbaar

 

Deze film is ook wel toepasbaar op de Nederlandse Hamblikken

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben op zoek naar de LIDL ham, die is zoals je al schrijft heel lekker. Maar in twee filialen kon ik ze al niet vinden. Ik dacht dat ze ergens stonden bij de knakworstjes en de bouillon in potjes. Dus kennelijk moeten ze er nog wel wezen? Volgende keer nog eens beter kijken. Ik wil er een grote partij van inslaan. Zowel lekker bij de macaroni als bij de nasi.

 

Het klopt dat ham zouter smaakt als het gebakken is, dat is me bij een kookles ook verteld.

 

Emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Is dat in verband met spijswetten op basis van geloof?

 

Zal eens zien of er ook iets is zonder varkensvlees.

 

Ham is al eeuwen een goed houdbaar produkt, en dus in alle supermarkten te koop, maar kan natuurlijk dat men dit niet kan eten op basis van geloofs regels.

Maar K.S daarom kunnen we dit toch wel bespreken er zijn voor veel mensen geen spijswetten dus zodoende.

 

Mochten er mensen zich beledigd voelen dat kan men dit topic gewoon negeren, de titel laat niets te raden over, dus gewoon negeren mede preppers die dit niet mogen of willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Wel een goede hint er zijn natuurlijk ook preppers die geen Ham of varkensvlees eten, nooit aangedacht met mijn boerenverstand. Gelukkig is er dan een man uit de grote stad die alles weer rechtbreit. :)

 

Is prima toch, zo'n review? We hoeven nou ook niet door te schieten in overcorrecte zelfcensuur, lijkt me. Er zijn hier ook plenty vegetariers die waarschijnlijk geen hamblikken preppen. En die alle draadjes over beef jerky skippen. Om maar niet te spreken van alle discussies over beesten vangen, killen en villen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ham van Salland ligt ook bij Bas van der Heijden (en ws ook van de zustersupermarkten Dirk van den Broek en Digros). Hij is daar praktisch altijd te krijgen. Heb er al een torentje van liggen.

 

Het gaat om deze blikken:

 

105_5488.JPG

 

En nee ik ga me er niet voor verontschuldigen, ik dwing niemand om dit te eten.

 

Dat is idd. de ham die ze eerst bij onze LIDL hadden. Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaakt prima in diverse gerechten.

Als broodbeleg iets minder ( prep een kaasschaaf).

En neem in vredesnaam het karton mee waarin de blikken worden verkocht als je er een voorraad van wilt opslaan, want als je ze wilt stapelen vallen ze om.

 

Ik heb daar geen last van, ze passen netjes in elkaar en vormen een stabiele stapel. Dat is met de perzikkenblikken die ik heb wel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
Die ham van Salland ligt ook bij Bas van der Heijden (en ws ook van de zustersupermarkten Dirk van den Broek en Digros). Hij is daar praktisch altijd te krijgen. Heb er al een torentje van liggen.

 

Het gaat om deze blikken:

 

105_5488.JPG

 

En nee ik ga me er niet voor verontschuldigen, ik dwing niemand om dit te eten.

 

Aan wie zou jij je eigen moeten verontschuldigen?

Geloof dat jij altijd nog zelf uitmaakt wat eet en wat je post of zie ik het fout?

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

bij aldi hebben ze soortgelijke ham , die net zo goed smaakt, ik wissel de winkels wel eens af . prijs is daar ook gelijk. ingeblikte ham bij jumbo is stuk duurder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...