Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jodium


Aanbevolen berichten

Ik zoek een wondontsmetter die lang houdbaar is voor in de voorraad. Jodium gaat volgens mij maar een jaartje ofzo mee, weet niet in hoeverre het daarna nog bruikbaar is. Alcohol of whiskey kan maar drink ik liever op, zijn er andere middelen die lang houdbaar zijn en bestand zijn tegen lagen/hoge temperaturen? (Denk aan medkit in de auto enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Betadine? Heb ik een aantal flesjes van in mijn BOB, heb dan wel de scrub versie, kun je er ook mee wassen en je hebt er heel weinig van nodig. En gaat superlang mee, THT kijk ik niet naar, als het zijn werking nog doet is het goed. Had een flesje nog van thuis van meer dan 10 jaar geleden, het spel kon ik nog steeds gebruiken. Was wel in de dop een beetje vastgekoekt, maar in het flesje zelf zat nog de goede vloeistof in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De datum op die flesjes is de termijn waarvan de fabrikant kan GARANDEREN dat het product nog goed is, vrijwel altijd kan je daar ruim overheen gaan, want ze nemen die marge natuurlijk vrij ruim (naar beneden dus)

 

Ik denk dat het ook belangrijk is om te weten welke planten je kan gebruiken voor wondontsmetting, (en niet alleen voor dat) De kans is altijd aanwezig dat je niet bij je BOL kan komen of dat je niet alles mee kan nemen, of dat het opraakt. Dus hier even voor die gevallen: Duizendblad, en dat groeit haast overal, ontsmet erg goed! Verder rozemarijn, goudsbloem (calendula), guldenroede en de bloemen van de kamperfoelie. Er zijn er veel meer, maar vooral duizendblad is goed om te onthouden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien voor jou een alternatief SAVLON.

 

Dit is een zeep die gebruikt wordt bij het oranje kruis (EHBO ers)

Deze wordt gebruikt voor het uitwassen, ontsmetten van wonden.

 

Waar te koop zou je even moeten googlen. Als ik savlon nodig had nam ik een flesje en liet het bij het oranje kruis vullen (ben ehbo er)

Nadeel is alleen dat dit spul in jerrycans verkocht wordt dat je aan moet maken met water. Maten voor grootverbruikers!!

 

Misschien een idee om samen met iemand (of meer) een can te kopen. Als je die door bijvoorbeeld 4 deelt kan je ongeveer een paar duizend worden behandelen.

Prikt niet dus ook zeer geschikt voor kids.

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...