Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zello, digitale portofoon op je mobiel of PC


Holbewoner

Aanbevolen berichten

Hallo medepreppers,

 

In de afgelopen dagen heb ik een beetje gespeeld met een nieuwe applicatie die vooral in de VS al vrij populair is, genaamd Zello. Zello is een applicatie/platform dat zich gedraagd als een portofoon netwerk.

 

Er zijn apps beschikbaar voor de PC en diverse mobiele platforms, hiermee tover je dus in feite je mobiele telefoon of PC om tot een portofoon.

 

Na het installeren van de app dien je een profiel aan te maken, hiervoor is slechts een gebruikersnaam, wachtwoord en e-mail adres nodig. Vervolgens kan je 'kanalen' toevoegen aan dit profiel. Een kanaal is een groep mensen die met elkaar wenst te communiceren via hun portofoon.

 

Je kunt ook zelf kanalen opzetten, en deze kunnen eventueel ook beveiligd worden met een wachtwoord. Zo kan je dus vrij eenvoudig een communicatienetwerk opbouwen voor een groep gelijkgestemden, je voetbalclub, je familie, of..... PREPPERS!

 

In aanvulling op dit prachtige forum, de chat en de wiki zou ik graag eens wat experimenteren met Zello. Heb je ook interesse om dit eens uit te proberen? Iedereen is welkom in het kanaal "Preppers NL", zojuist opgezet als 'Nederlandstalig kanaal over preppen'. Hiervoor is voorlopig nog geen wachtwoord nodig, dat hoop ik zo te houden totdat er teveel gespammed wordt.

 

Meer info en download: http://www.zello.com

Kanaal: Preppers NL

 

Tot horens,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een soort Teamspeak of Ventrilo dus. Als ik het zo snel goed zag moet je een licentie aanschaffen om een eigen server te draaien, bij de gratis variant loopt het verkeer vast via hun eigen (Amerikaanse) servers. Geen probleem voor de casual voice chat, maar ik vraag me af of je/we met dit idee ook meer kunnen. Zolang het (mobiele) internet werkt kan dit een snelle en makkelijke bron van informatie zijn. Als je vermoed dat er iets ernstigs aan de hand is kun je op deze manier redelijk anoniem snel schakelen met mede-preppers die aanwezig zijn. Praten gaat toch sneller dan typen en een reactie afwachten.

 

Ik heb de app geïnstalleerd, ben benieuwd :)

 

Btw, dit topic hoort eigenlijk in het communicatie deel thuis imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soort Teamspeak of Ventrilo dus. Als ik het zo snel goed zag moet je een licentie aanschaffen om een eigen server te draaien, bij de gratis variant loopt het verkeer vast via hun eigen (Amerikaanse) servers. Geen probleem voor de casual voice chat, maar ik vraag me af of je/we met dit idee ook meer kunnen. Zolang het (mobiele) internet werkt kan dit een snelle en makkelijke bron van informatie zijn. Als je vermoed dat er iets ernstigs aan de hand is kun je op deze manier redelijk anoniem snel schakelen met mede-preppers die aanwezig zijn. Praten gaat toch sneller dan typen en een reactie afwachten.

 

Ik heb de app geïnstalleerd, ben benieuwd :)

 

Btw, dit topic hoort eigenlijk in het communicatie deel thuis imo.

 

Excuus, dat zou inderdaad een beter plek zijn.

 

Zodra het internet of mobiele netwerk uitvalt hebben we hier inderdaad niets aan, maar tot die tijd kunnen we er misschien best wat leuks van maken. Het is anoniem, en praten gaat inderdaad een stuk sneller en makkelijker dan typen.

 

Het loopt inderdaad allemaal via de VS, en ook kan momenteel iedereen meeluisteren, dus het is verstandig om geen privacygevoelige informatie uit te wisselen, maar om het gewoon bij vraag en antwoord te houden.

 

Je bent van harte welkom in het kanaal 'Preppers NL' om even uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit kanaal te vinden moet je de volledige naam intikken: preppers nl (MET spatie)

 

en mezelf tevens aangemeld bij de kanalen:

 

- Preppers

- Preppers UK

 

Indedaad, bedankt voor de aanvulling, had ik ook even duidelijk in mijn post moeten zetten. Heb met opzet gekozen voor "Preppers NL" in navolging van "Preppers UK", tevens zou de punt er tussen wat mij betreft suggereren dat het het officiele kanaal van http://www.preppers.nl is, wat het wellicht kan worden maar nu duidelijk nog niet is aangezien de beheerders van deze site er niets mee te maken hebben.

 

Tevens hoop ik eigenlijk dat het een soort van 'NL preppers verenigt u' kanaal wordt, niet specifiek bestemd voor leden van deze site, maar voor alle Nederlandstalige preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghehehe... ik zat te twijfelen om een oproep te doen, maar wist niet of je op je werk zou zitten of niet :D ...

 

Ooh, dat mag altijd, het is aan de gebruiker zelf om dat te regelen. Als je in Zello je status op "Busy" of 'Away ' zet hoor je geen oproepen meer, dan krijg je een knopje om later de oproephistorie terug te luisteren.

 

Ben wel aan het werk, maar werk vanuit huis. Zit momenteel in vergadering via Skype, als ik daarmee klaar ben zal ik eens kijken of er leven is in het kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas alleen voor Windows. :(

 

Met betrekking tot computers wel helaas, voor smartphones zijn er wel diverse apps. Is nog een vrij nieuwe dienst, de Mac en Linux versie zullen ongetwijfeld niet meer lang op zich laten wachten.

 

Er zijn nu apps voor

- PC

- Android

- iPhone

- Blackberry

 

Ik zie in Google al mensen spreken over apps voor Linux en Mac die in ontwikkeling zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met betrekking tot computers wel helaas, voor smartphones zijn er wel diverse apps. Is nog een vrij nieuwe dienst, de Mac en Linux versie zullen ongetwijfeld niet meer lang op zich laten wachten.

 

Ik ga binnenkort eens kijken of Zello via Wine werkt. Als dat goed werkt is wachten op een eventuele Linux versie niet nodig. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt, maar onder windows is het wel even zoeken HOE het werkt. (F7 drukken als je wil spreken )

 

Onderin de applicatie, naast het Zello logo, zit een knopje waar je op kunt klikken (en ingedrukt houden) met de muis om te spreken. F7 vindt ik zelf echter makkelijker, en onder "Tools" kan je deze knop ook nog aanpassen mocht je dat willen.

 

Daar zie je dan ook gelijk nog andere opties, bijvoorbeeld om dat irritante piepgeluid uit te zetten, of "SHIFT + F7" om het laatste bericht nogmaals te beluisteren voor als je het niet goed kon verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...