PDA

Bekijk Volledige Versie : Als ik zeg: JA fluor, dan zeggen jullie ...?

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 17:20
dan zeggen jullie: NEEEEEE Natuurlijk niet, ome Blikvoer! Toch?

Zo niet, lees dit heel nuchtere stuk.

http://www.navigatingtheaether.com/2012/03/10/the-dangers-of-fluoride-conspiracy-or-myth/

Voor een ieder die het Engels te moeilijk vindt: De kern van het verhaal. Fluor is megagiftig. Een directe bijwerking van fluor is dat je bot ontkalkt en je tanden wolf krijgen en zelfs kunnen uitvallen. Need I say more?

Ja ik moet meer zeggen. Fluor is een bijproduct van grote industrieŽn dat ze kwijt moesten en door verkeerde rapporten en veronderstellingen (dan heb ik het niet over de grote pharmaceutische lobbies en conspiracytheorieŽn van Hitler die het in het drinkwater liet stoppen omdat het de massa beÔnvloed (adhd bijvoorbeeld) ) in het drinkwater lieten stoppen omdat het gezond zou zijn. Not. Het zit zelfs in rattengif. Need I say more? okay zeg ik nog dit: Fluortabletjes voor kids? Kappen!

Bij kruidvat kun je fluorvrije tandpasta kopen die smaakt normaal en kost onder de euro. Het is niet zo stevig, maar wel beter voor je gezondheid. En ook Parodontax verkoopt fluorvrije tandpasta maar dat is wel wennen want dat smaakt goor.

Voor je gezondheid van je gezin moet je wat over hebben!
Denk zelf.
Zoek uit.
Wees geen schaap.
Doen mensen!

BTF
18-12-12, 17:27
Ik weet dat ze vroeger wel eens fluor gaven aan psychiatrische patiŽnten om ze gehoorzaam te houden. Dit zullen echter wel andere hoeveelheden zijn dan dat er in tandpasta zit denk ik. :)

Vantazzy
18-12-12, 17:31
Goed punt!

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 17:33
Ik weet dat ze vroeger wel eens fluor gaven aan psychiatrische patiŽnten om ze gehoorzaam te houden. Dit zullen echter wel andere hoeveelheden zijn dan dat er in tandpasta zit denk ik. :)

Kijk dat bedoel aan psychiatrische patiŽnten geven om ze gehoorzaam te houden! Dat had Hitler ook al door en daarom liet hij het door het drinkwater doen. Wat heel de wereld zo ongeveer gevolgd heeft en het ook is gaan doen. Tot een paar jaar geleden, toen werd er iemand wakker en gingen veel Nederlandse gemeenten het heel snel afschaffen. Maar pas op, niet iedere gemeente.

En in tandpasta zit niet zoveel, maar als je het vaak inslikt ben je grondig de pineut. Er hoort op verpakkingen te staan dat het schadelijk is voor kids onder de 6 jaar sowieso! en daarboven moet je het ook niet inslikken. Lees de kleine lettertjes maar eens op je tandpastadoos.
Alle kleine beetjes die je inslikt zijn troep.

En dan geven wij het uit voorzorg aan onze kindjes.

Ik poets liever zonder fluor (al drie jaar) en drink geen leidingwater meer (al 12 jaar niet meer).

Vantazzy
18-12-12, 17:45
Kijk dat bedoel aan psychiatrische patiŽnten geven om ze gehoorzaam te houden! Dat had Hitler ook al door en daarom liet hij het door het drinkwater doen. Wat heel de wereld zo ongeveer gevolgd heeft en het ook is gaan doen. Tot een paar jaar geleden, toen werd er iemand wakker en gingen veel Nederlandse gemeenten het heel snel afschaffen. Maar pas op, niet iedere gemeente.

En in tandpasta zit niet zoveel, maar als je het vaak inslikt ben je grondig de pineut. Er hoort op verpakkingen te staan dat het schadelijk is voor kids onder de 6 jaar sowieso! en daarboven moet je het ook niet inslikken. Lees de kleine lettertjes maar eens op je tandpastadoos.
Alle kleine beetjes die je inslikt zijn troep.

En dan geven wij het uit voorzorg aan onze kindjes.

Ik poets liever zonder fluor (al drie jaar) en drink geen leidingwater meer (al 12 jaar niet meer).

Oei, nu klinkt het een stuk ernstiger... Zal ik voortaan ook maar doen dan, hoewel kiespijn hebben en geen tandarts in de buurt behoorlijk klote kan zijn...

Greener
18-12-12, 17:46
Ik denk dat als ik nu stop met fluor tandpasta ik helemaal onhandelbaar zal worden ;)

Greener

BTF
18-12-12, 17:49
Ik denk dat als ik nu stop met fluor tandpasta ik helemaal onhandelbaar zal worden ;)

Greener

:cool:

Ik denk eerlijk gezegd dat wel mee zal vallen. Je hoort zoveel wilde conspiracies tegenwoordig. Dat het in te hoge doses giftig is staat buiten kijf natuurlijk, maar wat Hitler er mee te maken heeft zie ik niet zo.

Simmetje13
18-12-12, 18:50

Greener

Lol...

Nooit geweten over fluor.. :O

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 18:59
Ik denk eerlijk gezegd dat wel mee zal vallen. Je hoort zoveel wilde conspiracies tegenwoordig. Dat het in te hoge doses giftig is staat buiten kijf natuurlijk, maar wat Hitler er mee te maken heeft zie ik niet zo.

Hitlers mensen hadden uitgevonden dat je er het volk mee rustig kon houden, net dus als psychiatrische patiŽnten die het toegediend kregen om rustig te blijven. Rustige mensen zijn volgzaam. Maar dat van Hitler hoef je niet te geloven van mij, zoek maar op internet.

Wat je wel moet weten is dat het een giftig afvalproduct is van diverse industrieŽn en het profijtelijker is je afval te verkopen dan tegen hoge kosten te moeten opslaan of dumpen.

En nu ga ik heel ver:
Twee keer per jaar tandartscontrole was erg profijtelijk voor de tandartsen. Dat is afgeschaft. 1x per jaar is genoeg. Waarom niet nog steeds twee jaar? Als het zo belangrijk was? Welnee, het is helemaal niet belangrijk.

Mijn persoonlijke situatie. Ik had altijd wat bij de tandarts. Ik besloot gewoon niet meer naar de tandarts te gaan. Ook niet meer voor controle. En ja als ik dan echt wat heb, dan zit ik met de verzekering. I know, maar dat hoort bij zoveel mogelijk off grid. Maar ik heb nu in meer dan 10 jaar geen tandarts meer bezocht ook niet voor controle. Geen gaatje meer gehad. Rara.

Poetsen is goed, maar kan ook je tandemail beschadigen. Ik poets nu al jŠŠŠren zonder fluor en ik heb er niet meer gaatjes doorgekregen.

Badlaken
18-12-12, 19:03
Tenzij je tandpasta eet (en dan heb ik het over meerdere tubes) is fluoride absoluut niet gevaarlijk. Fluoride komt van het fluor-ion en is iets anders dan fluor.

Nog sterker je hebt fluor zelf nodig in beperkte mate.

Reactie glazuur met fluoride: Ca5OH(PO4)3 + F- → Ca5F(PO4)3 + OH-

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27991-fluoride-gebruik-in-tandpasta.html

Dus nogmaals fluor is niet hetzelfde als fluoride.

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 19:05
Nooit geweten over fluor.. :O

I know. Veel mensen niet. Ik ben al jŠren op zoek naar van allerlei antwoorden op heel veel dingen. Dit is er een van. Het schokkendst vond ik dat het een afvalproduct is waar ze een slimme uitlaat voor gevonden hebben: Stop gif in het drinkwater. En alle schaapdorpen, schaapsteden, schaaplanden hebben meegelopen. Immers als er een rapport is dat zegt dat het heel erg goed is voor de gezondheid dan wil iedereen dat wel in zijn drinkwater. Dus vraag je af waarom veel gemeenten in NL het afgeschaft hebben om fluor door het drinkwater te doen. Men kwam erachter dat er in Amerika burgers hun gemeente gingen aanklagen. En dat moeten we niet hebben, nietwaar?

Badlaken
18-12-12, 19:09
I know. Veel mensen niet. Ik ben al jŠren op zoek naar van allerlei antwoorden op heel veel dingen. Dit is er een van. Het schokkendst vond ik dat het een afvalproduct is waar ze een slimme uitlaat voor gevonden hebben: Stop gif in het drinkwater. En alle schaapdorpen, schaapsteden, schaaplanden hebben meegelopen. Immers als er een rapport is dat zegt dat het heel erg goed is voor de gezondheid dan wil iedereen dat wel in zijn drinkwater. Dus vraag je af waarom veel gemeenten in NL het afgeschaft hebben om fluor door het drinkwater te doen. Men kwam erachter dat er in Amerika burgers hun gemeente gingen aanklagen. En dat moeten we niet hebben, nietwaar?

Lees even mijn vorige posting (laatste op de 1e pagina), je informatie klopt maar deels. In tandpasta zit geen fluor maar fluoride.

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 19:14
Lees even mijn vorige posting (laatste op de 1e pagina), je informatie klopt maar deels. In tandpasta zit geen fluor maar fluoride.

Dag Badlaken, lees het stuk in de link in mijn eerste post even. Een man die heel nuchter is, die alles wat ik over conspiracy (Hitler enzo) naast zich neerlegt maar heel duidelijk uitlegt waarom je geen tandpasta met fluoride erin moet gebruiken en waarom je geen leidingwater moet drinken waar nog fluoride in zit.

gerbewoner
18-12-12, 19:21
Ik heb een tijdje zonder gedaan en had toen voor het eerst in 20 jaar een gaatje. Toeval? Zou kunnen maar ik vond het wel wat snel.

Over water in flessen. Kijk eens goed naar het etiket. Er zijn waters in Nederland te koop met zoveel fluor erin dat het niet gedronken mag worden door kinderen (oa Top van de Nettorama). Als je dat constant drinkt is het ook niet gezond voor je.

Simmetje13
18-12-12, 19:23
Blik(voer) op oneindig , Ik heb altijd flessen water gedronken, tot mij werd aangeraden leiding water te gaan drinken vanwege de bacteriŽn die er in zitten en je lichaam die nodig heeft?? Ben dus niet goed voorgelicht.. Mmm

gerbewoner
18-12-12, 19:29
@ Blik(voer) op oneindig, Ik heb altijd flessen water gedronken, tot mij werd aangeraden leiding water te gaan drinken vanwege de bacteriŽn die er in zitten en je lichaam die nodig heeft?? Ben dus niet goed voorgelicht.. Mmm

Inderdaad. Dat is het risico met internet. Voor je het weet krijg je de tip dat je iedere dag een malariapil moet nemen anders krijg je malaria. Dat zal best zo zijn, maar niet in Nederland :-D

Ten aanzien van fluor in Nederlands drinkwater

Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater [2]. In het arrest stelde de raad dat deze ingreep van de overheid geen wettelijke grondslag had: "de toevoeging van stoffen aan het drinkwater teneinde daarmee een geheel buiten de eigenlijke drinkwatervoorziening gelegen doel te dienen daarom een maatregel is van zo ingrijpende aard dat, zonder wettelijke grondslag, niet kan worden aangenomen dat een waterleidingbedrijf daartoe bij de vervulling van zijn taak tot het leveren van 'deugdelijk drinkwater' de vrijheid heeft" [3].

Dat er wel fluor in Nederlands drinkwater kan zitten lijkt me logisch. Afhankelijk van waar het water vandaan komt zal het in meer of mindere mate in het water aanwezig zijn, net als in dat pure bronwater.

Johnny BravoNL
18-12-12, 19:36
Er zit geen Fluor in uw tandpasta. Wel fluoride. Fluor is een gas...

Fluoride wordt toegevoegd omdat deze stof het glazuur van het gebit versterkt en bacteriŽn minder kans krijgen om uw eethoek te vernielen.

Overigens, tandpasta voor kinderen tot 5 jaar, bevat geen fluoride. Juist omdat het voor hen giftig kan zijn als het in grote hoeveelheden doorgeslikt wordt (lees= een paar tubes achter elkaar leegzuigen). Overigens, sinds 1973 wordt er geen fluoride meer aan het Nederlandse drinkwater toegevoegd, niet omdat het schadelijk zou zijn, maar omdat het geen enkele aantoonbare meerwaarde had.

Uw natuurlijke tandpasta, daar zou ik ook maar niet al te veel op vertrouwen. Hij kan wel fluoride vrij zijn, maar er kan natriummonofluorfosfaat, kiezelzuur en/of propyleenglycol in zitten. Ook niet echt lekker (als ik Wikipedia gebruik en het niet vertel lijkt het nŤt of ik heel slim ben!). ;)

En dat fluor of fluoride van de "grote industriŽle bedrijven afkomt en die niet wisten waar ze het moesten dumpen" is onzin. Fluor komt in vele vormen gewoon in de natuur voor. Dat fluor of fluoride een industrieel proces ondergaat voordat het in tandpasta wordt verwerkt is de juiste nuance. Fluoride dat aan kraanwater in sommige landen wordt toegevoegd, dat is een ander verhaal... Daar zit inderdaad een behoorlijke kern van waarheid in!

Voor tandpasta geldt gewoon hetzelfde als met bijna alle andere consumenten producten, bij gewoon normaal gebruik is er niets aan de hand. Dus nee, niet de hele schuimbek doorslikken en als toetje de halve tube nog eens in de mond uitknijpen, maar gewoon uitspugen. Daarnaast raad ik u aan te flossen en tandenstokers te gebruiken. En nee, ik ben geen tandarts :)

Verder is het een ieder natuurlijk vrij om te gebruiken wat hij/zij wil.

En dan nog even de Godwin van de week; Hitler en Fluor/Fluoride. Tsja, die Nazi waren een stel beesten. Als ze probeerden om kinderen een andere kleur ogen te geven d.m.v. injecties met inkt, ledematen afzaagden en op de verkeerde plak weer aannaaiden, Zyklon B gebruikten voor de gaskamers en God mag weten wat voor compleet zieke, idiote, bizarre en mensonterende dingen nog meer, dan zullen ze ongetwijfeld met Fluor hebben liggen kloten op weerloze slachtoffers...

Sjezus, dit begon met tandpasta en eindigt met Nazi's...

Blik(voer) op oneindig
18-12-12, 19:54
Sjezus, dit begon met tandpasta en eindigt met Nazi's...

Als het maar niet de taalNazi's zijn ;-)

Er is veel geantwoord, daar wil ik graag op reageren, moet ik een lange mail voor tikken. Morgen weer.

Badlaken
18-12-12, 20:07
Dag Badlaken, lees het stuk in de link in mijn eerste post even. Een man die heel nuchter is, die alles wat ik over conspiracy (Hitler enzo) naast zich neerlegt maar heel duidelijk uitlegt waarom je geen tandpasta met fluoride erin moet gebruiken en waarom je geen leidingwater moet drinken waar nog fluoride in zit.

Je bron berust zich op foute informatie. Kennelijk heeft hij nooit chemie gestudeerd.

Er zit geen Fluor in uw tandpasta. Wel fluoride. Fluor is een gas...

Fluoride wordt toegevoegd omdat deze stof het glazuur van het gebit versterkt en bacteriŽn minder kans krijgen om uw eethoek te vernielen.

En bedankt. Dat heb ik dus ook al 2 keer duidelijk proberen te maken. Ik werk met fluor en het in tandpasta verwerken is toch wel erg moeilijk.

Johnny BravoNL
18-12-12, 20:39
En bedankt. Dat heb ik dus ook al 2 keer duidelijk proberen te maken. Ik werk met fluor en het in tandpasta verwerken is toch wel erg moeilijk.

Sorry, ik wist niet dat je boos zou worden ;)

Dreutel
18-12-12, 20:51
Volgens mij zit er bij ons helemaal geen fluoride in het drinkwater! Anders wil ik er wel een bewijs van zien.

Badlaken
18-12-12, 21:16
Sorry, ik wist niet dat je boos zou worden ;)

Ik ben er al lang blij mee dat er nog iemand is welke zijn eigen onderzoek doet.

noodv
18-12-12, 22:20
Ik heb ook een tijdje de fluoridevrije tandpasta van Paradontax gebruikt, toevallig of niet, maar na jaren had ik weer het eerste gaatje. Ik heb ook gevraagd bij de tandarts waarom er fluoride in tandpasta zit. Dat kwam er ongeveer op neer dat fluoride ionen je glazuur beschermen. Tandpasta zonder fluoride bieden deze bescherming niet. Ook gaf hij aan dat de hoeveelheid zo minimaal is dat het geen invloed kan hebben.
Natuurlijk spreekt een tandarts vanuit zijn eigen vakgebied, maar op zich is mijn ervaring zonder fluoride niet zo positief en vind ik de uitleg van nut en noodzaak plausibel.

Cyberbeer
18-12-12, 22:36
Ik poets wel met water voortaan.
http://www.freewebs.com/pfwstandpasta/gevaarlijkestoffen.htm

Kopjethee
19-12-12, 00:25
Lees ik daar nu een advies om tandenstokers en flosdraad te gebruiken? Ook die zijn tegenwoordig gedrenkt in fluoride.... Check de kleine lettertjes op de verpakking! Wat een moeite moet ik doen om dat spul zonder fluoride tegenwoordig op de kop te tikken. Net zoals die tandenragertjes... Ook weer voorzien van fluoride!!!! En is het toevallig niet zo dat door het slijmvlies in onze mond dat fluoride supersnel wordt opgenomen in de bloedbaan? Voor mij in ieder geval een high alert voor wat betreft fluoride! Not done in mijn bekkie! Poets met Marseille of Alepzeep of Kruidvat zonder fluor pasta! Als extraatje wat bakingsoda (natriumbicarbonaat) en oilpulling voor wat extra extra verzorging wanneer ik dat weer nodig acht! Vertel mijn tandarts niet dat mijn verzorging op deze wijze geschiedt! Zolang ik van hem verneem dat mijn gebit ok is en dat mijn tandvlees in een goede conditie verkeert heb ik een heerlijk binnenpretje voor mezelf. Ik zal hoe dan ook fluoride altijd bewust proberen te mijden.

Rothbard
19-12-12, 00:56
Kopjethee: Wat een uitroeptekens. Je hoeft je niet zo druk te maken, straks krijg je nog een burnout. Jij hebt een advies gelezen om tandenstokers en flosdraad te gebruiken, maar hebt schijnbaar de rest van de reactie niet opgemerkt.

littleboyfatman
19-12-12, 04:29
kijk bijna alles is ongezond wat er in onze voedsel zit... niets is natuurlijk meer... pesticiden hormonen vitaminen zuren en wie weet wat nog meer...

in europese unie gelden bepaalde afspraken qua hoeveelheiden die gebruikt mogen worden in producten... en meeste andere landen nemen ze het minder nauw... met de hoeveelheden...

bij wijze van moet een mens tegen kunnen ...

gelukkig kun je in nederland voor veel producten kiezen zonder bepaalde... stoffen... maar bijv geen water zonder chloor... en bijna geen zout zonder jodium... etc etc...

we leven in een totaal door de mens gemaakte maatschapij dat alles alles artificieel is...

elke dag adem je in verschillende schadelijke kankerverwerkende... en wie weet wat nog meer gassen en stoffen... van de autos van de verf van fabriks gassen lijm etc etc etc...

hoe meer je erover nadenkt hoe gekker je wordt...

littleboyfatman
19-12-12, 04:35
i vraag me wel af of die fluroide daadwerkelijk helpt in tandpasta...?

voor een regelmattige tandpoetser...

Badlaken
19-12-12, 08:08
i vraag me wel af of die fluroide daadwerkelijk helpt in tandpasta...?

voor een regelmattige tandpoetser...

Ja, het helpt!

Mensen! Lees het topic eens door voor er geroeptoeterd wordt...

Dit topic laat duidelijk het schaapsgedrag van mensen zien. Een iemand roept iets en zonder ook maar enige verdere verdieping in het onderwerp, volgen er zo legio welke het voor waar aannemen.

proppert
23-12-12, 10:43
Nou em, ik heb een maat die ook tandarts is, en die raadde ook zendium of parodontax aan ivm fluoride en sodium lauret sulfaat. Niet aan beginnen die rommel. Enne fluoride zit ook in het drinkwater, word je wat makker van met mekaar. :mad:

Dreutel
23-12-12, 13:10
Het NL leidingwater bevat geen fluoride:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater:

Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater [2]. In het arrest stelde de raad dat deze ingreep van de overheid geen wettelijke grondslag had: "de toevoeging van stoffen aan het drinkwater teneinde daarmee een geheel buiten de eigenlijke drinkwatervoorziening gelegen doel te dienen daarom een maatregel is van zo ingrijpende aard dat, zonder wettelijke grondslag, niet kan worden aangenomen dat een waterleidingbedrijf daartoe bij de vervulling van zijn taak tot het leveren van 'deugdelijk drinkwater' de vrijheid heeft" [3].

Er gaan soms stemmen op om het leidingwater weer te fluorideren, maar daar blijft het ook bij:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/2435088/2011/05/21/Fluoride-weer-terug-in-Nederlands-drinkwater.dhtml:

Historicus Dennis Edeler, die een proefschrift schreef over de fluoridering van drinkwater, denkt dat het toevoegen van fluoride 'juridisch zo goed als onmogelijk' is. Tussen 1960 en 1976 voorzagen veel gemeenten hun drinkwater van fluoride, totdat diverse wetten daaraan een einde maakten. 'Er is immers sprake van gebruikersdwang. Je hebt als burger geen redelijke ontsnappingsmogelijkheid.'

:D

DQA
23-12-12, 14:31
Ik heb ook een tijdje de fluoridevrije tandpasta van Paradontax gebruikt, toevallig of niet, maar na jaren had ik weer het eerste gaatje. Ik heb ook gevraagd bij de tandarts waarom er fluoride in tandpasta zit. Dat kwam er ongeveer op neer dat fluoride ionen je glazuur beschermen. Tandpasta zonder fluoride bieden deze bescherming niet. Ook gaf hij aan dat de hoeveelheid zo minimaal is dat het geen invloed kan hebben.
Natuurlijk spreekt een tandarts vanuit zijn eigen vakgebied, maar op zich is mijn ervaring zonder fluoride niet zo positief en vind ik de uitleg van nut en noodzaak plausibel.

Ik kan dit bevestigen. Ik ben halverwege de 20 en nooit een gaatje gehad, totdat ik een tijd ben gaan poetsen met een tandpasta zonder fluoride. Dat fluoride giftig is kan best zijn, maar dat een beschermend effect heeft op de tanden is mij wel duidelijk.

driehart
17-01-13, 20:31
Omdat ik fluoride niet vertrouwde en het zekere voor het onzekere wilde nemen, gebruiken we al een paar jaar fluoride vrije tandpasta.
Het probleem zit 'm denk ik ook niet in die ene keer, maar in drie keer per dag, jaar in jaar uit.
Te zuur eten en drinken is slecht voor je tanden en is een regelrechte aanval op je tandglazuur.
Beetje voor uitkijken en niets het handje.

Driehart

Kungfufox
21-06-13, 13:29
Hieronder een linkje met diverse documentaires met betrekking tot fluoride. Als je er 2 of 3 hebt gezien dan kom je denk ik ook wel tot de conclusie dat je beter zonder kunt drinken en zonder poetsen overleef je ook wel. Ik bedoel denk na mensen: als ze al HAZMAT-pakken moeten aantrekken als er een vrachtwagen lekt (http://www.youtube.com/watch?v=Hvttwsc5lh8) met dat spul dan kan dat spul toch nooit gezond zijn?
http://topdocumentaryfilms.com/search/?results=fluoride

Besides als er zoveel tegenstrijdigheid is tussen diverse wetenschappers onderling over het nut van toegevoegde Fluoride dan ben ik niet overtuigd. Voor mij dus mooi zonder. Dusver slechts 1 maal een gaatje in mijn leven (mijn tandarts verdient helaas niet zoveel geld aan mij :p).

Floshtf
21-06-13, 13:34
Dan maar een schaap (knipoog) maar deze conspiracie gaat mij wat ver.

Kungfufox
21-06-13, 13:36
Tenzij je tandpasta eet (en dan heb ik het over meerdere tubes) is fluoride absoluut niet gevaarlijk. Fluoride komt van het fluor-ion en is iets anders dan fluor.

Nog sterker je hebt fluor zelf nodig in beperkte mate.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27991-fluoride-gebruik-in-tandpasta.html

Dus nogmaals fluor is niet hetzelfde als fluoride.

Moet je hier eens kijken: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/65666-waarom-zit-fluor-in-tandpasta.html

Van dezelfde site..mijn is alleen 2 jaar later gepubliceerd. :)..

Owjah en deze: http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/65658-van-tandenpoetsen-word-je-dom.html

Niet echt een betrouwbare bron dus ;)

Kungfufox
21-06-13, 13:39
Dan maar een schaap (knipoog) maar deze conspiracie gaat mij wat ver.

Over welke conspiracie heb je het? Het is een FEIT dat er in bepaalde delen van de wereld Fluoride wordt toegevoegd aan drinkwater. Ook is het een FEIT dat diverse wetenschappers en geleerden een mening hierover hebben die 180graden de andere kant op wijst...

Blik(voer) op oneindig
21-06-13, 14:06
Mee eens Kungfufox. In 1952 is er al een verhandeling geweest van Perkins dat fluoride gebruikt zou gaan worden als mass control. Ik maak zelf mijn tandpasta.

En het argument van als je tandpasta niet doorslikt is het niet gevaarlijk is niet correct. Fluor wordt door je huid en slijmvliezen opgenomen.

O en wit keukenzout ...

zwellever
21-06-13, 15:42
Heb als kind misschien wel 10 jaar de toen bekende fluor pilletjes moeten slikken omdat dat goed zou zijn voor je gebit,heb er niks aan over gehouden zover ik weet.
Nu zal fluor misschien best wel giftig zijn,maar eet eens een eierdopje keukenzout,en daar hoor ook je niemand over,het gaat over de mate van gebruik.
Klinkt een beetje als de andere bekende internet opnaaierijen zoals angst voor sacharine,kanker door beffen,koffie, teveel rode wijn en weet ik wat voor onzin nog meer.

dR3
21-06-13, 15:48
Over welke conspiracie heb je het? Het is een FEIT dat er in bepaalde delen van de wereld Fluoride wordt toegevoegd aan drinkwater. Ook is het een FEIT dat diverse wetenschappers en geleerden een mening hierover hebben die 180graden de andere kant op wijst...

Daarnaast is het ook een feit dat een groot deel v/d wereld geen gebruik maakt van fluoride en ook nergens last van heeft, die problemen ontstaan dus niet door het niet gebruiken van fluoride maar iets anders. Ik vermoed de overdosis suiker die we in het westen gebruiken.

Kungfufox
21-06-13, 17:33
Daarnaast is het ook een feit dat een groot deel v/d wereld geen gebruik maakt van fluoride en ook nergens last van heeft, die problemen ontstaan dus niet door het niet gebruiken van fluoride maar iets anders. Ik vermoed de overdosis suiker die we in het westen gebruiken.

Als je het hebt over tandbederf of cariŽs (gaatjes) dan kan suiker best bijdragen aan tandbederf net als het niet goed poetsen van je gebit.

Als we het hebben over de gevolgen of problemen door het gebruik van Fluoride dan hebben we het over:

''Fluoride veroorzaakt fluorosis (wit gevlekte tanden) en kalkgebrek in de botten wat kan leiden tot osteoporosis, botverdunning, botbreuken, bloedarmoede and rachitis (botvergroeÔngen).''

Maar wat mij vooral opviel was dat Fluoride volgens onderzoek effect heeft op de pijnappelklier: ''Uit onderzoek van Dr. J. Luke, The Effect of Fluoride on the Physiology of the Pineal Gland (1997), blijkt dat de pijnappelklier (ook wel epifyse genoemd) erg gevoelig is voor de opname van fluoride. Zij concludeerde dat deze klier de hoogste fluorconcentratie van het hele lichaam heeft, wat de werking van de klier ernstig aantast. De klier is bijvoorbeeld minder in staat om melatonine te produceren. ''

zilver
15-07-13, 06:59
"Recent studies by psychologists and social scientists in the US and
UK suggest that contrary to mainstream media stereotypes, those
labeled “conspiracy theorists” appear to be saner than those who
accept the official versions of contested events."
Wie heeft dit onderzoek betaalt? I dit een nep onderzoek om later te ontkennen en belachelijk te maken?

Nu nog even wachten op de DSM6 waarin ze DSM5 weer corrigeren hehe

Ronin Kogaratsu
15-07-13, 10:02
Veel mensen zeuren over een beetje fluor, maar zuipen en blowen er wel op los. Ook zie je bij dezelfde mensen vaak dat ze dus ook geen goede deodorant gebruiken dus stinken en rotte tanden hebben.

Met als doel? een paar jaar ouder worden?

Ik had mij even laten overtuigen door een docu over calorie restrictie, en veel fruit eten, en weinig vlees. Mijn bevindingen zijn dat je er slap en week van gaat voelen, en niet in staat enige kracht inspanning neer te zetten.

Ik stap er helemaal van af, en blijf gezond eten en trainen en dan wordt ik maar krachtig 70 ipv gezond en slap 90.

Ook blijf ik voor het behoud van mijn gebit lekker poetsen met fluoride tandpasta. net als mijn buurman van 80 2 boerderijen verderop

zilver
15-07-13, 12:47
Veel mensen zeuren over een beetje fluor, maar zuipen en blowen er wel op los. Ook zie je bij dezelfde mensen vaak dat ze dus ook geen goede deodorant gebruiken dus stinken en rotte tanden hebben.

het gaat om de optionaliteit

All D. Survivalist
15-07-13, 12:56
Ik bedoel denk na mensen: als ze al HAZMAT-pakken moeten aantrekken als er een vrachtwagen lekt (http://www.youtube.com/watch?v=Hvttwsc5lh8) met dat spul dan kan dat spul toch nooit gezond zijn?
http://topdocumentaryfilms.com/search/?results=fluoride

Zoals Paracelsus reeds zei: "dosis sola facit venenum" of "enkel de dosis bepaald de giftigheid".

Als er een container van 1000 liter 30% zoutzuur lekt zou ik ook hazmat pakken aantrekken ook al produceert onze maag ook zoutzuur om onze voeding af te breken.

Kungfufox
15-07-13, 18:57
Zoals Paracelsus reeds zei: "dosis sola facit venenum" of "enkel de dosis bepaald de giftigheid".

Als er een container van 1000 liter 30% zoutzuur lekt zou ik ook hazmat pakken aantrekken ook al produceert onze maag ook zoutzuur om onze voeding af te breken.

Als er een vrachtwagen water zou omkiepen had ik m'n zwembroek aangetrokken, was het een vrachtwagen drank dan had ik een glas meegenomen :p...

But fair enough..you got a point there.. ;)