Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kerstsoep voor de familie


Verlosser

Aanbevolen berichten

Om de familie tijdens het kerstdiner toch maar eens te laten proeven hoe een post-apocalyptisch Kerrie soepje smaakt ben ik eventjes aan de slag gegaan, het idee was om in elk geval kraanloos-water te gebruiken voor het maken van de soep. Nu weet de familie het niet, maar goed, misschien proeven ze het nog :D

 

Gelukkig hebben we een sloot achter het huizenblok, da's wel zo makkelijk...

 

Gebruikte materialen:

- Afzuigkap (recirculatie)

- Watten

- T-shirt

- 1,5ltr PET fles (leeg)

- Zilverzand

- Split-grind

- Slootwater.

 

Een leuke vingeroefening om het filteren van water uit de losse pols weer eens te doen, we koken tenslotte het water al voor de soep, het idee is om de troep eruit te filteren voor we het koken, vandaar de afzuigkap..

 

Werkmethode:

- Afzuigkap opengeschroefd,

- Koolstoffilter verwijdert,

- Koolstofpellets uit de filter gesneden,

- Pellets vermalen en opgevangen,

- 1,5 fles doorgesneden (onderste deel = opvangbak, bovenste deel = filterhouder,

- Deel van het t-shirt afgesneden en in de fles gelegd,

- Gemalen koolstofpellets erop gegoten (2cm laag) vermalen= groter oppervlak = betere opname),

- Dun Laagje watten op de koolstofpellets,

- Zilverzand op de watten (ik heb 5 cm aangehouden),

- Laagje watten op het zand gedaan,

- Kiezeltjes (split) op de watten.

 

Even aangeduwd voor de vorm, en lekker gegoten. Ik heb uiteindelik 5 liter water gefilterd voor de soep, kwam er mooi helder uit. Omdat ik deze filter voor 1 keer heb gebruikt, heb ik ervoor gekozen om de filter te verontreinigen met slootwater in plaats van het eerst te koken, het was me de pan niet waard, zal ik maar zeggen :p

 

Anyway, een filtertje met household items alleen, ik heb geen lab-opstelling om de reinheid van het water te meten, alleen de manier waarop we vroeger (tijdens de biologieles) het water maten: aantal centimeters zicht door het glas tot de letters op een stuk papier.

 

Ongefilterd: 2 cm tot de letters zichtbaar waren (best groen dus)

Gefilterd: schoon.

 

Soepie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hahahaha, LOL, geweldig, uittesten op je familie!

 

Omdat je de bende langdurig verwarmd, verwacht ik geen problemen. Dat beetje kwik, lood en cadmium nekt ze niet op korte termijn, lol. Enig idee hoelang je die afzuigkap gebruikt heb? Is het nog enigszins reactief?

 

Dit vind ik wel humor hebben! Geweldig! :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...