PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke medicijnen heb jij in huis?

Zanshin
18-05-12, 20:13
In een ander topic las ik dat Keyser Suze een antihistaminicum adviseerde. Want stel nou dat je een allergiereactie krijgt en het niet de kop in kan drukken...
Zelf heb ik doosjes diarreeremmers, paracetamol, ibuprofen, neusspray, diclofenac en Oral Rehydration Salt, maar dat is het wel.

Wat hebben jullie in huis aan medicijnen?

urbanprepper
18-05-12, 20:48
Mulivit bruistabletten. Niet echt een medicijn maar wel handig.

urbanprepper
18-05-12, 20:49
Oh. En ORS.

Zanshin
18-05-12, 21:10
Ja multivitamines heb ik ook. Ik gebruik gewoon zo'n grote pot van de drogist. Bruistabletten nemen relatief veel ruimte in, en je hebt een glas water nodig. Een multivitamine krijg ik met 1 slok water weg.

prepass
19-05-12, 07:27
ORS is goed zelf te maken. http://www.vaccinatiesopreis.nl/ors/

Oja antischimmel creme, burngel, hoestdrank, anti insectenbeet gel, gif pompje (tegen wespen steken etc) DEET( tegen teken/insecten), plus alles bovenstaande genoemd. Niet alles zijn medicijnen maar ok....

Chinook
20-05-12, 10:35
Qua medicijnen hebben we echt veel in huis, gewoon van alles nogwat.
Zelf slik ik dat eigenlijk nooit dus ik heb wat aspirine, antihistamine (tegen allergische reacties dus) en verder mijn natuurlijke middelen.
Als ik een insectenspray moet maken maak ik dat eigenlijk altijd zelf met oliën en ontsmettingsmiddel, hoestdranken.. maak het meestal zelf :-)

Keyser Suze
20-05-12, 19:46
Als ik terugben van vakantie zal ik me er eens op storten. Ook zat ik me laatst te bedenken een kleine handreiking tav bevallingen en botbreuken en andere goed op te lossen calamiteiten hier op forum te plaatsen. Groet, Keyser

Sandokan
26-05-12, 18:23
een ANA pen is ook nooit te veel om mee te nemen
misschien ben je zelf niet allergisch voor een wespensteek oid maar iemand in je omgeving wel
kun je levens mee redden
kost €96,- maar met doktersrecept kun je het van de verzekering krijgen
zeggen dat je allergisch bent is voldoende voor een recept bleek in mijn geval...

Sandokan
26-05-12, 18:24
neem aan dat iedereen wel kaliumjodide heeft en slikt gezien Fukushima?!?!

medan
26-05-12, 19:18
ik niet, ben er geen fan van om medicijnen via het internet te bestellen, en ik ken ook geen dokter die ze voor kan schrijven.

hakin9
26-05-12, 19:21
Ik kom niet verder dan 1 flesje jodium (over de tht datum, en dat is voor jodium niet goed) en wat homeopatische keelontstekings tabletten.
Er is vast ook nog ergens wel een half paracetamolletje te vinden.

hakin9
26-05-12, 19:21
Als ik terugben van vakantie zal ik me er eens op storten. Ook zat ik me laatst te bedenken een kleine handreiking tav bevallingen en botbreuken en andere goed op te lossen calamiteiten hier op forum te plaatsen. Groet, Keyser

Dat zou heel erg fijn zijn :)

OBL-Rien
26-05-12, 20:49
neem aan dat iedereen wel kaliumjodide heeft en slikt gezien Fukushima?!?!

Geen goed idee.
Fukushima is irrelevant voor de west europa in relatie tot kalium jodide.
Kaliumjodide in de aanbevolen en werkzame dosis mag je bovendien maar een dag of 10 nemen. Daarna wordt de kaliumjodide waarschijnlijk een groter probleem dan een oplossing.

http://www.overbeterleven.nl/overleven/medisch/kaliumjodide-en-radioactive-straling/

Sandokan
26-05-12, 20:58
Geen goed idee.
Fukushima is irrelevant voor de west europa in relatie tot kalium jodide.
Kaliumjodide in de aanbevolen en werkzame dosis mag je bovendien maar een dag of 10 nemen. Daarna wordt de kaliumjodide waarschijnlijk een groter probleem dan een oplossing.

http://www.overbeterleven.nl/overleven/medisch/kaliumjodide-en-radioactive-straling/

je bent heel selectief met citeren uit dat artikel; dit staat er enkele regels verder:
"Kaliumjodide tabletten maken het mogelijk om uit een besmet gebied te geraken na een kernramp zonder een ophoping van radioactief jood in de schildklier.

Kaliumjodide is dus geen geneesmiddel dat de straling zelf bestrijd!

De overheid heeft kaliumjodide tabletten opgeslagen voor zulke noodgevallen. Maar het is niet verboden om ook zelf zulke tabletten op voorraad te hebben. Zeker in geval van een ramp kan ik me voorstellen dat de verdeling problematisch is. En omdat er sprake is van haast, moet men zeker niet te lang wachten met het verstrekken van deze tabletten. Ik denk dat het gepast is om zelf van deze tabletten te hebben. De kosten per persoon zijn ongeveer 10 euro, dus dat valt wel mee. De houdbaarheid is officieel ca 7 jaar, maar omdat het om een anorganische stof gaat vermoed ik dat deze ook langer bewaard kunnen worden. Na een kernramp (zoals bijvoorbeeld Fukushima) zijn de tabletten vaak onmiddellijk uitverkocht. Het is daarom een goed idee om deze te kopen als er niets aan de hand is, zoals nu."

ik wilde niet suggereren dat je non stop moest slikken
ik suggereerde alleen dat het raadzaam is ze te hebben
en ik heb vorig jaar april en juni wel tablet geslikt, en ben blij dat ik dat gedaan heb

ook heb je geen punt tav de effecten van Fukushiam op NL
het is algemeen bekend dat er een enorme stijging van straling is gekomen direct na de ramp, zo'n week later, en er telkens weer pieken zijn geweest,
en de straling in zijn geheel verhoogd s sinds maart 2011
de tabletten helpen in ieder geval niet wanneer reactor nr 4 instort, want dan kunnen we de hele wereldbevolking afschrijven - definitief
de enigen die dan nog leven zijn de astronauten in het ISS!

meer info op www.enenews.com

Zanshin
27-05-12, 00:01
Oké Sandokan, helder, maar wil je misschien ook delen welke medicijnen jij hebt opgeslagen?

Sandokan
27-05-12, 00:15
Hi Zan, zie prive bericht

Dutchprepper
27-05-12, 00:22
-allicine> zeer sterke knoflook extract(antibiotica, en nog andere kwaaltjes waar het goed tegen is)
-colloidaal zilver> de ultrafijne versie (antibiotica en steriliserend)
-paracetamol> pijnstiller
-ibuprofen> pijnstiller
-bisolvon> vastzittend slijm en kriebelhoest
-imodium> diarree remmer
-ors> mineraaltekorten
-kruidnagelolie> verdovend ivm kiespijn

dat was het wel zo,n beetje

Sandokan
27-05-12, 00:27
nou vooruit:

ik heb naast gewone drogisterij middelen (ORS, pijnstillers, hoestspul, diaree, echinaforce, nicyleen) ook veel receptmedicatie
hele rits antibiotica, codeine, grotere pijnstillers, kaliumjodide uiteraard, ANA-pen, asperine, enz enz enz
ben erg blij met de lidocaine-soorten die ik heb, hechtsets, infuussets, en allerlei EHBO materiaal
verder zou ik iedereen ook aanraden om kruidnagelolie te halen - heel belangrijk
en verder veel vitamines, Vitamine D-1000 capsules, Vitamine Bs,
colloidaal zilver, duizendbladextract, kaardeboltinctuur, leverbitter, ontgiftingsspul

oh en niet te vergeten Na2HCO3 - paar kilo heb ik daar van zelfs!

dit is klein greepje uit mn medicijnkast...
ik heb een medicijnpaspoort met 58 verschillende receptmedicijnen samengesteld dus reken maar uit...)

Sandokan

ben benieuwd wat anderen dan hebben qua medicijnen en EHBO spullen
en ook wat vooral heel erg belangrijk wordt gevonden (maar je niet kunt krijgen)
er is echt meer mogelijk als je creatief kunt zijn...

Sandokan
27-05-12, 01:03
kan het niet laten toch nog een paar noemen:
oogdruppels, middels tegen wormpjes, schimmels, infecties, virussen en bacterien
daktarin, opticrom, mebendazol, flagyl, myk, fucedin
och er is zo ontzettend veel...
maar deze wilde ik toch nog wel noemen, want dit soort problemen loop je gegarandeerd tegenaan wanneer TSHTF of je net meer rekenen kan op sanitair, schoon water enz

over schoon water gesproken,
reken ook op middelen en maatregelen tegen dysentrie, cholera, malaria, tyfus en TBC

maar goed - ik heb genoeg verteld zo ;-)
ben heel benieuwd naar wat anderen zoal hebben en belangrijk vinden!!

OBL-Rien
27-05-12, 07:01

Hm je schreef: "neem aan dat iedereen wel kaliumjodide heeft en slikt"
Daaruit dacht ik te kunnen lezen dat je ook nu wilde slikken.

Helemaal mee eens, ik heb ze zelf ook.

Dat heb ik niet gezegd, ik zei met betrekking op kaliumjodide. Het radioactieve jood heeft een erg korte halfwaarde, en het jood uit F moet zo 2/3 wereld rond om bij ons te komen. Dat duurt zo lang dat de verhoging in radioactief jood bij ons verwaarloosbaar is.
Dat geld niet voor andere bronnen van radioactiviteit. Maar daartegen helpt kaliumjodide helaas niet.

Kaliumjodide slikken in NL als reactie op Fukushima is zinloos.

medan
27-05-12, 08:45
trouwens over kaliumjodide gesproken ik heb ooit ergens is gelezen (kan de bron niet meer vinden) dat mensen dichtbij een kernreactor ofzo gratis deze pillen kunnen krijgen bij de apotheek.
weet niet als het waar is maar mischien weet iemand daar iets meer over.

Sandokan
27-05-12, 11:25
Medan - ja dat klopt in theorie, echter wanneer het zover is dan zijn de pillen op!

medan
27-05-12, 11:44
ja dat begrijp ik, maar voor de mensen die daar bij in de buurt wonen die kunnen nu hier mooi gebruik van maken.
ik zelf heb daar de mogelijkheid niet toe, en bestellen via het internet vind ik erg gevaarlijk..

OBL-Rien
27-05-12, 12:03
bestellen via het internet vind ik erg gevaarlijk..

Ik bestel heel veel via het internet.
Ook bij ebay en marktplaats.
Tot nu toe ben ik welgeteld 1 keer bedrogen (eigenlijk mijn eigen schuld, had ik gemakkelijk kunnen voorkomen)
En ik heb waarschijnlijk honderden bestellingen gedaan.
Het geld dat ik daarbij bespaard heb is vele malen hoger dan die 40 euro die ik aan de bedrieger ben kwijtgeraakt.
Zeker als je met paypal betaald is de macht van de koper veel groter dan de macht van de verkoper.

Hier heb ik mijn kaliumjodide pillen gekocht: http://www.redflarekits.com/iosat

Sandokan
27-05-12, 12:03
Medan, als je wil overleven moet je creatief zijn en initiatief nemen
anders komt er niks van terecht!
Er zijn meer opties dan wat jij daar benoemd.

greetz, Sandokan

Sandokan
27-05-12, 12:05
OBL - zou me interesseren wat je verdre voor medicijnen etc in je survivalpak hebt
misschien wil je daar wat meer van vertellen, eventueel in prive bericht

groetjes,

Sandokan

OBL-Rien
27-05-12, 12:14
Eigenlijk niet zo heel veel. Medicijnen is een van die gebieden waar ik nog "in de min" sta.
Ik heb inmiddels wel een aantal IBD's en "cel-X" (bloed stopper voor diepe wonden).

Voor medicijnen kijk ik op het moment naar kruiden (aspirine = wilg en moerasspirea).

Ik wil nog wat antibiotica, maar omdat ik mogelijk binnenkort verhuis staat er veel stil.

En ik heb een aantal (papieren) boeken over medische kennis na SHTF.
(Where there is no doctor, Armageddon medicine, Groot handbook geneeskrachtige planten)

Sandokan
27-05-12, 12:27
Hey OBL,

die quick cloth pakken zijn in America erg populair -
nadeel is dat alle troep in een wond aanwezig blijft en de bloeding direct weer begint als je zo'n prop verwijderd
desondanks zoek ik ook nog wat daarvan (helaas nog niet gevonden)

er zit veel kracht in de natuur zelf, dat ben ik met je eens -
wilg, kaardebol, duizendblad, paardebloem, er is zoveel wat gewoon onder onze neus groeit
ik probeer daar ook telkens weer wat meer te leren

ik ben overigens benieuwd wat je dan wel besteld hebt via internet, als je geen medicijnen hebt besteld...

groetjes,

Sandokan

Jester
27-05-12, 12:33
Man o man, als ik dit zo lees heb ik nog een aantal flinke uitgaves voor de boeg. Enige dat ik nu heb is aantal pakjes paracetamol, maar daar houdt het dan ook mee op.
Ik ga maar eens een boodschappenlijstje samenstellen op basis van dit draadje.

Sandokan
27-05-12, 12:38
@Jester,

meeste mensen investeren in messen en stoere militaire onzin maar vergeten basic simpele dingen
de kans dat je last krijgt van een infectie, van een ontstoken oog door vieze handen, van een schimmel of irritatie,
van diarree of blaren is veel groter dan dat je je been breekt
de meeste ellende zit in hele kleine simpele maar oervervelende dingen
net zoals 'poison Ivy' in the USA vaak voor hoop narigheid zorgt...

een klamboe en muskieten net voor over je hoofd zijn ook zulke dingen die gewoon basic zijn
en ik ben in ieder geval blij dat ik dat heb...
maar ieder maakt zn eigen keuzes...

groetjes,

Sandokan

OBL-Rien
27-05-12, 12:41
Ik bestel zo ongeveer alles via het internet :)
De winkels in de buurt (randstad) hebben verbluffend weinig van het spul dat ik wil.
Ik heb bv zojuist dit mes uit de USA besteld: http://www.bussecombat.com/knives/1gem_green_grnbkg10.html.html
Of dit boek via lulu: http://armageddonmedicine.net/
Of een goede ECD tas: http://www.itstactical.com/store/discreet-messenger-bag-gen-2/
Gewoon te veel om op te noemen. Niet alleen prepper gerelateerd.

Sandokan
27-05-12, 12:50
DAMNNN dat is en geweldige tas zeg!!!!
alleen die prijs, dat is wel heel extreem
maar DAMNNNNN wat een toffe tas!

Sandokan

Sandokan
27-05-12, 12:51
overigens, www.countrystore.nl heeft ook een hoop spullen
en in Amsterdam zit op de Nieuwendijk ook een DUMP - hele grote zaak met veel spul
niet te vergeten Bever, Outdoor Sport enz...

OBL-Rien
27-05-12, 14:35
DAMNNN dat is en geweldige tas zeg!!!!
alleen die prijs, dat is wel heel extreem
maar DAMNNNNN wat een toffe tas!

Sandokan

Ik ben er dan ook heel tevreden mee.
Dit is overigens ook de tas die ik elke dag naar het werk bij me heb. Ook in vergaderingen.
"Ze" moesten eens weten dat daar geen laptop in zit :)

Er is overigens een nog betere EDC tas, maar deze is niet voor mijn werk niet geschikt.
http://prostores2.carrierzone.com/servlet/emdomusa/Detail?no=82
Dit is een prima tas om altijd bij je te hebben, maar in een vergadering met directie of projectleiders niet echt "done".

Sandokan
27-05-12, 14:45
ik heb diverse tassen, rugzakmodellen enz versleten door de jaren
en het is eigenlijk nooit helemaal perfect
ik heb nu verschillende systemen waar ik mee werk van verschillende grotes
mijn grootste probleem is het gewicht, want hoewel er in elk van deze alleen noodzakelijke goederen zitten,
is het bij elkaar te zwaar om alleen te dragen
desondanks ben ik er wel heel blij mee -

als ik video had zou ik filmpje maken van de verschillende systemen, dat vind ik van anderen altijd heel informatief (youtube, EBL, BOB, enz)

in die Amerikaanse filmpjes zeggen ze ook altijd dat ze hun tas mee naar het werk nemen
dat is de perfecte vorm als je het zo kan inkleden
ik zou graag zo'n tas hebben die jhij hebt
maar ik ga er nu geen 300 euro meer voor betalen
daarvoor is het te laat en heb ik geen geld over
dat geld gebruik ik liever voor de laatste paar medicijnen en waterfilters...

Sandokan

medan
27-05-12, 21:54
Medan, als je wil overleven moet je creatief zijn en initiatief nemen
anders komt er niks van terecht!
Er zijn meer opties dan wat jij daar benoemd.

greetz, Sandokan

dan ben ik benieuwt naar welke opties laat maar weten dan..

Sandokan
27-05-12, 23:20
ik vergat noch te zeggen, zorg ook dat je middelen hebt tegen luizen en schurft
kan er donder op zeggen wanneer sanitair wegvalt en water schaars is, en je je dus minder vaak kan wassen
dat dit dan een probleem wordt
dan wil je niet zonder een tubetje Loxazol zitten!

Sandokan

Keyser Suze
28-05-12, 08:03
-allicine> zeer sterke knoflook extract(antibiotica, en nog andere kwaaltjes waar het goed tegen is)
-colloidaal zilver> de ultrafijne versie (antibiotica en steriliserend)
-paracetamol> pijnstiller
-ibuprofen> pijnstiller
-bisolvon> vastzittend slijm en kriebelhoest
-imodium> diarree remmer
-ors> mineraaltekorten
-kruidnagelolie> verdovend ivm kiespijn

dat was het wel zo,n beetje
Bisolvon mag je weggooien, werkt zeer matig, wel een stuk of dertig tabletten tegen allergie er bij doen, kan zonder recept bij drogist.

Zanshin
29-05-12, 20:55
Bisolvon mag je weggooien, werkt zeer matig.

Is er überhaupt iets dat daartegen werkt?
Ik heb vandaag bij de Lidl die antihistaminica gehaald, zoals jij adviseerde. 7 stuks voor €0,99 is natuurlijk een mooie deal.

Sandokan
29-05-12, 21:02
Hey Zan,

ik heb prima ervaring met bisolvon;
wat bij mij altijd heel goed helpt bij griep en zware verkoudheid is een uitgeperste limoen met lepel honig en heet water
vergeet ook niet codeine te halen, dat zou ik never nooit willen missen bij bronchitis of longontsteking

groetjes,

Sandokan

Zanshin
31-05-12, 17:04
Op Rodin's site http://eindspel.forum2go.nl/ ik dat je zonder recept antibiotica online kunt kopen.

http://antibiotica.startspot.nl/

Iemand hier ervaring mee?

Sandokan
31-05-12, 19:53
die amox pakt ie in ieder geval niet, dan blijft ie steeds een ander venster starten
misschien hebben ze meegelezen hier ;M-)

Zanshin
31-05-12, 20:04
@Sandokan: thnx, aangepast

Sandokan
31-05-12, 20:25
Ik heb net mijn amox gewoon bij mijn eigen leverancier besteld, samen met nog diverse andere antibiotica
werd weer tijd om nieuwere versies binnen te halen
dank voor de tip maar mijn leverancier is veel goedkoper - scheelt 50%

groetsels,

Sandokan

Zanshin
31-05-12, 20:37
@Sandokan: care to share with the rest of us?

Sandokan
31-05-12, 20:47
Zan - zie privebericht

Kans
11-06-12, 21:44
Er worden veel dingen genoemd heeft iemand ook een lijsje van medicijnen die jaren houdbaar zijn?

Newprepper
13-06-12, 20:57
Hey Sandokan kan je mij ook die tip geven ;)

Zanshin
13-06-12, 21:20
@Newprepper: Sandokan heeft zijn account hier opgezegd. Dus je kan hem niets meer vragen...

Newprepper
14-06-12, 13:45
Dan kan ik erg lang wachten op antwoord. Jammer dan.

Maicha
14-06-12, 19:57
zan heeft de info wel per pm gehad ;)

miss kan hij je wel helpen newsprepper

Thexder
15-06-12, 12:20
Mmm.... zo'n pot antibiotica is misschien wel een goed idee, hoewel ik eerst even wat meer informatie wil verzamelen over welke antibiotica waarvoor gebruikt kan worden. Antibiotica is nu eenmaal geen goedje waar je zomaar mee moet gaan zitten rommelen imo.

Als prepper zou ik adviseren om dat jodium op voorraad te houden, jodium is een uitstekend middel om wonden te ontsmetten, daarnaast kan je door een paar druppels jodium in verontreinigt water oplossen om het zodoende te ontdoen van virussen en micro organismen. Echter drink niet langdurig teveel water met jodium, dat is absoluut niet goed voor je lichaam.

Newprepper
15-06-12, 18:06
Jodium tabletten vandaag gekocht bij Drogisterij.net 180 tabletten voor 16 euro. Daarnaast paracetemol, diareeremmer (oppassen hiermee), NSAID remmers en een paar wormenkuren gekocht. Voor antibiotica moet ik ook nog het een en ander uitzoeken.

Preppy
16-06-12, 07:06
Misschien wel handig voor de kennisbank? hoe maak ik colloidal zilver.
http://www.youtube.com/watch?v=Acpvp_8gwlw

Kans
16-06-12, 10:49
Hoi Preppy,

Ik moet alijd denken happy Preppy geen idee waarom:confused:

Tav je onderschrift, If nothing goes right, look left.
Daar zou ik aan toevoegen, if everyone goes left, only straight ahead or back are options.:cool:

RedPill
25-06-12, 09:07
Is heroïne (grammetje of 5) al vermeld hier? Nog mooier zou zijn als je morfine shotjes kan regelen van het leger/ziekenhuis.

Nu klinkt dit misschien raar maar met een hagelshot in je been of ander zwaar letsel zou je schreeuwen om een shotje aangezien paracetamol niet echt zal helpen.

(ps: ervan snoepen bij wanhoop of tijdens verveling is eigen doodsvonnis tekenen)

RedPill

DQA
25-06-12, 10:15
Heb in Rusland 10 doosjes Doxycycline 100mg gekocht en 5 doosjes diclofenac voor slechts €15!

offgrid
25-06-12, 10:59
Heb in Rusland 10 doosjes Doxycycline 100mg gekocht en 5 doosjes diclofenac voor slechts €15!
Ik hoop dat t de echte zijn want de nep medicijn markt is erg groot in rusland...al lig je natuurlijk niet wakker van 15 euries

DQA
25-06-12, 11:05
Ik hoop dat t de echte zijn want de nep medicijn markt is erg groot in rusland...al lig je natuurlijk niet wakker van 15 euries

Gewoon bij een apotheek gekocht, maar het gaat om een generiek medicijn dus ik neem aan dat het gewoon normale kwaliteit is - volgens mijn vrienden in ieder geval wel. Maar goed, vrijwel alles is duurder in Rusland behalve medicijnen, sigaretten en natuurlijk olie.

Maicha
25-06-12, 12:40
ow stom eigenlijk van me toen me poot gebroken was boden ze me in het ziekenhuis diclofenac aan. ik heb het toen geweigerd (gebruik liever geen medicijnen) maar had het natuurlijk aan kunnen nemen en in mn zak kunnen stoppen :P altijd handig voor ooit.. hmm volgende keer aan denken.

jolanda
25-06-12, 13:46
Zilverwater/zilverzalf/zilver/goud pleister
http://www.colloidaalzilver.nl/
jodium zeep en gewoon
daktiran
paracetamol
ketoconazol
keel snoep
lip balsem
verband /dozen
hecht pleisters
papieren doekjes
alcohol
Vicks snoep/smeer/inhalers
zoethout =dropwater maken
En er zal wel meer liggen in mijn medicijnen voorraad kastje :rolleyes:

Thexder
26-06-12, 09:13
Misschien wel handig voor de kennisbank? hoe maak ik colloidal zilver.
http://www.youtube.com/watch?v=Acpvp_8gwlw

Is de werking van colloïdaal zilver wel bewezen? Ik weet dat er tegenwoordig verband is met zilverionen, dat er kleding mee behandelt word of geurtjes te voorkomen. Maar tegen welke medische problemen is colloïdaal zilver werkzaam? Chloor is ook een goed middel tegen micro organismen, toch gaan we geen chloorwater drinken om gezond of beter te worden.

Bij het maken van colloïdaal zilver moet je opletten dat er geen zilververbindingen ontstaan want deze zijn over het algemeen zeer giftig voor mensen, zelf maar wat aanprutsen kan wel eens hele nare gevolgen hebben.

Wat wel een heel adequaat middel tegen schimmels en wondinfectie is? Honing... er is speciale honingzalf te koop waar je de meest ernstige infecties kan behandelen genaamd Mesitran. Ik heb altijd een paar tubbetjes in mijn medicijn kist liggen.

Surfvijver
06-07-12, 15:40
Heeft iemand nog suggesties voor het bestrijden van luizen en vlooienplagen?
Ik denk dat dit er wel zit aan te komen als de hygiene bij de meeste mensen op een laag pitje staat.
Heb ergens gelezen dat ze vroeger petroleum gebruikten.

Gr surf

partizan
06-07-12, 16:58
@ Thexter :Is de werking van colloïdaal zilver wel bewezen?

sorry hoor maar moet dit nu in elk draadje weer opnieuw
probeer eens de topics schoon te houden

kalou121
14-07-12, 10:08
verbanddoos met pleisters, verband, ontsmettingsmiddelen ...
jodium
paracetamol
alcohol
medicijnen tegen diarree, verkoudheid, ...

J.I. nurse
14-07-12, 18:39
Alle vormen verbandmaterialen, hechtstrips,hecht materialen, spalken, spuiten naalden,
Verdovingsgel en spray. Medicatie voor de meest voorkomende ziekten en pijnen.
Scharen,pincetten,kochers etc etc. Ben medisch goed voorbereid ook in kennis!

Bunkerprepper
14-07-12, 23:44
Hoe kom je aan een set hechtmateriaal?

BP

partizan
19-07-12, 20:44
Bij Jona.arms
stuur hen een mail met wat je hebben wilt en de prijsopgave volgt.

deborahvv
25-07-12, 22:23
hoi allemaal!

ik ben een alleenstaande mama van twee kleine kinderen, en heb het preppen nog maar pas ontdekt, en dit spreekt me enorm aan.
ik heb al jaren boven op de kamer een rugzak met branddekens, copies van identiteitskaarten, geld, medicatie en verzorgingsspullen staan, voor in het geval er ooit iets moest gebeuren. maar ik zie dat er zijn die nog uitgebreider te werk gaan,

ik zou hier ook heel graag mee beginnen, hebben jullie tips?

en hoe doen jullie dit? hebben jullie een aparte ruimte? of in geval van natuur rampen? hoe bereiden jullie je erop voor?

alvast bedankt!

partizan
25-07-12, 22:41
Hallo deborahvv
tips in overvloed
maar denk dat je in het verkeerde draadje zit

deborahvv
25-07-12, 23:04
hey, hoe bedoel je verkeerde draadje? ;)

partizan
25-07-12, 23:10
dit draadje gaat over medicijnen en jouw vraag gaat volgens mij al en stuk verder:)

Mrsjones
31-08-12, 16:40
ik moet een zeer ruime medicijn kist in elkaar zetten, ben bij mijn eigen huisarts en nog een andere gewees, met wat ik nodig heb en waarom.ben beide keer weggestuur met een preekje over zelf doctortje spellen.ik ga kijken naar internet maar wil graag horen wie goede evaring heeft met welke.ik moet brede spectrum antibiotica hebben , anti histamine,prednison,en nog veel meer. als ik verhuis ben ik aangewijs op een kleine vooraad die niet snel angevuld zal worden.ik wilde ook zelf betaal en niet op nl verzeking zetten.weet iemand ook een arts die mischien werk met zeiler op wereld reis ofzo.dank.

Maicha
31-08-12, 20:12
Mrs Jones
Ik kreeg anticonceptiepil voor 3 maanden, vond het onzin dat ik elke keer daar weer stond terwijl ik al 5 jaar slikte. Wilde voor een jaar of langer (is toch lang houdbaar). Werd me bij de apotheek verteld dat ik dat kon krijgen als ik bijvoorbeeld een reis naar het buitenland voor lange termijn wilde doen. Nou was ik al van plan een stage van een jaar in Afrika te gaan volgen (is niet door gegaan) maar afin.. Misschien zoiets een idee voor jou?
Of die reis uiteindelijk ook doorgaat.. ;)

Mrsjones
31-08-12, 21:22
beste maicha
goede tip, alleen is mijn huisarts niet echt behulpzaam. ik weet dat in amsterdam een soort arts is die vooral werk met illegal, mischien daar aankloppen.
ben blij met iedere tip.

Mandy Lifeboats
11-09-12, 14:26
Ze gaan vooruit bij de apotheek, ze hebben mijn meds gebruik gesynchroniseerd en een lading voor 3 maanden geleverd. da's toch weer mooi :-)

Vantazzy
11-09-12, 21:45
Ehm, diverse soorten pijnstillers (lichte en zware), zout (voor zoutoplossingen die je voor diverse doeleindes kunt gebruiken; verstopte neus of oren bijvoorbeeld), vitaminen, anti-diaree, maagtabletten, pleisters+verband+compress, betadinescrub (echt fantastisch spul, doet hetzelfde als wat jodium doet alleen pikt minder), een naaisetje mocht je een wond moeten dichtnaaien en anders secondelijm (hoop dat ik het nooit nodig heb), lippenbalsem (best vervelend als je schrale lippen hebt)

Maar qua pijnstillers heb ik nooit genoeg aan, vooral omdat ik vaak last heb van migraine en dat betadinescrub mag ik nog wel 2 of 3 flesjes extra van hebben, kun je jezelf volledig mee wassen en hoef je daarna de komende 2 a 3 weken niet meer te wassen (tenzij je jezelf helemaal in het zweet werkt weer)

En verder kun je nog heel veel vinden in de vrije natuur, paardebloemen bijvoorbeeld; de wortelen werken ontgiftend en laxerend. De bladeren kun je gewoon eten, alleen het bevorderd wel weer het urineren. Het melkachtige sap kun je wratten mee behandelen, niet ter consumering! Dat is meestal bij alle planten zo het geval die een melkachtige afscheiding geven. Een beetje informatie inwinnen wat voor planten we hier allemaal hebben in nederland en je kunt al een heel eind komen met heilzame doelstellingen. En van kamille was ook iets mee, ik deed vroeger bij een muggesteek de kamillebloem eroverheen wrijven, pikt even maar de jeuk houd ermee op en de zwelling werd minder. Maar ja, ik moet ook nog veel leren erover hoor, naast die twee planten weet ik alleen nog dat je brandnetelthee kunt maken maar wat daar de functie van is weet ik (nog) niet.

En Cayenne was een soort van antibioticum maar hoe je dat daarvan maakt weet ik ook nog niet.

timo716
01-10-12, 22:10
mijn medicijn kast:

epi-pennen
2 dozen brufenbruis 500mg
partij paracetamol.

norrit
long medicijnen
infectie remmers.

en erg veel verband

JD81
01-10-12, 22:34
Ibuprofen 200 / 400 mg
Zaldiar 37,5 mg / 325 mg paracetamol ( niet te krijgen zonder dokers verklaring )
Paracetamol met caffeine
Paracetamol 500 mg
Norit

Op medisch gebied heb ik een heel krat vol met verband middelen
en een noodkit om bij kies pijn een noodvulling in te zetten.

shooter
01-10-12, 23:58
Handig spul, ook als ruilmiddel ... http://www.redflarekits.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=specials

rlsailer
05-10-12, 15:44
ik gebruik gerust medicijnen die al 4 jaar over datum zijn en ze werken nog steeds zolang het droog en donker verpakt is zie ik hier geen probleem in
we hebben altijd op voorraad
paracetamol coffeïne 500mg 200 stuks
Naproxen
codeinefosfaat
ubrofen 600 bruis
ubrofen tablet
Diclofenacnatrium
aan andere medicatie word gewerk
zoal de Conserta voor de jongst dochter
en Methylfenidaat voor mij zelf

sarapouly
07-10-12, 23:56
Soda
v infecties v wonden niet te diep,Soda bij ingegroeide of te kort geknipte nagels.
Slaolie
druppels in oor 2 druppels tegen oorontsteking dat deden we vroeger en t hielp echt zonder bijverschijnselen.
Zakdoek
om (diepe snee) samen te drukken en dicht te knijpen en doek eromslaan knoop vast. .
Of theedoek als afknijpdoek bij slagader-snee erna naar eerste hulp tuurlijk.
Gezwikt?
IJS
erop of erg koel water plensen boven teiltje.
Na plensen drukverband ( niet knellen alleen v steun) van een doek maken en rustig mee doen event op stoel leggen en af en toe bewegen niet erop met vol gewicht.
Doofheid
Druk/doofheid in oor, uitspuiten dmv neus dicht en ff blazen met mond dicht, niet te hard.
Altijd alle open wondjes of sneen eerst goed onder stromend water spoelen.
Alcohol erover als je die hebt.
Ruw maar waar, zout (bij gebrek aan alcohol ) maar wel verdund.
Zout ook voor keelinfectie of aankomende verkoudheid gorgelen maar.
Brandnetel of ui op borst onder krant of glad doek mee slapen dan morgen weer bij aankomende long probleem of zelfs bij longontsteking.
Alleen bij gebrek aan normale reguliere medicijnen hoor !!...... dus bij nood en anders recept halen bij arts of uit nood bij bugout ehbo kist.

prepperpappa
08-10-12, 01:14
Ik wil graag het boekje :Natuurlijke antibiotica en het boekje: Natuur geneest willen hebben.
Ze zijn op bol.com maar zoals met veel dingen willen hebben en ook de stap nemen om het te kopen gaan niet altijd hand in hand.
Verder heb ik alleen paracetasnol in huis.

rlsailer
08-10-12, 07:16
voor kleine ontstekingen en wondjes heb ik de hond.

barones
08-10-12, 09:58
Waarom op deze manier medicatie krijgen ? Dit is volgens mij niet de basis van preppers.
Ik weet niet veel van Preppers want ik ben net nieuw. Ik moet mij nog voorstellen. Ik was aan het lezen wat er al zo speelt en wat de basis is van Preppers.
Ik las uw bericht en vond dit niet goed om zo te handelen.

sarapouly
09-10-12, 00:26
klopt rlsailer ik durfde t niet te zeggen,kwam bij ons vroeger voor..lang terug maja nu is t moderne tijd he

Davena
16-10-12, 20:16
Ik wil graag het boekje :Natuurlijke antibiotica en het boekje: Natuur geneest willen hebben.
Ze zijn op bol.com maar zoals met veel dingen willen hebben en ook de stap nemen om het te kopen gaan niet altijd hand in hand.
Verder heb ik alleen paracetasnol in huis.

Ik kan je ook het boekje: zelfhulp bibliotheek Homeopathie van Robin Hayfield aanraden....isbn 99-032-6424-7 ook erg compleet

prepperpappa
16-10-12, 22:12
lotte20 Dank je.
Ik zal het op mijn wilikhebben-lijstje zetten ;)

Toverlevingsdrang
24-10-12, 13:09
MMS, Multis, Abrikozenpitten( b17 Leatrile), Pau, d Arco thee, Colloidaal zilver, zeoliet en de gebruikelijke meuk van de drogist.

Vault 101
07-11-12, 16:46
Vandaag wat standaard zalfjes gehaald: sudocrem, purol & uierzalf (met chloorhexidine-digluconaat i.p.v. triclosan). Voor veel kleine problemen (schrale handen, eczeem, jeuk, wondjes etc.) kom je hiermee al een heel eind.

coloredrose
18-11-12, 13:18
Vandaag wat standaard zalfjes gehaald: sudocrem, purol & uierzalf (met chloorhexidine-digluconaat i.p.v. triclosan). Voor veel kleine problemen (schrale handen, eczeem, jeuk, wondjes etc.) kom je hiermee al een heel eind.

dit, met heel veel standaard zalfjes en cremes kom je er wel. Ik heb zo wie zo extra calendula zalf, hoestdrank en ook heb ik een Epi pen en andere middelen om een allergische reactie te onderdrukken want helaas kan ik reageren met anafylaxie, komt ook vaker voor dan mensen denken!

Annelies078
22-11-12, 19:41
Ik heb alle alledaagse pilletjes verbandjes en smeerseltjes en verder nog een chirurgische set, en n paar hechtnaalden + draad, voor het serieuzere werk :P en als ik buiten ben pluk ik smeerwortel voor oppervlakkige wondjes en weegbree voor de diepere. En als ik iets verkeerds gegeten heb brandnetelthee, werkt echt goed (zuiverend).

Bunkerprepper
22-11-12, 21:03
Kun jij hechten? Zo ja, dan heb je iets aan zo'n set, anders niet :-)

Bunkerprepper

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.
Methods are many, principles are few;
Methods always change, priciples never do.

Annelies078
23-11-12, 10:23
yup en heb ook zon klemschaartje dus dat gaat wel lukken niet zo pro als n echte dokter natuurlijk maar heb het van youtube nagedaan, eerst n sinsappel door de helft, en dan aan elkaar hechten. Ik weet wel dat vlees heel anders is en wil het binnenkort ook eens gaan oefenen op n stuk varken met huid. Niet dat ik nou verwacht het nodig te hebben maar ik wil het kunnen.

Emmy
23-11-12, 13:37
Ik wil gaan uitzoeken wat je kan nemen als je een hoge bloeddruk hebt, als vervanging van medicijnen. Abrikozen schijnen invloed te kunnen hebben op de bloeddruk, regulerend te werken. Zin of onzin?

calimero
23-11-12, 15:39
meidoorn tinctuur kun je gebruiken bij hoge en lage bloeddruk (reguleerd), belangrijker is om te kijken waar het aan ligt, eet- leef gewoonte, stress ed
en daar wat aan doen.

calimero
23-11-12, 15:52
Zelf heb ik buiten paracetamol diverse tincturen in huis die ik zelf heb gemaakt en jaren en jaren goed blijven.
bv Calendula en Echinacea en nog wat andere ( stuk of 10) tincturen en kruidentheeen voor mijn luchtwegen.
De kruiden zijn mijn medicijn als ik ze nodig heb zoek of pluk ik ze en natuurlijk heb ik ook gedroogde kruiden in voorraad.

Emmy
23-11-12, 23:18
Waar haal je dat, die meidoorn tinctuur? Ja, ik ben het met je eens, dat het goed is om je leefgewoontes te bekijken: alles waar glycerinezuur inzit vermijden, drop, kauwgom etc. Wijn en andere alcohol, maar de vraag is niet voor mezelf, dus ik heb er geen invloed op. Wel is het zo dat wanneer het tekort aan medicijnen begint te spelen, die verkeerde voeding ook niet voorhanden is, dus het probleem lost zich deels vanzelf weer op. Hoewel de stress wel hoog zal zijn.

bedankt voor de tip!

calimero
24-11-12, 15:41
Emmy
Bij elke zaak waar ze goede kruiden verkopen en anders in het voorjaar zelf maken.
Maar dat duurt nog even!

keeper1902
24-11-12, 15:57
ik ga heel weinig preppen op medicijnen. m'n weerstand is echt heel goed en ben daardoor (bijna) nooit ziek. hooguit gaat er een inhaler mee, tegen (lichte) astma.

calimero
24-11-12, 16:09
keeper1902
Lichte astma heb ik ook maar gebruik geen medicatie, nu alleen natuurlijke kruiden daarvoor.
En dat gaat fantastisch!
Ook een inhaler gaat een keer op!

keeper1902
24-11-12, 16:17
calimero
ik gebruik 'm ook nooit meer, tis alleen voor nood ;)
wat voor kruiden gebruik je er eigenlijk voor?

calimero
24-11-12, 16:42
keeper1902
Tinctuur pulmonaria in voorraad en een zelf samengestelde kruiden thee, en vooral zorgen dat je gezond leeft maar dat wil niet zeggen dat je je zelf alles moet ontzeggen. :)
Genieten en rust in je leven doet wonderen.

Vantazzy
28-11-12, 18:24
Veel zout inslaan. Je kunt met een zoutoplossing veel dingen doen: tanden poetsen, voor oorontsteking/verstopt oor, verstopte neus. En uiteraard voor je eten ook vrij handig voor een beetje smaak in je eten als je het nodig hebt.

astr72
28-11-12, 18:51
ik heb buiten de standaard pijnstillers ook fluimicil in huis.....ideaal om vastzittend slijm wat dunner te maken en op te hoesten. Vooral voor mensen met een zwakke hoestreflex zoals kinderen of bejaarden maar ook prettig voor mensen bronchitis

Annelies078
28-11-12, 19:28
Ik zie maar weinig mensen die penicilline/antibiotica hebben. Ben ik nou de enige die zo gek is geweest om een maand met n dubbele oorontsteking te blijven lopen om kuurtjes te krijgen? Nadat ik op die manier 3 antibioticakuurtjes had verkregen (de oorontsteking is vanzelf overgegaan) zag ik op DDP dat je de antibiotica voor vissen kunt gebruiken en dat is vrij verkrijgbaar! Ik vond het n goeie tip maar heb het nog bij niemand gezien!

astr72
28-11-12, 20:49
Ik zie maar weinig mensen die penicilline/antibiotica hebben. Ben ik nou de enige die zo gek is geweest om een maand met n dubbele oorontsteking te blijven lopen om kuurtjes te krijgen? Nadat ik op die manier 3 antibioticakuurtjes had verkregen (de oorontsteking is vanzelf overgegaan) zag ik op DDP dat je de antibiotica voor vissen kunt gebruiken en dat is vrij verkrijgbaar! Ik vond het n goeie tip maar heb het nog bij niemand gezien!

Van die vissen antibiotica is volgens mij wel eens behandeld, maar het is wel een beetje gevaarlijk om zelf te dokteren met antibiotica

Fluitketel
29-11-12, 10:55
Net bij de action (is tie weer) een tijmsiroop gekocht.

de pleister van hun zijn heel slecht, plakken voor geen meter,

De pleisters van het eigen merk van de c1000 zijn verpakt en twee plactic hersluitbrare zakjes. Vond ik super.

Zanshin
05-12-12, 07:38
Ik zie maar weinig mensen die penicilline/antibiotica hebben. Ben ik nou de enige die zo gek is geweest om een maand met n dubbele oorontsteking te blijven lopen om kuurtjes te krijgen?

Ik doe niet aan antibiotica, tenzij het natuurlijk echt niet anders kan.
Je helpt je darmflora om zeep.

Annelies078
05-12-12, 08:51
Zanshin : ik zou het ook alleen gebruiken bij het ontsteken en niet genezen van bv grote wonden of bv bij een longontsteking waar iemand aan onderdoor dreigt te gaan. Ben er zelf ook geen fan van en je lichaam geneest met wat kruidenhulp vaak vanzelf maar antibiotica kan levens redden!

Adrie
05-12-12, 11:11
Zinkzalf trekzalf, teatreeolie, luuf, betadine, schimmelpoeder voor de voeten, dettol dettol dettol. Zanshin

12gauge
05-12-12, 12:04
trekzalf

dat noemen wij gewoon vaseline hoor ;)

Adrie
05-12-12, 12:45
dat noemen wij gewoon vaseline hoor ;)

Nou het is meer een zalf met teer

Davena
05-12-12, 12:52
Nou het is meer een zalf met teer
12gauge Klopt trekzalf is heel wat anders dan vaseline: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Trekzalf_.aspx?mId=10704&rId=872

Davena
05-12-12, 12:56

Hoe weet je dan de juiste dosering? Bovendien heb je veel antibioticasoorten voor verschillende aandoeningen, hoe weet je dan of je de juiste hebt? Bovendien reageren sommigen met een allergische reactie op antibiotica, dus wanneer je dat vissenspul denkt te gaan gebruiken, doe het dan nu al eens zodat je in geval van een allergische reactie nog de hulp van een arts kunt inroepen.

Ook eipoeder is te verkrijgen bij de viswinkels, om aas mee te maken, maar dat schijnt niet geschikt te zijn voor menselijke consumptie.

Davena
05-12-12, 13:00
ik heb buiten de standaard pijnstillers ook fluimicil in huis.....ideaal om vastzittend slijm wat dunner te maken en op te hoesten. Vooral voor mensen met een zwakke hoestreflex zoals kinderen of bejaarden maar ook prettig voor mensen bronchitis

Klopt, dit spul heeft mij ook eens van een langdurige hoest met slijm afgeholpen.

Annelies078
05-12-12, 15:08
Hoe weet je dan de juiste dosering? Bovendien heb je veel antibioticasoorten voor verschillende aandoeningen, hoe weet je dan of je de juiste hebt? Bovendien reageren sommigen met een allergische reactie op antibiotica, dus wanneer je dat vissenspul denkt te gaan gebruiken, doe het dan nu al eens zodat je in geval van een allergische reactie nog de hulp van een arts kunt inroepen.

Ook eipoeder is te verkrijgen bij de viswinkels, om aas mee te maken, maar dat schijnt niet geschikt te zijn voor menselijke consumptie.

Ik weet de juiste dosering en waarvoor het werkt omdat ik het van de dokter heb gehad met gebruiksaanwijzing erbij, en gewoon 1 pil per dag geld voor zowel n oorontsteking als voor n ontstoken teen nagel, dat heb ik er expres nog bijgevraagd. Alleen met n longontsteking blijf je langer slikken. En omdat ik vroeger weleens eerder deze antibiotica heb gehad weet ik dat ik niet alergisch ben. Mocht ik het aan iemand anders willen geven dan vraag ik het en als ze het niet weten mogen ze kiezen of ze het willen :P mn vriendin heeft weleens n alergische reactie op n kuurtje gehad en dat waren jeukende bultjes op dr huid, ik zou t wel weten als ik moest kiezen tussen wondkoorts of bultjes!
Dat vissenspul heb ik niet en ga ik ook niet halen want ik heb nu het echte spul al. Maargoed ik begrijp nu dat mensen een beetje huiverig zijn voor antibiotica's. En dat is misschien ook wel goed. Ik neem alleen graag het risico mocht het ooit nodig zijn!

Kun je ook eipoeder kopen? Dat lijkt me handig weet je ook waar? Behalve viswinkels dan :P

Yoyo
05-12-12, 15:10
@Annelies (http://preppers.nl/forum/member.php?u=904)078 eicom uit Barneveld

Davena
05-12-12, 20:57
Annelies078 ik bedoelde dus ook de dosering van dat vissespul... Natuurlijk krijg je vd dokter de dosering, gelukkig maar...

Mandy Lifeboats
03-01-13, 14:27
Lees net (http://nos.nl/artikel/457747-verkoop-paracetamol-aan-banden.html) dat per 10 januari geen grootverpakkingen paracetamol etc. meer verkocht mogen worden. Maximale verpakkingsgrootte wordt 50 stuks. Dus voor wie de voorraden nog aan wil vullen, sla komende week nog je slag.

Pr3parator
05-01-13, 09:58
Zorg ipv antibiotica voor Ibuprofen:Ibuprofen werkt ontstekingsremmend! (max 1600-1800 mg/dag)
Daarbij Otrivin (met xylomesazaline) neusspray in huis halen voor holteontstekingen in het hoofd ( middenoor, kaakholte, voorhoofdholte etc.)

Een combinatie van Otrivin met Ibuprofen werkt voor bovengenoemde holteontstekingen niet slechter dan antibiotica.

Powerbox
05-01-13, 10:45
10 dozen whisky.
Kan je gebruiken op diverse manieren.

Pijnbestrijding.
Narcose
Ontstekingen.
Ontsmetten van wonden

ruilhandel
Brandstof
En het is gewoon lekker

Pr3parator
05-01-13, 10:51
Ik heb liever flessen, een doos lekt zo...

Davena
18-01-13, 22:22
Deze noodvullingen fil-o-dent besteld bij http://www.qvist.nl/fil-o-dent.html

Is weliswaar geen medicijn, maar heb het wel in het medicijnkastje gedaan.

El Mariachi
29-01-13, 14:19
Dit is wat ik in mijn prepkit heb bovenop hetgeen ik zo in huis heb;

Middel - aantal - houdbaarheidsdatum
Otrivine neusspray 2 05-2015
Motilium 60 11-2016
Orofar Lidocaïne 36 03-2017
Nurofen 400 mg 30 08-2014
Ibuprofen 400 mg 60 02-2015
Ibuprofen 600 mg 60 05-2014
Imodium 60 08-2015
Dafalgan bruis 500 mg 30 06-2015
Dafalgan bruis 500 mg 32 07-2015
Dafalgan Forte 1g 50 09-2014

Als je ziek bent zul je dankbaar zijn dat je enkele van bovenstaande hebt. Net genezen van een zware oor-en keelontsteking....
Kan dienen voor jezelf, maar ook voor ruilhandel.

driehart
29-01-13, 17:43
Alleen asperine voor mijn vrouw.
Ik neem nooit pijnstillers. Niets met stoerdoen te maken of zo, maar ik neem ze gewoon niet.

Ik heb een boekje met geneesmiddelen uit de natuur, die ik geregeld naloop.
Daarnaast heb ik diverse kruiden in de moestuin staan, en nog meer soorten om eventueel te zaaien.

Driehart

Pr3parator
29-01-13, 20:28
@Mrs Lotte: Je hebt alleen de Cavit nodiguit dat setje, het spul is alleen binnen een jaar hard...
Een aanrader zou kunnen zijn Elmex sensitive professional (groene tube tandpasta) bij kruidvat of zo.
Dit kun je op gevoelige tandhalzen smeren of in het gaatje. De rest van het gaatje evt afdichten met bijvoorbeeld suikervrije kauwgom.Het haalt echt een gedeelte van de gevoeligheid weg!
Nog beter zou zijn om DESENSIN tandpasta/ gel/ spoelmiddel bij de apotheek te kopen( zonder recept)

Ronin Kogaratsu
03-02-13, 14:45
je bent heel selectief met citeren uit dat artikel; dit staat er enkele regels verder:
"Kaliumjodide tabletten maken het mogelijk om uit een besmet gebied te geraken na een kernramp zonder een ophoping van radioactief jood in de schildklier.

Kaliumjodide is dus geen geneesmiddel dat de straling zelf bestrijd!

De overheid heeft kaliumjodide tabletten opgeslagen voor zulke noodgevallen. Maar het is niet verboden om ook zelf zulke tabletten op voorraad te hebben. Zeker in geval van een ramp kan ik me voorstellen dat de verdeling problematisch is. En omdat er sprake is van haast, moet men zeker niet te lang wachten met het verstrekken van deze tabletten. Ik denk dat het gepast is om zelf van deze tabletten te hebben. De kosten per persoon zijn ongeveer 10 euro, dus dat valt wel mee. De houdbaarheid is officieel ca 7 jaar, maar omdat het om een anorganische stof gaat vermoed ik dat deze ook langer bewaard kunnen worden. Na een kernramp (zoals bijvoorbeeld Fukushima) zijn de tabletten vaak onmiddellijk uitverkocht. Het is daarom een goed idee om deze te kopen als er niets aan de hand is, zoals nu."

en ik heb vorig jaar april en juni wel tablet geslikt, en ben blij dat ik dat gedaan heb

het is algemeen bekend dat er een enorme stijging van straling is gekomen direct na de ramp, zo'n week later, en er telkens weer pieken zijn geweest,
en de straling in zijn geheel verhoogd s sinds maart 2011
de tabletten helpen in ieder geval niet wanneer reactor nr 4 instort, want dan kunnen we de hele wereldbevolking afschrijven - definitief
de enigen die dan nog leven zijn de astronauten in het ISS!

meer info op www.enenews.com

Daar had ik niet eens over nagedacht! dat die astronauten idd de enige zijn die het overleven een poosje! haha

Ronin Kogaratsu
03-02-13, 14:50
zelf heb ik zowiezo ook antibiotica. verschillende soorten. daarnaast slaap pillen, en wat pep pillen. (legaal)

All D. Survivalist
14-04-13, 06:50
OTC medicijnen:

* Ibuprofen 800mg
* Paracetamol 1g
* Naproxen 550mg
* Aspirine 81mg
* ORS
* Immodium
* Motilium
* N-acetylcysteïne
* Zyrtec (cetirizine)
* Dulcolax
* Rennie
* Strepsils + lidocaïne
* Buscopan
* Mycolog zalf
* Dactacort zalf
* Flamigel zalf
* Lidocaïne 5% zalf
* Cayenne peper (stopt bloedingen)
* Kruidnagel (tandpijn)

Ontsmetting:

* Waterstofperoxide 3%
* Isobetadine
* Benzalkonium chloride 0.1%
* Isopropanol
* Handalcohol gel

Pr3parator
14-04-13, 07:19
OTC medicijnen:

* Ibuprofen 800mg
* Paracetamol 1g
* Naproxen 550mg
* Aspirine 81mg
* ORS
* Immodium
* Motilium
* N-acetylcysteïne
* Zyrtec (cetirizine)
* Dulcolax
* Rennie
* Strepsils + lidocaïne
* Buscopan
* Mycolog zalf
* Dactacort zalf
* Flamigel zalf
* Lidocaïne 5% zalf
* Kruidnagel (tandpijn)

Ontsmetting:

* Waterstofperoxide 3%
* Isobetadine
* Isopropanol
* Handalcohol gel

Da's een hele lijst: ik kan een hoop wel thuisbrengen.
Een hoop ook niet: is het mogelijk om er bij te zetten wat je waarom in huis hebt?
Het is natuurlijk allemaal zelf uit te zoeken......

Bij voorbaat dank!

All D. Survivalist
14-04-13, 08:21
Da's een hele lijst: ik kan een hoop wel thuisbrengen.
Een hoop ook niet: is het mogelijk om er bij te zetten wat je waarom in huis hebt?
Het is natuurlijk allemaal zelf uit te zoeken......

Bij voorbaat dank!

Pijnstillers + ontstekingsremmers

* Ibuprofen 800mg
* Paracetamol 1g
* Naproxen 550mg
* Aspirine 81mg (ook voor een hartaanval)

Diarree

* ORS (orale rehydratatie oplossing)
* Immodium

Buikpijn, misselijkheid en braken

* Motilium
* Buscopan

Luchtweginfecties

* N-acetylcysteïne (maakt slijmen los)
* Strepsils + lidocaïne

Allergie

* Zyrtec (cetirizine)

Constipatie

* Dulcolax

Maagzuur

* Rennie

Schimmelinfectie van de huid

* Mycolog zalf
* Dactacort zalf

Brandwonden en andere wonden

* Flamigel zalf

Pijnstillende zalf

* Lidocaïne 5% zalf

Kruiden

* Kruidnagel (tandpijn)

Ontsmetting

* Waterstofperoxide 3%
* Isobetadine
* Isopropanol (enkel voor materiaal en niet beschadigde huid)
* Handalcohol gel

Ik heb ook medicijnen op voorschrift staan (bijvoorbeeld overschotjes van wanneer ik ziek was) maar deze heb ik hier niet neergeschreven.

Noach
09-05-13, 22:10
paracetamol, ibuprofen, diareeremmers, codeïne (alleen op recept verkrijgbaar), vitaminepillen.
The good stuff is toch alleen met recept verkrijgbaar.

Dat is het dus wel zo'n beetje.

To Extreme
28-06-13, 16:58
Heb ik het over het hoofd gelezen of mis ik de meest vrij verkrijgbare en meest Multi-functionele van allemaal?

Honing...

Raycoupe
28-06-13, 17:07
Heb ik het over het hoofd gelezen of mis ik de meest vrij verkrijgbare en meest Multi-functionele van allemaal?

Honing...

Rechtsboven iedere pagina vind je de zoekfunctie. Als je hier honing intikt en de optie "Zoek alleen in titels" dan zie je dat hierover al eea geschreven is. :o

dixy
28-06-13, 18:25
Ik zie geen forumleden die bv paracetamol in zetpilvorm hebben.
Deze kunnen van pas komen tijdens hoge stress en pijn als de maag van streek is,en een pilletje door de mond niet verdragen wordt.

To Extreme
28-06-13, 19:26
Rechtsboven iedere pagina vind je de zoekfunctie. Als je hier honing intikt en de optie "Zoek alleen in titels" dan zie je dat hierover al eea geschreven is. :o

Ik doel regelrecht op dit topic. Honing valt mij mij namelijk ook onder medicatieve zorg.

To Extreme
29-06-13, 09:51
Ik lees overigens vaak Imodium. Vervang dit door Loperamide hydrochloride tabletten. Dat is dezelfde werkzame stof en volgens mij ligt het zelfs bij de aldi in de schappen voor weinig (paar jaar geleden iig nog wel). Het zijn alleen "normale" tabletjes ipv smelters.

12gauge
29-06-13, 14:40
Ik zie geen forumleden die bv paracetamol in zetpilvorm hebben.
Deze kunnen van pas komen tijdens hoge stress en pijn als de maag van streek is,en een pilletje door de mond niet verdragen wordt.

bijna alles is in zetpilvorm te krijgen
zijn wel duurder, maar heb vanalles wel wat in zetpilvorm voor het geval dat

lewieke
09-07-13, 14:04
Er zijn ook mensen die alcohol alternatief innemen. Slimmen heet dat dan, maar of het fijn is zou ik niet kunnen bevestigen. Ik vermoed dat de meeste mensen nog wel wat water kunnen drinken als ze een pijnstiller of koortsremmer nodig hebben. Voor pijnstillers kiezen we voor generische producten met als hoofdbestanddeel Paracetemol. Algostase denk ik, bruistabletten 1000 mg per stuk. Kost 20% van populaire pijnstillers.

De meest klassieke medicijnen hebben we in huis naast wat zalfjes op basis van cortisone, Tamiflu (tegen diverse agressieve griepvirussen) en een flinke dosis antibioticum. Gewoon een grotere dosis aan de huisarts gevraagd toen ik er nodig had. Je kan het ook preventief laten voorschrijven als je een buitenlandse reis maakt. Altijd handig om te hebben. Een doosjes kost 3.5€ voor 24st Amoxilline 1g. Met 6 stuks kom je meestal toe voor een minder erg kwaaltje. Via het internet (Canada, Spanje, ...) betaal je vaak het twintigvoudige.

Ontsmettingsmiddel, verbanden, watten, pleisters, ... voldoende voor een kleine groep.

Wat ik zelf heel handig vind zijn kleefstrips waarmee je een diepe snijwonde mee dichtkleeft. Ik heb die een paar keer per jaar nodig. Een flinke scheut ontsmettin g in de wonde, drogen en kleven. Mooi afdekken met gaasverband. Een hechtset kreeg ik niet voorgeschreven van de dokter. En sinds ik de laatste keer een snijwonde wet 3 draadjes liet hechten zonder verdoving, vind ik dat niet meer zo'n briljant idee. :o

Wafels
09-07-13, 16:50
ik mis eigenlijk collodiaal zilver hier ?? ik maak het zelf en de één spreekt van een wondermiddel terwijl de andere ( vereniging voor kwakzalvers) zegt dat het zilver niets doet .
Wat mij betreft is het geen wondermiddel maar toch zeker ook geen nepmiddel .het desinfecteert wel degelijk en kun je het er goed wondjes ed mee desinfecteren , keel mee spoelen
(ingenomen heb ik het niet ,maar als ik niets anders had zou ik het zeker gebruiken )
gr will

jan001
09-07-13, 17:34
Diclofenac, paracetomol 500 en kinderparac.zetpil, ibrupofen 200/400/600. wel en niet poep :) alcohol, dettol, ana-pen. cetericine(hooikoorts), neusspray, oordruppels, oogdruppels, puffers,dental-kit+noodvullingen, hoestdrank, vatamine d, multivitamine, heel veel EHBO materiaal, antibiotica breedspectrum, antigripine
slaappillen, hechtmateriaal, brandpleisters(groot), Betadine, diverse scharen, sudocreme, ors,infuus ,sondelijn +spuiten en nog veel meer, genoeg om de eerste klap op te vangen.
Dit zit in 2 tassen verdeeld.

Noach
28-08-13, 19:15
- Babypoeder (talkpoeder). multi-inzetbaar. (zakjes 100 gr. = 99 ct Kruitvat)

- doosjes met anti-wormtabletten: erg rot als je dit hebt als shtf. Daar moet je dan iets mee. (6 pillen in 1 doosje. Ongeveer €5,50. 2 pillen per behandeling per persoon.)

lewieke
28-08-13, 19:35
Misschien wel handig om aan te geven wat vrij verkrijgbaar is in Nederland, dan komen we eens shoppen.

vheeswijk
04-09-13, 15:42
ik mis eigenlijk collodiaal zilver hier ?? ik maak het zelf en de één spreekt van een wondermiddel terwijl de andere ( vereniging voor kwakzalvers) zegt dat het zilver niets doet .
Wat mij betreft is het geen wondermiddel maar toch zeker ook geen nepmiddel .het desinfecteert wel degelijk en kun je het er goed wondjes ed mee desinfecteren , keel mee spoelen
(ingenomen heb ik het niet ,maar als ik niets anders had zou ik het zeker gebruiken )
gr will
Wafels : Het werkt beslist. Google maar op 'Micropur ForIe'. In het "Tulip Waterfilter" is colloïdaal zilver ingebouwd in het keramisch element. Oplossingen van zilvernitraat werden vroeger gedruppeld in de ogen van pasgeborenen om blindheid te voorkomen door Gonorroe, een geslachtsziekte die nog nauwelijks meer voorkomt. Bekend zijn de antieke chirurgische scalpels van zilver. Helaas kun je zilver moeilijk echt scherp krijgen. Ik zal wel nog veel meer antiseptische toepassingen van zilver (colloïdaal, opgelost of het metaal) over het hoofd zien.

Wafels
04-09-13, 16:20
vheeswijk in het verleden aten de rijken met zilver bestek en uit zilveren bekers ed en de arme man met ijzer en zelfs tinnen lepels .Ik heb ook gelezen dat in de tijd van '' het wilde westen '' dat die mensen in die tijd een zilveren dollar onderin hun waterflessen hadden om het water vrij te houden van ziekte kiemen .En inderdaad de meeste keramische waterfilters zijn nagenoeg allemaal met zilver behandeld .
ik zal kijken of ik dat electrische schema'tje nog kan vinden om zelf colloidaal zilver te maken .
gr will

Diazepam
04-09-13, 20:38
Dank jullie wel, heb een paar ideetjes opgedaan om in te gaan slaan :cool:p

Basement Steve
02-10-13, 12:38
ik wil ook graag wat medicatie preppen, maar ik dacht dat dit max 2 jaar houdbaar is, welke meds kunnen dan langer mee?

Limburg-Zuid
02-10-13, 17:44
Zelf altijd een doos vol verband, paar flesjes Betadine, paracetamol, ibrobrufen, diaree remmers .

troubleshooter
22-10-13, 12:30
@Jester,

meeste mensen investeren in messen en stoere militaire onzin maar vergeten basic simpele dingen
de kans dat je last krijgt van een infectie, van een ontstoken oog door vieze handen, van een schimmel of irritatie,
van diarree of blaren is veel groter dan dat je je been breekt
de meeste ellende zit in hele kleine simpele maar oervervelende dingen
net zoals 'poison Ivy' in the USA vaak voor hoop narigheid zorgt...

een klamboe en muskieten net voor over je hoofd zijn ook zulke dingen die gewoon basic zijn
en ik ben in ieder geval blij dat ik dat heb...
maar ieder maakt zn eigen keuzes...

groetjes,

Sandokan

stoere militaire onzin is naar mijn idee een hele foute opmerking. wanneer shtf er is en jij hebt geen wapens dan moet jij met teveel meds en te weinig wapens achter mij gaan staan met te veel wapens en te weinig meds. maar tegen over elkaar weet ik wie er wint. en zulke beesten zullen er altijd zijn die van n prepper nemen omdat ze zelf nu teveel leven.

ed marinus
12-11-13, 22:38
Pijnstillers + ontstekingsremmers

* Ibuprofen 800mg
* Paracetamol 1g
* Naproxen 550mg
* Aspirine 81mg (ook voor een hartaanval)

Diarree

* ORS (orale rehydratatie oplossing)
* Immodium

Buikpijn, misselijkheid en braken

* Motilium
* Buscopan

Luchtweginfecties

* N-acetylcysteïne (maakt slijmen los)
* Strepsils + lidocaïne

Allergie

* Zyrtec (cetirizine)

Constipatie

* Dulcolax

Maagzuur

* Rennie

Schimmelinfectie van de huid

* Mycolog zalf
* Dactacort zalf

Brandwonden en andere wonden

* Flamigel zalf

Pijnstillende zalf

* Lidocaïne 5% zalf

Kruiden

* Kruidnagel (tandpijn)

Ontsmetting

* Waterstofperoxide 3%
* Isobetadine
* Isopropanol (enkel voor materiaal en niet beschadigde huid)
* Handalcohol gel

Ik heb ook medicijnen op voorschrift staan (bijvoorbeeld overschotjes van wanneer ik ziek was) maar deze heb ik hier niet neergeschreven. nou weet ik dat er mensen zijn , eigenlijk iedereen , afhankelijk zullen zijn van medicijnen maar is het ook niet mogelijk om iets uit de natuur te halen.?
En het is eigenlijk best veel aan medicatie alhoewel ik ook weet als het er op aan komt ze heel handig zijn.

GuywithAplan
09-12-13, 14:13
paraceta,ibropufen,aspirine,No-spa, Ketonal,Avamys,kaliumjodide,Augmentin,Migea,Rennie

meneer
14-02-14, 22:55
nou weet ik dat er mensen zijn , eigenlijk iedereen , afhankelijk zullen zijn van medicijnen maar is het ook niet mogelijk om iets uit de natuur te halen.?
En het is eigenlijk best veel aan medicatie alhoewel ik ook weet als het er op aan komt ze heel handig zijn.

Genoeg te vinden in de natuur, maar de info die je op internet vindt is grotendeels onbruikbaar. Als je serieus bent mijd je alles wat riekt naar kruidensignatuur en andere zweverige onzin. Je loopt het risico jezelf te vergiftigen, of het helpt helemaal niks in het beste geval.
Dergelijke kennis pluk je niet even van het internet en pik je ook niet op uit een paar van de- tegenwoordig zo populaire - kruidenvrouwtjesboeken. Een medische basiskennis en begrip van de menselijke fysiologie is het minste wat je moet hebben. En je zal moeten leren medisch wetenschappelijke literatuur uit te pluizen. Op pubmed is veel te vinden.

Limburg-Zuid
15-02-14, 01:49
Altijd een hoop verband pleisters, ibrobrufen, paracetamol, diaree remmers. Als je iets in een shft niet kunt gebruiken is het diaree. Allergie tabletten, jodium. Dat soort basic zaken heb ik altijd in huis.

phaelin
03-03-14, 17:35
De gewoonlijke 'off the shelf' pijnstillers, anti diarree en anti verstoppings spul, Sennecol tabletten (ook voor stoelgang want als je dieet verandert doordat je op noodvoorraad overgaat kun je wel eens last krijgen).

Verder antihistamine (terfenadine en levocitrine voor m'n hooikoorts), Bepanthen zalf (overgehouden van na m'n tattoo), Handgel met aloe vera, diverse smeerseltjes voor m'n handen, jodium (in een tube en pleisters), Sterilon, Trachitol (zit ook lidocaine in geloof ik dus je zou het kunnen oplossen in water??), jodium idoine tablets voor 1 persoons kuurtje, en een doosje tamiflu dat eigenlijk te oud is, Pariet (anti-maagzuur) en rennies, citrosan, vitamine C tabletten (zo'n megapot van 't kruidvat), vitamine D tabletjes voor als je een tijd lang niet naar buiten de zon in zou kunnen.

Verder nog wat dingen die ik ooit van de huisarts kreeg en over heb, wat paracetamol met codeine, naproxen.

12gauge
03-03-14, 20:03
phaelin, als je eet wat je opslaat heb je geen dieet verandering ;)

phaelin
03-03-14, 22:46
Is waar, maar er zijn altijd dingen die je nu hebt en dan niet zoals een snel patatje of een pizzaatje af en toe :cool:

12gauge
03-03-14, 22:57
daar van zul je wel geen maagpijn krijgen, al heb ik geen idee
ik heb een maag van beton, ik kan van een week rijst eten en daarna een week friet en vet geen enkel probleem haha

Raycoupe
04-03-14, 09:29
In plaats van anti verstoppingsmedicijnen te preppen, kun je beter olijfolie inslaan.

Flink wat door het eten heen en het loopt vanzelf weer door. :p

Uitstekend houdbaar, tevens nuttige calorieën, goede vetten en multifunctioneel. Om in te bakken, op je huid te smeren en zelfs lampjes op te laten branden.
Nog gezond ook.

Greener
04-03-14, 09:35
Is waar, maar er zijn altijd dingen die je nu hebt en dan niet zoals een snel patatje of een pizzaatje af en toe :cool:

Ook dit is te regelen.
Aardappelen van eigen grond in de olie knallen.
Deegje is zo gemaakt en met wat blikvoer kom je een eind voor een pizza.

Greener

prepass
04-03-14, 09:45
Ook dit is te regelen.

Greener

+1 Precies, waar een wil is is een weg.

Pizza's kan je ook perfect bakken in een Dutch Oven....

Heksenboot
04-03-14, 10:14
Ook dit is te regelen.

Greener

Aan die pizza's van jou komt geen blikvoer te pas, neem ik aan. Alles van eigen grond. :p

Greener
04-03-14, 13:02
Aan die pizza's van jou komt geen blikvoer te pas, neem ik aan. Alles van eigen grond. :p

Als het het seizoen is zal het goed komen behalve de kaas ;)

Greener

konijn
09-07-14, 16:59
+1 Precies, waar een wil is is een weg.

Pizza's kan je ook perfect bakken in een Dutch Oven....

Dutch oven? kun je dat uitleggen?

prepass
09-07-14, 17:59
Dutch oven? kun je dat uitleggen?

Is de zoekfunctie weer stuk van het forum?

Even testen......nope: http://preppers.nl/forum/threads/3318-Dutch-oven?highlight=Dutch+oven. (Aangepast)

Succes met lezen!

phaelin
09-07-14, 18:17
er word gezegd "sorry gebruik andere zoekterm" dus, het kan ook aan mij liggen hoor maar het kan ook aan internet liggen.

Yep dat krijg ik ook, link klopt niet waarschijnlijk.

hier (http://preppers.nl/forum/threads/3318-Dutch-oven?highlight=dutch+oven) is waarschijnlijk wat er bedoelt wordt.

Keyser Suze
09-07-14, 20:00
Nice Wabbit

johnnyj
31-07-14, 17:34
Iemand enig idee of antibiotica ergens goedkoper is te bestellen. Las zojuist dat de meeste ab zonder recept te verkrijgen is. Maar helaas wel prijzig.

Wat ik graag wil bestellen zijn capsules

Amoxciciline en doxycycline dan heb ik volgens mij wel het breedste spectrum te pakken.

http://rxeustore.com/buy-amoxil-nl.html

phaelin
31-07-14, 17:36
Iemand enig idee of antibiotica ergens goedkoper is te bestellen. Las zojuist dat de meeste ab zonder recept te verkrijgen is. Maar helaas wel prijzig.

Wat ik graag wil bestellen zijn capsules

Amoxciciline en doxycycline dan heb ik volgens mij wel het breedste spectrum te pakken.

http://rxeustore.com/buy-amoxil-nl.html

Ik heb hier (https://secure.dokteronline.com/zoeken/antibiotica) m'n jodium tabletjes besteld voor het geval dat. Hebben ook antibiotica maar ik geloof niet dat 't goedkoper is.

johnnyj
31-07-14, 17:44
Ik heb hier (https://secure.dokteronline.com/zoeken/antibiotica) m'n jodium tabletjes besteld voor het geval dat. Hebben ook antibiotica maar ik geloof niet dat 't goedkoper is.

Hey bedankt voor de tip. Nee scheelt inderdaad niet veel. Ben nog beetje huiverige om daadwerkelijk AB te kopen ivm houdbaarheid en de kosten. Vandaar opzoek naar goedkope adresjes. Eerlijk is eerlijk als de shit uitbreekt dan is AB zo'n beetje goud waard en onmisbaar denk ik.

Zag net ook dat ik nog 2 dosis tamiflu had liggen maar die zijn over datum 😢. Wist nog toen ik ze kocht tijden de dreigende pandemi en de overheid ze massaal opkocht ze al 300% in waarde waren gestegen.

phtvs
31-07-14, 17:52

Kun je daar dan ook zonder recept bestellen? Staat bij dat je een recept moet hebben

lewieke
31-07-14, 17:53
nou weet ik dat er mensen zijn , eigenlijk iedereen , afhankelijk zullen zijn van medicijnen maar is het ook niet mogelijk om iets uit de natuur te halen.?
Dit lijstje komt goed overeen met wat wij hebben staan. Daarnaast ook nog wat latex handschoenen, pleisters, wikkels en verbanden, steunverbanden voor ellebogen, hiel en knie (dat kopen we als we ergens een koopje zien of in de uitverkoop), ook enkele naalden en wegwerpspuiten, een tiental verpakkingen antibioticum (Azytromicine en amoxilline, misschien nog wel een derde soort, ...

johnnyj
31-07-14, 17:54
Dit lijstje komt goed overeen met wat wij hebben staan. Daarnaast ook nog wat latex handschoenen, pleisters, wikkels en verbanden, steunverbanden voor ellebogen, hiel en knie (dat kopen we als we ergens een koopje zien of in de uitverkoop), ook enkele naalden en wegwerpspuiten, een tiental verpakkingen antibioticum (Azytromicine en amoxilline, misschien nog wel een derde soort, ...

Steriele naalden wil ik ook nog en iets om een infuus mee te fabriceren indien nodig.

phaelin
31-07-14, 17:56
Kun je daar dan ook zonder recept bestellen? Staat bij dat je een recept moet hebben

Bij Dokteronline.com wel. Je vult een vragenlijstje in en een schaduwachtig figuur maakt dan een receptje, dat je overigens nooit ziet. Betaal je iets voor een eenmalig consult en ze sturen het op. Voor een doosje Jodium werkt dat prima, en het trekt geen aandacht. Is natuurlijk een beetje fout maar ik neem aan dat preppers verantwoordelijk genoeg zijn om niet sterke pijnstillers oid te bestellen en te gaan experimenteren. Ik heb er nu 2 keer besteld. 1 keer een jaar of 5 terug dus die jodium was 2 jaar over de datum inmiddels. Is goed opgeslagen geweest dus waarschijnlijk nog prima maar waarom voor die paar centen het risico nemen. Met medicatie doe ik dat minder graag.

johnnyj
01-08-14, 18:00
Zo! 4 koffers van marktplaats binnen. Even uitzoeken. 😜http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/asuduza6.jpg

johnnyj
01-08-14, 18:15
De trauma tas 👍http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/eju9ehaz.jpg

Mandy Lifeboats
01-08-14, 19:15
We zijn het er allemaal wel over eens dat een buffer/voorraad van de medicijnen die we gebruiken aanleggen een prioriteit is. Maar ooit zal het opraken.

De afgelopen weken ben ik zeer bewust en in overleg met mijn arts geminderd met de paroxetine die ik al jaren slik. Dat het rotrommel is, okee dat wist ik, maar dat je zúlke ontwenningsverschijnselen kon krijgen... mocht de shit de fan hebben geraakt zou ik het óf niet gemerkt hebben óf verwelkomt, als die ellende maar over was. Inspelen op gebeurtenissen om mij heen was onmogelijk geweest.

Waar ik hier nu mee heen wil, ik heb deze weken diverse keren met de apotheeek en doc aan de telefoon gezeten om te vragen of zus of zo normaal was, wat ik nog verwachten kon, etc. Ook ervaringen van anderen op het internet zijn niet altijd nuttig maar wel informatief gebleken.

E.e.a. heeft me wel doen besluiten om van alle medicijnen die ik gebruik uit te gaan zoeken wat de veiligste en minst belastende manier is om geleidelijk aan af te bouwen als de nood aan de man komt en zeker niet alleen af te gaan op wat er door de fabrikant in de bijsluiter is gezet. Ook weten wat je te wachten kan staan geeft al een hoop rust in een stressvolle situatie. Ik hoop dat iemand hier zijn voordeel mee doen kan ;-)

Stuudje
01-08-14, 19:36
De afgelopen weken ben ik zeer bewust en in overleg met mijn arts geminderd met de paroxetine die ik al jaren slik. Succes! Goed dat je het in overleg met je arts doet.
Misschien ook een goed moment om te kijken welke ontspanningsmanier het beste bij jou aansluit. Voor de een is dit yoga, voor een ander ademhalingsoefeningen, mindfullness of gewoon dagelijks wandelen. kwestie van uitproberen.

Mandy Lifeboats
01-08-14, 19:41
Succes! Goed dat je het in overleg met je arts doet.
Misschien ook een goed moment om te kijken welke ontspanningsmanier het beste bij jou aansluit. Voor de een is dit yoga, voor een ander ademhalingsoefeningen, mindfullness of gewoon dagelijks wandelen. kwestie van uitproberen.
Dank je wel. Helaas is de ontspanning er een beetje bij ingeschoten toen ik een paar weken de hele dag boven een teiltje hing, hooguit een paar uur sliep en geen hap kon eten. Maar inderdaad, als ik erg zat te freaken het ik wel af en toe mijn ademhalingsoefeningen gedaan om weer een beetje grip op de zaak te krijgen. Enfin, dit zijn alvast 5 weken winst en een paar pondjes luxe gewicht kwijt zijn is ook niet al te errug, lol.

Gemini
01-08-14, 20:58
Is er hier een dokter in de zaal ??
Zo ja doc. graag een overzichtje met must have ,nice to have and optioneel?

Uiteraard zoveel mogelijk receptvrij maar evt ook voorgeschreven meds ..

Ik wil dit (waarschijnlijk net als vele preppers met mij) zsm op orde gaan krijgen ivm de geopolitieke ontwikkelingen ..

Alvast bedankt !!!

Martin.

FincaInSpanje
02-08-14, 08:03
Is er hier een dokter in de zaal ??
Zo ja doc. graag een overzichtje met must have ,nice to have and optioneel?

Uiteraard zoveel mogelijk receptvrij maar evt ook voorgeschreven meds ..

Ik wil dit (waarschijnlijk net als vele preppers met mij) zsm op orde gaan krijgen ivm de geopolitieke ontwikkelingen ..

Alvast bedankt !!!

Martin.
Keyser Suze is arts maar of hij in die hoedanigheid advies kan geven, weet ik niet.

Mijn advies is om het toch zoveel mogelijk te houden bij de huis tuin en keuken pilletjes, zalfjes en poeders die vrij verkrijgbaar zijn. Als aanvulling heb ik persoonlijk antibiotica en een ontstekingsremmende pijnstiller en een klein voorraad migraine pillen voor mijn vrouw. Ook moet er nog een goede hechtset komen op termijn.

Keyser Suze
02-08-14, 10:44
Keyser Suze is arts maar of hij in die hoedanigheid advies kan geven, weet ik niet.

Mijn advies is om het toch zoveel mogelijk te houden bij de huis tuin en keuken pilletjes, zalfjes en poeders die vrij verkrijgbaar zijn. Als aanvulling heb ik persoonlijk antibiotica en een ontstekingsremmende pijnstiller en een klein voorraad migraine pillen voor mijn vrouw. Ook moet er nog een goede hechtset komen op termijn.

Een studie tot apotheker wil ook wel helpen ;)

charistyc
06-08-14, 00:05
Surfvijver, tea tree olie is goed tegen luizen.
het is een essentiële olie (etherische olie) met een antiseptische werking op schimmels, bacteriën en virussen. Dit betekent dat de olie bacteriën, schimmels en virussen doodt. en volgens mij is het nog voor meerdere goed.

Bowiemaster
27-08-14, 14:59
Tramadol 100 mg (pijnstillers)
Morfine (ampullen)
Injectiespuiten en naalden
Antiseptica
Medicinale alcohol
Hechtdraad en naalden
Chloroform
Diverse vitaminepreparaten
Brandwondenzalf
Ruime hoeveelheid verbandmiddelen

johnnyj
27-08-14, 15:05
Tramadol 100 mg (pijnstillers)
Morfine (ampullen)
Injectiespuiten en naalden
Antiseptica
Medicinale alcohol
Hechtdraad en naalden
Chloroform
Diverse vitaminepreparaten
Brandwondenzalf
Ruime hoeveelheid verbandmiddelen

Morfine?? Hoe kom je daaraan?? Wil ik ook!!

Bowiemaster
27-08-14, 15:36
Ik heb een tijdje morfine gebruikt na een zwaar ongeval en onder het mom van 1 injectie per dag trek ik niet en er 2 per dag nodig had stiekum aan het sparen gegaan

phaelin
27-08-14, 15:39
Zijn ampullen wel houdbaar dan? Als de koeling uitvalt ook? Ik maak me nooit druk om houdbaarheids datums, maar met medicatie ben ik wel wat voorzichtiger. Vooral als het vloeibaar is.

EDIT: DIY morphine: http://www.stonerhaven.com/topic/2571-diy-morphine/

(ALLEEN TER INFO!!! )

White Eagle
27-08-14, 17:34
Ik zat me onlangs af te vragen of (en hoe) het migelijk is om antibioticum te maken. Iemand?

Stuudje
27-08-14, 17:48
Ik zat me onlangs af te vragen of (en hoe) het migelijk is om antibioticum te maken. Iemand?
Misschien ook even kijken wat de natuur zelf te bieden heeft?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/107619-natuurlijke-antibiotica-en-het-immuunsysteem.html
Voor veel antibiotica is men al resistent, deels doordat het vee vol ermee zit/zat/nog zit...

In Cuba, waar medicijnen invoeren best een probleem is, krijg je bij een dokter eerst een natuurlijk middel(nee geen homeopathie) en als dat niet werkt pas chemisch gemaakte medicatie. Een goed initiatief vind ik.

bjo1998
27-08-14, 17:57
als ik het me goed herinner is de schimmel in schimmelkaas antibiotica en beschimmeld brood kan als penicilline gebruikt worden door een stof die erin zit
mvg Bjorn

Bowiemaster
27-08-14, 18:58
Zijn ampullen wel houdbaar dan? Als de koeling uitvalt ook? Ik maak me nooit druk om houdbaarheids datums, maar met medicatie ben ik wel wat voorzichtiger. Vooral als het vloeibaar is.

EDIT: DIY morphine: http://www.stonerhaven.com/topic/2571-diy-morphine/

(ALLEEN TER INFO!!! )Ampullen zijn inderdaad beperkt houdbaar (max 2 jaar na productie) hierna neemt de werking af.
Morfine schijnt in Belgie wel makkelijker verkrijgbaar te zijn maar waar weet ik niet.
Als de datum verlopen is kan ik via een herhaalrecept nieuw bestellen i.v.m. de pijnklachten door een autoongeval

White Eagle
28-08-14, 19:54
Misschien ook even kijken wat de natuur zelf te bieden heeft?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/107619-natuurlijke-antibiotica-en-het-immuunsysteem.html
Voor veel antibiotica is men al resistent, deels doordat het vee vol ermee zit/zat/nog zit...

In Cuba, waar medicijnen invoeren best een probleem is, krijg je bij een dokter eerst een natuurlijk middel(nee geen homeopathie) en als dat niet werkt pas chemisch gemaakte medicatie. Een goed initiatief vind ik. Stuudje mbt resistentie: daar had ik niet aan gedacht. Goed punt.
bjo1998 Over schimmelkaas had ik wel eens gehoord maar niet over brood. Interessant.

bjo1998
28-08-14, 21:01
Stuudje mbt resistentie: daar had ik niet aan gedacht. Goed punt.
bjo1998 Over schimmelkaas had ik wel eens gehoord maar niet over brood. Interessant.

Ik ga me der morgen eens in verdiepen en zal iets laten weten
Mvg Bjorn

bjo1998
29-08-14, 13:53
blauwe en groene schimmels hebben een antibiotische werking door een bepaalde stof die ze afscheiden
om peniciline te maken kweek je de schimmel op en vervolgens haal je de stof eruit : zonder de benodigde labo apparatuur /kennis is dit mogelijk

vroeger gebruikte de oude Grieken en India terzelfder tijd schimmels om wonden te behandelen
later voor gebruikte men gerichte schimmels (blauwe en groene ) om wonden te behandelen
over de manier van behandeling is niets te vinden maar gewoon in de wond doen zou niet schadelijk zijn
mischien kunnen vheeswijk en Keyser Suze iets meer vertellen ?
mvg Bjorn

vheeswijk
29-08-14, 14:54
blauwe en groene schimmels hebben een antibiotische werking door een bepaalde stof die ze afscheiden
om peniciline te maken kweek je de schimmel op en vervolgens haal je de stof eruit : zonder de benodigde labo apparatuur /kennis is dit mogelijk

vroeger gebruikte de oude Grieken en India terzelfder tijd schimmels om wonden te behandelen
later voor gebruikte men gerichte schimmels (blauwe en groene ) om wonden te behandelen
over de manier van behandeling is niets te vinden maar gewoon in de wond doen zou niet schadelijk zijn
mischien kunnen @vheeswijk (http://preppers.nl/forum/member.php?u=473) en @Keyser Suze (http://preppers.nl/forum/member.php?u=62) iets meer vertellen ?
mvg Bjorn

Ik heb de kennis op dit terrein niet paraat. Isoleren van zuiver penicilline uit schimmel lijkt me toch zonder lab-apparatuur en oplosmiddelen/extractiemiddelen toch wel een gespecialiseerd klusje. Helaas, maar ik zal er naar kijken/zoeken, en als ik iets interessants en iets haalbaars vind voor een prepper dan zal ik een posting kunnen plaatsen in mijn draadje over DIY mineraal-suppleties en medicijnen (http://preppers.nl/forum/threads/5057-Zelf-maken-van-mineraal-suppleties).

bjo1998
29-08-14, 15:11
Ik heb de kennis op dit terrein niet paraat. Isoleren van zuiver penicilline uit schimmel lijkt me toch zonder lab-apparatuur en oplosmiddelen/extractiemiddelen toch wel een gespecialiseerd klusje. Helaas, maar ik zal er naar kijken/zoeken, en als ik iets interessants en iets haalbaars vind voor een prepper dan zal ik een posting kunnen plaatsen in mijn draadje over DIY mineraal-suppleties en medicijnen (http://preppers.nl/forum/threads/5057-Zelf-maken-van-mineraal-suppleties).
dat is denk ik ook te moeilijk maar met de schimmel zelf is mogelijkwshtf

Keyser Suze
29-08-14, 15:36

mischien kunnen vheeswijk en Keyser Suze iets meer vertellen ?
mvg Bjorn

Ook geen idee. Pillen komen uit een fabriek.

bjo1998
29-08-14, 15:53
Ook geen idee. Pillen komen uit een fabriek.
bij je volgende patient eens proberen ;)
mvg Bjorn

All D. Survivalist
10-09-14, 22:15
Ik heb even gekeken naar de vraag of penicilline productie haalbaar is. Hieronder volgt een uitleg over de soorten penicilline en hoe het aangemaakt kan worden. Dit overzicht is heel kort, en het resultaat van een korte literatuur zoektocht. Om echt succesvol dit uit te voeren zijn er nog vele uren leeswerk nodig om alle practische details uit te klaren.

Een verder probleem is dat de meeste bacteriën reeds resistent zijn tegen natuurlijke penicillines. Tegenwoordig worden de natuurlijke penicillines dan ook weinig gebruikt. Penicilline-derivaten zoals amoxicilline worden veel vaker gebruikt. Verder wordt er tegenwoordig vaak clavulaanzuur toegevoegd omdat dit het enzyme (beta-lactamase) inhibeert dat sommige bacteriën gebruiken om penicilline en zijn beta-lactamase-gevoelige derivaten onschadelijk te maken.

Verder zijn niet alle penicillines geschikt voor oraal gebruik. Penicilline G, ontdekt door Alexander Fleming (1), wordt door het maagzuur afgebroken na orale inname (2). Orale inname is mogelijk maar mits voorzieningen genomen worden om de afbraak tegen te gaan (geen zure fruitsappen drinken met het antibioticum). Alhoewel het BCFI stelt dat penicilline G enkel via injectie zou moeten toegediend worden (3) vind je op de Mayo Clinic website wel een orale dosis (5) en beschrijft ook de “Desk Reference of Clinical Pharmacology” het orale gebruik. Dit handboek raad aan om het geneesmiddel minstens 30 minuten voor of 2 uur na een maaltijd in te nemen (4). En thuis zelf injectievloeistof maken is niet zonder risico (als er bacteriën inzitten injecteer je deze namelijk rechtstreeks in de bloedbaan). Je kan het ook niet steriliseren door het op te koken want penicilline is hittegevoelig. Verder is penicilline G enkel actief tegen gram-positieve bacteriën (zoals staphylococcen en pneumococcen infecties). Een hele reeks aan semi-synthetische penicillines (methicilline, oxacilline, ampicilline, en carbenicilline) gemaakt die andere eigenschappen hebben. Zo zijn methicilline, oxacilline en ampicilline zuur-resistent en kunnen oraal gebruikt worden. Methicilline en oxacilline zijn ook resistent tegen beta-lactamase. Verder zijn ampicilline en carbenicilline wel werkzaam tegen sommige gram-negatieve bacteriën (5).

De aanmaak van penicilline begint met de groei van de schimmel Penicillium chrysogenum in groeimedium (een soort soep met nutriënten die de schimmel nodig heeft om te groeien). De opbrengst als je het thuis probeert te doen zal laag zijn omdat je niet start met een stam van de schimmel die geoptimaliseerd is voor antibioticaproductie (zoals het geval is bij professionele productie). De farmaceutische industrie haalt 20-35mg penicilline per liter medium. Volwassenen en tieners nemen typisch 125 tot 312mg penicilline G elke 4 tot 6 uur (6). Wetende dat jouw rendement vele malen lager zal liggen dan dat van de farmaceutische industrie kun je dus zien hoe de behandeling van één patient toch al snel honderden liters groeimedium zal vereisen. De schimmel heeft zuurstof nodig om te groeien en moet dus gegroeid worden in ondiepe schalen anders moet zuurstof toegevoegd worden (zoals in een aquarium). Penicilline wordt geproduceerd nadat de koolstofbron (glucose) bijna op is. In vergelijking, tijdens de groei wordt er heel weinig penicilline gemaakt. Door een klein beetje glucose en ook een stikstofbron toe te voegen nadat de groei is gestopt, genoeg om de schimmel in leven te houden zonder groei te stimuleren, zal de productie verhoogd kunnen worden (5). Het ideale groeimedium bestaat uit ‘corn steep liquor’ (een soort ingedikte vloeistof verkregen na het weken van maïs) en lactose (melksuiker) samen met andere nutrienten (7,8). Glucose verlaagd de productie van penicilline terwijl lactose dit niet doet. Daarom wordt slechts een kleine hoeveelheid glucose gebruikt en veel lactose. Na de productiefase worden de cellen uit het medium gefiltreerd. De natuurlijke penicilline is aanwezig in het groeimedium. De pH van dit medium wordt verlaagd (tot pH 2 tot 2.5) en de penicilline wordt geextraheerd met een organisch solvent. Deze stappen moeten snel uitgevoerd worden want penicilline is onstabiel bij lage pH (5,9). Voor de extractie kan een mengsel van 1-hexanol met butylacetaat gebruikt worden (10). Andere solventen die gebruikt kunnen worden zijn amylacetaat en methyl-iso-butylketon (9). Na extractie van de penicilline in het organisch solvent wordt nu een nieuwe extractie gedaan naar een waterige buffer met pH 7.5 (9). Een goede uitleg over de productie van penicilline, in veel groter detail dan ik hier heb neergeschreven, kan gevonden worden in referentie 9.

De schimmel Penicillium chrysogenum kan verschillende penicillines maken (G, V en O) afhankelijk van de precursor (fenylazijnzuur, phenoxyazijnzuur, of allylmercaptoazijnzuur) die je aan de schimmel geeft (11). De penicillines gemaakt door de toevoeging van een specifieke precursor worden de “biosynthetische penicillines” genoemd. Penicilline V is meer zuur resistent dan penicilline G en kan bijgevolg oraal gebruikt worden (12). Aan deze precursors geraken is een ander probleem.

In mijn opinie is de productie van penicillines thuis een haalbaar doel maar enkel indien je beschikt over de kennis op het vlak van microbiologie en chemie (extractietechnieken). Je zal echter beperkt blijven tot de aanmaak van natuurlijke en als je echt kennis hebt misschien biosynthetische penicillines. De semisynthetische penicillines (waartoe ook deze tegen gram-negatieven behoren) liggen buiten de mogelijkheid van iedereen die geen synthetisch lab heeft. Tenslotte is de grootste limitatie de enorme hoeveelheid aan schimmelcultuur en extractievloeistoffen nodig om één patient te behandelen.

Bronnen:

(1) McMurry J (2011). Fundamentals of organic chemistry, 7th edition. Brooks/Cole, California.
(2) Patel SP, Jarowski CI (1975). Oral absorption efficiency of acid-labile antibiotics from lipid-drug delivery systems. J Pharm Sci 64(5): 869-872.
(3) http://www.bcfi.be/GGR/MPG/MPG_KAAAA.cfm
(4) Ebadi M (2008). Desk Reference of Clinical Pharmacology, 2de editie. CRC Press, Florida.
(4) Madigan MT et al. (2009). Brock Biology of Microorganisms, 12th edition. Pearson,California.
(5) http://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/penicillin-oral-route-injection-route-intravenous-route-intramuscular-route/proper-use/drg-20062334
(6) Moyer AJ, Coghill RD (1946). Penicillin. VIII. Production of penicillin in surface cultures. J Bact 51: 57-78.
(7) Moyer AJ, Coghill RD (1946). Penicillin. IX. The laboratory scale production of penicillin in submerged cultures by Penicillium notatium Westling (NRRL 832). J Bact 51: 79-93.
(8) Najafpour GD (2007). Biochemical Engineering and Biotechnology, 1st edition. Elsevier, Amsterdam.
(9) Yang ZF et al. (1994). Synergistic extraction of penicillin G with aliphatic alcohols and butyl acetate. J Chem Technol Biotechnol 61(3): 247-250.
(10) Hillenga DJ et al. (1995). Penicillium chrysogenum takes up the penicillin G precursor phenylacetic acid by passive diffusion. Appl Environ Microbiol 61(7): 2589-2595.
(11) Keeler RF, Tu AT (1983). Handbook of Natural Toxins, Volume 1. Plant and Fungal Toxins. Marcel Dekker Inc., New York.

White Eagle
10-09-14, 22:56
Bedankt voor deze uiteenzetting All D. Survivalist. Complex gebeuren dus. Komt een hoop bij kijken. Misschien als nieuwe hobby leren penicilline te kweken :)

johnnyj
15-09-14, 11:56
Iemand al favipiravir gekocht? 10mg voor 105 euro...

Sent from my iPhone using Tapatalk

phaelin
15-09-14, 12:02
Iemand al favipiravir gekocht? 10mg voor 105 euro...

Waar dan? En waarvoor?

Je hebt nogal wat nodig zo te zien: http://www.clinicaltrials.gov/show/NCT02008344

johnnyj
15-09-14, 12:09
Schijnt experimenteel goed voor Ebola te zijn...

phaelin
15-09-14, 12:31
Schijnt experimenteel goed voor Ebola te zijn...

Heb je wat linkjes?

johnnyj
15-09-14, 12:35
Ik zal straks even kijken

Erique
30-09-14, 16:27
Chaga (originele Sibirische), Rhodiola (Sibirische), oregano softgels, verschillende soorten etherische oliën, waaronder de goeie Manuka, Boswellia hars