Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je huis, bedrijfspand versterken


rescue

Aanbevolen berichten

Ik kwam vandaag in een bedrijfspand, waarbij er een bijzondere manier van beveiliging en versterking van de muren is gekozen. Ik mocht van die lokatie geen foto's maken, maar ik vond wel de leverancier van de methode van beveiliging. Je maakt van je reguliere pand in eens een bunker.

 

 

http://www.legioblock.com

 

Heel snel even versterkingen bouwen..

 

ok kost een paar centjes, maar je hebt het wat.. en je kan het altijd weer voor iets anders gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Laten we eens beginnen met de voordeur.

Hier zit er standaard nog een oplegslot op.

Daarbij zit nu een ander slot wat betere beveiliging biedt.

 

Daarbij zou de deur nabij de sloten verstevigd moeten worden. (zie b.v.. wat hier te vinden is: http://www.armorconcepts.com/Our-Solutions/Door-Jamb-Armor, http://www.armorconcepts.com/Our-Solutions/Standard-Entry-Doors ; leverancier in Nederland voor deze metalen beugels gezocht)

Ook zou de kozijnzijde waar de slotkommen zitten verstevigd mogen worden.

Daarna de kant waar de scharnieren zitten want deze deur is helaas niet massief.

 

Pas daarna heeft het zin om een plaat staal achter de deur te plakken/schroeven.

 

Wat denken jullie?

 

Dan is er nog het glaswerk in de hal en de woonruimtes dat met veiligheidsfolie beplakt zou moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zandzakken ;)

Maar die kan ik niet dagelijks voor de voordeur leggen. Lastig als er iemand aanbelt.

Wat ik aangaf was de basale constructie van de deur en wat daar mee kan, alhier.

Daarbij kunnen inderdaad zandzakken maar de deurconstructie zelf moet eerst beter.

Ik twijfel er oevr om zo'n setje ijerwaren te bestellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Maar die kan ik niet dagelijks voor de voordeur leggen. Lastig als er iemand aanbelt.

Wat ik aangaf was de basale constructie van de deur en wat daar mee kan, alhier.

Daarbij kunnen inderdaad zandzakken maar de deurconstructie zelf moet eerst beter.

Ik twijfel er oevr om zo'n setje ijerwaren te bestellen...

 

Ja, het is altijd de vraag:

waarom en voor wanneer.

 

Aangezien het hier altijd over SHTF gaat, zeg ik altijd zandzakken.

Over je twijfels kan ik niet meedenken. Over goede oplossingen bij SHTF wel.

Het kan een beetje hand in hand gaan, want met oog op de toekomst (prep), kan je alvast wat klaarleggen/voorbereiden.

@rescue had het over heel snel even versterkingen bouwen.

Hij heeft een mooie dure oplossing, ik een mooie goedkope.

 

Dus voor jou weet ik het niet. Hang en sluitwerk met specificaties is duur spul.

Een deur van lagen multiplex, 15 cm dik, met een paar balken erachter is ook stevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Maar die kan ik niet dagelijks voor de voordeur leggen. Lastig als er iemand aanbelt.

Wat ik aangaf was de basale constructie van de deur en wat daar mee kan, alhier.

Daarbij kunnen inderdaad zandzakken maar de deurconstructie zelf moet eerst beter.

Ik twijfel er oevr om zo'n setje ijerwaren te bestellen...[/quote

kozijnen vervangen door stalen constructie , betere verankering aan muur door diverse vormen van uitsteeksel die je zelf tot belendende muren kunt doorlaten lopen .

deur idem dito uit staal , vullen met purschuim en houten platen(sandwitchsysteem) . diverse sloten en dwarsbalken die achter deur aan te brengen zijn .

veel werk, wel te doen , je moet alleen nooit meer met de deur gooien anders ligt het huis van de buren plat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele pui-constructie vervangen is aardig wat werk c.q. kost wat en is wellicht nog net een brug te ver.

 

Zoiets dan.

Dus eerst die metalen verstevigingen.

Dan één of twee L-profielen of balkjes horizontaal op slothoogte tegen de deur van links naar rechts.

Eventueel in combinatie met de staalplaat.

 

De deur ziet er van buiten nag nog 'normaal' uit.

E.e.a. is weinig werk maar 't is toch steviger dan vermoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij wel geinig om een tuinhuisje te bouwen met die legoblokken. Helaas, de daksteentjes kon ik niet vinden op de site! :D

 

http://shop.lego.com/en-NL/Small-Cottage-31009

 

deze dus: http://shop.lego.com/en-NL/LEGO-Roof-Tiles-6119

 

:p

 

Wel handig om daarmee een dakfundering te maken voor een halve earthshelter, zand erop, gras eroverheen laten groeien of bosjes en je hebt een prima, goed verborgen, doch stevige "bunker" shelter. xD

 

Moeten wel grotere legoblokken zijn die je kunt vullen met zand. In de derde wereldlanden hadden ze ook zo'n project om daarmee huizen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wel handig om daarmee een dakfundering te maken voor een halve earthshelter, zand erop, gras eroverheen laten groeien of bosjes en je hebt een prima, goed verborgen, doch stevige "bunker" shelter. xD

 

Moeten wel grotere legoblokken zijn die je kunt vullen met zand. In de derde wereldlanden hadden ze ook zo'n project om daarmee huizen te maken.

 

Zandzakken, out of the box, ;)

 

[ATTACH=CONFIG]2683[/ATTACH]

 

 

http://www.google.nl/search?q=earthbag+dome&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=b7z1UJ2WLKaI0AXdz4HwDA&biw=1273&bih=616&sei=eLz1UK-AE9Oa0QWI8YCgCw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...