Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het wonder van de Tea Tree Oil: 80 Verbazingwekkende toepassingen voor Survival


Aanbevolen berichten

Dit moet je dus in je BOB hebben en ook thuis bij je eerste hulp spullen, immers bij een SHTF kun je niet effe een recept bestellen.

 

Het zit in flesjes en is ook te koop bij Survival winkels.(Bever)

 

Tea tree olie is zwaar giftig voor katachtigen (zwaar toxisch voor alle diersoorten)en kan zelfs brandwonden veroorzaken.Probeer eerst met een klein druppeltje op de binnenkant van je elleboog of je een allergische reactie ervaart.

 

Er zijn ongeveer een dozijn essentiële oliën die thuishoren in elke survival kit waaronder tea tree, pepermunt, lavendel, kruidnagel, rozemarijn en citroen onder anderen. Al deze essentiële oliën hebben helende eigenschappen, maar vandaag wil ik me concentreren op slechts een, tea tree olie.

 

De geneeskrachtige, antiseptische, pijnstillende en bloedstelpende werking van de olie van de bladeren van de Australische T3 (Tea Tree) is al meer dan 40.000 jaar bekend bij de autochtone bevolking. Pas in 1920 kreeg deze olie erkenning van de medische wereld. De Australische regering maakte T3-olie in de Tweede Wereldoorlog tot een verplicht onderdeel van de militaire standaarduitrusting. Soldaten noemden het ‘EHBO in een flesje’. Geschikt voor de gevoelige huid, irriteert niet.

 

 

Enkele van de meest voorkomende toepassingen voor tea tree etherische olie zijn:

 

1 Ontstekingen kun je behandelen met Tea tree olie, leg een paar minuten een warm washandje met tea tree olie op het ontstoken gebied, of druppel een beetje onverdunde tea tree olie op de ontstoken huid. Herhaal dit met tussenpozen, totdat de ontsteking verdwenen is.

 

2 Wratten kun je met de krachtige antivirale eigenschappen van Tea Tree olie te lijf gaan. Breng onverdunde Tea Tree olie met een wattenstaafje, direct op de wrat aan. Herhaal meerdere keren per dag.

 

3 Schimmelinfecties: Bij schimmelinfectie op de nagels, de Tea Tree olie rechtstreeks met een wattenstaafje op de besmette nagel en nagelriemen aanbrengen. Bij voetschimmel of zwemmerseczeem een voetenbadje maken met enkele druppels Tea Tree olie, een aantal dagen herhalen. Tot de infectie verdwenen is.

 

4 Acne: Was je gezicht tweemaal daags met wat lauw water met daaraan Tea Tree olie toegevoegd of behandel de plekjes met onverdunde olie. Daarna een hydraterende crème gebruiken, zodat de huid niet uitdroogt.

 

5 Roos of een schilferige hoofdhuid: voeg aan je normale shampoo een 15-tal druppels Tea Tree olie toe en was hiermee het haar. Hoofdluis kun je verdrijven door de shampoo in het haar te masseren , 10 minuten laten inwerken en uit spoelen. Herhaal 1x per dag totdat luizen en neten zijn verdwenen. Regelmatig gebruik zal ook hoofdluis voorkomen.

 

6 Wondjes desinfecteren: kleine snij wondjes kun je schoon maken en de wond desinfecteren met Tea Tree olie.

 

7 Koortslip: stip bij het eerste gevoel van jeuk of branderigheid aan met de pure Tea Tree olie, er is een grote kans dat het virus dan in de kiem gesmoord wordt.

 

8 Jeuk: verlichten van jeuk bijv. na een insectenbeet, een paar druppels Tea Tree olie direct op de beet en de jeuk word minder, om de 2 uur herhalen totdat de jeuk is verdwenen.

 

9 Verkoudheid, bronchitis, astma en kinkhoest: stomen met Tea Tree olie verlicht de klachten.

 

10 Blaasontsteking, voeg Tea Tree olie toe aan het water van een zitbad.

 

 

En op deze link kun je nog 80 toepassingen lezen voor deze olie

 

 

 

 

Geraadpleegde links;

 

http://plazilla.com/10-toepassingen-van-tea-tree-olie

 

http://www.backdoorsurvival.com/miracle-of-tea-tree-oil/

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/96460-tea-tree-oil-waarvoor-te-gebruiken.html

Hier zijn ook de waarschuwingen te lezen vooor gebruik

 

 

 

 

En uiiteraard kunt u ook zelf medicinale olie maken

 

En omdat @Tom best een beetje lui is, ga ik niet alle medicinale olie bespreken, maar geef ik de fantastische link door waar dit wordt besproken compleet met facebook link, om alle updates te krijgen.

 

http://www.backdoorsurvival.com/miracle-of-tea-tree-oil/

https://www.facebook.com/thesurvivalwoman

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dit moet je dus in je BOB hebben en ook thuis bij je eerste hulp spullen, immers bij een SHTF kun je niet effe een recept bestellen.

 

Het zit in flesjes en is ook te koop bij Survival winkels.(Bever)

 

Tea tree olie is zwaar giftig voor katachtigen (zwaar toxisch voor alle diersoorten)en kan zelfs brandwonden veroorzaken.Probeer eerst met een klein druppeltje op de binnenkant van je elleboog of je een allergische reactie ervaart.

 

http://www.backdoorsurvival.com/miracle-of-tea-tree-oil/

https://www.facebook.com/thesurvivalwoman

 

UUhmm, jij zegt dat het zwaar giftig is voor katachtigen en dat het te koop is bij Bever.

Als ik bij Bever op de website kijk staat er :

'Bij dieren is de olie o.a. werkzaam tegen vlooien, snijwonden en huiduitslag'

http://www.bever.nl/index.cfm/fuseaction/products.detail/id_product/103091/id_colour/5806/id_picture/24768

Wie heeft er nou gelijk? Als jij gelijk hebt koop ik niks bij Bever anders gaat mijn kat straks dood.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tea tree oil schijnt ook goed te zijn voor als je borstvergroting wilt of gewoon van tieten houdt..

http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2007/04/10/tea-tree-oil-onder-vuur

 

Dus dames,ik zeg , koop en smeer.

 

Dat artikel is uit 2007.

 

"De Europese Unie geeft cosmeticafabrikanten tot juni de tijd om aan te tonen dat hun producten met tea tree oil veilig zijn. Als de twijfels blijven, wordt de toevoeging van de olie wellicht aan banden gelegd."

 

Het is zes jaar later nu en kennelijk is er geen verbod op het gebruik van tea trea olie gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UUhmm, jij zegt dat het zwaar giftig is voor katachtigen en dat het te koop is bij Bever.

Als ik bij Bever op de website kijk staat er :

'Bij dieren is de olie o.a. werkzaam tegen vlooien, snijwonden en huiduitslag'

http://www.bever.nl/index.cfm/fuseaction/products.detail/id_product/103091/id_colour/5806/id_picture/24768

Wie heeft er nou gelijk? Als jij gelijk hebt koop ik niks bij Bever anders gaat mijn kat straks dood.

 

Tea Tree olie is voor gebruik van enkele druppels te mengen door een andere olie bij de meeste toepassingen.

Onverdund alleen in bepaalde gevallen

 

Dus nooit voor iname, echter voor katten is het vergif.

Nu willen katten wel eens gaan likken aan sommige olie zoals olijfolie wat nog op een plankje ligt.

Dus je geeft ze het niet, maar onverdund ergens achtergebleven, is schadelijk

Het gaat erom om het nooit onverdund te gebruiken bij dieren, maar te mengen zodat de olie nog maar 20% Tea tree olie bevat.

 

Verdund dus enkele druppels door voor een lotion, maar voor katten beter niet gebruiken

Je moet dan denken aan 1 of 2 druppels op een liter.

 

Tea Tree oil (melaleuca, Melaleuca alternifolia) is a phenol-containing essential oil. Its active ingredients are cyclic terpenes which have a similar structure and action to turpentine (a known toxin) - in fact Tea Trea oil makes a good paint solvent! Cats are uniquely sensitive to phenolics and other benzene-based compounds. Benzyl alcohol (a preservative) is toxic to cats.

 

Dus altijd verdunnen

 

Het is dus een soort karbolaat-zuur met essentiele olie. De actieve ingredienten hebben een gelijke structuur en werking als terpetine (het zou zelf verf kunnen oplossen ). Katten zijn erg gevoelig voor dit soort stoffen.

maar geldt ook als je kwasten gaat reinigen met terpetine en de kat is erbij.

 

Dus het is vooral gevaarlijk bij inwendig gebruik bij katten ook verdund. Laat staan onverdund, vandaar de waarschuwing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Mensen pas alsjeblieft op met dit spul!!!!!!!!!!!

 

We zijn allemaal verliefd op "natuur producten" en denken vaak dat dit onschadelijk is voor alles en iedereen. (denk vooral aan je dieren, die kunnen 100% olie helemaal niet aan)

Weet je wat ook rechtstreeks uit de natuur komt? Gamma straling, E. Coli, Ebola, Dierlijk gif, etc etc. En dat is ook niet zo best voor je.

 

Hoe weet ik dit?

Ik heb nu 2 weken dit spul 100% puur, 1 á 2 druppels gebruikt op mijn honden. En ze begonnen steeds meer te kotsen, 1tje begon gisteren mank te lopen? Ik dacht wat the hell.

Dus nagaan wat er aan de hand zou zijn en toen kwam ik dus op deze olie. Even wat dingen gegoogled en ja hoor, deze olie zorgt als eerste voor deze symptomen, (ten tweede zorgen ze voor coma, shock, leverfalen, etc, dood.) Het is blijkbaar een natuurlijk neurotoxine!!

 

Lekker hoor dat spul uit de natuur. Misschien dat onze huischemicus @vheeswijk ( @MyronPrps bedankt! ) Hier iets gefundeerde dingen over kan roepen?

 

Pas op!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen pas alsjeblieft op met dit spul!!!!!!!!!!!

 

We zijn allemaal verliefd op "natuur producten" en denken vaak dat dit onschadelijk is voor alles en iedereen. (denk vooral aan je dieren, die kunnen 100% olie helemaal niet aan)

Weet je wat ook rechtstreeks uit de natuur komt? Gamma straling, E. Coli, Ebola, Dierlijk gif, etc etc. En dat is ook niet zo best voor je.

 

Hoe weet ik dit?

Ik heb nu 2 weken dit spul 100% puur, 1 á 2 druppels gebruikt op mijn honden. En ze begonnen steeds meer te kotsen, 1tje begon gisteren mank te lopen? Ik dacht wat the hell.

Dus nagaan wat er aan de hand zou zijn en toen kwam ik dus op deze olie. Even wat dingen gegoogled en ja hoor, deze olie zorgt als eerste voor deze symptomen, (ten tweede zorgen ze voor coma, shock, leverfalen, etc, dood.) Het is blijkbaar een natuurlijk neurotoxine!!

 

Lekker hoor dat spul uit de natuur. Misschien dat onze huischemicus @vheeswijk ( @MyronPrps bedankt! ) Hier iets gefundeerde dingen over kan roepen?

 

Pas op!

 

Waarom heb je t eigenlijk op je honden gebruikt?

Ik heb wel goede ervaringen met tea tree olie.. Maar zou t nooit op m'n huisdieren gebruiken!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@AndyJ_NL

Over het algemeen wordt geadviseerd Tea tree olie te verdunnen bij gebruik. Zeker voor dieren.

 

Bij natuurlijke producten is het net als chemische producten, je moet weten waar je mee bezig bent.

De enige plaats waar je tea tree olie evt onverdund kan gebruiken is bij zwemmerseczeem of kalknagels, dus op je voeten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@AndyJ_NL

Over het algemeen wordt geadviseerd Tea tree olie te verdunnen bij gebruik. Zeker voor dieren.

 

Bij natuurlijke producten is het net als chemische producten, je moet weten waar je mee bezig bent.

De enige plaats waar je tea tree olie evt onverdund kan gebruiken is bij zwemmerseczeem of kalknagels, dus op je voeten.

 

Dankjwel!

 

Maar daar ben ik nu ook achter, dat stond dus niet op die site. Vandaar mijn waarschuwing voor dit spul, daar kwamen mijn hondjes achter dat het baasje niet genoeg voor zichzelf had nagedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[.....]

[.....]

Lekker hoor dat spul uit de natuur. Misschien dat onze huischemicus @vheeswijk ( @MyronPrps bedankt! ) Hier iets gefundeerde dingen over kan roepen?

[.....]

 

[.....]

[.....]

Tea Tree oil (melaleuca, Melaleuca alternifolia) is a phenol-containing essential oil. Its active ingredients are cyclic terpenes which have a similar structure and action to turpentine (a known toxin) - in fact Tea Trea oil makes a good paint solvent! Cats are uniquely sensitive to phenolics and other benzene-based compounds. Benzyl alcohol (a preservative) is toxic to cats.

 

Het is dus een soort karbolaat-zuur met essentiele olie. De actieve ingredienten hebben een gelijke structuur en werking als terpetine (het zou zelf verf kunnen oplossen ). Katten zijn erg gevoelig voor dit soort stoffen.

[.....]

 

Ik ken dit spul niet, dus ik ga af op de bovenbeschreven samenstelling. De natuur maakt inderdaad ook zeer giftige stoffen. Bovendien kunnen er grote verschillen optreden bij verschillende diersoorten. Bijvoorbeeld: Benzylalcohol, hierboven genoemd, is niet giftig voor paarden, mensen en andere herbivoren+omnivoren. Het wordt zelfs gebruikt als co-solvent in injectievloeistof voor intramusculaire hormooninjecties terwijl dezelfde stof giftig blijkt te zijn voor carnivoren. Benzylalcohol en chemische afgeleiden komen in het plantenrijk veel voor.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een tea tree ding gemaakt voor @Raycoupe,volgens mij vond zijn poes het smerig.

 

Ja, dat spul ruikt nogal sterk! Maar wel goed voor de voetjes.

 

Werkt goed tegen katten inderdaad. ;)

 

Dat is ook het grote probleem als je het gebruikt als anti muggen-, en tekenmiddel. Je ruikt het op een kilometer afstand en geen beest meer te zien in het bos.

Groot nadeel van het spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Heeft iemand nog ervaringen met de, tea-tree-olie.

Ik wil het ook weer gaan kopen mijn vrouw, maar ze is ook heel gevoelig voor geurtjes, zalfjes, crèmepjes, pleisters op de huid, net als deze dame:

Maartje

Ik denk niet dat het allemaal commercieel geleuter is om het alternatieve de hemel in te prijzen. Zo heeft de farmaceutische industrie het in Frankrijk voor elkaar gekregen dat de helende werking van echte lavendel (officials) op geen enkele manier openbaar gemaakt mag worden.

Dit nav van een eigen onderzoek van de genezende werkingen van deze olie, dat zo positief uitviel, dat de heren bang werden voor hun handel.

Maar dat sommige mensen een allergische reactie van tea-tree olie kunnen krijgen, verbaast me niet. Het is een namelijk een heel sterk middel.

Ik gebruik al jaren tea-tree voor allerlei huidaandoeningen en ik heb een heel gevoelige huid. Van alle parfums krijg ik een akelige allergische reactie die dagen jeukt en een rode dikke laag op mijn huid veroorzaken. Eén verkeerde pleister en ik slaap nachten niet van de brandende jeuk. Voor de pleisters is een alternatief (Antiallergische pleisters @JJ&A). Voor parfums niet. Die worden toch ook niet in een ban gedaan? Of wat te denken van ontploffende I-pods? Hoe dan ook, ik met mijn supergevoelige huid heb nog nooit een vervelende bijwerking van tea-tree-olie gehad.

http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2007/04/10/tea-tree-oil-onder-vuur

Thee-Tree.thumb.jpg.6b00a508d14899dbbe49f2ba0b20015f.jpg

Heeft iemand nog ervaringen met de, tea-tree-olie.

Zou dagelijkse  inname van de olie ook preventief kunnen werken tegen,

Virussen, Kanker en een zee ziekten en kwalen.

Als je een paar weet is het ook al een aanvulling, vast wel want we zijn alweer wat jaartjes verder dan: 13 november 2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JJ&A zei:

Heeft iemand nog ervaringen met de, tea-tree-olie.

 

 Ervaring niet ,maar heb even gezocht:https://www.plein.nl/blog/tea-tree-olie

 

Daar staat dat je het alleen op de huid mag gebruiken omdat inname giftig is

 

De door jou geplaatste link bekeken en dat nodigt ook niet uit tot gebruik.

Wees ajb voorzichtig en informeer je goed. En bij twijfel.......

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

 

 Ervaring niet ,maar heb even gezocht:https://www.plein.nl/blog/tea-tree-olie

 

Daar staat dat je het alleen op de huid mag gebruiken omdat inname giftig is

 

De door jou geplaatste link bekeken en dat nodigt ook niet uit tot gebruik.

Wees ajb voorzichtig en informeer je goed. En bij twijfel.......

groet,mevr.Grijpstra

Daarom is het ook mooi dat we met elkaar mee denken, om tot de beste adviezen te komen.

Niet alleen voor ons zelf als leden, maar ook voor onze Gasten, en oud leden weer terug te krijgen.

 

Bedank @mevr.Grijpstra? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, JJ&A zei:

Heeft iemand nog ervaringen met de, tea-tree-olie.

Ja.

Je moet het nooit en te nimmer innemen. Het is bedoeld om het eventueel op je huid te "smeren".

(ik denk dat je CBD olie bedoel, die kan je wel innemen)

Ik gebruik Tea-tree olie heel soms om een minimaal stukje eczeem op mijn linker hand te behandelen.

Ik heb hier heel soms last van en echt alles geprobeerd. Cortisonencrème helpt in ieder geval niet. (en alle andere crèmes zoals calendula en nog een stuk of 6 soorten geprobeerd)

Ik druppel er dan 1 druppel op en herhaal dit voor iets van 10 dagen. Hierna is het weg voor een half jaar.

Je gaat er helaas geen kanker en/of virussen mee kunnen bestrijden. Maar voor sommige huidaandoeningen zou je het zeker eens kunnen proberen.

(en ik vind het ook lekker ruiken)

 

Het is niet echt een wondermiddel want het is een concentraat van een struik/boom met de eigenschappen:

- Antibacterieel

- Schimmeldodende

- Voor de meeste mensen huidvriendelijkheid.

Er zijn meer planten/bomen met deze eigenschappen maar het bijzondere van de tea-tree (Melaleuca alternifolia) is dat hij diverse positieve eigenschappen combineert.

Er zullen mensen zijn die beweren dat je 1 druppel in een glas water zou kunnen drinken maar je kan ook 1 druppel rattengif in een glas water drinken zonder problemen.

Dus nee, niet drinken maar toepassen op de huid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 22-5-2013 om 11:14, Raycoupe zei:

 

Dat artikel is uit 2007.

 

"De Europese Unie geeft cosmeticafabrikanten tot juni de tijd om aan te tonen dat hun producten met tea tree oil veilig zijn. Als de twijfels blijven, wordt de toevoeging van de olie wellicht aan banden gelegd."

 

Het is zes jaar later nu en kennelijk is er geen verbod op het gebruik van tea trea olie gekomen.

Het is nu 7 jaar later en nog geen verbod

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...