PDA

Bekijk Volledige Versie : [27mc] Prepper Ronde Dinsdag 11 Juni 19:00-21:00

Communicator
08-06-13, 21:29
http://preppers.nl/w/images/1/1e/Prepperronde.png
Halleeej beste luitjes!

Het wordt tijd dat we dit eens goed aan gaan pakken, want het komt maar niet van de grond!
Allereerst, als je werkelijk interesse hebt in het communicatieve aspect, meld je dan aan bij De Ham Club (http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=3)
Hier kunnen we gerichter spreken over onze hobby en noodzakelijke onderwerpen.
ten tweede, wil ik nu ruimschoots op tijd een vaste datum prikken, waarop wij onze communicatieve vaardigheden gaan testen!
hier hebben we wel een aantal kopstukken voor nodig die hierbij helpen.

http://preppers.nl/w/images/7/7c/Landkaart-nederland-provincies.gif

In vrijwel alle cirkels hebben we minimaal één persoon nodig die dit gebied kan monitoren.
Ikzelf heb het gebied tussen zeeland en Noord-Brabant onder mijn dekking (west-Brabant dus).
Als het enigszins mogelijk is, wordt er ook verwacht dat je online bent in de de chatbox van www.preppers.nl
de chatbox is HIER (http://preppers.nl/forum/misc.php?do=cchatbox) te vinden!

Voor Meer informatie over de Prepper Ronde check de WIKI (http://preppers.nl/wiki/Prepper_Ronde)

Agenda 11 Juni
19:00 - Welkomst en aanmelding
Om 19:00 uur zal Communicator beginnen op frequentie 27.005 (kanaal 4) met een kleine toespraak ter introductie van de Prepper Ronde.
Hierna zal de ruimte worden gegeven voor deelnemers om zich in te melden.

Ik zal per regio/provincie die redelijkerwijs in mijn bereik liggen een oproep doen. voorbeeld:
Goedenavond provincie Zeeland, wie wil zich melden voor de Prepper ronde?
Bij een aanmelding volgt een bevestiging van mijn kant, en je naam/nick wordt genoteerd.
Mocht het gebeuren dat twee stations gelijkertijd roepen, waardoor ik niets kan verstaan, dan zal ik dit ter plekke proberen op te lossen. waardoor alsnog beide stations genoteerd kunnen worden.

Voor dit hele gebeuren plan ik een half uur in, maar zeker voor de eerste keren verwacht ik dat dit veel sneller afgerond zal zijn.

19:30 - 19:45 omschakeling van FM naar USB
Omdat dit voor velen onder ons allemaal nieuw is, en voor sommige ook weer niet wil dit als een test gaan proberen.
op USB is het vaak mogelijk om grotere afstanden te overbruggen waardoor het misschien mogelijk is om bijvoorbeeld een verbinding te leggen met Friesland, Gelderland, Noord-Holland etc....
We doen dit gewoon op de 27.005Mhz (kanaal 4)
Mocht dit niet lukken dan schakelen we eerder terug naar de FM band.

19:45 - 20:00 Uitloop planning
Mochten voorgaande agenda uit lopen, kan dat binnen dit kwartier.

20:00 - 20:30 Eventuele aanmeldingen
Omdat dit de eerste Prepper Ronde wordt, zal er alle ruimte worden gegeven om aan te melden. Dit houd in dat alle deelnemers hun Squelch helemaal open draaien en zo meeluisteren naar eventuele aanmelders. Mocht ik ze dan niet kunnen ontvangen dat kan dit middels een tussenstation worden opgelost!
Probeer tijdens dit half uur de conversatie zo minimaal mogelijk te houden, en de ruimtes tussen gesprekken zo ruim mogelijk!

20:30 - 21:00 Vrije gesprekken en Mogelijkheden
in dit half uur kan iedereen zijn duit in het zakje gooien en proberen verbindingen te leggen. Hierbij is het uiteraard mogelijk om uit te wijken naar neven kanalen om zo kanaal 4 vrij te houden voor gaande testen en gesprekken.

Einde Agenda

Ik wil de Prepper Ronde elke tweede Dinsdag van de maand van 19:00uur tot 20:00 uur laten plaats vinden!
Voor 2013 betekent dat de volgende data:

11 Juni
9 Juli
13 Augustus
10 September
8 Oktober
12 November
10 December

Zet deze dus vast in je Agenda!!!

Hopelijk tot Dinsdag 11 Juni!!!

Kans
08-06-13, 21:59
Count me in, leuk initiatief moet zo langzaam eens gaan lukken!
Zal eens kijken of ik een 30 meter plus antenne stek up en running kan krijgen....
Misschien nog een 40 meter stek..

Effect:
http://www.eclecticsite.be/calc/antenneHorizon.htm

Grt
Kans

wiskers
08-06-13, 22:18
Communicator, dinsdag en donderdagavonden ben ik bezet en kan dan helaas niet deelnemen. (behoudens de schoolvakanties)

Jammer, ik zit in Noordholland met 100 watt. FM, AM, SSB. iets links van het middelpunt van de cirkel NH

Geen alternatieve avonden?

grts Wisks

prepass
08-06-13, 22:26
Mooi initiatief! Ik ga waarschijnljk di-dag op het nippertje halen.... Ben er bij!

Communicator
08-06-13, 22:48
Communicator, dinsdag en donderdagavonden ben ik bezet en kan dan helaas niet deelnemen. (behoudens de schoolvakanties)

Jammer, ik zit in Noordholland met 100 watt. FM, AM, SSB. iets links van het middelpunt van de cirkel NH

Geen alternatieve avonden?

grts Wisks
Potverdulleme. Ik had je er heel graag bij gewild Wiskers.

Maar dit is de meest voor de hand liggende dag. Ik hou het voorlopig even op Dinsdag. Dat wil niet zeggen dat dit al definitief is.
Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken!

Communicator
08-06-13, 22:49
Ik heb ook een wikipagina gemaakt over de Prepper Ronde. zie de link in de openingspost (zojuist toegevoegd).

Communicator
09-06-13, 16:34
De wiki is inmiddels uitgebreid met info over Teamspeak

Wonderland
09-06-13, 18:30
Zeer goed initatief.

Kan niet garantie geven dat ik er ben i.v.m. werk. mocht ik onderweg zijn heb ik wel mijn little will en een midland alan multi mee. Allemaal standaard. Ik geef dan ook wel even een roeppie.

Mocht ik tuhuis zijn dan probeer ik het met de lincoln en een wilson 5000, want heb nog steeds geen basis staan.

heliport
09-06-13, 21:26
Ik ben er vanuit Pernis , Alleen kan ik niet in de richting van Utrecht zenden of ontvangen i.v.m. vervelende flat die kant op
noorderlijk ,zuiderlijk en oosterlijke richting geen punt ,
40 watt , fm/am/lsb/usb van 25 tot 29 mc

hakin9
10-06-13, 09:54
Ik heb net mijn Intek HR-5500 binnen, ik kom dus met 40 watt in de lucht in Amsterdam oost.
Verwacht van mij geen uitgebreid geleuter maar ik wil mijn apparatuur wel eens doortesten en zien hoever ik te horen ben.

Ik werk met:
- intek HR-5500 (dus ook usb/lsb)
- Wilson 1000 op een 60 Liter olievaatje op mijn dakterras (hopelijk genoeg ground.) Ik zal kijken of het grounden van het vaatje aan mijn aluminium balustrade nog verder helpt.

hakin9
10-06-13, 09:55
Ik heb ook een wikipagina gemaakt over de Prepper Ronde. zie de link in de openingspost (zojuist toegevoegd).

gaat teamspeak ook actief zijn tijdens de ronde of gebruiken we een chat? (vooral handig voor notaties van eea.)

Communicator
10-06-13, 11:52
Ik wil teamspeak inderdaad actief hebben. Maar niet om in te melden. Enkel om mee te kunnen luisteren.
Inmelden via TS lijkt mij zinloos en het doel voorbij streven.

Het is aan het eind van de rond wel leuk om te weten hoeveel luisteraars we hadden via TS en WebRadio.

hakin9
11-06-13, 10:36
Ik wil teamspeak inderdaad actief hebben. Maar niet om in te melden. Enkel om mee te kunnen luisteren.
Inmelden via TS lijkt mij zinloos en het doel voorbij streven.

Het is aan het eind van de rond wel leuk om te weten hoeveel luisteraars we hadden via TS en WebRadio.

Inmelden via radio en op teamspeak kan iemand melden wie hij gehoord heeft.
maw. ik meld in in Amsterdam, ben dan wel benieuwd waar ik allemaal binnenkom. (als ik al ergens kom)

Communicator
11-06-13, 16:08
Zo, een verse update:

Om begrijpelijke redenen noem ik de ronde straks niet "De Prepper Ronde" Maar "De Papa Romeo Ronde"!!

Qua techniek is alles in orde nu. en is de ronde straks te volgen via Internet Radio en TeamSpeak.

Winamp (http://preppers.dyndns-ip.com/cam/str.pls)
Windows Media Player (http://preppers.dyndns-ip.com/cam/str.asx)
Real Player (http://preppers.dyndns-ip.com/cam/str.ram)

TeamSpeak: preppers.dyndns-ip.com
ww=(achternaam van onze admindokter)

Vanaf 19:00 uur ga ik LIVE. De Radio Stream Draait al, en op Teamspeak staat er een speciaal kanaal klaar om mee te luisteren naar de ronde.
Hier kan enkel geluisterd worden.
Tot vanavond allemaal!

jobs
11-06-13, 16:55
Ik zet de bak zo ook aan.

Prepping76
11-06-13, 17:16
Ik ben op tijd thuis dus doe vanavond ook mee. Had alles al klaar gezet. Omgeving vianen/nieuwegein.

Communicator
11-06-13, 18:07
super! ... vanaf half 8 schakel ik over naar USB dus dan bestaat er een kleine kans dat ik jouw regio kan halen Prepping76

hakin9
11-06-13, 18:12
oei bij mij komt er ineens iets tussen, Mogelijk dat ik op het laatste moment nog aanhaak (of op USB nog een kans krijg)

Mr. Gold
11-06-13, 18:21
Ik zit er klaar voor. Goed bezig mannen.

Communicator
11-06-13, 18:29
Ik zend nu om de zoveel minuten een signaal uit waarin ik de ronde aankondig.. zal hem om 19:35 eens via USB verzenden,

jobs
11-06-13, 18:30
Alles dus op kanaal 4?
Misschien wil men na 19:30 door met FM...

Communicator
11-06-13, 18:37
klopt, alles op 4 ... en check de agenda... daar staat alles in beschreven jobs in de OP

Navauden
11-06-13, 18:45
Ik ga eens meeluisteren :cool:

hakin9
11-06-13, 19:35
als iemand na 9 nog luisterd in de buurt van Adam... ik roep wel een rondje op kanaal 4 (USB AM en FM) zodra ik hier klaar ben met de kids.

hakin9
11-06-13, 19:36
je winamp link heeft muziek......

Navauden
11-06-13, 19:40
Teamspeak niet :)

hakin9
11-06-13, 19:44

daar heb ik blijkbaar een ww hint niet begrepen ik ken 1 forum dokter, KS. die achternaam, 4 letters doett niet voor mij.

iemand in PM ?

Kans
11-06-13, 19:52
Nog 70 minuten......

Kans

Prepping76
11-06-13, 20:08
Nou naast wat truckers heb ik niemand gehoord helaas. Ik heb ook flink lopen roepen, maar hoorde ook niemand reageren. Eerst vanuit zuid utrecht geprobeerd en toen vanuit noordelijk gelderland. Helaas hopen op de volgende ronde op betere condities, meer stations of dat ik tussendoor een bak met usb koop :)

Wel een ontzettend goed initiatief Communicator zolang we maar een standaard hebben (kanaal, tijdstip) komen de stations vanzelf!

Miss Jade
11-06-13, 20:26
En hoe is het gegaan? Krijgen we hier nog een fijn verslagje? :)

Kans
11-06-13, 20:38
Veel gehoord maar geen preppers, verslag mag communicator doen....

Kans

heliport
11-06-13, 20:41
Heb geroepen en geluisterd , Heliport Rotterdam , geen reacties waargenomen, Denk dat we toch te ver uit elkaar zitten.

hakin9
11-06-13, 21:50
ik hoor zelfs helemaal niets, denk dat een 60 Liter vat toch geen goede ground is voor mijn wilson 1000.
niemand nada nergens.

Begin zelfs te twijfelen aan mijn bak.
Heb zondag toen ik in de bus zat met swr op 1.5 vlak bij de snelweg wel even een halve zin opgevangen.....

Maar als ik de mensen met basis antenne's zo hoor over de teamspeak dan komt daar altijd vanalles binnen.
Moet dat met een dipool bestaande uit 1 kroonsteen, aangesoldeerd een 15 meter 50 Ohm kroonsteen met pl 259 50 Ohm pug en 5,8 meter (ofzo, uit te rekenen) speakerkabel wel beter zijn?

Ik wil er een inverted V van maken dan schijnt een balun niet nodig te zijn.

Kans
11-06-13, 22:11
We zijn begonnen met twee preppers en 1 bakkie, nu zijn we al met tig preppers en tig bakkies.
Nog even en die preppers ronde wordt te druk en klagen we daarover...:cool:

Prep ze,
K a n s

Communicator
12-06-13, 00:20
Verslag van de Eerste Prepper Ronde - PAPA ROMEO RONDE

Om precies 19:00 uur begon de ronde officieel en werden alle luisteraars op de 27Mc, en op Teamspeak verwelkomt.
Na een korte uitleg over wat er stond te gebeuren, ben ik uiteindelijk 'de ronde' begonnen. Na eerst een aantal plaatsen rondom mijn stad opgeroepen te hebben op 27.005Mhz FM en maar 1 reactie te hebben gekregen,
ben ik overgeschakeld naar de USB band.

Ook hier werd geroepen naar alle provinciën die ons land rijk is. Er werd ruimschoots de tijd gegeven om te kunnen reageren. Maar helaas, het mocht niet baten. In mijn regio zitten talloze stations, maar geen enkele die reageerde op mijn roep.
Pas nadat ik nog wat informatie vertelde over de volgende uitzending, en alle luisteraars bedankte, kwamen er nog 2-3 stations uit die wel meldde dat ze meegeluisterd hebben.

Hierna heb ik de spraak op de TeamSpeak server geactiveerd, waar het een gezellige drukte was. 7 personen in 1 kamer. En zo nu en dan kwamen er en gingen er.
De radio uitzending via internet had 5 luisteraars.

In totaal zijn er dus zo'n 15 deelnemers geweest die meeluisterde en waarvan ik het wist.
Ik had volgens de planning 2 uur uit getrokken om deze ronde uit te voeren, maar omdat je natuurlijk geen tegenreactie krijgt, was ik binnen 20-25 minuten klaar.
Vervolgens ben ik uiteraard op 4 blijven hangen, en zijn er nog 3 tot 6 pogingen geweest met mede preppers om verbinding te maken. Ook helaas zonder succes.
Hieruit kunnen we dus concluderen dat er te weinig stations zijn om de ronde te laten functioneren zoals wij hem voor ogen hebben.

Persoonlijk had ik niets anders verwacht dan deze resultaten. Maar dat geeft ook helemaal niets. Volgende maand gaat gewoon weer door! Wie weet zijn er dan wat stations bij gekomen en hebben we straks meer dan 1 aanmelding via de 27Mc!
En zo hoop ik dat ons netwerk zal groeien!

Ik heb er veel plezier aan beleeft en weet nu dat ik voor de volgende ronde een stuk minder hoef voor te bereiden dan dat ik nu heb gedaan :D

Groetjes, en 73's
C

appelflapje
12-06-13, 00:27
Jammer dat er niet veel mensen waren, echter was het daardoor niet minder gezellig! Na vanavond zit ik toch ook wel over 27Mc na te denken. Vroeger wel het één en ander met webradio gedaan. Maar dit was ook erg tof. Vooral ook met de prep mogelijkheden die het met zich meebrengt. Heb hier al eens zonder telefoon en internet gezeten. Niet fijn...

Die Midland alan 42 multi lijkt mij wel wat. Niet té duur, maar goed dan is een antenne natuurlijk nog een punt. Maar eens in verdiepen.

Leuk je ffies wat langer gesproken te hebben Communicator :)

Groetjes,

Appelflapje

Communicator
12-06-13, 00:38
die multi is zeker wat. zie mijn filmpjes wat je er mee kunt doen :D
Het was zeker leuk om je eens gesproken te hebben.

En volgende maand dan is er gewoon weer een PAPA ROMEO ronde.

appelflapje
12-06-13, 00:43
Ik heb je filmpjes gezien. Ik vond het Inverted-V Dipole filmpje wat lastig te volgen. Even snel wat gegoogled. Kon er nog niet echt wijzer van worden maar dat komt wel.

Eigenlijk zoek ik naar een antenne voor op de rugzak ofzo, een sprietantenne dan neem ik aan, waarmee ik wel wat bereik heb. Geen idee wat ik echter kan/moet verwachten van zo'n oplossing. Een antenne aan het huis vast gaat em niet worden ben ik bang.
En om het mobiel te houden, zoals waar ik het over had op TS, is dit misschien een oplossing? Weet jij daar mij wat meer over te vertellen Communicator ?

Groetjes,

Appelflapje

666Viper666
12-06-13, 01:09
Bekijk dit maar eens

http://www.pa3hjh.nl/node/259

jobs
12-06-13, 05:00
Op mij plek was er een duidelijk verhoogd ruisniveau met gekraak op het kanaal maar niets verstaanbaars en ook geen reactie merkbaart op mijn geknijp...

wiskers
12-06-13, 12:07
Communicator, misschien is het een goed idee om eens een lijn te vormen met zenders die geografisch op een lijn liggen?
Dat dan vooraf afspreken met de betreffende leden die in die lijn zitten om eventueel als relaisstation te werken.Wellicht kan die gerichte aanpak wat opleveren?

grts WIsks