PDA

Bekijk Volledige Versie : Wereld reserve munt voor hoelang ?

Kans
10-06-13, 20:50
Leuke grafiek over de bestaansduur van de wereld reserve munten:
http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2013/06/Reserve%20Currency%20Status.png

Wat is de volgende...?

Prep ze,
K a n s

Canis Majoris
10-06-13, 20:52
Als ik zo vrij mag zijn... wat wil je precies bereiken met dit onderwerp?

Kans
10-06-13, 21:01
Als ik zo vrij mag zijn... wat wil je precies bereiken met dit onderwerp?

de grafiek lijkt aan te geven dat een wereld reserve munt een beperkte levensduur is toebedeeld.
Het lijkt er zelfs op dat die levensduur redelijk stabiel is.
Het lijkt erop dat de dollar aan het einde van zijn levensduur zit, en dat wordt bevestigt door de huidige signalen.

Als de dollar omvalt zal dat ook ons treffen, net als ieder enigzins ontwikkeld land.
De omslag zal niet bepaald soepel verlopen denk ik?

Dus probeer je vast voor te bereiden op de te komen veranderingen ?

Prep ze
K A N S

Canis Majoris
10-06-13, 21:04
Dat snap ik, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik begrijp het doel van het plaatsen van je onderwerp niet.

Kans
10-06-13, 21:10
Dat snap ik, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik begrijp het doel van het plaatsen van je onderwerp niet.

Omdat dit scenario al zo duidelijk voor je is, of omdat je er niks van snapt?
( oftewel ik snap niet wat je niet snapt, uhmm snap je ?)

Voorlichting, ogen openen, discussie aanwakkeren, enz ?

Grt,
Kans

frank1964
10-06-13, 21:12
Kijk, nu snap ik het niet meer :p

Kans
10-06-13, 21:18
Kijk, nu snap ik het niet meer :p

Hoi Frank, zal ik alle woorden van meer dan drie letters uitleggen of zijn er bij waar je specifiek moeite mee hebt :cool: :p :) :rolleyes:

Kom je naar de sc in belgenland?

Grt
Kans

Bartje
10-06-13, 22:01
Voorlichting, ogen openen, discussie aanwakkeren, enz ?

De dollar is een stabiele munt en de crisis is eigenlijk al voorbij. Bovendien stijgen de huizenprijzen en neemt de werkgelegenheid toe. Amerika zal ook helpen de Europese crisis te bezweren door gedegen beleid en zal ook het democratiserings proces in de wereld verder uitbouwen. Op naar de verenigde staten van Europa!

Raycoupe
10-06-13, 22:03
Bartje: :confused:

Oh, het is een grapje! ;)

Bartje
10-06-13, 22:14
Bartje: :confused:

Oh, het is een grapje! ;)
Ja kom op, de discussie een beetje aanwakkeren of zijn we dan over de top bezig?! ;)

Dr.Prepper
10-06-13, 22:14

Wat mij betreft is het doel (en het antwoord van Kans op jouw vraag) :) glashelder: De politici willen ons doen geloven dat de dollar (of euro) uiterst stabiele valuta zijn en praten erover alsof de rol van deze valuta voor de wereld niet ter discussie staat. Maar niks is minder waar. Hoe je het ook went of keert: eens stopt de rol van de dollar als wereldreservermunt. Goeie leestip daarvoor is het boek "Als de dollar valt (http://preppers.nl/producten/boeken/financieel/#alsdedollarvalt)" van Willem Middelkoop.
Probeer je eens voor te stellen wat de impact op de wereldeconomie is als de dollar deze hoofdrol verliest. Voor velen, waaronder mijzelf, is dit 1 van de belangrijkste redenen om te preppen - samen met een implosie van de euro.

Maar wellicht is iets in de info onvoldoende helder, als je daar nog vragen over hebt: shoot!

frank1964
11-06-13, 08:00
Hoi Frank, zal ik alle woorden van meer dan drie letters uitleggen of zijn er bij waar je specifiek moeite mee hebt :cool: :p :) :rolleyes:

Kom je naar de sc in belgenland?

Grt
Kans

He man, het hele concept snappen gaat totaal aan mij voorbij soms, snap je?? Ik ga eens kijken of ik in die periode de mogelijkheid heb. zoals het er nu uitziet niet, maar er kan nog van alles veranderen.

grt
Frank

Kans
11-06-13, 18:10
He man, het hele concept snappen gaat totaal aan mij voorbij soms, snap je?? Ik ga eens kijken of ik in die periode de mogelijkheid heb. zoals het er nu uitziet niet, maar er kan nog van alles veranderen.

grt
Frank

De PM workshop gaat in essentie over PM, maar PM is maar een deel, ik denk nog steeds de basis al willen ze ons laten geloven dat fiat ook werkt, van het huidige monetaire stelsel dus ik wil, kan en zal om dat laatste niet heen kunnen.
In zo'n WS kun je ook makkelijk vragen stellen en dan hoop ik veel te kunnen verduidelijken.

Een monetair stelsel is zo simpel dat het vanzelf is ontstaan,van ruilhandel een op een, naar ruil handel via een tussenvorm bv zout, naar geld zoals goud en zilver.
Helaas hebben de overheden en de geld verstrekkers, centralebanken en FED, het complex gemaakt.
De complexiteit heeft maar een paar echte beweegredenen, alle remmen verwijderen, maximaal winst voor de verstrekkers, maximaal misbruik, maximale controle uitoefenen, minimale controle ontvangen, enz.

Het resultaat is nu zichtbaar aan het worden...

De PM workshop zal het allemaal voorbij laten komen.
Zelfs de theorie dat/hoe fiat kan werken.

Prep ze,
K a n s

blaster
18-06-13, 11:41
http://www.youtube.com/watch?v=Yud3oE3ZSE0