Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Communicatie app?


Wonderland

Aanbevolen berichten

Beste geïnteresseerde,

 

Er is een soort GPS app, met deze app kun je bijvoorbeeld je kind naar school sturen. Als je kind op school is aangekomen kan hij/zei via de app aangeven dat hij/zei is aangekomen.

Onderweg als er iets gebeurd kan het kind met 1 druk op de knop aangeven dat er iets gaande is. Diegene die de app beheerd kan zien waar en hoelaat dit alarm is gegeven.

 

Ik weet niet of er mensen mee bekend zijn? Of die de naam weten van deze app?

 

Wellicht een onderwerp om te bekijken/testen?

 

Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vermoed dat je deze zoekt:

http://www.life360.com/

 

Android en iOS versies beschikbaar, en in de gratis versie kun je twee locaties aanmaken waarbij een push bericht naar de groep wordt gestuurd als iemand die bereikt, bv school en thuis. Je kunt ook altijd actief de positie van je andere gezinsleden opvragen en er zit een panic button in de app.

Op dit moment zijn er bijna 40 miljoen gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring kan ik vertellen dat je door dit soort apps erg paniekerig wordt. Zo zou mijn dochter, in een hotel hebben gezeten, terwijl ze eigenlijk bij een vriendinnetje logeerde.

Ik ben dus in mijn auto gesprongen, en het voorval onderzocht. Gelukkig voor niets!..

 

De foutmarge van deze positiebepaling is dus vrij groot als de gps even geen bereik heeft. Ik heb die zooi gelijk verwijderd. Het leek mij ook wel makkelijk.

 

Een ander nadeel is dat je zo langzaam het vertrouwen verliest in je kinderen. Bedenkt dus goed wat je met deze app doet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app van @f150 die heb ik zelf gezien, de rest lijkt er sterk op idd.

 

Tja het ging er mij meer om dat je een groepje kunt vormen die deze app gezamelijk zou kunnen gebruiken. WTSHTF kun je zien waar iemand zit en of diegene hulp nodig heeft. Achteraf gezien is het misschien toch niet zo'n superplan.

 

Na dit topic te plaatsen kreeg ik nog een (bekend) idee. Dit heb ik al in de Shelter Camping groep gegooid, maar wil het hier ook op het foum aangeven.

 

Tja het gaat om een groeps app. Je kunt als je een groepje hebt gevormd om samen te komen bij een SHTF situatie een groeps app aanmaken. je kunt elkaar op de hoogte houden van nieuwsberichten, routes die gebarricadeerd zijn enz.

Ik vind het wel het testen waard eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
De app van @f150 die heb ik zelf gezien, de rest lijkt er sterk op idd.

 

Tja het ging er mij meer om dat je een groepje kunt vormen die deze app gezamelijk zou kunnen gebruiken. WTSHTF kun je zien waar iemand zit en of diegene hulp nodig heeft. Achteraf gezien is het misschien toch niet zo'n superplan.

 

Na dit topic te plaatsen kreeg ik nog een (bekend) idee. Dit heb ik al in de Shelter Camping groep gegooid, maar wil het hier ook op het foum aangeven.

 

Tja het gaat om een groeps app. Je kunt als je een groepje hebt gevormd om samen te komen bij een SHTF situatie een groeps app aanmaken. je kunt elkaar op de hoogte houden van nieuwsberichten, routes die gebarricadeerd zijn enz.

Ik vind het wel het testen waard eigenlijk.

 

Ik test wel mee Wonderland.

 

Misschien in 1 keer 2 groepen aanmaken (parallel).

1. De echte Noodsituatie Groeps App, alleen te gebruiken bij echte Nood. Dan ben je gelijk op je hoede, als je die aparte "ringtone" hoort.

2. Dezelfde maar dan als Test App

 

Zullen we SC Flevo/Vlaanderen oproepen als testgroep?

 

Niet wodan mentionen hoor, anders vliegt hij uit zijn panty. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Tja het ging er mij meer om dat je een groepje kunt vormen die deze app gezamelijk zou kunnen gebruiken. WTSHTF kun je zien waar iemand zit en of diegene hulp nodig heeft. .

 

Ik zou niet erop durven rekenen dat in een SHTF situatie nog een GPS signaal beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik zou niet erop durven rekenen dat in een SHTF situatie nog een GPS signaal beschikbaar is.

 

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant:

 

1. We kunnen early warning doen, en dan ben je eerder paraat.

2. Internet gaat best wel lang door, soms.

 

http://suburbansurvivalblog.com/katrina-experiences-an-expereinced-prepper-tells-all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan elk iets zit wel een nadeel vast @gebruikersnaam

@Heksenboot dit is wat ik wel bedoelde. Zodra iemand iets verneemt, zoals een ramp of evacuatie of dreiging, kan er een groeps app verstuurd worden. Zoals ik zit vaak zonder internet achter in mijn auto op de laptop rapporten te maken.

Ik zie eigenlijk niet alles om mij heen en kan dus ook het internet niet op. als mijn telefoon een app melding geef kijk ik altijd even. In dat geval weet ik precies of er wat gaande is. of ik moet vluchten, waar het aan de hand is.

 

En of ik naar de Shelter locatie moet komen om te ondersteunen of opvangen.

 

Tja er blijven nadelen, als TSHTF weten bepaalde mensen toch wel de locatie te vinden.

 

 

Oja @Heksenboot. Mijn grootste nadeel is dat ik net mijn telefoon met app stuk heb, dus moet nog even kijken naar een andere telefoon. SC Vlaanderen is zeker te halen voor mij, en heel misschien Flevo ook wel

 

Je hoort het nog ;)

 

P.S. heb ik eindelijk een idee, kan ik het domweg niet ééns testen ;) Communicatie? ikkuh niet hoor :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...