Ga naar inhoud
GENEGEERD

Volg jij het nieuws op de voet?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Gisteren kreeg ik van een iemand een smsje dat Friso een groot ski ongeluk had gehad maar dit nieuws was bij mij al een uurtje bekend. Toen ik hier even over na dacht en mij zelf eens analyseerde m.b.t. nieuws was het al snel duidelijk dat ik niet helemaal gemiddeld hierin ben. Nieuws probeer ik altijd te volgen via media als Twitter, internet, tv (vooral voor achtergronden), en een persoonlijk netwerk. Hoe sneller ik van dingen op de hoogte ben hoe sneller ik kan reageren op bepaalde gebeurtenissen. Ik ben best wel met mijn iphone verbonden en valt mij nu op dat ik toch wel heel vaak dingen loop te checken van beurskoersen tot en met mijn e-mails.

 

Nu durf ik wel de stelling aan dat "preppers" bovengemiddeld vaak het nieuws checken. Is dat zo, checken jullie dit ook meer dat bijvoorbeeld jullie vrienden? En wat voor media gebruiken jullie om nieuws binnen te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik kijk op het werk wel 2x per uur op nu.nl

het mobieltje heb ik nu een half jaar de deur uit, en dat was even wennen, maar nu o zo lekker.

Om het werk en prive kan het ook wel, ik werk op fietsafstand van huis, en zit de hele dag achter de computer, dus ben goed bereikbaar via de mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje een freak ben daarin. Als ik achter de computer zit check ik zo'n beetje om de beurt telegraaf, facebook, fora.

Op het werk nu.nl (regelmatig, maar niet extreem anders komt er niks van het werk ;) )

iPhone geeft me updates over twitter en facebook maar 't is niet zo dat ik echt niet zonder kan. Denk dat dat ook niet goed is :-)

Ben in ieder geval vaak wel goed op de hoogte als er iets gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet constant, maar wel 2x per dag op alle zenders,incl. rtlznieuws.

 

valt me altijd op dat (bij rtlz of nos) toch vrij belangrijke berichten in het hoofdnieuws worden overgeslagen en je ze aleen voorbij ziet scrollen onder in beeld en dan kijk je op teletext en dan vind je er niks van terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde hier Chinook, maar ik check het nieuws vooral in die zin dat ik mijn eigen bronnen heb en dan kijk ik wat de Mainstream Media hiervan heeft opgepikt. Wat ik vooral zie, is dat m.b.t. extreme klimaatverandering, de MSM een soort van "testbalonnen" uitzet. Met de bedoeling de lezer bewust te laten worden dat het weer niet is wat het is, zonder dat de bevolking in paniek raakt. Dat is het laatste wat een regering nodig heeft, zowel uit economische (plunderingen en massale ontslagen) dan wel politieke (wie krijgt de schuld) oogpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eigenlijk kijk ik NIET naar Mainstream Media. Ze vertellen toch niet alles om eventuele paniek te voorkomen en waarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker) om ons dom te houden. Ik kijk op andere bronnen. Dan lees ik toch echt dingen die ik Mainstream niet tegenkom. Nu ik er zo over nadenk, ik heb al tijden de tv niet aangehad. We hebben geen krant enzo, dus da's lekker makkelijk. Ik wordt alleen maar kwaad van alle onzin die geschreven wordt en nog kwaaier als ik zie dat (in mijn ogen) belangrijk nieuws uit de media wordt gehouden.

Voorbeeld:

Laatst las ik dat Obama het Amerikaanse congres ceremonieel heeft verklaard. Dit houdt dus in dat hij alle plannen kan doorvoeren zonder tussenkomst van het congres. Ik schreef hierover op een Amerikaans forum. Mensen gingen uit hun dak, de meeste wisten hier niets van en de schrik zat er een beetje in na mijn draadje.

Tot nu toe heb ik hier nog niets over gehoord in de media. Misschien ook wel omdat ik het niet volg op die manier, (ik krijg wel koppen van de New York Times binnen en daar las ik ook niets) maar ik moet zeggen dat ik dit soort dingen wel erg zorgwekkend vind.

 

Het maakt me alleen maar standvastiger in het preppen.

 

Ow BTW, ik ben een beetje dyslectisch, dus als ik soms vreemde dingen schrijf.... LOL dan weten jullie hoe het komt... :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast Bunkerprepper

Xandernieuws lijkt zich wel helemaal aan de rand van het realiteitsspectrum te begeven. Ieder stukje nieuws wordt redelijk 'uitvergroot'. Toch leuk om te lezen desalniettemin.

 

BP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik check het nieuws iedere dag. Meestal juist NIET de mainstream media. Mijn bronnen daarvoor zijn:

 

XanderNieuws.nl (Nederlands)

Pakalert Press

Israel Ynet News

Haaretz Israel News

DEBKA file

 

Vooral de Nederlandse Site (eerstgenoemde) kan ik erg aanbevelen.

Ik controleer overigens bovendien de aangehaalde bronnen.

 

Ik wil aan deze lijst nog toevoegen:

 

Infowars

NewsMax

Israel International

Jerusalem Post

PressTV (Iran News)

 

Ik lees ook Russische bronnen omdat ik het Russisch goed beheers. Links zijn hier niet geplaatst. Interessant is dat in de Russische media al (TV en radio) gewoon wordt gesproken over komende WW3, terwijl in het westen in de Nieuws-entertainment deze acute dreiging doodgezwegen wordt. Het laatste nieuws: De Russen trekken zich terug uit hun marine-basis in Syrie. Ze hebben er geen zin in om te worden betrokken in de aanstaande schermutselingen.

 

De hierboven aangehaalde Iraanse nieuwsbron (PressTV) is interessant om de iraanse visie op zaken te vernemen.

 

Ik wil eenieder in dit forum op het hart drukken de niet "mainstream media" goed te volgen. Er gaat dit jaar beslist iets gebeuren, waarschijnlijk in de maanden september en october. Amerika gaat Israel NIET helpen! Israel staat er alleen voor! Obama heeft heel andere plannen voor de VS zelf. Voor degenen die het engels of russisch niet beheersen wil ik nogmaals wijzen op de uitstekende Nederlands-talige site:

XanderNews.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...