PDA

Bekijk Volledige Versie : Roken en stoppen waarom?

Pagina's : [1] 2

Ronin Kogaratsu
11-08-13, 12:07
http://youtu.be/gugjMmXQrDo

Vaak weet iedereen precies waarom

CrossbowClan
11-08-13, 12:14
Mooi filmpje Ronin Kogaratsu... moet ook stoppen met die shit... eigenlijk :o

Raycoupe
11-08-13, 12:17
Haha, die is leuk ja!

Ikzelf probeer ook altijd jongelingen er van te overtuigen dat de makkelijkste methode om te stoppen is om er nooit aan te beginnen.

't Kost veel geld, is slecht voor je gezondheid en je wordt er geeneens stoned van! :confused:

Gelukkig door 't preppen al een paar dingen aangepakt/veranderd in mijn leven, dat roken komt ook nog wel aan de beurt. :o

Jammer genoeg is iets laten altijd moeilijker dan dingen extra doen.

Communicator
11-08-13, 12:21
Wij zijn er momenteel mee bezig... en gebruiken nog enkel de e-sigaret. Hier zit nog wel nicotine in, maar niet alle andere 700+ schadelijke stoffen.
Ik ben inmiddels al overgestapt naar de lichtste variant, en mijn vrouw gaat dit hopelijk volgende week doen.

Daarna willen we overstappen op de 'smaak' sigaretten. dus volledig zonder nicotine.

Wij zijn van mening dat ook de gewoonte van het roken erg zwaar mee telt. dat hopen we op deze manier een beetje op te vangen. En we zijn inmiddels bijna 3 weken verder.

*trots*

Ronin Kogaratsu
11-08-13, 12:32
Ik wens iedereen toe het niet meer te hoeven doen.

Wafels
11-08-13, 12:44
Ronin Kogaratsu leuk filmpje ( moeten ze eens op TV doen in plaats van al die andere reclames )
Ik kan jullie zeggen ik was 8 toen ik ging roken en heb het gewoon altijd lekker gevonden , niet om ouder of stoer te lijken maar gewoon
omdat ik het lekker vond . Ik heb altijd bronchitis gehad als kind en heb heel veel op mijn donder gehad van mijn moeder ervoor :p
Ik was 33 dat men longkanker constateerde en eraan geopereerd ben Ze vertelde me dat dit op die leeftijd bijna niet voorkwam maar ik was toch de gelukkige
De overlevingskans in die tijd was ongeveer 25 % ( en is nog steeds niet hoog )
. Men heeft gewoon de rechter long geamputeerd (tot boven aan toe, en je rechter long is de grootste :( ) dus ik ben wat korter van adem als jullie en heb helaas door
die operatie wat rugklachten gekregen
Mijn longarts heeft altijd gezegd dat ik een ''klein'' wonder was :cool: en nog .
Dus mijn advies is aan jullie stop met roken , gewoon stoppen . Heb ik in die tijd ook gedaan 1 week voor de operatie van de ene
op de andere dag een week voor die operatie ( en ik rookte niet weinig en vond het altijd lekker )
kleine waarschuwing als je stopt hou je gewicht in de gaten want eten gaat beter smaken , je ruikt veel meer en je krijgt veel meer honger (maar doet net zoveel ) ;)
gr will

CrossbowClan
11-08-13, 12:49
RESPECT Communicator en Wafels

Wafels
11-08-13, 13:02
CrossbowClan CrossbowClan ik ben nu 59 en als ik da alles t geweten had ,dan was ik zeker nooit aan het roken begonnen hoe lekker ik
het ook vond . Respect is niet nodig , want het is gewoon survival ;). Iedereen denkt dat je een shtf of een ramp nodig heeft om te overleven
maar in het dagelijkse leven gebeurd dit overleven toch vaker als dat je denkt op allerlei manieren , en dan valt hetgeen ik heb gehad eigenlijk nog best mee :)

@ Communicator gewoon die schakelaar omzetten , en ik weet heel goed dat dit ''gewoon'' een hele grote stap is maar ik weet ook dat dit ''gewoon''
tussen je oren zit en je je eigen tot die stap moet dwingen . Ik wens je er veel succes mee en hoop dat het je leukt . Ik weet dat roken niet enkel de oorzaak is van longkanker want 1 op de 8 niet rokers krijgt ook longkanker . maar ik weet ook dat het de kans erop behoorlijk vergroot alsook een aantal andere gemene dingen :(
gr will

prepass
12-08-13, 20:00
Stop NU en niet lullen over "ik zou graag willen stoppen"......als je niet genoeg wilt gaat het je niet lukken. Als je weet dat iets niet goed voor je is ( en zeker WTSHTF) steek je energie in stoppen en niet in het lullen erover. Nu kan het nog, als de SHTF uitbreekt ben je te laat. Zelfde verhaal als met een waterfilter kopen, doe dat NU en niet als het al fout is gegaan...... En hetzelfde als met, "ik zou zo graag 30km kunnen wandelen met de rugzak" maar......

Zelfde heb ik met koffie gehad. Jaren lang sloten weggedronken. En op een za-dag ochtend niet meer kunnen uitslapen omdat je met stekende koppijn wakker wordt doordat je lichaam de caffene mist om 09:00.....
Toen van de ene op de ande dag "cold turkey" gestopt. Nou dat was een "feest" drie (3!!) dagen lang koppijn. En na de derde dag zakte het weg. Toen ruim 2 jaar lang alleen nog 1 kopje koffie in het weekend gedronken. Uiteindelijk drink ik soms dagelijks 1 kopje per dag. En soms helemaal geen koffie, koppijn heb ik niet meer gehad. Dit heb ik gedaan omdat de afhankelijkheid van koffie te groot werd, door lichamelijke klachten (koppijn). Dit uit het oogpunt van "preppen" maar dat had toen nog geen naam/betekenis......:D

Dus stop met lullen en goede voornemens, kom vanachter die knt PC en voer je goede voornemens uit!

driehart
12-08-13, 20:35
Ik kan enorm genieten van een sigaartje.
Ik raak hier niet aan verslaafd en rook wanneer ik er zin in heb en kan maar zo dagen en weken zonder. Geen enkel probleem.

Nu de tabaksplanten bijna net zo groot zijn als ikzelf. kan ik niet wachten om de bladeren te oogsten, drogen en te laten fermenteren.
Vervolgens eigen sigaren rollen.

Roken van shag of sigaretten moet ik overigens niet aan denken en vind ik vies.

Driehart

dR3
02-09-13, 12:47
Wij zijn er momenteel mee bezig... en gebruiken nog enkel de e-sigaret. Hier zit nog wel nicotine in, maar niet alle andere 700+ schadelijke stoffen.
Ik ben inmiddels al overgestapt naar de lichtste variant, en mijn vrouw gaat dit hopelijk volgende week doen.

Daarna willen we overstappen op de 'smaak' sigaretten. dus volledig zonder nicotine.

Wij zijn van mening dat ook de gewoonte van het roken erg zwaar mee telt. dat hopen we op deze manier een beetje op te vangen. En we zijn inmiddels bijna 3 weken verder.

*trots*

Zo ben ik ook gestopt, die e-sigaret hielp me in een week over de gewoontes heen die ik met 15jr roken had gemaakt. Geen last van ontwenningsverschijnselen! Inmiddels bijna vier maanden verder. Ik denk nog wel vrijwel dagelijks aan roken maar voel dan niet de drang om een sigaret op te steken. Hoe gaat het bij jou/jullie?

Wonderland
02-09-13, 12:57
Er is een gezonde variant van roken !

Mijn opa ''rookte vanaf zijn 14e en is 93 geworden toen hij stierf.
Hij heeft altijd op zee gevaren en draaide een sjaggie en deed hem in zijn mond. Hij had elleen nooit een aansteker en wilde dat vieze ding ook niet aansteken ;)

Ikzelf rook ook. ben me ervan bewust dat het slecht is. Eerder in dit topic werd al vermeld dat de gewoonte mee speelt en dat is bij mij de reden dat ik nog niet gestopt ben. Zeg eens eerlijk, het is niet eens lekker. Het gevoel is misschien lekker en de gewoonte speelt een rol. maar een asbak in je mond, vaker je tanden poetsen, uit je waffel ruiken? I

Ronin Kogaratsu
02-09-13, 12:59
Zo ben ik ook gestopt, die e-sigaret hielp me in een week over de gewoontes heen die ik met 15jr roken had gemaakt. Geen last van ontwenningsverschijnselen! Inmiddels bijna vier maanden verder. Ik denk nog wel vrijwel dagelijks aan roken maar voel dan niet de drang om een sigaret op te steken. Hoe gaat het bij jou/jullie?

Fijn dat je het niet meer hoeft te doen! voelt als een bevrijding he? Hoop dat er andere mooie dingen voor in de plaats gaan komen, voor die vaak minimaal 2000 euro per jaar aan sigaretten

Alice
02-09-13, 14:01
Even een heel andere verslaving maar ik vind het wel belangrijk om aan het licht te brengen.

Ik was verslaafd aan Saridon. Een soort paracetamol/ pijnstiller. Zonder dat ik het door had.
Ik had als kind altijd al veel last van hoofdpijn en slikte toen al soms Saridon om het te verhelpen. Ja-ren later slikte ik het bijna preventief om maar geen hoofdpijn te krijgen. Toen dat niet meer hielp tegen de hoofdpijn ben ik maar naar de dokter gegaan om een sterkere pijnstiller te vragen omdat ik migraine aanvallen begon te krijgen. Toen de dokter erachter kwam dat ik bijna dagelijks Saridon slikte kwam hij tot de conclusie dat ik er waarschijnlijk verslaafd aan was. De Saridon hielp niet meer tegen de hoofdpijn maar veroorzaakte hem juist.
Hij adviseerde om direct te stoppen met Saridon en als de hoofdpijn te erg zou worden een reguliere paracetamol te slikken.
Na een week had ik al resultaat en ik heb nooit meer zo erg last gehad van hoofdpijn.

Moraal van het verhaal: Probeer "gewoon" nergens verslaafd aan zijn.

Ronin Kogaratsu
02-09-13, 14:09
Idd, het woord verslaving is letterlijk dat je een slaaf bent van een drug, of product. Veel beter eigenaar te zijn over je eigen lichaam en leven

Wonderland
02-09-13, 14:13
Zoals Heksenboot al zei:
Ik probeer nergens afhankelijk van te zijn.

Zeg ik nu met een peuk in mn mond ;)

Heksenboot
02-09-13, 14:17
Zoals Heksenboot al zei:
Ik probeer nergens afhankelijk van te zijn.

Zeg ik nu met een peuk in mn mond ;)

En dat, terwijl er zoveel lekkere dingen zijn, om aan te zuigen... :p

Doomsday
02-09-13, 14:18
Ik heb jaaaarenlang stevig gerookt.
Ruim 10 jaar geleden moest ik onder narcose voor een operatie.
Toen ik bijkwam, had ik vreselijke trek in een sigaret! Bij de eerste gelegenheid in de rookruimte een peuk opgestoken ... en ... het was me toch een partij smerig! Ook een tweede was ronduit goor. Kwam kennelijk door die narcose.
Toen ben ik maar gestopt met roken en dat was eigenlijk een makkie.

Nog een bijwerking die ik aan de narcose wijt: ik was steeds erg moe en na die narcose was dat over.
Kennelijk heeft het bij mij als een 'reset' gewerkt.
Je zou haast aan de Propofol gaan!

Wafels
02-09-13, 15:42
roken is een verslaving die je ziet en waarvan je weet dat het slecht is , maar er zijn ook stoffen die ook wel degelijk verslavend zijn en waar je totaal niet aan denkt .pak suiker
in wat voor vorm ook , Ik denk dat suiker wel n van de grootste verslavingen is en dat weten fabrikanten en voegen het daarom ook graag toe aan hetgeen ze verkopen
want in een hoop levensmiddelen die je koopt zit het gewoon als toevoeging . en suiker kan net zo dodelijk zijn als roken vergis je niet ! diabetes staat hoog in de ranglijst van westerse landen
en veroorzaakt een hoop vervelende en gevaarlijke dingen .
gr will

Ronin Kogaratsu
30-09-13, 12:56
on topic

http://tobaccobody.fi/

hier kan je bij man of vrouw inzoomen en zien wat de verschillen zijn. Best een leuke site

Mr. Gold
30-09-13, 13:20
Wist je dat mannen een vrouw 1 punt (uit of 10) aftrekken als ze rookt.

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik vaak de mooie jonge meisjes zie roken? Een stoer vriendje en gewoon meedoen of zit hier wat anders achter?

dR3
30-09-13, 13:44

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik vaak de mooie jonge meisjes zie roken? Een stoer vriendje en gewoon meedoen of zit hier wat anders achter?

Is dat een mannending? Ik dacht nooit zo, als roker zijnde. Ik kan het me wel goed voorstellen dat je als niet-roker een niet-rokende partner prefereert.

DRD28
30-09-13, 13:52
Als je wilt stoppen....gewoon stoppen... Over mentale kracht gesproken.....

Ronin Kogaratsu
30-09-13, 15:28
Als je wilt stoppen....gewoon stoppen... Over mentale kracht gesproken.....

gewoon stoppen is niet zo makkelijk blijkt. daarom soms handig wat extra bewustzijn te creren, gevolgd door verantwoordelijkheid te nemen.

Zelf ben ik er nu een jaar of 6 vanaf., was best pittig in het begin..

Gelukkig werkte ik als boswachter en kon rondom mijn woning flink wat hout hakken! haha

FincaInSpanje
30-09-13, 16:44
Roken en drinken zijn net zo zware verslavingen als drugs. Echter levert het de overheid zoveel geld op, dat ze er een schijnheilig beleid op nahouden. Ik denk dat echt de meerderheid best zou willen stoppen, maar er gewoon te zwak voor zijn.

Ik heb mensen gezien in het ziekenhuis die terminaal zijn DOOR het roken en dan nog niet stoppen h omdat ze niet kunnen. Je ziet mensen op TV die aan de geel honger liggen met allerlei problemen en schulden. Maar het hele gezin blaast wel n, twee, drie pakjes per dag erdoor. Daar hebben ze dus wel geld voor kennelijk.

Wie wil roken, drinken of drugs gebruiken moeten het allemaal zelf weten. Maar er zijn zat mensen die serieus willen stoppen maar niet kunnen. Laat de regering de accijns op deze middelen dan maar gebruiken om mensen die echt willen SERIEUS te helpen om hiervan af te komen.

Wie af toe een drankje, sigaartje of jointje neemt en niet verslavingsgevoelig is moet het zelf weten natuurlijk. Want ik ben liberaal genoeg en iedereen mag doe met zijn leven wat hij\zij wil.

Verslaafden leven weliswaar een jaar of 12 korter, maar kosten aan ziektekosten en dergelijke meer als niet verslaafden. Suiker is het nieuwe verslavingsmiddel waar we straks accijns voor kunnen betalen.

Zoals wafels al aangaf. Mijn grootouders wisten de gevolgen en dergelijk allemaal nog niet en toen had je pakjes van 5 sigaretten en was roken een luxe. Deze mensen komen er het moeilijkst vanaf dus hebben hulp nodig indien ze da wensen.

De tabaksindustrie heeft heel wat verslavende middeltjes in de tabak gedaan, zodat mensen eerder verslaafd raken en hun lichaam en geest vraagt naar een sigaretje. Die zouden ze dus vooral moeten aanpakken. Als jij een tabaksplant neerzet en er tabak van maakt, dan zal dat echt anders smaken dan die gemanipuleerde zooi van de tabaksindustrie.

Hoe meer voorlichting en filmpjes, des te beter is mijn mening.

En nee, ik heb absoluut geen problemen met mensen die roken. Behalve als er kinderen bij zijn in een niet geventileerde ruimte.:confused:

Survival Mode
03-10-13, 06:11
Cold turkey is de meest efficinste manier. Trouwens meer een gewoonte dan verslaving, dat was het toch voor mij.

Lion
03-10-13, 07:55
Op een avond in januari 2007 kwam ik er achter dat ik geen sigaretten meer had. In paniek alles afgezocht, tassen, jaszakken en lades. Op dit punt had ik eigenlijk meteen in de auto moeten stappen om voor 22.30 uur (sluitingstijd) naar de dichts bijzijnde benzinestation te rijden om sigaretten te halen.Toen had ik echt zoiets van "waar ben je mee bezig". De asbakken heb ik toen leeg en schoon gemaakt en achter in de kast neer gezet en alle aanstekers in een la gelegd. Dat was het, ik heb daarna nooit meer gerookt. De eerste paar dagen heb je zoiets van "er mist iets tussen je vingers" en de ene dag had ik een beetje hoofdpijn, de andere dag een beetje last van je maag en daarna was het over. Dus gewoon doen, ik heb nu meer lucht en het stinkt 's morgens niet meer in huis. :cool:

prepass
03-10-13, 12:36
Zullen we koffie ook even op dat lijstje zetten?
10 jaar geleden dronk ik koffie van 07:00 tot 18:00. En dat waren slooooooten met koffie. Aangezien ik in de weekends rond 09:00 wakker werd met koppijn eens met de huisarts gesproken. Drink je veel koffie prepass? Mwhao, valt wel mee denk ik......een paar bakkies per dag ofzo..... Nou ik zou maar eens flink gaan minderen prepass.....
Toen ben ik cold turkey gestopt. Nou, 3 dagen koppijn gehad en ruim 3,5 jaar geen bak koffie meer gedronken. Inmiddels drink ik weer max 2-3 bakkies per dag. En soms dagen geen enkele bak koffie.

Roken en drinken zijn net zo zware verslavingen als drugs. Echter levert het de overheid zoveel geld op, dat ze er een schijnheilig beleid op nahouden. Ik denk dat echt de meerderheid best zou willen stoppen, maar er gewoon te zwak voor zijn.

Ik heb mensen gezien in het ziekenhuis die terminaal zijn DOOR het roken en dan nog niet stoppen h omdat ze niet kunnen. Je ziet mensen op TV die aan de geel honger liggen met allerlei problemen en schulden. Maar het hele gezin blaast wel n, twee, drie pakjes per dag erdoor. Daar hebben ze dus wel geld voor kennelijk.

Wie wil roken, drinken of drugs gebruiken moeten het allemaal zelf weten. Maar er zijn zat mensen die serieus willen stoppen maar niet kunnen. Laat de regering de accijns op deze middelen dan maar gebruiken om mensen die echt willen SERIEUS te helpen om hiervan af te komen.

Wie af toe een drankje, sigaartje of jointje neemt en niet verslavingsgevoelig is moet het zelf weten natuurlijk. Want ik ben liberaal genoeg en iedereen mag doe met zijn leven wat hij\zij wil.

Verslaafden leven weliswaar een jaar of 12 korter, maar kosten aan ziektekosten en dergelijke meer als niet verslaafden. Suiker is het nieuwe verslavingsmiddel waar we straks accijns voor kunnen betalen.

Zoals wafels al aangaf. Mijn grootouders wisten de gevolgen en dergelijk allemaal nog niet en toen had je pakjes van 5 sigaretten en was roken een luxe. Deze mensen komen er het moeilijkst vanaf dus hebben hulp nodig indien ze da wensen.

De tabaksindustrie heeft heel wat verslavende middeltjes in de tabak gedaan, zodat mensen eerder verslaafd raken en hun lichaam en geest vraagt naar een sigaretje. Die zouden ze dus vooral moeten aanpakken. Als jij een tabaksplant neerzet en er tabak van maakt, dan zal dat echt anders smaken dan die gemanipuleerde zooi van de tabaksindustrie.

Hoe meer voorlichting en filmpjes, des te beter is mijn mening.

En nee, ik heb absoluut geen problemen met mensen die roken. Behalve als er kinderen bij zijn in een niet geventileerde ruimte.:confused:

Joris Driepinter
03-10-13, 13:04
Ahh pijnlijk... Heb toevallig vandaag voor het eerst van m'n leven een e-sigaret gekocht. Nog niet gerookt. Heb net het afgelopen half jaar m'n vetpercentage van 25 naar 15% gebracht. En aangezien ik een ontzettende zoetekauw ben en abs are built in the kitchen, was dat ontzettend afzien. Zo drink ik sinds twee maanden geen suiker meer in m'n koffie. Gad-ver-dam-me. Na twintig jaar minimaal vijf keer per dag twee scheppen suiker is dat moeilijk wennen. Men zei: "Je bent in vier/vijf weken gewend joh!" Nou ik niet. Geen blikje cola meer elke dag. Geen zakje M&M's. Niet meer snoepen. Maar ook: amper vruchtensappen (meer suiker dan cola) en minder brood. Meer magere kwark en havermout en veel meer water. Klinkt dat even jammie! Not. Sowieso zag ik mezelf niet zo snel stoppen met roken, maar nu al helemaal niet: ik wil niet aankomen en koffie zonder suiker is al niet echt lekker, maar zonder sigaret...? Van roken wordt je in ieder geval niet dik lol :) Nou goed, misschien lukt het me om binnenkort op de e-sigaret over te stappen. Scheelt toch een heleboel chemische troep... En het sporten en diten mt resultaat, maakt je toch ook wel nog meer bewust hoe ongezond roken is....

Joris Driepinter
03-10-13, 13:08
Zullen we koffie ook even op dat lijstje zetten? Maar laten we eerlijk wezen: koffie is lang niet zo schadelijk voor je lichaam als tabak en alcohol.

prepass
03-10-13, 16:53
Maar laten we eerlijk wezen: koffie is lang niet zo schadelijk voor je lichaam als tabak en alcohol.

Geheel met je een J3P ! Vanuit "preppers" oogpunt wel zeker een reden om flink af te kicken. In ieder geval zorgen dat je er niet meer afhankelijk/verslaafd aan bent.... :D

FincaInSpanje
14-05-14, 07:41
Straks moeten fabrikanten ook alle niet natuurlijke toevoegingen op het pakje vermelden en dat zijn er een stuk of 50. Zoals katalysatoren om de nicotine sneller in je bloed te laten opnemen, maar ook rattengif en nagellak remover.

Wie nu nog tabak rookt zou je haast voor gek verklaren. Of je moet het zelf telen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22621843/__Rattengif_in_sigaretten__.html

Meer info: http://www.watziterintabak.nl/

DeltaFox
14-05-14, 08:21
Ja er zit een berg rommel in.

Gelukkig ben ik nu 10 weken moeiteloos gestopt. Ik rookte zo'n 15 jaar lang 16 sigaretten gemiddeld per dag en vooral op het werk.

Mijn dokter adviseerde mij Champix. Champix is een soort anti depressiva die ontwikkelt is voor rokers die willen stoppen. Dit zorgt er voor dat je de behoefte aan roken niet meer hebt en dat klopt als een bus!
Deze tabletten moet je 12 weken slikken. De eerste 2 weken moet je gewoon roken en daarna heb je geen last van je verslaving. 12 weken is ook lang genoeg om je gewoontes te ontwennen. Door dat de doktersassistente en de apotheek niet goed gecommuniceerd hadden kon ik mijn tabletten voor week 8 t/m 12 pas een week te laat krijgen. Ik zou dan een week zonder tabletten zitten. Ik heb de gok gewaagt om na 7 weken te stoppen met de kuur en het is me gelukt.
Iedereen aan te raden om de champix kuur te volgen!

Vanuit preppersperspectief: Waarom zou je afhankelijk blijven van een product? Waarom zou je de smerigste industrie sponsoren? Waarom zou jij je op deze manier laten melken door de overheid? Waarom zou je blijven stinken, zowel uit je mond als je kleren? Waarom zou jij je geld in rook op laten gaan? Waarom laat jij jezelf in de stres schieten als jij je sigaretten vergeten bent?!

Zelf telen?? Alles wat rookt is schadelijk dus dat is geen alternatief!

Ben een vent en zeg dat je stopt. Niet 'aan het stoppen bent', maar je zet er een punt achter. Met behulp van Champix is het een eitje! Daar durf ik m'n ballen op te wedden!

Ronin Kogaratsu
14-05-14, 09:08
Ja er zit een berg rommel in.

Gelukkig ben ik nu 10 weken moeiteloos gestopt. Ik rookte zo'n 15 jaar lang 16 sigaretten gemiddeld per dag en vooral op het werk.

Mijn dokter adviseerde mij Champix. Champix is een soort anti depressiva die ontwikkelt is voor rokers die willen stoppen. Dit zorgt er voor dat je de behoefte aan roken niet meer hebt en dat klopt als een bus!
Deze tabletten moet je 12 weken slikken. De eerste 2 weken moet je gewoon roken en daarna heb je geen last van je verslaving. 12 weken is ook lang genoeg om je gewoontes te ontwennen. Door dat de doktersassistente en de apotheek niet goed gecommuniceerd hadden kon ik mijn tabletten voor week 8 t/m 12 pas een week te laat krijgen. Ik zou dan een week zonder tabletten zitten. Ik heb de gok gewaagt om na 7 weken te stoppen met de kuur en het is me gelukt.
Iedereen aan te raden om de champix kuur te volgen!

Vanuit preppersperspectief: Waarom zou je afhankelijk blijven van een product? Waarom zou je de smerigste industrie sponsoren? Waarom zou jij je op deze manier laten melken door de overheid? Waarom zou je blijven stinken, zowel uit je mond als je kleren? Waarom zou jij je geld in rook op laten gaan? Waarom laat jij jezelf in de stres schieten als jij je sigaretten vergeten bent?!

Zelf telen?? Alles wat rookt is schadelijk dus dat is geen alternatief!

Ben een vent en zeg dat je stopt. Niet 'aan het stoppen bent', maar je zet er een punt achter. Met behulp van Champix is het een eitje! Daar durf ik m'n ballen op te wedden!

Wees een vent en stop op eigen kracht.

Google de net op Champix, en en zijn ook veel minder rooskleurige verhalen, van angstaanvallen tot depressie, suicide enz aan toe. Weet niet wat grotere troep is.

Beter een week er vrij voor maken. Weten dat je het 4 dagen erg lastig zou kunnen krijgen en dus een hele berg hout hebt wat je kan hakken:p

Veel water drinken, lekker eten, en na dag 4 gaat het al een stuk beter.

Dan ga je langzaam ervaren hoe heerlijk het is niet meer geknecht te zijn.

DeltaFox
14-05-14, 09:45
Over het algemeen is champix een uitstekend hulpmiddel om te stoppen met roken. Het kan echter zijn dat je gevoelig bent voor een van de bijwerkingen zoals bij elk ander medicijn. Ik moest ook de huisarts regelmatig laten weten hoe het ging zowel voor de bijwerkingen als het niet roken.

Stoppen zonder gebruik van medicijnen is altijd beter!!!

FincaInSpanje
14-05-14, 11:00
Over het algemeen is champix een uitstekend hulpmiddel om te stoppen met roken. Het kan echter zijn dat je gevoelig bent voor een van de bijwerkingen zoals bij elk ander medicijn. Ik moest ook de huisarts regelmatig laten weten hoe het ging zowel voor de bijwerkingen als het niet roken.

Stoppen zonder gebruik van medicijnen is altijd beter!!!

Toch vind ik het grote klasse van je.;) Naast de verslaving is roken ook een gewoonte. Soms weten mensen niet eens meer waarom ze nou roken.

DeltaFox
14-05-14, 11:08
Klopt, ik was ook bang voor verveling en of het mijn persoonlijkheid zou veranderen. Was ook bang dat ik het momentje 'genieten' zou missen.

Maar ik was mij er ook erg bewust van dat ik uit mijn mond meurde en mijn kleren stonken. Mijn vrouw rookt niet en klaagde ook bijna nooit. Ik at ook 1 a 2 pakjes kauwgom per dag, maar de rook lucht komt ook uit je neusholtes en longen. Direct na het roken gaf ik mijn vrouw en/of kinderen ook nooit een kus. En het kost bakken met geld!

Ik vergeleek mijn verslaving met Gollum en de ring 'He hates it and he loves it'

Ronin Kogaratsu
14-05-14, 11:27
Klopt, ik was ook bang voor verveling en of het mijn persoonlijkheid zou veranderen. Was ook bang dat ik het momentje 'genieten' zou missen.

Maar ik was mij er ook erg bewust van dat ik uit mijn mond meurde en mijn kleren stonken. Mijn vrouw rookt niet en klaagde ook bijna nooit. Ik at ook 1 a 2 pakjes kauwgom per dag, maar de rook lucht komt ook uit je neusholtes en longen. Direct na het roken gaf ik mijn vrouw en/of kinderen ook nooit een kus. En het kost bakken met geld!

Ik vergeleek mijn verslaving met Gollum en de ring 'He hates it and he loves it'

Toch super dat je ondanks/dankzij chemische hulp gestopt bent! Resultaat is behaald op jouw manier!

Ik ben gestopt dmv het lezen van het zelfhypnose boek van Allen Carr. Gewoon echt geloven wat hij schrijft, of het nu waar is of niet.
Heel het boek uitlezen! En je mag tot de laatste bladzijde gewoon roken.

Het werkte super voor mij, en voor heel veel andere mensen.

Key is dus gewoon braaf lezen, en het boek niet weggooien.

1 x in de 2 jaar heb je een moment van ohh ik wil roken. Lees je 1 of 2 samenvatting bladzijden en je bent weer wakker.

Er bestaat geen 1 sigaret, het wordt weer de schakel van opheffen van ontwenningsverschijnselen.

Weer een prepper die gestopt is! Goedzo!

Ik gun het (bijna) iedereen!

Geintje, ik gun het iedereen vrij te zijn van verslavingen.

Dutch_Awareness
14-05-14, 11:39

Ik ben het eens met het fijt dat je er een punt achter moet zetten, maar ik denk dat je tijdens het afkicken van een verslaving (zeker het eerste jaar) nog aan het stoppen bent.
Ik heb zelf 3 jaar vast gerookt va. mn achtiende tot eenentwintigste en ben ondertussen 50 weken gestopt (1 juni een jaar).
Wat mij hielp is om inzichtelijk te maken wat je voor voordelen heb, omdat het op het in eerste instantie voelt als een verlies aan gezelligheid, relaxede houding en een manier om contact te maken met andere die ook roken. Zo houd ik elke week bij hoeveel ik heb bespaard en stop dat geld nu in drie leuke dingen: Vakantie, Sportschool (abbo en suplementen) en tot slot een klein cadeautje wanneer ik 1 jaar en volgend jaar 2 jaar ben gestopt.

Belangrijkste wat ik heb ervaren: Je moet ECHT willen STOPPEN.

prepper053
14-05-14, 12:11
ik heb geen rook verslaving, maar ik heb/had een cola verslaving. Veel mensen denken dat het niet bestaat, maar het bestaat wel degelijk. Ik dronk sinds mijn 2e jaar al cola, de laatste tijd liep het wel uit de hand. Ik dronk met gemak 3 liter cola per dag en dat is echt niet gezond. Ik ben nu al 2 en halve week gestopt ermee, en mijn lichaam begint er nu inmiddels aan te wennen dat het al die suiker en cafene niet meer krijgt. De eerste week was gewoon erg, ik was moe, geen energie, prikkelbaar en ik had regelmatig hoofdpijn. Ik ben water gaan drinken als plaatsvervanger en dronk gewoon 3 a 4 liter per dag in het begin, nu drink ik gemiddeld nog 2 liter water per dag.

Men zegt vaak dat ik mij aanstel, tot ik zeg: Hoeveel koffie drink JIJ per dag en hoe zou JIJ je voelen zonder die koffie?

Voordelen van het stoppen:
1. Ik begin af te vallen.
2. Beter voor mijn tanden.
3. Beter voor mijn maag/darmen.
4. Lagere kans op suikerziekte.
5. Niet meer afhankelijk van de drang naar cola.
6. Ik houd veel meer geld over om van te leven en te preppen, ik bespaar met gemak 20 per week.

FincaInSpanje
14-05-14, 12:22
ik heb geen rook verslaving, maar ik heb/had een cola verslaving. Veel mensen denken dat het niet bestaat, maar het bestaat wel degelijk. Ik dronk sinds mijn 2e jaar al cola, de laatste tijd liep het wel uit de hand. Ik dronk met gemak 3 liter cola per dag en dat is echt niet gezond. Ik ben nu al 2 en halve week gestopt ermee, en mijn lichaam begint er nu inmiddels aan te wennen dat het al die suiker en cafene niet meer krijgt. De eerste week was gewoon erg, ik was moe, geen energie, prikkelbaar en ik had regelmatig hoofdpijn. Ik ben water gaan drinken als plaatsvervanger en dronk gewoon 3 a 4 liter per dag in het begin, nu drink ik gemiddeld nog 2 liter water per dag.

Men zegt vaak dat ik mij aanstel, tot ik zeg: Hoeveel koffie drink JIJ per dag en hoe zou JIJ je voelen zonder die koffie?

Voordelen van het stoppen:
1. Ik begin af te vallen.
2. Beter voor mijn tanden.
3. Beter voor mijn maag/darmen.
4. Lagere kans op suikerziekte.
5. Niet meer afhankelijk van de drang naar cola.
6. Ik houd veel meer geld over om van te leven en te preppen, ik bespaar met gemak €20 per week.

Ik rook ook niet maar drink ook veel cola en andere suikerhoudende limonades. Light vind ik smerig (en die suikervervangers zijn minstens net zo slecht voor je) en zero proef ik ook duidelijk het verschil. Ik drink het echt omdat ik het lekker vind dus stoppen hoeft niet voor mij. Ik probeer dus wel te minderen. In plaats van 2-3 liter zo af en toe een colaatje tot max. 1 liter als het echt gezellig is. Afvallen is er dus nog niet bij maar ik ben zeker bewust dat suiker, zout, alcohol, drugs in hetzelfde rijtje naast roken kan worden geplaatst.:eek:

phaelin
14-05-14, 12:58
Ik overweeg te stoppen met mijn vijf sigaretjes per dag omdat de nieuwe 'brandveilige' sigaretten een stuk gevaarlijker zijn. Gaan uit als ze aan moeten blijven, maar als ze uit moeten gaan branden ze gaten in vanalles als je niet oppast. Daarbij gaat 't me ondanks de kleine hoeveelheid gewoon teveel geld kosten dat ik er eigenlijk niet meer voor over heb.

Cola drink ik zelden, blikje of 2 per week schat ik zo. En af en toe een Fernandez groen. Wel met suiker, niet met aspartaam dat vele male slechter voor je is. In de koffie doe ik bio rietsuiker of bruine suiker, van al die zuivere witte suiker wordt ik hyper.

Floshtf
30-10-14, 14:09
Samen met m'n partner zijn wij ook bezig gegaan om te stoppen met roken. Naast je gezondheid heb ik ook zo iets...zeker de eerste bespaarde centen gaan naar prep spullen. Gewoon als extra motivatie. Onze aanpak is niet, gewoon stoppen, niet met kauwgom etc. Wij hebben wel voor een medicijn gekozen. Beter natuurlijk zonder medicijnen maar misschien heeft iemand ook iets aan deze tip.

Het medicijn zyban. http://www.ikstop.nl/zyban. Te verkrijgen via de huisarts en kost +-50 euro per 30 pillen. Met 1 doosje zou het net moeten lukken.
En warempel...mijn wederhelft is gestopt met dit middel na jaren gerookt te hebben.

Ik zelf ben wel geminderd, echt schandalig flink geminderd. Het middel zorgt er idd. voor dat de nicotine wens verdwijnt. Het blijft dan vooral die sigaret bij je koffie, na het eten etc. Dat moment-gewenning stukje. Binnenkort gaat het mij ook lukken....wat zal ik voor prepartikel ons cadeau gaan doen. Zo zie je maar preppen is voor de toekomst maar ook zeker voor het nu.

phaelin
30-10-14, 14:43
Weet wel wat je neemt. Zyban is Bupropion, precies hetzelfde spul als Wellbutrin. Dat is een antidepressivum. Het patent voor de naam Wellbutrin liep af dus heeft het bedrijf bedacht om het Zyban te gaan noemen en een nieuw patent aan te vragen op een ander gebied van behandeling.
Omdat het als BIJWERKING heeft dat het helpt bij het stoppen met roken. Hoe dat precies werkt weten ze zelf ook niet (!)
Andere bijwerkingen zijn suicidale gedachten, rusteloosheid en diskinesie. Nu begrijp ik dat jullie het maar heel kort gebruiken maar het blijft in mijn ogen erger gif dan een sigaret.

Medicijn: Wellbutrin (http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Wellbutrin.aspx?mId=10704&rId=2254)

Ik ben maar gewoon gestopt door geen sigaretten meer te kopen.

luna1988
30-10-14, 14:43
Een aantal jaar geleden ben ik samen met mij vrouw gestopt met roken.
Gewoon van de 1 op de andere dag.
Het koste me bijzonder weinig moeite om de sigaretten te laten liggen. Al moet ik wel zeggen dat ik iedere dag wel zin had op een peukje. Dit heb ik zo 2 jaar lang volgehouden.
Toen mijn vader erg ziek werd en hij tegen het einde van zijn leven aan hikte, biede iemand mij een sigaret aan.
Ik was toen zo stom om hem aan te nemen.
Sindsdien rook ik weer als een ketter.
De kracht om te stoppen kan ik momenteel niet vinden, ook al voelde ik me zoveel beter toen ik gestopt was.

pettas
30-10-14, 14:51
Wij zijn "cold turkey" gestopt en moet zeggen heb er weinig moeite mee enkel heel soms op gezellige momenten met collega's dan denk je er even aan.

Greetz
Peter

Floshtf
30-10-14, 14:56
Weet wel wat je neemt. Zyban is Bupropion, precies hetzelfde spul als Wellbutrin. Dat is een antidepressivum. Het patent voor de naam Wellbutrin liep af dus heeft het bedrijf bedacht om het Zyban te gaan noemen en een nieuw patent aan te vragen op een ander gebied van behandeling.
Omdat het als BIJWERKING heeft dat het helpt bij het stoppen met roken. Hoe dat precies werkt weten ze zelf ook niet (!)
Andere bijwerkingen zijn suicidale gedachten, rusteloosheid en diskinesie. Nu begrijp ik dat jullie het maar heel kort gebruiken maar het blijft in mijn ogen erger gif dan een sigaret.

Medicijn: Wellbutrin (http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Wellbutrin.aspx?mId=10704&rId=2254)

Ik ben maar gewoon gestopt door geen sigaretten meer te kopen.

Klopt is een antidepressiva, maar een hele milde. En zoals bij elk medicijn zijn er soms bijwerkingen. Dat er er op een medicijn antidepressiva staat wil natuurlijk nog niks zeggen over de zwaarte etc. hiervan. Bij mij en mijn wederhelft vooral heeft het super geholpen. Geen gekke dingen qua gedachten of veranderingen hierin. Wel is het aan te raden om het in een rustige tijd te doen zonder veel stress, voor zover je dit kan inschatten.

Alles heeft zijn voor en tegens...maar natuurlijk als het zonder lukt, is dat altijd beter.

DeltaFox
30-10-14, 15:48
Klopt. Naar mijn idee is het tijdelijk medicijnen slikken met eventuele bijwerkingen wel beter dan blijven roken.
En het maakt niet uit hie je stopt als je maar stopt. Zeker preppers zouden niet afhankelijk/verslaafd willen zijn en hun geld in rook op zien gaan. Dat geld kunnen we wel beter besteden zolang het nog waarde heeft.
Ik ben sinds februari gestopt dankzij champix na 15 jaar 1 pakje per dag gerookt te hebben.
Mijn collega's mogen gewoon in de kantine en op hun werkplek roken en ik heb nogsteeds nergens last van.

Bedenk je maar eens wat roken is en inhoud. Het slaat helemaal nergens op.

dubbel0
30-10-14, 17:20

*trots*

mooi zo, en verwen jezelf periodiek eens met een kadootje. ( zo heb ik een dvd verzamelinkje er aan overgehouden).

Highway
30-10-14, 18:11
Roken zal ik nog wel even blijven doen. Het is een ritueel, en vooral lekker na het eten of met drank ;) .. en zo..

14198

FincaInSpanje
31-10-14, 05:10
Andere reden om te stoppen met roken .... de PRIJS van taak. Stel je rookt bijna een pakje sigaretten per dag ofwel laten we zeggen ongeveer voor 5 euro per dag. Leg dit geld een jaar apart en je hebt 5 x 365 = 1825€ te besteden aan andere zaken.

Zoals:

Sparen voor PM
Kinderen
Vakantie
Sparen voor een BOL in het buitenland
BOV\BOT
etc.

Dit is dus per persoon en roken meerdere mensen in huis dan kun je nog meer apart leggen. Met 5000-10000 heb je al een groot stuk grond in landen als Spanje, Hongarije etc. Dus blijf lekker roken en genieten of doe iets totaal anders met je centen.;)

Highway
31-10-14, 06:27
Als gematigde roker heb ik eens berekend wat het mij per jaar kost: 60 euro per maand. Dus zeg 2 euro per dag. Nou heb ik ook eens gekeken wat het me kost om vlees te eten. Kom ik op een hoger bedrag uit.
Vlees eet ik weinig en soms helemaal niet. Voor mij zou een besparing op vlees eten veel effectiever zijn. De negatieve impact van vlees en roken op je lichamelijke gezondheid verschillen weinig van elkaar, ze werken enkel anders uit.

maar je hebt in de basis gelijk en dat onderstreep ik: het is geen goede investering van je geld.

FincaInSpanje
31-10-14, 06:40
Als gematigde roker heb ik eens berekend wat het mij per jaar kost: 60 euro per maand. Dus zeg 2 euro per dag. Nou heb ik ook eens gekeken wat het me kost om vlees te eten. Kom ik op een hoger bedrag uit.
Vlees eet ik weinig en soms helemaal niet. Voor mij zou een besparing op vlees eten veel effectiever zijn. De negatieve impact van vlees en roken op je lichamelijke gezondheid verschillen weinig van elkaar, ze werken enkel anders uit.

maar je hebt in de basis gelijk en dat onderstreep ik: het is geen goede investering van je geld.

Het is natuurlijk maar een voorbeeld en ik ben de laatste die over een ongezonde levensstijl zal zeuren, mits je geen kinderen beschadigd. Mensen die het zich kunnen veroorloven en willen blijven roken, drinken, ongezond eten of drugs gebruiken die moeten dat vooral blijven doen. Ik stoor me wel aan mensen (vaak op TV ook) die zeggen niet rond te kunnen komen of die in de schulden zitten, terwijl de hele familie zit te paffen,de nieuwste mobieltjes en computers hebben en vol aan de snacks zitten.

Zijn die mensen nou zo dom of ben ik nou zo slim, aldus een bekende voetbaltrainer.:p

Highway
31-10-14, 06:56
oh ja! :mad: daar kan ik ook furieus van worden! Maar dat vind ik een parasiterende levenshouding, dat staat los van roken of dergelijke toch? In het ziekenhuis waar ik werk zie ik soms ook een rolstoeler buiten zitten vanwege afgezette benen, met zuurstof fles standby: maar wel met een sigaret in de hand, walgelijk!! helaas heeft het echt geen zin er iets van te zeggen, als je ze aankijkt zie je wel licht branden maar er is niemand thuis. Ze staan er niet open voor en de BV Nederland mag dit oplossen en betalen!

Raycoupe
31-10-14, 09:05
Andere reden om te stoppen met roken .... de PRIJS van taak. Stel je rookt bijna een pakje sigaretten per dag ofwel laten we zeggen ongeveer voor 5 euro per dag. Leg dit geld een jaar apart en je hebt 5 x 365 = 1825 te besteden aan andere zaken.

Zoals:

Sparen voor PM
Kinderen
Vakantie
Sparen voor een BOL in het buitenland
BOV\BOT
etc.

Dit is dus per persoon en roken meerdere mensen in huis dan kun je nog meer apart leggen. Met 5000-10000 heb je al een groot stuk grond in landen als Spanje, Hongarije etc. Dus blijf lekker roken en genieten of doe iets totaal anders met je centen.;)

Dat is mijn grootste motivatie om binnenkort een poging te wagen. Nog tien pakjes en verzamelde oude rommel en het is zo ver. Snif, 'k zie er tegenop en kijk er naar uit om deze afhankelijkheid de deur te wijzen.
Omdat het m'n laatste zonde en geldverspilling is, zal deze het moeilijkst worden. M'n voorbereiding bestaat eruit de goedkoopste rotzooi te roken die ik kan vinden, die is niet zo lekker en goed inprenten bij iedere peuk dat hij niet lekker is, geld kost en slecht is. Voor de rest gewoon zonder pilletjes oid.

Gamble
31-10-14, 09:14
Dat is mijn grootste motivatie om binnenkort een poging te wagen. Nog tien pakjes en verzamelde oude rommel en het is zo ver. Snif, 'k zie er tegenop en kijk er naar uit om deze afhankelijkheid de deur te wijzen.
Omdat het m'n laatste zonde en geldverspilling is, zal deze het moeilijkst worden. M'n voorbereiding bestaat eruit de goedkoopste rotzooi te roken die ik kan vinden, die is niet zo lekker en goed inprenten bij iedere peuk dat hij niet lekker is, geld kost en slecht is. Voor de rest gewoon zonder pilletjes oid.
Zo....ff peukie doen :)

Raycoupe
31-10-14, 09:24
Zo....ff peukie doen :)

Geniet ervan! :)

Ik kan het voor mezelf niet rechtvaardigen dat ik hier nu wel met zo'n ding in m'n bek zit, terwijl het hier 14 graden is omdat ik de kachel nog niet aan heb om kosten te besparen. Minimalistisch stoken scheelt me nog meer dan stoppen met roken, dat is de reden dat ik het zo aanpak, grootste kostenposten eerst. Scheelt me ruim 1000 euro per jaar.

Molonneke
31-10-14, 09:27
Yo, Raycoupe, stop gewoon man. Je weet wel, omdat je het kan. Mind over body enzo. Succes!

Raycoupe
31-10-14, 09:30
Yo, @Raycoupe (http://preppers.nl/forum/member.php?u=1609), stop gewoon man. Je weet wel, omdat je het kan. Mind over body enzo. Succes!

Yep, ik rook alles op wat hier nog ligt, inclusief het grasveld en dan is het gebeurd, heb ik vier jaar geleden al op een lijstje gezet. Zelfs als ik minder is het dit jaar nog allemaal op en ben ik volgend voorjaar als het zonnetje weer schijnt door de ellende heen.

Komende SC in januari zal ik wellicht niet te genieten zijn. ;)

Gamble
31-10-14, 09:46
Yep, ik rook alles op wat hier nog ligt, inclusief het grasveld en dan is het gebeurd, heb ik vier jaar geleden al op een lijstje gezet. Zelfs als ik minder is het dit jaar nog allemaal op en ben ik volgend voorjaar als het zonnetje weer schijnt door de ellende heen.

Komende SC in januari zal ik wellicht niet te genieten zijn. ;)

Ik kan ook niet rechtvaardigen dat ik 2 jaar na mijn topic over stoppen met roken, nog steeds geniet van mijn peukkies.
Wel ben ik gestopt met alcohol. Niet vanwege een drankprobleem, maar omdat de laatste keren dat ik echt dronken was ik de volgende dag baalde van mijzelf en ook al waren de mensen met wie ik was net zo dronken als ik.
Ik was er wel klaar mee. Een heldere geest past beter bij mijn gemoedstoestanden ;)

En ach ja.... ieder mens moet minstens 1 verslaving hebben. De mijne is roken...

Raycoupe
31-10-14, 09:57
Ik kan ook niet rechtvaardigen dat ik 2 jaar na mijn topic over stoppen met roken, nog steeds geniet van mijn peukkies.
Wel ben ik gestopt met alcohol. Niet vanwege een drankprobleem, maar omdat de laatste keren dat ik echt dronken was ik de volgende dag baalde van mijzelf en ook al waren de mensen met wie ik was net zo dronken als ik.
Ik was er wel klaar mee. Een heldere geest past beter bij mijn gemoedstoestanden ;)

En ach ja.... ieder mens moet minstens 1 verslaving hebben. De mijne is roken...

Inderdaad, eigenlijk moet ik je een min kuddo geven. ;)

Ik wil maar n verslaving over houden, genieten van het leven!

FincaInSpanje
31-10-14, 17:06

Ik wilde je net een flesje drank cadeau doen.:p

Gamble
31-10-14, 18:09
Ik wilde je net een flesje drank cadeau doen.:p

Geen probleem hoor, ik krijg nog steeds gasten over de vloer :p

Krullenbol
31-10-14, 19:29

Nooit gedacht dat mannen problemen zouden hebben met een vrouw met een orale fixatie....

FincaInSpanje
25-11-14, 04:33
?

Bij mij is dat minimaal 5 punten.:eek:

Maar pas echt vervelend wordt wanneer kettingrokers zo zijn gaan stinken dat het in lijf en leden is gaan zitten. Ik ken twee voorbeelden waar de kinderen echt niet in de buurt willen komen, laat staan een kusje geven. De een noemen ze peukie en de ander asbakkie. Als ze ergens binnenkomen zonder sigaret dan ruik je de walm al die ze bij zich dragen. Triest eigenlijk. Een ervan is een vrouw en die heeft een stem zwaarder dan Barry White had, sexy is anders voor een vent.:eek: Hoewel ze erg vrouwelijk eruitziet denken veel mensen dat het een omgebouwde is.:p

China neemt maatregelen tegen tabakindustrie:

http://www.nu.nl/buitenland/3937136/china-wil-tabaksindustrie-banden-leggen.html

FincaInSpanje
14-02-15, 07:23
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3851503/2015/02/14/Roken-is-nog-dodelijker-dan-we-altijd-al-dachten.dhtml

We wisten dat roken dodelijk was, maar nu zelfs nog dodelijker dan gedacht door 10 jaar onderzoek.

Peerke
14-02-15, 13:07
Roken, altijd een TEER onderwerp... :)

tom666
14-02-15, 14:11
Ik weet ook dat roken niet goed is..
Ik heb ook die slechte gewoonte..hoewel ik totaal geen kettingroker ben en meer dan een week verder doe met een pakje Drum.
Gewone sigaret vind ik niks aan en ik kan soms meer dan een dag niks roken.
Maar het is geen goede gewoonte..
Alcohol gaat er totaal niet in bij mij en ik ben er faliekant tegen om verscheidene reden die ik niet allemaal uit de doeken doe. Maar dronken mensen blijven best uit mijn buurt.
Een gelegenheidsdrankje is natuurlijk wel te aanvaarden als het bij ntje blijft bv..
Ik zal ook nooit binnen roken ..of roken in het bijzijn van mensen die niet roken of mensen die aan het eten zijn of eender..
Ik vind het sociaal contact nog steeds primeren .

Ronin Kogaratsu
14-02-15, 15:58
Toen ik rookte was ik wel 10 kilo lichter, das ergens misschien ook gezonder. Andere kant ben ik natuurlijk ook veel spier aangekomen:):rolleyes: Dat gaat ook makkelijker als je stopt.

Ff serieus, roken helpt wel om mooi slank te blijven. Eten smaakt nu veel lekkerder.

Voor mijn werk moet ik wel eens in een rokersruimte zijn, op die momenten weet ik weer hoe dankbaar ik ben niet meer te hoeven roken! Getver wat een nare lucht hangt daar!

Ieder zijn ding, hier nog even een opstekertje ;)

http://www.scientias.nl/roker-die-voor-zijn-veertigste-stopt-leeft-net-zo-lang-als-niet-roker/

Jrv
14-02-15, 16:27
Iedereen die ik ken (incl ik) die gestopt is met roken (en dat zijn er een boel) is aangekomen ...... lijkt mij geen argument meer maar een feit :p
Aankomen is dan wel weer wat anders als dik ...... totdat je teveel aankomt.
Daarentegen ben ik nog steeds heel blij dat ik gestopt ben met roken in 2002 .... helemaal als ik m'n garage binnen loop ;)

Wat mij wel is opgevallen aan "mensen die gestopt zijn" is dat hypocriet wapperen met de handen en gaan kuchen als iemand naast hun een peuk opsteekt.
Gatverdarrie wat wordt ik misselijk van dat volk, toen ze zelf nog rookte hielden ze met niemand rekening...maar nu......

Mij zal 't boeien als iemand naast me staat te roken, vind het zelfs nog steeds lekker ruiken als iemand een vers pakkie Zware VanNelle opentrekt.
Het enige wat stinkt is een volle asbak..... maar dat vond ik ook al toen ik nog rookte.

En al die onderzoekjes.... onzingelul.
Als ze het er bij houden dat roken n ongezond n zonde van je geld is (wat iedereen al weet) is het stukken geloofwaardiger en scheelt het een hoop 'onderzoekstijd' en geld.
...maar dit geld voor 90% van alle onderzoekjes..

destille
18-02-15, 18:00
2 jaar geleden gestopt met roken. Ik kon het mijzelf niet meer verkopen.
Als prepper vond ik het niet slim en als er een kereltje van 8 vraagt of je wilt stoppen
tsja
Wel koop ik af en toe nog sigaretten maar die dienen nu een ander doel :cool:
ben wel ietsje pietsie zwaarder geworden, kilootje of 15 gnif

SuzieQ
18-02-15, 19:13
Ik denk dat ik een van de weinige ben die zo veel kan roken als ik wil,
maar toch niet verslaafd raak. In m'n pubertijd veel gerookt.. Buiten, of tijdens uitgaan
met veel alcohol pafte ik zo 1,5 pakje weg.. Eenmaal thuis dacht ik er niet meer aan
en had ik er echt geen trek in. En nog steeds wel eens dat als ik met vriendinnen aan de wijn
zit dat ik met hun mee rook maar ik zal nooit meer zelf een pakje kopen.
Zelfde als met alcohol.. Als het teveel wordt gaat het me echt een tijdje tegen staan.
Is ook niet erg denk ik :p

Geert
19-02-15, 10:01
SuzieQ mijn vrouw is ook zo gaan we uit rookt ze als een fabriek schouw een maal terug thuis denkt ze er niet meer aan . Ze is het eigenlijk al 30 jaar gestopt met sigaretten te kopen . Rookt altijd van mijn paffers als we uitgingen. Maar aangezien ik nu ook gestopt ben heeft ze een probleem .

konijn
01-03-15, 15:29
Ronin Kogaratsu leuk filmpje ( moeten ze eens op TV doen in plaats van al die andere reclames )
Ik kan jullie zeggen ik was 8 toen ik ging roken en heb het gewoon altijd lekker gevonden , niet om ouder of stoer te lijken maar gewoon
omdat ik het lekker vond . Ik heb altijd bronchitis gehad als kind en heb heel veel op mijn donder gehad van mijn moeder ervoor :p
Ik was 33 dat men longkanker constateerde en eraan geopereerd ben Ze vertelde me dat dit op die leeftijd bijna niet voorkwam maar ik was toch de gelukkige
De overlevingskans in die tijd was ongeveer 25 % ( en is nog steeds niet hoog )
. Men heeft gewoon de rechter long geamputeerd (tot boven aan toe, en je rechter long is de grootste :( ) dus ik ben wat korter van adem als jullie en heb helaas door
die operatie wat rugklachten gekregen
Mijn longarts heeft altijd gezegd dat ik een ''klein'' wonder was :cool: en nog .
Dus mijn advies is aan jullie stop met roken , gewoon stoppen . Heb ik in die tijd ook gedaan 1 week voor de operatie van de ene
op de andere dag een week voor die operatie ( en ik rookte niet weinig en vond het altijd lekker )
kleine waarschuwing als je stopt hou je gewicht in de gaten want eten gaat beter smaken , je ruikt veel meer en je krijgt veel meer honger (maar doet net zoveel ) ;)
gr will

het punt is, "gewoon stoppen" is juist zo moeilijk, ik zelf rook niet maar mijn ouders wel, en die waarschuwden ons er altijd voor nooit te gaan roken, eigenlijk heel hypocriet maar toch. ze letten er ook op dat ze alleen in de keuken roken bijvoorbeeld ( vooral mijn moeder, als we bij mijn vader zijn rookt hij gewoon in de woonkamer ) maar het punt is ook dat het gewoon verschikkelijk veel geld kost, een pakje sigaretten van 30 stuks, waar je n dag mee doet kost je al gauw 300 euro per maand ( ! ),

en ook wat wafels zei, als je stopt dan ruikt alles beter en smaakt alles beter, je smaak veminderd dus enorm net als je reukvermogen, en wat heeft het in vredesnaam voor nut om conditie te preppen als je die er daarna ook z weer afrookt. alstjeblieft mensen, stop ermee, hoeft niet van het een op het andere moment, zorg eerst dat je je bewust word van hoeveel je rookt, turf elke sigaret, en reken aan het eind van elke dag uit voor hoeveel geld je hebt gerookt. dat geeft al een boost om te minderen lijkt mij, en hou daarna als je je bewust bent geworden voor hoeveel geld je per dag oprookt bij hoeveel geld je hebt bespaard met "die ene sigaret minder" en stop dat dan als kleingeld in een grote pot, en aan het eind van de maand bijvoorbeeld koop je er iets leuks voor, of na twee of drie maanden, spaar er bijvoorbeeld mee voor dat mes dat je zo graag wilt.

dit is een bepaald beloningssysteem en ik vrees dat het neit in elk geval zal werken, maar als het systeem niet werkt kan het andere redenen hebben dat je blijft roken, psychise redenen bijvoorbeeld, alstublieft mensen zoek hulp ermee.

denk ook aan het millieu, per dag worden er duizenden en duizenden peuken aangestoken over de hele wereld, met elk hun eigen uitstoot, en ook de aanstekers en lucifers waarmee het word aangestoken stoten weer uit, ik zou bijna durven schatten dat als er nooit geen sigaretten meer gerookt zouden worden dat dat al zo'n 5 tot 10 procent co2 uitstoot scheelt

verder diep respect voor hen die het al gelukt is om te stoppen!

Geert
01-03-15, 17:46
Morgen is het 5maand dat ik gestopt ben . Ik ben eigenlijk een beetje trots op mijzelf.

lewieke
01-03-15, 18:12
Morgen is het 5maand dat ik gestopt ben . Ik ben eigenlijk een beetje trots op mijzelf.

Proficiat.

Ćevapči
01-03-15, 18:14
Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd. Problem solved.
Of gaan jullie ook stoppen met drinken omdat je anders alcoholist word?

Jezus mensen, toon in hemelsnaam een beetje discipline en er is niks aan de hand.
Dit soort discussies doen me altijd denken aan: Southpark seizoen 9 aflevering 14.
Voordat ik word uitgelachen, bekijk deze conclusie van de aflevering en kijk dan kritisch naar jezelf
http://www.southpark.nl/clips/155180/4-beers

Ik wil niet onbeschoft overkomen, en serieus met alle respect.
But it looks like you guys rack disciprine! LOL
:D

Zo nu even een peuk opsteken want dat was inmiddels ook al weer 3 dagen geleden..

Ćevapči

FincaInSpanje
01-03-15, 18:38
In sigaretten zit niet alleen tabak, want dat is op zich niet verslavend. Nee zet stoppen er minimaal 50 andere stoffen in waardoor je nicotine binnen krijgt en nog een paar verslavende middelen en middelen zoals smaakmakers. Er zitten katalysatoren in die ervoor zorgen dat je deze stoffen makkelijker in je bloed opneemt dus nog meer verslaafd raakt. Er zitten zelfs anti-hoest middelen in, want als je veel zuivere tabak zou roken, dan hoest je je al de K@^&^$%#.

Pure maffia die tabaksindustrie net als de wapenindustrie. De lobby is zo machtig dat ze de halve wereld kunnen omkopen.:mad:

Geert
01-03-15, 21:03
Of gaan jullie ook stoppen met drinken omdat je anders alcoholist word?

Jezus mensen, toon in hemelsnaam een beetje discipline en er is niks aan de hand.
Dit soort discussies doen me altijd denken aan: Southpark seizoen 9 aflevering 14.
Voordat ik word uitgelachen, bekijk deze conclusie van de aflevering en kijk dan kritisch naar jezelf
http://www.southpark.nl/clips/155180/4-beers

Ik wil niet onbeschoft overkomen, en serieus met alle respect.
But it looks like you guys rack disciprine! LOL
:D

Zo nu even een peuk opsteken want dat was inmiddels ook al weer 3 dagen geleden..

Ćevapči

Mijn vader zij altijd er bestaan rokers en paffers . Mijn vader en ik hoorden bij de rokers en jij bij de paffers . Ik heb 41jaar min 1 pakje sigaretten per dag gerookt en niet van die Amerikaanse brol maar echte vlaamse peuken waar jou gat met een tuit van komt te staan .
Nu ben ik zo goed als 5 maand gestopt en ik ben er blij om . En het is heel wat anders dan gewoon zeggen ik rook niet meer je moet er tegen vechten en wie het anders zegt is nog nooit verslaafd geweest aan gelijk wat .

QuickFix
01-03-15, 21:27
En toch mis ik die peuk wel op sommige momenten hoor, maar goed: het is pas twee maanden dat ik
niet meer rook en volgens mijn moeder gaat ook dat gevoel op een gegeven moment over.

Helaas is dat niet zo eenvoudig.
Een deel van de mensheid is gevoelig voor verslaving, een ander deel weer niet; het heeft in ieder geval
barweinig met discipline te maken.

Je kunt nicotine ook niet vergelijken met alcohol; de drempel om alcoholverslaafd te raken ligt hoger,
dan voor nicotine omdat alcohol vergif is waar je lichaam (bij overmatig gebruik) direct van gaat tegen-
stribbelen en nicotine pas na jarenlang gebruik schade aan het lichaam oplevert.

Ik heb in het verleden genoeg mensen gezien die "Recreatief" gingen experimenteren met allerlei soorten
drugs en er op gegeven moment achterkwamen dat het niet meer recreatief was, maar een verslaving,
met alle gevolgen van dien.

En dan konden mensen als ik deze personen weer van straat afhalen omdat ze hun hele leven aan het
vergooien waren.
Mensen die bovenmodaal verdienden en in een goede buurt woonden, raakten binnen een jaar baan,
huis en vrouw kwijt, puur omdat ze "Recreatief" gebruikers waren (en dan heb ik het niet over een joint).

Ćevapči
02-03-15, 01:12
QuickFix

Ik moet toegeven dat mijn ouders regelmatig hamerden op het feit dat het verslavend was.
En dat het net als drank en wiet niet handig is om dagelijks te doen.
Het kan natuurlijk wel voor een week, maar compenseer dat weer door een dag of 5 het allemaal niet te doen.
Balans is de sleutel. (En iedereen weet dat je niet lichamelijk aan wiet verslaafd kan zijn)

Wel heb ik meer begrip voor de oude garde. Zoals je zegt en ik citeer:

Je kunt nicotine ook niet vergelijken met alcohol; de drempel om alcoholverslaafd te raken ligt hoger,
dan voor nicotine omdat alcohol vergif is waar je lichaam (bij overmatig gebruik) direct van gaat tegen-
stribbelen en nicotine pas na jarenlang gebruik schade aan het lichaam oplevert.

Zo heb ik er serieus nog nooit over nagedacht!
Jullie hebben vroeger natuurlijk nooit de waarschuwing gehad dat je met mate moet roken.
En voordat jullie het door hadden waren jullie hooked.

Wel blijf ik achter m'n punt staan met: Rook gewoon met mate en raak niet verslaafd.
Het is nu al ruim 10 jaar mainstream dat het niet bevordelijk is voor de gezondheid.
Dus iedereen die nu verslaafd raakt zou ik al heel snel bestempelen met het label 'discipline gebrek'.
Er staat nota bene op de verpakking dat het dodelijk is. (Is natuurlijk volstrekte onzin)
Dan ga je toch even google'en en kom je er vast wel achter dat je het moet matigen.

Je eet ook niet dagelijks bij de Burgerking.
En je drinkt dagelijks ook geen krat bier weg.

Ik ben dol op Ćevapčići's Shashlyk's en Klahv Kalash
Maar dat eet ik ook niet elke dag.

Geert

Kun je me een keer een pakje zware Vlaamse filtersigaretten toesturen?
Ik heb een voorgevoel dat ik net zo goed pepperspray kan inhaleren.
Maar ik ben kats wel benieuwd! :p

(Natuurlijk betaal ik de peuken en de verzendkosten)

Ćevapči

QuickFix
03-03-15, 14:46
Hahaha, verkopen ze tegenwoordig geen Gauloise (paardenvijgen met WC papier erom) meer in Nederland? :D

Geloof me, zo oud ben ik nog niet (over anderhalve week word ik 44) en toen ik begon met roken (13 jaar) deed ik een maand met een pakje sigaretten van 20 stuks ( fl. 3,60 per pakje).
Na verloop van tijd is dat geleidelijk aan steeds meer geworden (de prijs ook overigens). :eek:

Maar goed, alcohol- en tabak-verslaving zit bij mij in de familie, dus ik draag het gen ook, helaas. :(

Ronin Kogaratsu
03-03-15, 15:47
Hahaha, verkopen ze tegenwoordig geen Gauloise (paardenvijgen met WC papier erom) meer in Nederland? :D

Geloof me, zo oud ben ik nog niet (over anderhalve week word ik 44) en toen ik begon met roken (13 jaar) deed ik een maand met een pakje sigaretten van 20 stuks ( fl. 3,60 per pakje).
Na verloop van tijd is dat geleidelijk aan steeds meer geworden (de prijs ook overigens). :eek:

Maar goed, alcohol- en tabak-verslaving zit bij mij in de familie, dus ik draag het gen ook, helaas. :(

In dat geval kun je maar beter blijven roken. Je hebt er zelf natuurlijk geen schuld aan. Allemaal genetisch bepaald.

FincaInSpanje
03-03-15, 17:58
In dat geval kun je maar beter blijven roken. Je hebt er zelf natuurlijk geen schuld aan. Allemaal genetisch bepaald.

Veel mensen zien niet in dat roken naast dat het allemaal slecht is, verslavend etc. etc. gewoon heel veel geld kost. Ik zie mensen in de bijstand die overal schulden hebben, 3-4 kinderen die ze nauwelijks kunnen verzorgen en maar klagen dat ze niet rond kunnen komen. Maar wel allemaal een pakje per dag weg paffen en een smartphone met alles erop en eraan.

Mijn ex-vriendin van een jaar of 25 geleden kreeg kanker op haar 18e (zelf rookte ze niet maar de rest van het gezin wel). Hoewel haar ouders ruim 40 jaar rookten, zijn ze gestopt om financile redenen. Ze wilden hun dochter nog een paar onvergetelijke jaren met vakanties bieden. Na behandeling kreeg ze het 5 jaar later terug en op haar 29e is ze gestorven.:) Ik zal niet direct zeggen dat hun kind is gestorven doordat er de hele dag in het huis gepaft werd, maar het speelt wel mee vrees ik.

Uit Engels onderzoek is zelfs al bewezen dat kleinkinderen van een rokende oma bepaalde longaandoeningen\leukemie krijgen. Terwijl hun moeder dat niet had. De ellende kan dus een generatie overslaan.

Ja en drank, suikers, vetten en alles waar TE voorstaat zijn ook allemaal slecht dat weet ik ook wel maar dat is een keuze. Dat fabrikanten verslavende middelen en katalysatoren in tabak doen om je sneller verslavend te maken is gewoon crimineel.:mad:

Raycoupe
03-03-15, 18:20
Een scene uit de klassieker Coffee and Cigarettes met Tom Waits en Iggy Pop (die zichzelf spelen)
Op 03:52: "Now that I've quit, I can have one, cause I've quit." ;)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=49tTzEifY6M#t=18 8

FincaInSpanje
04-03-15, 04:50
Ik heb geen problemen met volwassen mensen die roken, alcohol of drugs gebruiken. Het wordt pas een probleem als anderen er last van krijgen en meestal zijn dat de kinderen.

Doe het in ieder geval niet in de buurt van jonge kinderen.:eek:

netuyas
04-03-15, 06:35
Stoppen met roken waarom? Voor alle duidelijkheid, rook je maar kapot als je dat wilt, maar val mij er niet mee lastig!
En voor alle duidelijkheid, Beste roker, misschien weet je het niet, maar jullie stinken een uur in de wind vlak nadat jullie gerookt hebben.

Dus stoppen met roken waarom?
A: omdat het verrekte ongezond is
B: omdat het een vieze stinkende gewoonte is waar anderen last van hebben
C: omdat het veel geld kost
D: omdat roken effectief meer overlast veroorzaakt dan alcohol en drugs
E: omdat niet stoppen gewoon een zwaktebod is!

Uiteindelijk moet iedereen doen wat ze zelf willen zolang ze anderen er niet mee lastig vallen.
Echter, "Rokers" vallen bijna altijd anderen lastig met hun rookgedrag, en los van het feit dat het gewoon smerig is om in andermans tweedehands rook te moeten verblijven is het ook nog een keer een aanslag op mijn gezondheid.

Dus Roken moet mogen? jazeker, maar dan wel op een plek waar anderen die rook niet hoeven inademen, en graag daarna gelijk schone kleren aantrekken of goed uitwaaien, want de meeste rokers stinken een uur in de wind.

En dat is dan gelijk het probleem met die mensen die roken, ze vinden dat wij als niet rokers alle nadelige effecten maar gewoon moeten accepteren?

Als jij de hele dag met een collega op kantoor moet zittten die elk half uur een stinkende scheet laat, en niet het fatsoen heeft om buiten te blijven totdat die vieze lucht geheel verdwenen is, dan zul je daar waarschijnlijk snel korte metten mee maken. Maar die roker loopt naar buiten, rookt zijn/haar peuk op, en komt, de laatste dampen nog uitademend het kantoor weer binnen waarna jij als niet roker in de stank zit? dat mag dus wel?

FincaInSpanje
04-03-15, 06:53
Stoppen met roken waarom? Voor alle duidelijkheid, rook je maar kapot als je dat wilt, maar val mij er niet mee lastig!
En voor alle duidelijkheid, Beste roker, misschien weet je het niet, maar jullie stinken een uur in de wind vlak nadat jullie gerookt hebben.

Dus stoppen met roken waarom?
A: omdat het verrekte ongezond is
B: omdat het een vieze stinkende gewoonte is waar anderen last van hebben
C: omdat het veel geld kost
D: omdat roken effectief meer overlast veroorzaakt dan alcohol en drugs

F: het schaad ook de gezondheid van andere mensen, zoals je eigen kinderen
G: de zorgpremie\kosten zieke rokers wordt door de hele gemeenschap betaald. Tja dat is helaas met alle sociale stelsels.
H: een slechter voorbeeld voor je kinderen kun je niet zijn.

Hahaha,best leuk om rokers te bashen.:p Maar iedereen doet maar zolang je er anderen niet mee lastig valt en je het kunt veroorloven.

Alpacaatje
04-03-15, 07:30
Iedereen die ik ken (incl ik) die gestopt is met roken (en dat zijn er een boel) is aangekomen ...... lijkt mij geen argument meer maar een feit :p
Aankomen is dan wel weer wat anders als dik ...... totdat je teveel aankomt.
Daarentegen ben ik nog steeds heel blij dat ik gestopt ben met roken in 2002 .... helemaal als ik m'n garage binnen loop ;)

Wat mij wel is opgevallen aan "mensen die gestopt zijn" is dat hypocriet wapperen met de handen en gaan kuchen als iemand naast hun een peuk opsteekt.
Gatverdarrie wat wordt ik misselijk van dat volk, toen ze zelf nog rookte hielden ze met niemand rekening...maar nu......

Mij zal 't boeien als iemand naast me staat te roken, vind het zelfs nog steeds lekker ruiken als iemand een vers pakkie Zware VanNelle opentrekt.
Het enige wat stinkt is een volle asbak..... maar dat vond ik ook al toen ik nog rookte.

En al die onderzoekjes.... onzingelul.
Als ze het er bij houden dat roken n ongezond n zonde van je geld is (wat iedereen al weet) is het stukken geloofwaardiger en scheelt het een hoop 'onderzoekstijd' en geld.
...maar dit geld voor 90% van alle onderzoekjes..

Ik heb zo'n 30 jaar gerookt, gemiddeld pakje shag per week. Nadat ik voor de zoveelste keer gigantische pijn in mijn keel kreeg, ben ik definitief gestopt. De eerste weken waren niet zo heel erg moeilijk, dat kwam pas na een maand of 3. Vooral tijdens het kopje koffie en na de maaltijd en toen kwam ik er achter dat het grotendeels een gewoonte was. Ik heb zeker een half jaar lang die momenten gemeden, dus meteen na het eten afwassen. Niet op koffievisite enz. Had altijd elastiekjes, paperclips oid bij de hand om iets te doen te hebben. Nu ben ik zo'n 10 jaar verder, als ik in de buurt kom van iemand die rookt, gaat mijn keel zeer doen, mijn neus gaat dicht zitten en ik krijg het gigantisch benauwd.( ja zelfs als ik bij een winkel naar buiten loop en in de rookwalm terecht kom van die hele kolonne die net buiten de deur staat te roken)
Dus vind het jammer dat je iedereen maar over 1 kam scheert........er zijn namelijk ook mensen die er daadwerkelijk heel erg last van hebben.
Overigens rookte ik nooit bij mensen thuis als zij zelf niet rookten, ik vroeg altijd of er iemand last had als ik wilde roken, zelfs als er iemand bij mij thuis kwam die er last van had, dan zette ik voor die tijd de ramen een tijd open en rookte ik gewoon ff buiten.
Ik ben het wel met je eens dat rokers over het algemeen er geen rekening mee houden als iemand last heeft van hun gerook.

Jrv
04-03-15, 19:23
Okay dan ...... mijn excuses over het over een kam scheren .... maar ook dat komt ergens vandaag.
Ik ben zelf namelijk nog nooit iemand in jou situatie tegen gekomen en heb alleen maar te maken gehad met van die aandachtsgeile aanstellers.
Die deden dat aanstellen dan ook niet alleen met roken ..... en aangezien m'n maat en ik echt nergens last van hebben gingen we er gemakshalve maar van uit dat de ene helft is zoals wij en de andere helft van die aanstellers.

...vandaar ;)

Jrv
04-03-15, 19:44
LoL ...... dus omdat iemand niet wil stoppen met roken is het een zwakkeling?? ...haha wie ben jij dan om dat zo te stellen? :P

G: de zorgpremie\kosten zieke rokers wordt door de hele gemeenschap betaald. Tja dat is helaas met alle sociale stelsels.
en de mensen die zich vol gieten met alcohol. das niet alleen de ziektekosten maar ook verkeersongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het haasje zijn.
en die obestitasjes die zich vol proppen met voer en hun schildklier de schuld geven terwijl ze op hun door de zorgverzekering betaalde scootmobiel voorbij scheuren.
Dan kan er wel lekker rokertje gebashed worden..... maar ik vind dat die andere partijen ook op gelijke manier aangepakt moeten worden ..... maar nee hoor, de ene groep wordt vertroeteld omdat ze er schijnbaar niets aan kunnen doen en van de andere groep hebben ze alvast het alcoholslot afgeschaft ......

H: een slechter voorbeeld voor je kinderen kun je niet zijn
een slechter voorbeeld is er niet? ik vind rokers een minder slecht voorbeeld als een alcoholist of een 200kg zware skippy...... maar das imho ;)

desalniettemin ben ik nog steeds blij dat ik gestopt ben en kan het iedereen aanraden ....

FincaInSpanje
04-03-15, 19:52
Alcohol en Sigaretten zijn net zo erg als drugs. Iedereen is vrij dit te gebruiken van mij, als je anderen er maar niet mee lastig valt. Dat laatste is belangrijk, val er een ander niet mee lastig.

Alcohol gooi je in je eigen donder en is zeker slecht, maar met roken doe je anderen ook schade aan. Hoe vaak zie je niet dat kinderen kanker krijgen die zelf nooit gerookt hebben, maar waarvan de ouders jarenlang in huis hebben gerookt met hun kinderen erbij. Hoe dom kun je zijn. Dat je zelf rookt, drinkt of drugs gebruikt moet je zelf weten maar nooit bij kinderen in de buurt. :mad:

Jrv
04-03-15, 19:58
Ben ik geheel met je eens ........ maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat er iemand is doodgereden omdat de bestuurder een peuk op stak .... met alcohol daarentegen zijn er talloze voorbeelden.
En dan is een kuchje van de persoon naast een roker wel ff anders dan dat de politie aan de deur staat om te vertellen dat zoon of dochter is doodgereden door iemand met alcohol op.

netuyas
04-03-15, 20:18
Ben ik geheel met je eens ........ maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat er iemand is doodgereden omdat de bestuurder een peuk op stak .... met alcohol daarentegen zijn er talloze voorbeelden.
En dan is een kuchje van de persoon naast een roker wel ff anders dan dat de politie aan de deur staat om te vertellen dat zoon of dochter is doodgereden door iemand met alcohol op.

Ik snap dat je tegen drugs en alcoholmisbruik bent, maar wat ik niet begrijp is waarom je rokers zo erg verdedigd. Niemand zegt hier dat je met alcohol op achter het stuur moet kruipen of verdedigd dat, dus waarom haal je dat soort argumenten erbij?

Novitamya
04-03-15, 20:39
1. Sommige mensen stoppen heel makkelijk met roken, ze zetten er een punt achter en zijn er klaar mee.
2. Sommige mensen vinden stoppen moeilijker, maar het lukt ze wel, na een tijdje kunnen ze het geheel achter zich laten
3. Sommige mensen doen zeer hun best om te stoppen met roken, maar het lukt ze niet.

Dat de eerste groep bestaat, wil nog niet zeggen dat de derde groep ook zo kan en moet zijn. Stoppen met roken is vaak niet zomaar iets.

1. Sommige mensen stoppen met cocane gebruiken. ze zetten er een punt achter en zijn er klaar mee.
2. Sommige mensen vinden stoppen moeilijker, maar het lukt ze wel, na een tijdje kunnen ze het geheel achter zich laten
3. Sommige mensen doen zeer hun best om te stoppen met cocane, maar het lukt ze niet.

In dit voorbeeld hoor ik niemand zeggen dat de derde groep het ook maar moet kunnen, omdat mensen uit groep 1 het toch ook doen.

Mensen vergeten wel eens dat roken wel een verslaving is en ook als zodanig bekeken en behandeld dient te worden.
Daarnaast word blijven roken gestimuleerd door de overheid. Een goed voorbeeld daarvan heb ik ooit eens geleerd, is dat er een balans bestaat tussen een bepaalde verhoging van de prijzen en het aantal mensen dat daardoor zal stoppen. De prijsverhogingen zijn zodanig klein, dat het inkomsten verlies door mensen die dan stoppen gecompenseerd wordt door meer opbrengsten uit de verhoging. Dan schijnheilig zeggen, de regering doet er alles aan om het tegen te gaan. Terwijl ze er juist alles aan doen om het in stand te houden. Als ze de prijs in een klap zouden verdubbelen, zouden er teveel mensen stoppen om het te compenseren met de prijs verhoging.

Rokers bashen is dus niet grappig, want het is een verslaving en ja bij verslavingen komt ook regelmatig onbeschoft gedrag kijken. Heel vervelend voor niet verslaafden, het is de verslaving die dit tot stand brengt.

Ik behoor vooralsnog bij groep 1 uit het tweede voorbeeld en bij groep 3 uit het eerste voorbeeld. Ik voel me dus zeker geen zwakkeling. Ik ben nog steeds aan het verzinnen hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Daar waar ik het in het verleden wel geprobeerd hebt (de laatste poging was mislukt toen mijn ex vreemd ging binnen 2 weken nadat ik gestopt was. De poging daarvoor toen ik binnen een paar weken nadat ik gestopt was overspannen thuis zat en vervolgens te horen kreeg dat ik mijn huis uit werd gezet) Daarnaast is bij mij het roken gelinkt aan drinken. Als ik drink dan wil ik roken, als ik rook dan wil ik drinken. In die bijna 2 weken dronk ik derhalve dus veel te weinig. Dat is ook niet gezond kan ik je vertellen.

De regering zou eens moeten verbieden al die extra en verslavende stoffen toe te voegen aan de tabak. Dan zouden ze nog eens wat zinnigs doen in deze.

p.s. ik vraag ook aan mensen die bij mij thuis binnen komen of ze er bezwaar tegen hebben als ik rook

Jrv
04-03-15, 21:05
Ik snap dat je tegen drugs en alcoholmisbruik bent, maar wat ik niet begrijp is waarom je rokers zo erg verdedigd. Niemand zegt hier dat je met alcohol op achter het stuur moet kruipen of verdedigd dat, dus waarom haal je dat soort argumenten erbij?

Waarom ik die argumenten erbij haal? o.a. vanwege het algehele rokers bashen met nou niet echt zorgvuldig gekozen bewoording, en blijven roken een zwaktebod is .... als ik wil roken dan rook ik en wie is iemand anders dan dat hij mij zwak mag vinden? en het "een slechter voorbeeld kan je niet zijn"
Alsof roken erger is dan alcohol, drugs en vraatzucht is ...... daarom haal ik die argumenten erbij, omdat het ergens op slaat.

Ik verdedig rokers niet "heel erg" maar ik neem het als ex-roker wel voor ze op ja. ten eerste omdat ik weet wat zij moeten doen en doorstaan willen ze stoppen met roken, ten tweede omdat ik weet hoe lekker roken is en te derde omdat het aan de mensen opgedrongen sociaalwenselijke gedoe omtrend roken mij mijlen ver de strot uitkomt omdat het absoluut niet in verhouding is met vergelijkbare dingen als alcohol, drug en vraatzucht.... en ja, dat is weldegelijk vergelijkbaar.

Neem nou de prijs ..... het verschil tussen een pakje sigaretten 10 jaar geleden en nu .... staat niet in verhouding met alcohol 10 jaar geleden en nu ..... ik vind gelijke monniken gelijke kappen.
Roken is slecht voor je en wordt ontmoedigd door de prijs , heel goed en helemaal mee eens, maar dan hoort dat ook te gebeuren met alcohol .... en zolang dat niet eerlijk verdeeld wordt neem ik het op voor rokers.
Is jullie de brainwashing nog niet opgevallen? 15 jaar geleden stonden de wijnglazen met sigaretten overal nog op tafel naast de bakjes met after eight en nu worden rokers verketterd alsof ze melaats zijn....... maar de gezellige buurman met een biertje teveel moet maar kunnen en ach, die kilometer die die naar huis moet rijden moet toch kunnen, want je merkt tenslotte toch niet aan hem dat hij gedronken heeft, hij kan het hebben h.

O.a. daarom

dubbel0
05-03-15, 06:30
Waarom ik die argumenten erbij haal? etc etc...

O.a. daarom

Hear ! Hear !

heeft gerookt, genoot er van, is gestopt, geniet daar ook nog steeds van... laat rokers lekker roken.

Jrv
05-03-15, 06:58
... laat rokers lekker roken.

Nee ;) ..... laat rokers lekker zlf beslissen, maar geef ze wel een goed handvat en steun om te stoppen ipv beledigingen, pesten en horror scenario's.....

Hier op het forum wil iedereen graag zelf beslissen over wat hij (m/v) zelf doet en wil zich door anderen niets laten vertellen of opleggen .... maar als het op roken aankomt wordt er ineens wel van anderen gevonden dat die er maar eventjes mee moeten stoppen want anders zijn ze ******* en doen ze ******* en zouden ze ******* ......

Keturah
05-03-15, 07:37
Nu 4 maanden niet gerookt. Al vaker een tijd niet gerookt, een jaar, anderhalf jaar, een paar maanden.
Vanaf mijn eerste shagje vond ik het lekker (geloof het of niet) en ik ben echt verslaafd.
Mijn hersenen geven mij nog regelmatig het signaal dat even roken nu wel lekker zou zijn terwijl ik er verder geen zin in heb.
Omdat ik inmiddels mijn halve leven gerookt heb was het voor mij een beetje een omslagpunt.
Als ik nu niet stop wordt het nog moeilijker omdat ik dan meer wel dan niet gerookt heb.
Positieve is wel dat ik elke keer als ik een tijdje niet gerookt heb en weer begin ik daarna minder rook.
De laatste tijd rookte ik er iets van 5 per dag, op mijn balkon.
Gelukkig nooit in mijn woonkamer gerookt want dan is de gewoonte nog moeilijker te doorbreken.
Zelf stop ik niet met roken, ik stop met kopen. Gek genoeg zit er bij kopen voor mij een grens, zolang ik dat niet doe is er niet zoveel aan de hand.
Omdat ik voor mezelf de optie open wil houden om op een feestje of terrasje te kunnen roken als ik daar zin in heb.
Het is mezelf voor de gek houden, nou ja dat verslavingsmonster in mijn brein dan.
Raar maar waar, bij mij werkt het.
Als ik zou zeggen dat ik nooit meer mag roken ga ik nu nog een pakje halen om mijn gemoed te sussen.

Voor mij is roken een grote stress release factor en een manier om mijn hoofd wat rustiger te krijgen (afleiding).
Roken is onvervangbaar dus in die zin is het advies, niet aan beginnen, wel van toepassing.

netuyas
05-03-15, 07:45
Disclaimer: Iedereen moet zelf weten of, en hoe hij/zij zichzelf naar de kloten wil helpen, maar laat mij daar dan buiten. Zodra ik last/hinder/schade heb door het destructief gedrag van dat soort personen mag ik mijn mening daarover geven denk ik toch? En zeker vergoelijkingen en D66rechterredeneringen aan de kaak stellen voor wat ze zijn. Non argumenten.

LoL ...... dus omdat iemand niet wil stoppen met roken is het een zwakkeling?? ...haha wie ben jij dan om dat zo te stellen?.

Is het nu teveel moeite om het verschil te begrijpen tussen de woorden Zwaktebod en Zwakkeling? Los daarvan er zit een wezenlijk verschil tussen niet willen en niet kunnen!

Ik heb veel respect voor eenieder die probeert van zijn/haar verslaving af te komen, ook al lukt dat niet altijd de eerste keer.

Ik heb geen respect voor eenieder die verslaving goedpraat met het argument dat ze het zelf maar moeten weten, Dit doet geen recht aan het verdriet, de ellende, de collateral damage, en de maatschappelijke schade die verslavingen met zich meebrengen.
Ja, zodra we dan gelijk accepteren dat de verslaafde zelf opdraait voor alle relevante kosten en schade, en veroordeeld kan worden voor de gevolgen van zijn haar gedrag op basis van voorbedachte rade, vind ik het prima dat je zelf mag kiezen of je rookt, teveel drinkt, steelt, moord of wat dan ook. Dan kan ik er tenminste voor kiezen die persoon te laten leven met de gevolgen van zijn/haar keuze.
Zolang de gevolgen afgewenteld worden op de omgeving, onschuldige buitenstaanders, collega's en de maatschappij, mag ik schadelijk en destructief gedrag fout vinden. Of dat het nu gaat om dieselauto's zonder roetfilter, "vredesmissies" roken, fraude, of wat dan ook.

Vergoelijken van verslavingen en verslavingsgedrag is de deur wijd open zetten voor nieuwe verslaafden.
Dus: Ja ik vind niet stoppen met roken een zwaktebod omdat de daarvoor aan te voeren redenen niet in verhouding staan met de redenen om wel te stoppen.

en de mensen ..... maar ik vind dat die andere partijen ook op gelijke manier aangepakt moeten worden.

Waarom ik die argumenten erbij haal? o.a. vanwege het algehele rokers bashen met nou niet echt zorgvuldig gekozen bewoording, en blijven roken een zwaktebod is .... als ik wil roken dan rook ik en wie is iemand anders dan dat hij mij zwak mag vinden? en het "een slechter voorbeeld kan je niet zijn"
Alsof roken erger is dan alcohol, drugs en vraatzucht is ...... daarom haal ik die argumenten erbij, omdat het ergens op slaat..
... en zolang dat niet eerlijk verdeeld wordt neem ik het op voor rokers..

Dus jouw redenatie is: zolang we straatroof niet hard genoeg aanpakken is er ook geen reden om verkrachters aan te pakken? of hoe moet ik dat zien. Want ik mag geen duidelijke afkeer uitspreken van roken omdat ik niet tegelijkertijd stelling neem tegen Drugs, alcohol, enz. ? vanaf welk moment mag je dan wel een maatschappelijk probleem bespreekbaar maken?

Ik verdedig rokers niet "heel erg" maar ik neem het als ex-roker wel voor ze op ja. ten eerste omdat ik weet wat zij moeten doen en doorstaan willen ze stoppen met roken, ten tweede omdat ik weet hoe lekker roken is en te derde omdat het aan de mensen opgedrongen sociaalwenselijke gedoe omtrend roken mij mijlen ver de strot uitkomt .
Roken is helemaal niet lekker, het is een verslaving, en als je gehoor hebt gegeven aan haar roep voel je je lekkerder, maar er is echt niemand die voor de eerste keer een peuk opsteekt en dan verzucht, OH, wal lekker, waarom heb ik dat niet veel eerder geprobeerd.

Is jullie de brainwashing nog niet opgevallen? 15 jaar geleden stonden de wijnglazen met sigaretten overal nog op tafel naast de bakjes met after eight en nu worden rokers verketterd alsof ze melaats zijn......
Komen we eindelijk op een punt waar het dus niet meer normaal gevonden wordt dat rokers de niet rokers met hun gedrag wegjagen(ja wegjagen, want als er op verjaardagen gerookt wordt blijf ik dus niet, en als er in een cafe of restaurant gerookt word ga ik weg, en dan heb ik het al helemaal niet over die vele vele mensen die echt klachten krijgen als ze andermans rook moeten inademen en de kinderen die gedwongen worden mee te roken en daarmee veel eerder zelf ook verslaafd raken, en dan ga jij dat proberen weg te zetten als brainwash?

Hear ! Hear !

heeft gerookt, genoot er van, is gestopt, geniet daar ook nog steeds van... laat rokers lekker roken.
Jouw mening, ik zeg, laat rokers aub stoppen met die slechte gewoonte.

Los van bovenstaande, ik heb ook een uitgesproken mening over drankrijders, en vind bv de meest recentelijke gerechtelijke uitspraak over "dubbel" straffen ronduit van de pot gerukt, maar dat is off topic!

FincaInSpanje
05-03-15, 08:44
Het valt mij mee dat Al Qaida er nog niet bijgehaald is, IS, kindermishandeling, verwaarlozing en radicalisering.:p

Mensen geven een aantal redenen waarom te stoppen met roken en dan gaat het niet meer over roken of de redenen die worden aangegeven. Nee dan gaat het over alcohol, drugs, kinderen die worden doodgereden etc. Gewoon omdat tegen de meeste aangebrachte redenen geen fatsoenlijk verweer kan worden verzonnen.;)

Wil ik de financin nog even ter sprake brengen. Laten we zeggen dat iemand een pakje per dag weg paft, dus een euro of 6 per persoon.

365 x 6 = 2190€ wat je aan andere dingen kunt besteden, zoals je kids, beter eten, vakantie, gear, PM, voorraad,erder stoppen met werken etc.etc.;)

Keturah
05-03-15, 13:28
Het roken kostte mij slechts €22,- per maand, ik had geen directe gezondheidsklachten alleen wil ik geen slaaf van mijn verslaving zijn.
En dan besluit ik geen nieuw pakje te halen, als echte verslaafde het laatste pakje tot de laatste kruimel opgerookt.

Jrv
05-03-15, 20:52
Dus jouw redenatie is: zolang we straatroof niet hard genoeg aanpakken is er ook geen reden om verkrachters aan te pakken?
Dat is weer zo'n lekkere dooddoener waaruit blijkt dat je niet wil begrijpen wat ik bedoel en gewoon een wellus nietus discussie wil .....

Roken is helemaal niet lekker, het is een verslaving, en als je gehoor hebt gegeven aan haar roep voel je je lekkerder, maar er is echt niemand die voor de eerste keer een peuk opsteekt en dan verzucht, OH, wal lekker, waarom heb ik dat niet veel eerder geprobeerd.
Ik weet niet hoe het bij een ander is ...... maar in mijn geval is deze quote pure bullshit .... mijn eerste camel zonder filter was lekker .... was deze dat niet was ik nooit met roken door gegaan.

Heb jij eigenlijk zelf ooit gerookt?

QuickFix
05-03-15, 23:01
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren in deze zinloze discussie, maar kan het toch niet laten. :o

Is roken lekker?
Jazeker, maar defineer "Lekker" eens...

Mensen die nooit gerookt hebben denken bij lekker aan een "Lekker ijsje" of "Lekkere seks/sex" of
"Zonnestralen op je blote huid in de zomer" of "Lekker uitslapen in het weekend".
Roken is net zoiets, qua "Lekkerheid", maar dat kun je alleen weten als je zelf ooit gerookt hebt, net
zoals je pas kunt weten dat seks/sex lekker is, wanneer je het zelf eens ervaren hebt.
Als 8-jarige had je je dat ook niet voor kunnen stellen, toch (hoop ik voor je)?

Vandaar ook mijn uitspraak dat ik af en toe die sigaret best wel eens mis; gewoon omdat het lekker is.
Het was ook cht een hobby van me en genoot er met volle teugen van (al was het wel een dure hobby). :rolleyes:

Persoonlijk heb ik een hekel aan mensen die een mening hebben over iets dat ze helemaal niet kennen
(een "Vooroordeel" noemt men dat), maar een nog grotere schijthekel heb ik aan mensen die zelf ooit iets
gedaan hebben, wat niet goed voor ze is, en heel hypocriet anti worden, nu ze ermee gestopt zijn. :mad:

Ik vind het prima als je een andere mening (of smaak) bent toegedaan, maar laat een ander in z'n waarde. :)

Groeten,

QF

FincaInSpanje
06-03-15, 05:01
Het zijn vaak de mensen die zelf gerookt hebben die fel tegenstander worden.

17068
17069
17070
17071
17072
17073

I rest my case.

netuyas
06-03-15, 06:15
I rest my case.

Ik sluit me daarbij aan en trek me terug uit deze kansloze discussie.

Roken is gewoon slecht. Voor jezelf en voor je omgeving.

Ronin Kogaratsu
06-03-15, 06:22
Ja, en zoals on topic waar het filmpje mee begon, vaak weet iedereen exact waarom.

Keturah
06-03-15, 08:28
Leven en laten leven.
Er zijn zoveel dingen slecht voor je gezondheid.
Laat iemand zelf weten of hij/zij rookt (en vergeet het stukje verslaving niet).
Zolang je er anderen niet mee lastig valt.

dR3
06-03-15, 15:43
Ik ben nog steeds aan het verzinnen hoe ik het voor elkaar moet krijgen.

E-sigaret al geprobeerd? Na ruim 15 jaar stevig gerookt te hebben was ik overgestapt op een e-sigaret en binnen een maand ook daarmee gestopt, zo'n e-sig maakte voor mij die overgang een stuk gemakkelijker. Inmiddels ben ik bijna twee jaar gestopt.

Novitamya
07-03-15, 14:09
Ja dat is iets waar ik nog over aan het nadenken ben. Het is meer dat ik het idee heb dat het niet zozeer de nicotine verslaving is, maar veel meer de gewoonte verslaving. Dit omdat ik ook een hele periode pas mijn eerste sigaret rookte als ik 's avonds uit mijn werk kwam. Stoppen zit zeker nog wel in de planning :)

popeye
07-03-15, 14:19
Ja dat is iets waar ik nog over aan het nadenken ben. Het is meer dat ik het idee heb dat het niet zozeer de nicotine verslaving is, maar veel meer de gewoonte verslaving. Dit omdat ik ook een hele periode pas mijn eerste sigaret rookte als ik 's avonds uit mijn werk kwam. Stoppen zit zeker nog wel in de planning :)

17096

Vooral doen, neem maar een voorbeeld aan Geert

dubbel0
08-03-15, 07:53

gewoonteverslaving heb ik destijds opgelost me tandenstokers en kauwgum. de tip met de e-sigaret lijkt me trouwens zeer de moeite waard.

ik begon trouwens met stoppen toen ik nog rookte, bij elke sig dacht ik ' gatver wat vies'. en.... zin aan een sig duurt maar een paar seconden, de pest is dat die paar seconden vooral in het begin elkaar (erg) vaak opvolgen. wees eerlijk, 5 seconden een verslaving weerstaan lukt toch iedereen ? ;-)

FincaInSpanje
08-03-15, 08:14
gewoonteverslaving heb ik destijds opgelost me tandenstokers en kauwgum. de tip met de e-sigaret lijkt me trouwens zeer de moeite waard.

ik begon trouwens met stoppen toen ik nog rookte, bij elke sig dacht ik ' gatver wat vies'. en.... zin aan een sig duurt maar een paar seconden, de pest is dat die paar seconden vooral in het begin elkaar (erg) vaak opvolgen. wees eerlijk, 5 seconden een verslaving weerstaan lukt toch iedereen ? ;-)

Goede insteek om te stoppen. Ik denk dat inderdaad bij veel mensen de verslaving tussen de oren zit. Lichamelijk ben je er binnen een paar weken vanaf.

Toch wil ik ook hameren op de financile kant, het kost gewoon veel geld. Mijn gezin en ik eten\snoepen\drinken per dag voor ongeveer 10-15 euro met 5 personen en er zijn mensen die dat per dag wegpaffen. Dat is toch zonde van de centen.

17102

Bereken zelf wat jij kunt besparen per maand of per jaar door te stoppen met roken.

http://www.berekenen.info/stoppen-met-roken-besparing/

Gemiddeld besteedde de roker voor € 1204 per jaar aan tabak.

Geert
08-03-15, 08:22
dubbel0 . Jij schrijft " Ik begon trouwens met stoppen toe ik nog rookte" Dat lijkt mij logisch. Anders heeft het geen enkel zin . Toch?

dubbel0
08-03-15, 10:21
waar ik op doel is de voorbereidingstijd Geert , niet adhoc of binnen 2 dagen fysiek stoppen maar eerst de mindsetting zeg maar changen.. ;) voor een paar weken of een paar maanden.

styx
08-03-15, 19:00
Gaan roken is niet voor niets de slechtste beslissing van je leven genoemd. Alcohol is wellicht net zo erg. Wel heel erg opvallend dat wij als volwassenen erg voorzichtig zijn met de kinderen terwijl we ons zelf over het hoofd zien en ons laven aan diverse verslavingen . Je bent niet alleen wat je eet. Het ergste is dat we meestal niet eens bewust zijn van al die ziekmakende stoffen die toegevoegd zijn in bijvoorbeeld tabak , maar ook aan ons gewonen eten en drinken. Heel soms wordt het ook wel eens behoorlijk overdreven . Ik zag laatst een fles met water-light.

Novitamya
08-03-15, 23:00
Lol water light, dat is dus water met aspertaam (want staat er light op, dan zit er aspertaam in)

Stoppen met roken zal mij persoonlijk een geldbesparing opleveren van 40 euro per maand. Ja het is geld wat ik behoorlijk goed voor andere dingen kan gebruiken, en... staat in schril contrast met die gemiddelde besparing.

FincaInSpanje
09-03-15, 05:36
Lol water light, dat is dus water met aspertaam (want staat er light op, dan zit er aspertaam in)

Stoppen met roken zal mij persoonlijk een geldbesparing opleveren van 40 euro per maand. Ja het is geld wat ik behoorlijk goed voor andere dingen kan gebruiken, en... staat in schril contrast met die gemiddelde besparing.

40€per maand en 12 jaar extra genieten van je kinderen en kleinkinderen.:rolleyes:

Novitamya
09-03-15, 07:20
..... en 12 jaar extra genieten van je kinderen en kleinkinderen.:rolleyes:

mogelijk, geen garantie en vanuit die motivatie zijn er nog veel meer dingen waar je op kan letten.

Het enige wat ik wou zeggen is dat al die besparings motivaties geen indruk op mij maken. De enige echte motivatie die ik heb, is vanwege het voorbeeld voor mijn kids. En er nu op hameren, het is ongezond, het is geld verspilling EN als je begint is het heel moeilijk er vanaf te komen, dus begin er nooit aan!

FincaInSpanje
09-03-15, 07:42
mogelijk, geen garantie en vanuit die motivatie zijn er nog veel meer dingen waar je op kan letten.

Het enige wat ik wou zeggen is dat al die besparings motivaties geen indruk op mij maken. De enige echte motivatie die ik heb, is vanwege het voorbeeld voor mijn kids. En er nu op hameren, het is ongezond, het is geld verspilling EN als je begint is het heel moeilijk er vanaf te komen, dus begin er nooit aan!

Misschien een hart onder de riem. Zowel mijn ouders als schoonouders hebben vroeguh (alweer wat langer geleden) gerookt. Mijn vader zelfs een pakje zware shag per dag. Allen zijn gestopt en mijn schoonmoeder is echt iemand die redelijk "zwak" te noemen is qua doorzettingsvermogen en mentaliteit en toch is het ze gelukt. Allen hadden lang gerookt.

Op het forum nog veel meer voorbeelden zoals Geert en nog een paar in dit draadje. Eerst moet het goed tot je doordringen (jouw beweegredenen) en dan de knop om. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen kan stoppen, maar niet iedereen heeft de wil.:rolleyes:

jobs
09-03-15, 07:55
Waarom stoppen?
Als prepper wil je minder afhankelijk zijn.
In zo'n situatie is een verslaving nogal beroerd.

Novitamya
09-03-15, 09:09
Eerst moet het goed tot je doordringen (jouw beweegredenen) en dan de knop om. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen kan stoppen, maar niet iedereen heeft de wil.:rolleyes:

Dit is absoluut waarheid :) Het komt ook vast wel goed. Ik ben met meerdere dingen gestopt in het verleden, dus met roken zal dit ook wel gaan lukken.

Iamlordx
09-03-15, 19:17
Toch is een pakje sigaretten in je bob of inch toch handig. Het kan mensen helpen die niet gestopt zijn, en werkt daardoor als perfect ruilmiddel. :)

Grtz

Iamlorx

Toef
09-03-15, 19:36
Het kan mensen helpen die niet gestopt zijn, en werkt daardoor als perfect ruilmiddel. :)

Doe maar een pakje zware van Nelle alsjeblieft, ik heb vast wel iets voor jou :D

Invictus
18-03-15, 18:01
Omdat het puur ongezond is, feitelijk niets brengt en ook nog geld kost.
Maar ja ik rook al 30 jaar en die 500 euro per jaar kan ik ook wel missen.
En toch......
Ik ben nu nog gezond en dat wil ik nog wel een tijdje zo houden.

Een jaar of 6 geleden ben ik bijna een jaar van het roken af geweest en ondanks jubelverhalen van anderen over betere conditie en betere smaak heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt. Uiteindelijk weer voor de bijl gegaan.
Het uitblijven van een beloning voor het niet roken helpt dus ook niet echt voor de motivatie. En dat was te merken bij twee latere stoppogingen.

Een dag of 11 geleden begonnen met een champix kuur. Een wondermiddel want binnen 12 uur na het eerste tabletje merk je dat de sigaret lichamelijk niets meer te weeg brengt. Ik ben accuut een derde minder gaan roken.
Echter het venijn zit in die andere tweederde. Die blijf je uit gewoonte door roken, zelfs als je lichaam nergens meer om vraagt en het eigenlijk niet eens lekker is om zonder de nictinekick te roken.

Conform voorschrift ben ik blijven roken. Zo'n 10 dagen fun-loos gerookt en daarbij er van doordrongen geraakt dat het ook met het medicijn hulpmiddel nog steeds voor het grootste deel tusen de oren zit.
Maar goed de eerste rookloze 24 uur zit er bijna op :)

FincaInSpanje
18-03-15, 18:22
Omdat het puur ongezond is, feitelijk niets brengt en ook nog geld kost.
Maar ja ik rook al 30 jaar en die 500 euro per jaar kan ik ook wel missen.
En toch......
Ik ben nu nog gezond en dat wil ik nog wel een tijdje zo houden.

Een jaar of 6 geleden ben ik bijna een jaar van het roken af geweest en ondanks jubelverhalen van anderen over betere conditie en betere smaak heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt. Uiteindelijk weer voor de bijl gegaan.
Het uitblijven van een beloning voor het niet roken helpt dus ook niet echt voor de motivatie. En dat was te merken bij twee latere stoppogingen.

Een dag of 11 geleden begonnen met een champix kuur. Een wondermiddel want binnen 12 uur na het eerste tabletje merk je dat de sigaret lichamelijk niets meer te weeg brengt. Ik ben accuut een derde minder gaan roken.
Echter het venijn zit in die andere tweederde. Die blijf je uit gewoonte door roken, zelfs als je lichaam nergens meer om vraagt en het eigenlijk niet eens lekker is om zonder de nictinekick te roken.

Conform voorschrift ben ik blijven roken. Zo'n 10 dagen fun-loos gerookt en daarbij er van doordrongen geraakt dat het ook met het medicijn hulpmiddel nog steeds voor het grootste deel tusen de oren zit.
Maar goed de eerste rookloze 24 uur zit er bijna op :)

Een tante van mijn vrouw heeft vandaag op 61 jarige leeftijd haar laatste lucht uitgeblazen, het had ook 91 jaar kunnen zijn. De keuze is aan jou.:cool:

Haar man had zich ook een ander leven na zijn pensioen voorgesteld.:(

Geert
18-03-15, 19:12
Wie doet er mij nu weer aan roken denken? ;)

Toef
18-03-15, 21:30
Wie doet er mij nu weer aan roken denken? ;)

Gemakkelijk raadsel Geert, niet te veel denken he.... dat geeft stress haahhaaaaa !

Heksenboot
18-03-15, 21:33
Gemakkelijk raadsel Geert, niet te veel denken he.... dat geeft stress haahhaaaaa !

Ah, ik dacht al: Wat doe jij in dit topic? :p

Volhouden Geert ! :)

Invictus
21-03-15, 19:35
96 uur rookloos inmiddels.
Mede door de medicatie is het inmiddels al zo ver dat het lichaam niet meer zeurt om nicotine.
De geest en de ingesleten gewoontes zijn een ander verhaal.
Minstens 1 keer per uur komt er een rookmoment in me op, kwestie van wegduwen en aan wat anders denken.

popeye
22-03-15, 13:36
96 uur rookloos inmiddels.
Mede door de medicatie is het inmiddels al zo ver dat het lichaam niet meer zeurt om nicotine.
De geest en de ingesleten gewoontes zijn een ander verhaal.
Minstens 1 keer per uur komt er een rookmoment in me op, kwestie van wegduwen en aan wat anders denken.

Vooral doorgaan!!

17330

FincaInSpanje
22-03-15, 17:02
Invictus, grote klasse en zorg ervoor dat je het 2 weken volhoudt dan heb je helemaal geen nicotine behoefte meer lichamelijk. RESPECT als je het volhoudt.:cool:

Maritimesurvival
22-03-15, 19:57
Veel succes (ex) rokende preppers met afkicken

Jrv
22-03-15, 20:14
Het is zwaar ... het is niet leuk ... maar geloof me, als je er vanaf bent is het het echt allemaal waard geweest ;)

Succes

Ronin Kogaratsu
23-03-15, 20:10
http://www.metronieuws.nl/buitenland/2015/03/scans-tonen-schokkende-effect-roken-op-baby

Nog iets om over na te denken.

Joh alle verslaving waar je los van komt is een bevrijding! Zeker giftige rook vrijwillig in je lijf zuigen.

Jrv
28-03-15, 19:37
......

https://www.youtube.com/watch?v=b6lCkNrqZkU
......

JD81
29-03-15, 20:31
Ik was ook gestopt met roken, maar door wat nare en vervelende omstandigheden die nog al veel met me deden de afgelopen tijd ben ik toch weer gaan roken. Best spijtig als je er al een lange tijd vanaf was sommige dingen heb je niet altijd in de hand en je ontkomt ook niet altijd aan iets aan de stress, toestanden van een bepaalde gebeurtenis waar je in kan komen.

Nu probeer ik het op te lossen met veel kauwgom kauwen :)

Raycoupe
29-03-15, 22:44
......

https://www.youtube.com/watch?v=b6lCkNrqZkU
......

Iedere prepper gaat er dan ook aan.
Geen idee dan firesteels, firepiston's en vuurstenen zo gevaarlijk konden zijn. :p ;)

Invictus
13-04-15, 18:55
Morgen is het 4 weken geleden dat ik mijn leeg gerookte pakje niet vervangen heb door een volle.
Champix heeft me lekker op weg geholpen maar het grootste deel van de "klus" heb ik toch zelf geklaard.
De mentale drang om te roken is er hooguit nog een keer of 5 per dag. Naast het feit dat het aantal van dit soort momenten afneemt zijn ze minder heftig en duren vooral ook korter.
Verder (nog) geen jubelverhalen maar het begin ziet er goed uit.

Ronin Kogaratsu
13-04-15, 19:01
Morgen is het 4 weken geleden dat ik mijn leeg gerookte pakje niet vervangen heb door een volle.
Champix heeft me lekker op weg geholpen maar het grootste deel van de "klus" heb ik toch zelf geklaard.
De mentale drang om te roken is er hooguit nog een keer of 5 per dag. Naast het feit dat het aantal van dit soort momenten afneemt zijn ze minder heftig en duren vooral ook korter.

Goede nieuws is, dat het vanaf 2 maanden stoppen al helemaal veel beter gaat. En na een jaar of 6 nu voor mij, denk ik er echt heel af en toe maar aan. En dan heb ik het over 3 x per jaar ofzo. Nou dat valt wel te onderdrukken.

Succes

Crafts
14-04-15, 08:10
In deze docu staat tabak op nummer 9 in de lijst van de 20 meest gevaarlijke drugs. Het was wel confronterend om je eigen 'genotsmiddel' op nr. 9 terug te zien. Ik had er aan het begin van de docu niet bij stilgestaan, maar tabak hoort natuurlijk gewoon op de lijst.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0NVQsU_UtK8&list=PLAA5D9C2156AE5E0A

FincaInSpanje
14-04-15, 08:47
In deze docu staat tabak op nummer 9 in de lijst van de 20 meest gevaarlijke drugs. Het was wel confronterend om je eigen 'genotsmiddel' op nr. 9 terug te zien. Ik had er aan het begin van de docu niet bij stilgestaan, maar tabak hoort natuurlijk gewoon op de lijst.

Ik denk persoonlijk dat roken in de top 5 thuishoort. Het is niet alleen schadelijk en verslavend voor jezelf maar ook voor anderen die jouw rook inademen. Ongeboren baby's en zelfs gaat je DNA naar de Kl@$^%$.

Geert
14-04-15, 09:54
Gefeliciteerd alvast . Ik ben nu 6 maand 12 dagen en 4 uur en 51min gestopt . Er gaat eigenlijk geen moment voorbij of ik denk aan roken . Vooral als je beir drinkt o een ander ziet roken . Maar ik blijf er van af .

FincaInSpanje
25-04-15, 06:39
Rokers massaal aan de E-sigaret.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/24/minder-rokers-maar-meer-gebruikers-e-sigaret/

Jrv
25-04-15, 07:29
........ik zal er niet gek van opkijken als over een tijdje blijkt dat die e-sigaret net zo, of nog slechter is dan een gewone sigaret.....

fragalot
25-04-15, 07:52
........ik zal er niet gek van opkijken als over een tijdje blijkt dat die e-sigaret net zo, of nog slechter is dan een gewone sigaret.....

Dat is reeds vastgesteld en was een paar maand terug op het nieuws hier in .be

Jrv
25-04-15, 08:20
Ah .....en dan hebben die 'ollanders wat te zeggen over Belgen ..... en op dit gebied lopen ze gewoon voor :D
Viel me vorige week (was ff een weekje in BE) op dat er bij jullie (omgeving Malmedy) nog behoorlijk veel gerookt wordt ...... of komt dat omdat die franstaligen nog niet zo ver zijn? :)

Onkruid
02-05-15, 08:23
Ben cold turkey aan het stoppen met roken.. Geen pleisters of E rommel, gewoon dat gepaf uit m n systeem krijgen.
De laatste tijd merkte ik dat ik kortademig werd, en zwaar geirriteerd als ik niets om te roken in huis had. Dacht bij mezelf dat het toch wel zielige situatie is dat ik onafhankelijk wil zijn terwijl ik niet eens onafhankelijk ben van zo n stinkstokkie.
Geen sigaretten meer in huis en ben nu grote schoonmaak aan het doen zodat mijn huis er ook niet meer naar ruikt. Asbakken weggedaan.
Pak dit heel drastisch aan, en denk ook dat het de enige manier is om die vervelende gewoonte snel uit je kop te krijgen. Afbouwen zorgt alleen maar voor uitstel en zo n E sigaret is gewoon jezelf foppen. Je krijgt nog steeds allerlei schadelijke stoffen binnen, en de gewoonte blijft ook in je kop hangen.
Ik zal over een paar weken laten weten hoe het gaat. En mocht iemand nuttige tips hebben.. Graag!

popeye
02-05-15, 14:52
Ben cold turkey aan het stoppen met roken.. Geen pleisters of E rommel, gewoon dat gepaf uit m n systeem krijgen.
De laatste tijd merkte ik dat ik kortademig werd, en zwaar geirriteerd als ik niets om te roken in huis had. Dacht bij mezelf dat het toch wel zielige situatie is dat ik onafhankelijk wil zijn terwijl ik niet eens onafhankelijk ben van zo n stinkstokkie.
Geen sigaretten meer in huis en ben nu grote schoonmaak aan het doen zodat mijn huis er ook niet meer naar ruikt. Asbakken weggedaan.
Pak dit heel drastisch aan, en denk ook dat het de enige manier is om die vervelende gewoonte snel uit je kop te krijgen. Afbouwen zorgt alleen maar voor uitstel en zo n E sigaret is gewoon jezelf foppen. Je krijgt nog steeds allerlei schadelijke stoffen binnen, en de gewoonte blijft ook in je kop hangen.
Ik zal over een paar weken laten weten hoe het gaat. En mocht iemand nuttige tips hebben.. Graag!

Hallo Onkruid, Het gaat je vast lukken.

18036

erwin
02-05-15, 15:53
Heb nooit gerookt dus helaas geen ervaringstips oid. Maar in iedergeva iedereen goed bezig stoppen met roken heeft alleen maar voordelen. Als je er echter vanaf bent is het misschien wel handig een pakej oid in huis te hebben als ruil middel. Ooit kan het nogwel is wat waard worden...

Bus-lane
02-05-15, 16:40
Ik ben ook gestopt met roken maar val vaak weer snel terug in de verslaving.
Vooral samen met alcohol gaat het fout, maarja dan ga ik me ook gauw weer vervelen.
Oplossing voor mij is denk ik een hobby zoeken (preppen is er een van).

tom666
26-05-15, 05:44
Vandaag is het zo ver. Ik stop met roken. Dat lekker gerold drummetje moet verdwijnen. Waarom ?
Ik krijg er toch last van...vooral smorgens..en tja...het is totaal ongezond he..
Ik hoop het vol te houden. Ik zal elke dag gaan joggen. Voor de kinderen is het ook een voorbeeld en ze zien er naar uit.
Ik laat verslag hoe het gaat...makkelijk zal het niet zijn maar we moeten doorbijten.
Alcohol drink ik totaal niet...dus daar geen probleem.
Here we go.....

netuyas
26-05-15, 06:11
Vandaag is het zo ver. Ik stop met roken. Dat lekker gerold drummetje moet verdwijnen. Waarom ?
Ik krijg er toch last van...vooral smorgens..en tja...het is totaal ongezond he..
Ik hoop het vol te houden. Ik zal elke dag gaan joggen. Voor de kinderen is het ook een voorbeeld en ze zien er naar uit.
Ik laat verslag hoe het gaat...makkelijk zal het niet zijn maar we moeten doorbijten.
Alcohol drink ik totaal niet...dus daar geen probleem.
Here we go.....

Sterkte, het is een lastige weg, maar velen zijn je met succes voorgegaan.

netuyas
26-05-15, 06:22

En hoe gaat het nu? iets wat mij enorm geholpen heeft was het mezelf toestaan van allerlei lekkers en leuks voor eenzelfde bedrag als het roken mij per dag kostte, dus voor 's avonds dat lekkere stukje Pipe d'ardennes, en dat lekkere stukje Tomme savoiye, of dat mes wat eigenlijk te duur was, maar die met twee weken rookgeld ervanaf ineens wel op het prijsnivo van een Mora zat.... Kortom wees lief voor jezelf omdat je het beste met jezelf voorhebt.
Geert , Dat blijft het eerste jaar zo, die herinnering aan het "lekkere" van het roken, Ik had als oplossing om naast mijn biertje een oude graanjenever te zetten, en elke keer als ik een sigaretteug wilde nemen nam ik een slokje van het kleine glaasje.... Wel oppassen dat je de ene verslaving niet voor de andere inruilt:p
Het grote gevaar nu is denken dat je wel een "gezelligheidsroker" kunt zijn, dat heeft mij lang geleden de das om gedaan toen ik er 9 maanden vanaf was. Stoppen met roken is echt stoppen, dus nooit meer een sigaret of sigaar opsteken.
Het duurde 2 jaar om van het "lekkere"idee van het roken af te komen. Na die 2 jaar ging ik merken dat ik het eigenlijk gewoon vies vind, en ik dus ook liever niet meer in de buurt van Rokers wilde zijn omdat ze stonken.(mijn perceptie).

@Allen, Houd vol, het is moeilijk om te stoppen, maar de beloning is groot, niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor je omgeving!

Marc67NL
26-05-15, 07:07
Hm, goed voorbeeld doet volgen.
Succes allen! Succes tom666.

netuyas Een leuk idee, dat "verwen jezelf met het rookgeld".
:) "Helaas" kost een pak peuken hier slechts 1,75 Euro.
En dat van de graanjenever vind ik ook een hele goede.
De combinatie alcohol en roken is zr verleidelijk.
Zeker als er rokers in de buurt zitten.

Enigma13
26-05-15, 08:02
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan roken maar van mij hoeft niemand daarmee te stoppen zo lang anderen daar geen last van hebben. Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijkingen en we zitten niet meer op de kleuterschool.

Weg met de betuttelende samenleving.

Marc67NL
26-05-15, 08:13
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan roken maar van mij hoeft niemand daarmee te stoppen zo lang anderen daar geen last van hebben. Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijkingen en we zitten niet meer op de kleuterschool.

Weg met de betuttelende samenleving.
Maar natuurlijk, de reden dat al die mensen hier stoppen is het rookverbod, en niet hun gezondheid.

:) Net als jij zullen er hier maar weinig mensen zijn die zich iets aantrekken van de "betuttelende samenleving".

tom666
26-05-15, 21:03
Goh....
De koffie smaakt niet meer zonder die gerolde sigaret.
Ik rook niet veel...1 pakje Drum op 10 dagen dus het was zeker geen gat in de geldbeugel.
De stressmomenten op het werk zijn de moeilijkste ( en er zijn er wat ). Als leidinggevende komt er wat af op jou op een dag en dan was het smiddags een ''welgekomen geschenk '' om er eentje te rollen en even neer te zitten.
Daar zoek ik nu een vervanger voor. Snoepen doe ik niet en alcohol komt er hier niet in...
Is nu even volledig cold turkey en inderdaad het is niet makkelijk .
Door een ongeval lang geleden ben ik mijn geur volledig kwijt ....dus ik ruik totaal niks. Daardoor komt ook dat ik maar 50 % ongeveer smaak heb ..daardoor komt nu dat sommige zaken anders smaken...zoals koffie wat eigenlijk heilig is voor mij. Na 1 dag niet roken trekt dit op geen kl*****n meer nu...raaar.
Het zal wennen zijn. Vooral de gewoontes zijn raar. Na het eten even rustig in de cave..smorgens voor het werk. Het is raar , ik rookte heel weinig en toch kan dit al zo iets met zich meebrengen.
Heel raar.

Marc67NL
26-05-15, 21:44
tom666
Koffie en een peuk, een gouden combo.
Maar wellicht maak je je het dan ook moeilijk als je koffie blijft drinken.
En als die dan toch niet meer smaakt. Probeer thee.
Oneindige variatie. Sterk, zoet, slap, kruidig, pittig etc.
En je kunt er van alles in donderen. Citroen, honing, suiker, melk, drank :rolleyes:.
Earl Grey doet het bij mij goed als vervanger van koffie. Vooral in de ochtend.
Met eenzelfde effect (ahum).

Ps. Van de sloten koffie ben ik al af. Van het roken nog niet.

Stuudje
26-05-15, 21:46
Ik ben niet van de zoete thee, of smaakjesthee, meer van de pittige thee.
Een andere pittige thee is Lapsang souchon. Net als Earl grey een goede vervanger voor koffie hier.
Van sloten koffie naar twee keer per dag gegaan dankzij die thee.

Raycoupe
26-05-15, 22:46
Goh....
De koffie smaakt niet meer zonder die gerolde sigaret.
Ik rook niet veel...1 pakje Drum op 10 dagen dus het was zeker geen gat in de geldbeugel.
De stressmomenten op het werk zijn de moeilijkste ( en er zijn er wat ). Als leidinggevende komt er wat af op jou op een dag en dan was het smiddags een ''welgekomen geschenk '' om er eentje te rollen en even neer te zitten.
Daar zoek ik nu een vervanger voor. Snoepen doe ik niet en alcohol komt er hier niet in...
Is nu even volledig cold turkey en inderdaad het is niet makkelijk .
Door een ongeval lang geleden ben ik mijn geur volledig kwijt ....dus ik ruik totaal niks. Daardoor komt ook dat ik maar 50 % ongeveer smaak heb ..daardoor komt nu dat sommige zaken anders smaken...zoals koffie wat eigenlijk heilig is voor mij. Na 1 dag niet roken trekt dit op geen kl*****n meer nu...raaar.
Het zal wennen zijn. Vooral de gewoontes zijn raar. Na het eten even rustig in de cave..smorgens voor het werk. Het is raar , ik rookte heel weinig en toch kan dit al zo iets met zich meebrengen.
Heel raar.

Kut man, dat het zo zwaar gaat, maar ik hoop echt dat je het volhoudt.
Ik ging na ruim anderhalve week alsnog weer voor de bijl bij m'n eerste en niet laatste poging te stoppen.

Zelf vond ik de koffie lekkerder smaken dan met een sigaret, proef eens goed?

Nazdrovje
26-05-15, 22:48
Willen = Kunnen! Houd stand! Ga door!

Invictus
13-06-15, 22:35
In de komende week zal het 3 maanden geleden zijn dat ik de overstap heb gemaakt van praktiserende naar latente rookverslaving.
Redelijk probleemloos verlopen en de mentale drang om er eentje op te steken is steeds wat verder afgenomen. Maar deze wordt niet helemaal nul ben ik inmiddels achter, misschien is het verhaal van de levenslange verslaafdheid toch wel waar.
Vooral tijdens een vakantieweekje vorige maand "miste" ik wel iets. Was altijd een mooie tijdsbesteding, luierend in de zon met een peuk en af en toe een biertje. Voor de langere zomervakantie wil ik nog iets gaan bedenken als opvulling van mijn voormalige rookmomenten.
Eten mag dat overigens niet worden want de kilo's zijn er toch al aangevlogen, die moeten er ook nog af.
Voor de rest geen wezenlijke veranderingen als niet-roker, of het moet al zijn dat het best aangenaam is niet meer te hoeven roken.

QuickFix
13-06-15, 22:54
Hmmm, bij mij is de drang volledig verdwenen en ik was een kettingroker (ben nu meer dan zes maanden clean)

Natuurlijk: ik mis het soms wel, maar dat is vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, een reep chocola (of iets anders lekkers),
die je van de dokter niet meer mag eten.
Het liefst zou ik een incidentele roker willen zijn (ben zo jaloers op mensen die alleen in het weekend en op feesten
en partijen kunnen roken), maar ik weet gewoon zeker dat, net zoals bij alcohol, ik meteen weer hooked zou zijn als
ik er eentje op zou steken.

Ach, ik heb me voorgenomen dat ik nog een keer zal roken: na mijn dood. :cool:
(Ok, misschien nog eentje vlak voor mijn dood, als ik weet dat deze toch aanstaande is). ;)

Windmill
06-07-15, 10:59
Beste allen!

Zoals we allemaal weten is roken niet al te gezond voor je. De rook die bij de verbranding van de tabak vrijkomt bevat meer dan 70 stoffen vrij, waaronder nicotine, koolmonoxide en teer welke in het lichaam van de roker of rookster terecht komen. Een filtersigaret verminderen deze gezondheidsrisico's totaal niet. Veel mensen weten echter niet dat er veel meer schadelijke stoffen inzitten...

https://www.youtube.com/watch?v=TRL7o2kPqw0

Een zeer interessante video die het waard is om te kijken. Voor de mensen die geen zin hebben, hierbij een korte mini-samenvatting (doet totaal geen recht aan deze video).

Bij het consumeren van tabak komen ook meerdere radioactieve stoffen vrij, twee van deze stoffen zijn polonium-210 en lood-210. Deze stoffen komen voort uit de fosfaathoudende kunstmest die gebruikt worden bij de kweek van tabakplanten. Deze blijven zelfs na de verwerking van de tabak nog in de bladeren zitten en komen bij het roken ervan vrij. Met bv. elke sigaret die je rookt adem je dus radioactief materiaal in.
Per sigaret komt dit neer op 0.04 picocuries aan straling per jaar, 1 "Pico-Sievert" komt neer op 10-12 Sievert. Dit is heel weinig. De jaarlijkse maximale inname aan Sievert die is vastgesteld door gezondheidsorganisaties, gemeten in millisievert, is namelijk 20 mSv/jaar. Waarbij n millisievert 10-3 Sievert is. Een heel klein getal, lijkt zo. Maar schijn bedriegt.

Ik begrijp dat dit allemaal kan klinken als hokuspokus taal. Net zoals in de video zal ik het in perspectief plaatsen:

Jaarlijkse gemiddelde achtergrondstraling in Nederland en Belgi: 2,500 μSv (microsievert, 1000 μSv = 1 millisievert)
n CT-scan: 7,000 μSv
Fukishima inwoners extra straling gedurende hun hele leven: 10,000 μSv
Jaarlijkse maximaal toegestane straling in Belgi, beroepshalve: 20,000 μSv
US Radiatie-arbeiders, maximale extra straling per jaar: 50,000 μSv
Astronaut voor 6 maanden in het ISS: 80,000 μSv
Gemiddelde roker extra straling per jaar, PER JAAR: 160,000 μSv

Conclusie: Rokers op het forum die zich druk maken om eventuele fallout van Tsjernobyl, Fukushima of de straling van hun magnetron kunnen beter per direct stoppen met roken. Je leven doorbrengen in Fukushima is statistisch gezien 16x gezonder dan n jaar roken.

Laat dit een wake-up call zijn. Preppen gaat niet alleen om SHTF-scenario's maar het is ook een lifestyle. Jezelf voorbereiden op bv. economisch verval terwijl je je dagelijks vol pompt met gif en radioactief materiaal door te roken klinkt niet echt logisch. Elke 15 sigaretten treedt een mutatie in je cellen op, naast de natuurlijke mutaties die plaatsvinden. Deze mutatie vergroot de kans tot het ontstaan van een kankercel. Neem deze kans niet voor lief.

Voor de de duidelijkheid: Ik heb niets tegen rokers, veelal zijn het gewoon aardige, lieve mensen. Juist daarom schrijf ik dit ook, hopelijk dringt het tot jou, lezer en roker, door en zie je in dat het niet alleen maar nicotine en teer is wat je inademt.
Ook is dit natuurlijk voor de niet-rokers een mooi moment om ons ervan te overtuigen nooit te gaan roken :)

Allemaal het beste, ik wens jullie allemaal een gezond leven.
Windmill

[MOD] Draadje verplaatst naar bestaand draadje over...waarom te stoppen.

wodan
06-07-15, 11:11
Klopt! Wel is 100 μSv = 0.1 millisievert of 1000 μSv = 1 millisievert... Naar mijn bescheten mening is het dan ook de opstapeling van radioactief polonium dat de longkanker veroorzaakt, de rest van de slechte stoffen KAN je lichaam deels nog wel kwijt geraken...

Windmill
06-07-15, 11:15
Klopt! Wel is 100 μSv = 0.1 millisievert of 1000 μSv = 1 millisievert... Naar mijn bescheten mening is het dan ook de opstapeling van radioactief polonium dat de longkanker veroorzaakt, de rest van de slechte stoffen KAN je lichaam deels nog wel kwijt geraken...

Dat over longkanker denk ik ook ja! Zeker weten.

Hmm ja dat dacht ik ook Wodan, echter wordt in de video het bovenstaande beweerd. Vandaar. Vond het al gek. Ik check het nog even en dan wijzig ik het. Want dan is het dus ook niet 2,000 μSv maar 20,000 per jaar. (jaarlijkse dosis)

Loreen
06-07-15, 11:17
Persoonlijk vind ik het echt bizar dat je wel wordt doodgegooid met verhaaltjes over teer en gemene nicotine-monsters, maar je (bijna) niemand hoort over polonium in sigaretten??

Goed dat je dit deelt Windmill

Overigens vind ik het ook bizar hoeveel preppers er roken. Dit bedoel ik niet als verwijt, ik ben zelf ook nog maar 2,5 jaar gestopt en bij mij kan het bij vlagen nog steeds kriebelen om er een op te steken. Maar opmerkelijk vind ik het zeker!

wodan
06-07-15, 11:33
Wel, dat is ook omdat niet alle tabak dezelfde hoeveelheid radioactieve stoffen bevat... En naast deze ook nog een pak andere zeer giftige zaken. Je wil niet weten in wat voor soort zaken als benzeen en andere (aromatische)koolwaterstoffen tabak gemarineerd wordt om een zo complex mogelijk product te verkrijgen bij sommige fabrikanten... Maar zoals meestal, hoe meer gendustrialiseerd, hoe ongezonder voor de mens.

Ik vermoed dat als je op gezonde evenwichtige grond tabak kweekt en deze rookt met mate, je daar eigenlijk niet zo snel last van gaat hebben (want dan zou je niet in de buurt van een BBQ of draaiende motor mogen komen ook).

Wat men vergeet is de rekenkundige opstapeling van 'vergif' voor de mens. Als je sneller vergif inneemt dan dat je lichaam kan binden en afvoeren zonder op te stapelen, dan ben je verkeerd bezig. Doe je dit dagdagelijks gedurende jaren....

**Royale**
06-07-15, 11:36
Windmill

Een wake up Cal is het zeker. Nu dat ik momenteel in het buitenland verblijf rook ik zo 1,5 pakje op een dag. Sigaretten zijn hier spotgoedkoop vergeleken met Nederland. (6 Euro per pakje). Maar proberen te stoppen op korte termijn zal ik zeker overwegen/proberen/dwingen

wodan
06-07-15, 11:53
Windmill

Een wake up Cal is het zeker. Nu dat ik momenteel in het buitenland verblijf rook ik zo 1,5 pakje op een dag. Sigaretten zijn hier spotgoedkoop vergeleken met Nederland. (6 Euro per pakje). Maar proberen te stoppen op korte termijn zal ik zeker overwegen/proberen/dwingen
Altijd grappig die beloftes van de verslaafden... Kweek karakter en stop direct en blijf bij je beslissing. Gewoon consequent zijn. Leest gemakkelijker dan het is.

Geert
06-07-15, 11:54
Ik ben ondertussen 9maand 4 dagen en enkele uren gestopt . Elke dag denk ik er wel eens aan . Vooral als je met vrienden wat bier achterover slaat . Het toe doen van het stoppen met roken was een zoveelste voet operatie. Maar de 15de moet ik voor de derde maal een ct scan hebben . En moest ik niet bij de pinken zijn geweest had ik er 2 in een maand tijd in twee verschillende hospitalen. Nu vraag ik mij af hoeveel sigaretten ik nog kon roken om evenveel straling binnen te krijgen . :D

houthe
06-07-15, 12:35
Deze stoffen komen voort uit de fosfaathoudende kunstmest die gebruikt worden bij de kweek van tabakplanten. Deze blijven zelfs na de verwerking van de tabak nog in de bladeren zitten en komen bij het roken ervan vrij. Met elke sigaret die je rookt adem je dus radioactief materiaal in.

Bij de berekeningen ga je (of men) er wel van uit dat lk tabaksblad wat waar dan ook maar geproduceerd word, radioactief besmet is. Dat lijkt me nogal overdreven echter. Er zal net als met alles uiteraard wel een kern van waarheid in zitten, en roken is algemeen bekend dat het toch niet helemaal gezond is, maar om een vergelijking te maken dat je beter in Tsjernobyl kan wonen dan hier te roken gaat wel ver :)

Overigens is het dan ook zo dat die radioactiviteit puur vrijkomt bij verbranding maar niet wanneer je het kookt of eet? Ik kan me namelijk voorstellen dat tabaksplanten niet de enige zijn die bemest worden door dit soort mest?

phtvs
06-07-15, 12:54
Vlak na de ramp in Tsjernobyl werden er hier marlboro sigaretten aangeboden die uit het besmette gebied zouden komen en dus radio-actief zouden zijn. Niets bleek minder waar, de sigaretten bleken niet radio-actief en dus was het hele verhaal een hoax.
Zal mij niets verbazen als dit ook zo'n hoax is........

Range
06-07-15, 13:00
Om roken nog meer te ontmoedigen kunnen we de sigaretten wel radio actief laten besmetten.

Klinkt misschien gek, maar als ze dan juist NIET door de gezondheids-inspectie komen dan heb je binnenkort lege schappen en dan moeten rokers wel verplicht stoppen (of ze gaan gras roken ^^)

phtvs
06-07-15, 13:01
Om roken nog meer te ontmoedigen kunnen we de sigaretten wel radio actief laten besmetten.

Klinkt misschien gek, maar als ze dan juist NIET door de gezondheids-inspectie komen dan heb je binnenkort lege schappen en dan moeten rokers wel verplicht stoppen (of ze gaan gras roken ^^)

Zelf verbouwen ;-)

Greener
06-07-15, 14:18
Ik zal wat Nuke cola's preppen dan hebben we daar ook geen last van.
Maar alle gekheid op een stokje, interessante materie.

Greener

Windmill
06-07-15, 14:30
wodan houthe phtvs
De tabak wordt vaak in het buitenland verbouwt en veelal in landen die er veel soepelere regels op nahouden. Het verbaasd mij eigenlijk niets.
De fosfaathoudende kunstmest bevat geen polonium-210. Het bevat radioactief uranium, radon en lood. Uranium straalt polonium-210 uit, klein verschil. Lood vervalt in kwik en bismut. Radon vervalt ook in polonium maar dan in de 218 variant. Komt wel op hetzelfde neer qua risico's.
Elk tabaksproduct heeft het. Ook kauwtabak, etc. Het komt in het lichaam dmv consumptie ervan, bij een sigaret of sigaar is dat roken maar als je de sigaret zou opeten zou je het dus ook binnen krijgen.

Stel dat het een hoax is, laten we het dan maar lekker zo laten. Is beter.
Als je de video kijkt zie je hem buiten bij de reactor lopen. Hij pikt daar eigenlijk enorm weinig radiatie op omdat de besmette grond is afgegraven, plus t is al enorm lang geleden. Sommige stoffen zijn al "uitgestraald", uitgedoofd.

**Royale**
Doe je best! Je zal vast wel terug vallen, is niet erg. Zo gaat dat nou eenmaal. Succes en blijven doorgaan met stoppen.

Loreen Geen probleem! Hopelijk heb je er wat aan :)

Geert Zullen we dat maar ff niet gaan uitrekenen, geen smoesjes h :p

Windmill
06-07-15, 14:36
Ik zal wat Nuke cola's preppen dan hebben we daar ook geen last van.
Maar alle gekheid op een stokje, interessante materie.

Greener

Zeker weten! Geef mij er ook maar een paar ;)

Range
06-07-15, 14:39
Zelf verbouwen ;-)

Wordt in NL dan aan banden gelegd he :P

phtvs
06-07-15, 14:47
Wordt in NL dan aan banden gelegd he :P
Ach heb ook mijn BOL nog ;-) Zo makkelijk krijg je mij niet van het roken af hahahha

jobs
06-07-15, 15:24
Ach heb ook mijn BOL nog ;-) Zo makkelijk krijg je mij niet van het roken af hahahha
Leg dan even voor mij uit waarom je enerzijds aan een BOL werkt (iets om te overleven) en anderzijds stug rookt (iets om sneller aan dood te gaan).
Als ik tegenstrijdige zaken snap heb ik meer vrede in mijn leven.
Er zijn natuurlijk wel meer tegenstrijdigheden maar niet snel dat ze dagelijks met deze frequentie voorkomen.

Lekker
06-07-15, 16:22
Vlak na de ramp in Tsjernobyl werden er hier marlboro sigaretten aangeboden die uit het besmette gebied zouden komen en dus radio-actief zouden zijn. Niets bleek minder waar, de sigaretten bleken niet radio-actief en dus was het hele verhaal een hoax.
Zal mij niets verbazen als dit ook zo'n hoax is........

Deze jongen in de video doet niet aan HOAX, check zijn YT kanaal maar, allemaal goed onderbouwd populaire wetenschap.

phtvs
06-07-15, 16:22
Leg dan even voor mij uit waarom je enerzijds aan een BOL werkt (iets om te overleven) en anderzijds stug rookt (iets om sneller aan dood te gaan).
Als ik tegenstrijdige zaken snap heb ik meer vrede in mijn leven.
Er zijn natuurlijk wel meer tegenstrijdigheden maar niet snel dat ze dagelijks met deze frequentie voorkomen.

De BOL is ook mijn vakantie adres, dus niet pers een overlevings gebeuren. Roken doe ik omdat ik het lekker vindt. (ongeveer 5 a 6 per dag) En ja preppen en roken is idd tegenstrijdig. Maar ja, iedereen heeft zo zijn zwakte. Zo drink ik geen hard-drugs als alcohol en eet ik gezond.

jobs
06-07-15, 16:25
Zo drink ik geen hard-drugs als alcohol en eet ik gezond.
Roken is geen harddrug?
Stoppen is kennelijk lastig.

Greener
06-07-15, 16:27
Roken is geen harddrug?

Ik ben nieuwsgierig naar wat je nu precies wilt horen.
Dat het een zwakkeling is?

Greener

jobs
06-07-15, 16:34
Ik ben nieuwsgierig naar wat je nu precies wilt horen.
Dat het een zwakkeling is?
Waar schjrijf ik dat? Leg me svp niets in de mond.
Er wordt lacherig gedaan over iets wat later tamelijk serieuze reacties zal opwekken.
Tijdig besef van de realiteit is dan welkom.
Al was het dan maar in de prep-context. (nu stoppen geeft later minder gedoe...)

Greener
06-07-15, 16:42
Waar schjrijf ik dat? Leg me svp niets in de mond.
Er wordt lacherig gedaan over iets wat later tamelijk serieuze reacties zal opwekken.
Tijdig besef van de realiteit is dan welkom.
Al was het dan maar in de prep-context. (nu stoppen geeft later minder gedoe...)

Ik stelde een vraag, heb niets in je mond gestopt.
Maar je punt en die van mij zijn duidelijk genoeg.

Greener

phtvs
06-07-15, 16:42
Roken is geen harddrug?
Nope roken is geen hard-drug. En wie zegt dat ik wil stoppen?

jobs
06-07-15, 16:55
Nope roken is geen hard-drug. En wie zegt dat ik wil stoppen?
Geen (https://simple.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_drugs) harddrug. Juist.
Het gaat niet over willen.
Het gaat over zou moeten.
Ik bezit niet de gave om zaken voldoende piteitsvol over te brengen, dus waarom je zou willen stoppen moet je echt zelf bedenken.
Voor je eigen bestwil.

phtvs
06-07-15, 16:59
Geen (https://simple.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_drugs) harddrug. Juist.
Het gaat niet over willen.
Het gaat over zou moeten.
Ik bezit niet de gave om zaken voldoende piteitsvol over te brengen, dus waarom je zou willen stoppen moet je echt zelf bedenken.
Voor je eigen bestwil.
Ach kijk, ik heb niet zoveel met mensen die willen dat ik iets doe of laat.
Ik ben de afgelopen jaren terug gegaan van 2 a 3 pakjes shag per week naar 5 a 6 sjekkies per dag. Ik voel me daar prima bij, heb een groot deel van mijn conditie terug.

Ik vindt dat ik mag bepalen of ik rook of niet. Ik houd er zoveel als mogelijk rekening mee dat anderen er geen last van hebben, rook niet in huis of in de auto en dus ook niet in de buurt van mijn vrouw en kinderen.
Het is prima dat jij voor jezelf vindt dat je niet moet roken, ik raad iedereen ook aan om niet te (gaan) roken. Maar of ik rook, dat bepaal ik helemaal zelf.

jobs
06-07-15, 17:07
Heb ik ooit geclaimd dat ik wat met jou heb?
Het is een algemeen verhaal, welke naam er ook tegenover mij staat.
Dus betrek het vooral niet op jezelf door je eigen ongebondenheid sterk voor te stellen.
Dat voegt niets toe.

Ik vindt dat ik mag bepalen of ik rook of niet.
Ik vind dat je groot gelijk hebt.
Besef wel: dat je dan niet zeurt over de kosten of de verkrijgbaarheid; niet zeurt over eventuele klachten over de rook; niet zeurt over gerelateerde kwalen bij mede-rokers of jezelf die ooit de kop op zouden kunnen steken.
Allemaal niets persoonlijks maar generiek bedoeld.
Zoveel heb ik wel op met de mensheid.
Dus het betreft dan niet alleen roken.

phtvs
06-07-15, 17:22
Fijn dat je me gelijk geeft ;-)

Fijne avond!!

Longmen
06-07-15, 17:22
Ik rook maar drink niet.

wodan
06-07-15, 17:26
Ik ben de afgelopen jaren terug gegaan van 2 a 3 pakjes shag per week naar 5 a 6 sjekkies per dag. Ik voel me daar prima bij, heb een groot deel van mijn conditie terug.

Ik vindt dat ik mag bepalen of ik rook of niet. Ik houd er zoveel als mogelijk rekening mee dat anderen er geen last van hebben, rook niet in huis of in de auto en dus ook niet in de buurt van mijn vrouw en kinderen.
Het is prima dat jij voor jezelf vindt dat je niet moet roken, ik raad iedereen ook aan om niet te (gaan) roken. Maar of ik rook, dat bepaal ik helemaal zelf. Als je je maar gelukkig voelt en verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes, is iedereen vrij van kiezen, volledig mee eens. Maar mij wel niet benadelen, dus als we met ons allen gaan schuilen onder een afdakje, geen tabak aansteken in mijn nabijheid, want dat heb ik niet graag ;)

phtvs
06-07-15, 17:29
Als je je maar gelukkig voelt en verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes, is iedereen vrij van kiezen, volledig mee eens. Maar mij wel niet benadelen, dus als we met ons allen gaan schuilen onder een afdakje, geen tabak aansteken in mijn nabijheid, want dat heb ik niet graag ;)
Kan ik me voorstellen, vindt tabaksrook zelf ook erg stinken als ik zelf niet rook ;-)

wodan
06-07-15, 17:29
wodan houthe phtvs
De tabak wordt vaak in het buitenland verbouwt en veelal in landen die er veel soepelere regels op nahouden. Het verbaasd mij eigenlijk niets.
De fosfaathoudende kunstmest bevat geen polonium-210. Het bevat radioactief uranium, radon en lood. Deze stoffen stralen polonium-210 uit, klein verschil. Komt wel op hetzelfde neer qua risico's.
Elk tabaksproduct heeft het. Ook kauwtabak, etc. Het komt in het lichaam dmv consumptie ervan, bij een sigaret of sigaar is dat roken maar als je de sigaret zou opeten zou je het dus ook binnen krijgen.
.................. Mag ik even muggeziften: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/02/10/radioactive-fertilizer.aspx

De dag dat LOOD begint met Polonium 210 'uit te stralen' eet ik mijn schoen op (rauw, zonder ajuintjes of zo).
Dat uranium deels vervalt tot Polonium, daarin volg ik je wel :)
Omgekeerd vervalt Polonium 210 wel in lood, maar dat is een beetje het omgekeerde natuurlijk.

Greener
06-07-15, 17:30
Als je je maar gelukkig voelt en verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes, is iedereen vrij van kiezen, volledig mee eens. Maar mij wel niet benadelen, dus als we met ons allen gaan schuilen onder een afdakje, geen tabak aansteken in mijn nabijheid, want dat heb ik niet graag ;)

Zal je net zien dat Wodan komt schuilen bij de rookplaats ;)

Ik lees altijd veel over de felle reacties van de nietrokers.
Vraag me altijd af of zij ook tegen dikke mensen bij de frietkraam beginnen dat ze dat beter niet kunnen doen.

Greener

phtvs
06-07-15, 17:31

Vraag me altijd af of zij ook tegen dikke mensen bij de frietkraam beginnen dat ze dat beter niet kunnen doen.

Greener
Dat hoop ik niet want dan krijg ik dat gezeik ook nog over me heen hahahha

wodan
06-07-15, 17:37

Greener
Ik heb niets tegen dikke mensen, tenzij ze zicht tegen me aan wringen of zo :D
Ik zeg het altijd, iedereen doet maar, maar wel zelf verantwoordelijkheid dragen EN anderen niet benadelen.

Feit is dat rokers kunnen kiezen niet te roken, niet-rokers kunnen niet kiezen om de de besmette lucht niet in te ademen.

FincaInSpanje
06-07-15, 17:45
Altijd weer leuk zo'n anti rook topic. Gelukkig zijn er altijd weer een paar die proberen te stoppen en het ook lukt. Ik heb natuurlijk niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk niet dat we alle redenen weer op hoeven te sommen waarom je beter kunt stoppen. Moeilijk? Zeker, maar iedereen kan stoppen als hij\zij dat wil.

Eigenlijk wie momenteel nog rookt zou in ieder geval een poging moeten wagen, misschien met wat hulp van een ander. Afgelopen weekend was ik met de kids in een zwembad. Hoeveel jonge ouders ik wel niet geteld heb die op hun handdoekje paffend over hun kinderen de rook uitblazend. te triest voor woorden gewoon. mensen die zelfs blowen waarbij kinderen aanwezig zijn, zelfs in een gesloten auto. Hoe ziek ben je dan in je kop.:mad:

Van mij mag iedereen van alles, roken, blowen, harddrugs gebruiken, pillen, zuipen ..... maar doe dat niet in de buurt van kinderen. Ik ken een buurvrouw van bijna 40 die rookt maar nooit op straat en nooit in huis als de kinderen in de buurt zijn. Haar eigen moeder weet niet eens dat ze rookt, gewoon omdat ze het buiten bereik van doet. Daarvoor heb ik dan wel weer respect.

phaelin
06-07-15, 18:08
Ik heb geprobeerd helemaal te stoppen. Is bijna gelukt. De mensen die wat langer op het forum ziten wisten dat al. Ik rook nu een pakje per week, alleen op vrijdagavond, en hoe lang ik er het weekend erop mee doe. Voor mij waren het meer de kosten dan de gezondheid die de doorslag gaven. Nu rookte ik ook weer niet extreem veel, rond de 15 peukjes per dag, maar toch. De beste manier voor mij was om meer te gaan lezen. Handen vol met een zwaar (echt papier enzo) boek en dan schiet 't niet op met roken :)

Ik moet zeggen dat 't me meeviel. Ik heb van zondagmiddag tot vrijdagmiddag geen aandrang om te roken. Alleen soms vlak na m'n eerste maaltijd, wanneer dat ook mag zijn (heb niet echt een vast schema van opstaan en slapen).

FincaInSpanje , Ik rook ook alleen als ik in huis ben, alleen of met een vriend waarmee ik elke vrijdagmiddag een filmpje kijk. Niet buiten, teveel gedoe en ik wil geen peuken met filters op straat gooien. En met dit weer in het bos natuurlijk al helemaal niet. Kwam eergisteren nog een 'wat gezette' heer tegen die met een peukje z'n hond uitliet in het bos. Heb een nog smeulende peuk die ik 'm zag wegmikken maar uitgemaakt voordat ik 'm inhaalde. Lag wel op zand maar 't waaide nogal. Maar niet aangesproken want wat schiet je er mee op.

Windmill
06-07-15, 18:39
jobs phtvs Zo te zien is ie samengevoegd. Ik vind het ook oke dat mensen roken of wat dan ook. Mogen ze helemaal zelf weten.
Als anderen er maar geen last van hebben (dus ook geen peuken op de grond gooien, dat is zware milieuvervuiling, die dingen verteren heel langzaam).
Ik had dit topic juist gemaakt dat duidelijk wordt hoe enorm paradoxaal onze hobby is wanneer gecombineerd met roken. Wanneer dit bekend is bij de persoon en deze blijft roken is het zijn of haar keuze. Ik wou gewoon wat extra info verschaffen.

Windmill
06-07-15, 18:45
Mag ik even muggeziften: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/02/10/radioactive-fertilizer.aspx

De dag dat LOOD begint met Polonium 210 'uit te stralen' eet ik mijn schoen op (rauw, zonder ajuintjes of zo).
Dat uranium deels vervalt tot Polonium, daarin volg ik je wel :)
Omgekeerd vervalt Polonium 210 wel in lood, maar dat is een beetje het omgekeerde natuurlijk.

Bedankt alweer voor je scherpte wodan! Ik ben relatief nieuw in deze materie, excuses :)
Lood 210 vervalt (naar het woord vervallen was ik inderdaad ook opzoek, kon er niet op komen!) in bismut 210 en kwik 206.
Dank je voor je geduld haha :)

Vraagje: Als ik het goed begrijp komt er dus polonium 210 vrij, polonium 218, bismut 210 en kwik 206. Grotendeels alpha straling, maar ook bta, bismut is voor organismen echter ongevaarlijk. Maar bta straling van kwik en polonium 218 dan? Dat zou door het pakje heen gaan?? wodan bump :o

Windmill
06-07-15, 18:46
Altijd weer leuk zo'n anti rook topic. Gelukkig zijn er altijd weer een paar die proberen te stoppen en het ook lukt. Ik heb natuurlijk niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk niet dat we alle redenen weer op hoeven te sommen waarom je beter kunt stoppen. Moeilijk? Zeker, maar iedereen kan stoppen als hij\zij dat wil.

Eigenlijk wie momenteel nog rookt zou in ieder geval een poging moeten wagen, misschien met wat hulp van een ander. Afgelopen weekend was ik met de kids in een zwembad. Hoeveel jonge ouders ik wel niet geteld heb die op hun handdoekje paffend over hun kinderen de rook uitblazend. te triest voor woorden gewoon. mensen die zelfs blowen waarbij kinderen aanwezig zijn, zelfs in een gesloten auto. Hoe ziek ben je dan in je kop.:mad:

Van mij mag iedereen van alles, roken, blowen, harddrugs gebruiken, pillen, zuipen ..... maar doe dat niet in de buurt van kinderen. Ik ken een buurvrouw van bijna 40 die rookt maar nooit op straat en nooit in huis als de kinderen in de buurt zijn. Haar eigen moeder weet niet eens dat ze rookt, gewoon omdat ze het buiten bereik van doet. Daarvoor heb ik dan wel weer respect.

Dank je wel Fincaln :) en ja daar ben ik het mee eens, voor de mensen die anderen er niet mee belasten heb ik ook respect. Zo hoort het.

Deze jongen in de video doet niet aan HOAX, check zijn YT kanaal maar, allemaal goed onderbouwd populaire wetenschap.

Dat dacht ik dus ook :)

Raycoupe
06-07-15, 18:55
Zo te zien is ie samengevoegd. Ik vind het ook oke dat mensen roken of wat dan ook. Mogen ze helemaal zelf weten.
Als anderen er maar geen last van hebben (dus ook geen peuken op de grond gooien, dat is zware milieuvervuiling, die dingen verteren heel langzaam).
Ik had dit topic juist gemaakt dat duidelijk wordt hoe enorm paradoxaal onze hobby is wanneer gecombineerd met roken. Wanneer dit bekend is bij de persoon en deze blijft roken is het zijn of haar keuze. Ik wou gewoon wat extra info verschaffen.

Roken is n voorbeeld, maar als ik het leven onder de loep neem van diverse preppers heeft iedereen zo zijn zwaktes.
De en kan nog geen 10 km lopen, laat staan met een rugzak, de ander leeft op frisdrank en vreet kant en klaar troep uit de supermarkt, kan niet zonder z'n ochtendkoffie of smeert de gekste spullen op z'n bakkes wat make-up wordt genoemd. Sommigen hebben zelfs ooit besloten in de randstad te gaan wonen en daar zelfs z'n kinderen op te voeden, waar je dus net zoveel viezigheid binnen krijgt iedere keer als je inademt. (https://www.longfonds.nl/nieuws/fijnstof-verhoogt-kans-op-longkanker-met-20#)

Zoveel keuzes in het leven, Live and let Die is mijn motto, naar het gelijknamige nummer van Wings.

bjo1998
06-07-15, 19:28
Hear ! Hear !

In alle eerlijkheid kan ik ook wel eens van een sigaar of sigaret genieten , niet dat ik verslaafd kan perfect zonder
Als het een verslaving word.....tsja ...dan zou ik wel aanraden om er iets aan te doen.
Gewoon ervan genieten zonder overlast te bezorgen .
en ongezond en dodelijk, kankerverwekkend ? dat is drugs , drank en wat niet eigenlijk ? ook.
Sterker nog leven is ook enorm dodelijk , 100% kans op overlijden ;)

Range
06-07-15, 19:48
Roken is n voorbeeld, maar als ik het leven onder de loep neem van diverse preppers heeft iedereen zo zijn zwaktes.
De en kan nog geen 10 km lopen, laat staan met een rugzak, de ander leeft op frisdrank en vreet kant en klaar troep uit de supermarkt, kan niet zonder z'n ochtendkoffie of smeert de gekste spullen op z'n bakkes wat make-up wordt genoemd. Sommigen hebben zelfs ooit besloten in de randstad te gaan wonen en daar zelfs z'n kinderen op te voeden, waar je dus net zoveel viezigheid binnen krijgt iedere keer als je inademt. (https://www.longfonds.nl/nieuws/fijnstof-verhoogt-kans-op-longkanker-met-20#)

Zoveel keuzes in het leven, Live and let Die is mijn motto, naar het gelijknamige nummer van Wings.

Aan een rondweg wonen staat zo nu en dan gelijk aan een pakje per dag inderdaad.

Diegenen met wie ik bevriend ben zijn altijd hun pakjes sigaretten kwijt als ik in de buurt ben. Een goede vriend geeft om elkaars gezondheid!

Datzelfde wordt ook bij mij gedaan als ik een radler onder de neus heb. Krijg er een bakkie koud water voor terug. Want goede vrienden geven om elkaars gezondheid!

Raycoupe
06-07-15, 19:52
Aan een rondweg wonen staat zo nu en dan gelijk aan een pakje per dag inderdaad.

Ik heb meerdere keren de tentoonstelling Korperwelten bezocht. Dat is een tentoonstelling van menselijke anatomie. Hierbij werden rokerslongen en schone longen getoond, waarbij uitgelegd dat de zwarte vlekken kwamen van het roken. Bij andere longen op de tentoonstelling, waarvan vele met zwarte vlekken, werd dan ook steevast door de bezoekers opgemerkt dat het een roker moest zijn geweest. Tot een medewerkers ons meldde dat het bv. iemand was die in Berlijn had gewoond en alle stadbewoners dezelfde zwarte vlekken vertoonden als rokers van het platteland.

Het beste blijft natuurlijk niet in een drukke stad wonen EN niet roken. :)

phtvs
06-07-15, 19:55
Het beste blijft natuurlijk niet in een drukke stad wonen EN niet roken. :)
Scoor ik toch nog 1 uit 2. Niet slecht toch ? LOL

Raycoupe
06-07-15, 19:57
Scoor ik toch nog 1 uit 2. Niet slecht toch ? LOL

Ik ook, maar werk aan de 2 uit 2. :)

wiskers
06-07-15, 19:59
Niet stoppen hoor, dan moeten we nog meer belasting betalen... :(

Raycoupe
06-07-15, 20:02
Niet stoppen hoor, dan moeten we nog meer belasting betalen... :(

Nah, valt mee, ik koop m'n rookwaar al jaren niet meer in NL (of mijn benzine, of mijn wijn, of het gros van mijn boodschappen). ;)

houthe
06-07-15, 21:06
wodan houthe phtvs
De fosfaathoudende kunstmest bevat geen polonium-210. Het bevat radioactief uranium, radon en lood. Uranium straalt polonium-210 uit, klein verschil. Lood vervalt in kwik en bismut. Radon vervalt ook in polonium maar dan in de 218 variant. Komt wel op hetzelfde neer qua risico's.

Stel dat het een hoax is, laten we het dan maar lekker zo laten. Is beter.
Als je de video kijkt zie je hem buiten bij de reactor lopen. Hij pikt daar eigenlijk enorm weinig radiatie op omdat de besmette grond is afgegraven, plus t is al enorm lang geleden. Sommige stoffen zijn al "uitgestraald", uitgedoofd.

**Royale**
Doe je best! Je zal vast wel terug vallen, is niet erg. Zo gaat dat nou eenmaal. Succes en blijven doorgaan met stoppen.

Loreen Geen probleem! Hopelijk heb je er wat aan :)

Geert Zullen we dat maar ff niet gaan uitrekenen, geen smoesjes h :p

Wat ik bedoelde eigenlijk, is dat als je het dus ook kunt eten (zoals je aangeeft), dat dat dus ook moet gelden voor pak-em-beet elke groente die wij consumeren, volgens mij komt het gros toch uit het buitenland (en exporteren wij onze premium groentes want dat brengt meer op...). Dan zou de dosis radioactiviteit zelfs vele malen groter zijn dan enkel door het roken.

Windmill
06-07-15, 21:16
Wat ik bedoelde eigenlijk, is dat als je het dus ook kunt eten (zoals je aangeeft), dat dat dus ook moet gelden voor pak-em-beet elke groente die wij consumeren, volgens mij komt het gros toch uit het buitenland (en exporteren wij onze premium groentes want dat brengt meer op...). Dan zou de dosis radioactiviteit zelfs vele malen groter zijn dan enkel door het roken.

Nu snap ik hem. Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik hoop, en gok, dat het niet zo is en dat de regels strenger zijn qua levensmiddelen.

Windmill
06-07-15, 21:21

Tuurlijk zeker weten, heb je helemaal gelijk in. In me eerste post geef ik ook aan dat preppen een lifestyle is.
Vanwege zoveel paradoxen die op kunnen treden heb ik hier een topic gekozen (roken). Dit omdat ik deze info over radioactief materiaal vond.
Maar de rest verdient ook zeker een topic.

carismo
06-07-15, 21:21

Greener

want dikke mensen werken om het kwartier een pak friet naar binnen?

Greener
06-07-15, 21:32

Nee dat is precies wat ik bedoel.

Maar nu ik er over nadenk meen ik mij te herinneren dat Keyser Suze hier eens iets over geroepen heeft.

Greener

houthe
06-07-15, 21:41

De meeste dikke mensen (uitgezonderd mensen die door medische oorzaak overgewicht hebben) bewegen te weinig, simpel. Ik ben zelf behoorlijk fors en ben er hard mee bezig om dit kwijt te raken. Ik eet vrij goed, veel verse groentes (zelden blik/pot), relatief weinig vlees en ben volledig van de frisdrank en snacks afgestapt (drink 95% water, 5% caloriearm water met een smaakje, helemaal geen chocola meer etc). Daarnaast beweeg ik bijna dagelijks actief (loopband, gewichtstraining) en met die combinatie vliegen de kilo's er letterlijk af.

Afgelopen dagen was het echter snikheet en de loopband staat recht onder het dak (schuin dak) waardoor het gewoon niet te doen was. Zonder de beweging staat het gelijk stil, en blijf ik redelijk stabiel op hetzelfde gewicht.

Mijn conclusie: je eetgedrag veranderen is een goed begin, maar zonder beweging red je het niet.

En weer ontopic :) Ik rook nog als een ketter, inclusief met regelmaat een joint. Ik rook echter alleen op de zolder (no-go voor de kinderen) of in de tuin. De rest van het huis en de auto rook ik absoluut niet. Stoppen staat wel op de planning en ook ik weet dat meteen stoppen beter is dan afbouwen (of elk ander excuus) maar ik heb nou eenmaal nog een voorraad shag en weed die ik lekker op maak. Tegen de tijd dat ik op vakantie ga moet de voorraad wel ongeveer op zijn en dan blijft het ook op. Ik verwacht dat de vakantie een goede afleiding zal zijn om te stoppen en daarna hoop ik het vol te houden. Ben zelfs al een keer 1,5 jaar gestopt geweest maar door stomme keuzes weer begonnen. Voor mij is overigens de grootste motivatie het geld, nu ik tijdelijk in de ww zit is het geld simpelweg nodig voor andere dingen.

Overigens merk ik wel dat mijn rookgedrag een rem zet op de opbouw van mijn conditie. Momenteel staat mijn conditie en figuur boven aan mijn lijstje dus ook dat motiveert om te stoppen, en als het goed is moet ik snel resultaten daarmee boeken wat weer verder motiveert om gestopt te blijven.

Keyser Suze
06-07-15, 21:48
Nee dat is precies wat ik bedoel.

Maar nu ik er over nadenk meen ik mij te herinneren dat Keyser Suze hier eens iets over geroepen heeft.

Greener

De meeste dikke mensen (uitgezonderd mensen die door medische oorzaak overgewicht hebben) bewegen te weinig, simpel. Ik ben zelf behoorlijk fors en ben er hard mee bezig om dit kwijt te raken. Ik eet vrij goed, veel verse groentes (zelden blik/pot), relatief weinig vlees en ben volledig van de frisdrank en snacks afgestapt (drink 95% water, 5% caloriearm water met een smaakje, helemaal geen chocola meer etc). Daarnaast beweeg ik bijna dagelijks actief (loopband, gewichtstraining) en met die combinatie vliegen de kilo's er letterlijk af.

Afgelopen dagen was het echter snikheet en de loopband staat recht onder het dak (schuin dak) waardoor het gewoon niet te doen was. Zonder de beweging staat het gelijk stil, en blijf ik redelijk stabiel op hetzelfde gewicht.

Mijn conclusie: je eetgedrag veranderen is een goed begin, maar zonder beweging red je het niet.

En weer ontopic :) Ik rook nog als een ketter, inclusief met regelmaat een joint. Ik rook echter alleen op de zolder (no-go voor de kinderen) of in de tuin.

Dikke mensen eten ongezond. En roken is ongezond.

houthe
06-07-15, 22:21
Dikke mensen eten ongezond. En roken is ongezond.

mee eens, maar ik bedoelde wel dat als dikke mensen gezond gaan eten, ze er niet automatisch dun van worden.

Windmill
06-07-15, 22:39

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het is allebei ongezond.

Voertuigemissie (simpelweg de uitstoot van voertuigen) bestaat uit:

Fijnstof PM10 en PM2.5 (schadelijk voor luchtwegen, onafhankelijk van de dosis)

Koolstofmonoxide (dodelijk in verhoogde concentraties, komt bij roken ook vrij)

Polycyclische aromatische koolwaterstoffen (schadelijk, kankerverwekkend, komen ook bij roken vrij)

Stikstofoxiden (schadelijk voor luchtwegen)

Koolstofdioxide (alleen dodelijk in hoge concentraties)

Methaan (schadelijk voor het milieu, niet direct voor organismen)

Distikstofmonoxide (onschadelijk)

In tegenstelling tot alle troep die bij het consumeren van tabak vrij komt is dit echter een groot verschil. Misschien kunnen de longen wel net zo "zwart" zijn, dan betekent dit nog niet dat het precies even schadelijk is. Als ik moet kiezen adem ik liever bovenstaande stoffen in ipv de stoffen die in tabak zitten.

wodan
06-07-15, 22:49
Bedankt alweer voor je scherpte wodan! Ik ben relatief nieuw in deze materie, excuses :)
Lood 210 vervalt (naar het woord vervallen was ik inderdaad ook opzoek, kon er niet op komen!) in bismut 210 en kwik 206.
Dank je voor je geduld haha :)

Vraagje: Als ik het goed begrijp komt er dus polonium 210 vrij, polonium 218, bismut 210 en kwik 206. Grotendeels alpha straling, maar ook bta, bismut is voor organismen echter ongevaarlijk. Maar bta straling van kwik en polonium 218 dan? Dat zou door het pakje heen gaan?? wodan bump :o Hold your horses, ik ben geen stralingsdeskundige he! Googled 'es zelf he ;)

Enne, (aromatische)koolwaterstoffen, dat is niet gezond...

Windmill
06-07-15, 23:02
Hold your horses, ik ben geen stralingsdeskundige he! Googled 'es zelf he ;)

Enne, (aromatische)koolwaterstoffen, dat is niet gezond...

Ik ook niet! Jij was zo scherp hahah :D
Weet je dat zeker? Ik ga nog is zoeken maar kwam geen toxicologie meldingen tegen.

Ps. Aangepast. Koolwaterstoffen was te breed, gaat inderdaad om PAK's.

Windmill
06-07-15, 23:43
Radioactieve stoffen in tabak (tot zover ik weet):

Uranium 238 vervalt oa. in: Polonium 210

Radon 222 vervalt in: Polonium 218

Lood 210 vervalt in: Kwik 206 en Bismut 210

Bismut 210 vervalt in: Polonium 210 en Thallium 206

Hierbij valt op te merken dat Polonium 210 een halveringstijd heeft van 138,376 dagen. Het straalt alfa-straling uit welke de meest schadelijke straling is voor de longen.

Keyser Suze
07-07-15, 00:01
mee eens, maar ik bedoelde wel dat als dikke mensen gezond gaan eten, ze er niet automatisch dun van worden.

Als ze niet op een normaal gewicht komen met anders eten, hebben ze het verkeerde dieet en of bijkomende factoren spelen een rol. Beweging is er n van; gezonde darm flora, aanleg en hormoon stoornissen zijn andere factoren.

Keyser Suze
07-07-15, 00:05
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het is allebei ongezond.

Voertuigemissie (simpelweg de uitstoot van voertuigen) bestaat uit:

Fijnstof PM10 en PM2.5 (schadelijk voor luchtwegen, onafhankelijk van de dosis)

Koolstofmonoxide (dodelijk in verhoogde concentraties, komt bij roken ook vrij)

Polycyclische aromatische koolwaterstoffen (schadelijk, kankerverwekkend, komen ook bij roken vrij)

Stikstofoxiden (schadelijk voor luchtwegen)

Koolstofdioxide (alleen dodelijk in hoge concentraties)

Methaan (schadelijk voor het milieu, niet direct voor organismen)

Distikstofmonoxide (onschadelijk)

In tegenstelling tot alle troep die bij het consumeren van tabak vrij komt is dit echter een groot verschil. Misschien kunnen de longen wel net zo "zwart" zijn, dan betekent dit nog niet dat het precies even schadelijk is. Als ik moet kiezen adem ik liever bovenstaande stoffen in ipv de stoffen die in tabak zitten.

Je vergeet in dit alles nog iets; hoeveel energie en grondstoffen en landbouw grond wordt er niet opgeofferd om tabak te kweken? Hoeveel paprika's had je daar mee kunnen laten groeien? Hoeveel zoet water wordt er gebruikt?

Dat soort vragen zijn ondergeschikt aan de belasting inkomsten.

Heksenboot
07-07-15, 00:16
Er is nog een verschil tussen roken en stadslucht.

Het direct in de longen zuigen en vasthouden van tabaksrook heeft een veel grotere impact.
Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn of links voor te googlen.
En het is nog verslavend ook.

(maar maakt niet uit, gewoon de kas blijven spekken)

QuickFix
07-07-15, 00:20
als dikke mensen gezond gaan eten, ze er niet automatisch dun van worden.
Mijn ervaring is dat als dunne (gemiddelde BMI) mensen stoppen met roken, ze automatisch dik worden. :D

Dat heb ik helaas zelf mogen ondervinden: 30 kilo erbij in maar een paar weken tijd. :(
Desondanks nog steeds blij dat ik niet meer afhankelijk ben, dat wel. ;)

Windmill
07-07-15, 01:31
Je vergeet in dit alles nog iets; hoeveel energie en grondstoffen en landbouw grond wordt er niet opgeofferd om tabak te kweken? Hoeveel paprika's had je daar mee kunnen laten groeien? Hoeveel zoet water wordt er gebruikt?

Dat soort vragen zijn ondergeschikt aan de belasting inkomsten.

Nee hoor was ik niet vergeten! :) Er is tot dusver gewoon nog niet over gesproken. Maar zeker ja, er kan veel wat beters verbouwt worden. Slecht voor t milieu, anders gewoon lekker bomen planten :)

Weet jij toevallig iets af van de kunstmest die wordt gebruikt bij voedselproductie? Gebruiken ze daar dan ook geen fosfaathoudende kunstmest en zitten alle leuke stoffen die in tabak zitten ook in onze uit het buitenland gemporteerde groeten etc?

Ps. Ik heb t nooit over belastig gehad, misschien wou je op iemand anders reageren?

Heksenboot Bedankt voor de toevoeging :) Ja daarom gaf ik hem gedeeltelijk gelijk, er is wel degelijk een verschil!
Dat klinkt inderdaad wel logisch ja, door de volle teugen is de lucht per vierkante micrometer vervuilder.

Heksenboot
07-07-15, 07:14
Over de belasting waar KS het over heeft Windmill :

Zij houden zich niet bezig met "volksgezondheid".
Meer en meer auto's - wegen - files - vliegvelden - scheepsverkeer en havens. Hele grote oorzaak van longkanker.
Accijns op tabak. Verslavend en dodelijk.

Daar heb je niet eens mind control bij nodig, want de mensen verzinnen hun eigen kutsmoesjes wel, om te kunnen roken en auto rijden.
Voor de zekerheid worden ze nog wel een handje geholpen met allerlei "auto-programma's".

(Deze term vind ik persoonlijk erg lekker dubbelzinnig: "Geprogrammeerde Machine" - "Robot" - "Slaaf".)

Lobbies van grote dikke multinationals hebben voorrang.
En het meeste verdwijnt in hun eigen zakken.

19494

Is dit on topic, kan je je afvragen?
Het antwoord is JA.

Roken en Stoppen. Waarom? is de titel van dit topic.

Omdat ik geen slaaf wil zijn. Van niets en van niemand.

En tussen neus en lippen weet je nu gelijk hoe "politiek" werkt. Niet dus. :)

Windmill
07-07-15, 09:20
Over de belasting waar KS het over heeft Windmill :

Zij houden zich niet bezig met "volksgezondheid".
Meer en meer auto's - wegen - files - vliegvelden - scheepsverkeer en havens. Hele grote oorzaak van longkanker.
Accijns op tabak. Verslavend en dodelijk.

Daar heb je niet eens mind control bij nodig, want de mensen verzinnen hun eigen kutsmoesjes wel, om te kunnen roken en auto rijden.
Voor de zekerheid worden ze nog wel een handje geholpen met allerlei "auto-programma's".

(Deze term vind ik persoonlijk erg lekker dubbelzinnig: "Geprogrammeerde Machine" - "Robot" - "Slaaf".)

Lobbies van grote dikke multinationals hebben voorrang.
En het meeste verdwijnt in hun eigen zakken.

Is dit on topic, kan je je afvragen?
Het antwoord is JA.

Roken en Stoppen. Waarom? is de titel van dit topic.

Omdat ik geen slaaf wil zijn. Van niets en van niemand.

En tussen neus en lippen weet je nu gelijk hoe "politiek" werkt. Niet dus. :)

Deze had ik al gezien ja, weet ff niet meer welk draadje. Maar bedankt voor de uitleg hahah. Oh maar politiek werkt zeker wel, het is maar hoe je het invult. Overal wordt politiek bedreven, op scholen, in bedrijven en natuurlijk in overheden. Ik loop natuurlijk nu te zeiken over een term want ik snap je punt :p Het politieke systeem zoals het ooit bedoelt was werkt nu niet meer zo, een en al belangenverstrengeling. Schande.

Japio
07-07-15, 14:28
Ik heb nooit gerookt, hoogstens enkele keren op vakantie de waterpijp gebruikt. Tip: ook de waterpijp kan je beter links laten liggen! Dit is net als de pijp en de sigaret zeer verslavend! Net als de alcohol. Je bent echt sterk van geest als je als jongere deze dingen kan laten staan. Tip, nooit aan die troep beginnen, dat is het beste. Na de zomer ga ik ook echt stoppen met de alcoholvrije bier, het leven zal me dan ook echt toe lachen.

Japio.

jobs
07-07-15, 14:39
Alcohol is niet zo erg verslavend.
Ik kan mezelf prima beperken tot waartoe ik me beperk.
Ik drink mezelf niet steeds laveloos of brouw maar door om niet tekort te komen.

Als ik dat afzet tegen de gemiddelde moeite die men doet om van roken af te komen....

Heksenboot
07-07-15, 15:20
Ik drink mezelf niet steeds laveloos of brouw maar door om niet tekort te komen.

Als ik dat afzet tegen de gemiddelde moeite die men doet om van roken af te komen....

Maar een kwart van de bevolking, schat ik.
Je volgende zin begint met "ik", dus je kan die aanvullen met "... dus alcohol is niet zo verslavend voor mij."

jobs
07-07-15, 15:41
Maar een kwart van de bevolking, schat ik.
Je volgende zin begint met "ik", dus je kan die aanvullen met "... dus alcohol is niet zo verslavend voor mij."
Sja en?
In mijn omgeving heb ik genoeg ervaring opgedaan met stoppende rokers en weinig ervaring met stoppende drinkers.
(eigenlijk maar n tragisch geval en alle bedoelde gevallen zijn inmiddels dood)
Men kan er makkelijk, 'onafhankelijk', of lacherig over doen maar zelfdestructie, hoezeer ook een recht, staat lijnrecht tegenover wat we hier op het forum proberen te realiseren.
Als je niet de baas bent over je wil i.c.m. een stapeltje sigaretten, hoe moet dat ooit in tijden van nood met voedsel?
Dus als het allemaal zo makkelijk is, stop dan maar. Dan ben je de vent of vrouw.

Japio
07-07-15, 15:47

Als je de keuze hebt ja, hele volkstammen drinken om hun problemen te vergeten. Of omdat ze na het harde werken op de dag vinden omdat ze het verdiend hebben. Ik was vroeger voor een jongere naar mijn idee een stevige drinker. Iedere dag een slaapmutje om beter te slapen, wat niet hielp.

Heksenboot
07-07-15, 15:48
Sja en?
In mijn omgeving heb ik genoeg ervaring opgedaan met stoppende rokers en weinig ervaring met stoppende drinkers.
Men kan er makkelijk, 'onafhankelijk', of lacherig over doen maar zelfdestructie, hoezeer ook een recht, staat lijnrecht tegenover wat we hier op het forum proberen te realiseren.
Als je niet de baas bent over je wil i.c.m. een stapeltje sigaretten, hoe moet dat ooit in tijden van nood met voedsel?
Dus als het allemaal zo makkelijk is, stop dan maar. Dan ben je de vent of vrouw.

Helemaal mee eens, zoals ik al eerder zei: Ik ga geen slaaf zijn.

Japio
07-07-15, 15:50
Zodoende, ik denk na dertien jaar alcoholvrij drinken nog niet helemaal helder.

Windmill
07-07-15, 16:54
Sja en?

Yup well said. Vind ik ook, hopelijk stoppen ze allemaal :D

Marc67NL
17-07-15, 09:41
Wish me luck.

Windmill
17-07-15, 09:51
Wish me luck.

Good luck! :)

Heksenboot
17-07-15, 10:51
Wish me luck.

Succes !

Pr3pper
17-07-15, 10:54
Wish me luck.
Heel veel succes!

FincaInSpanje
04-09-15, 07:03
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24453418/__Heibel_om_roken_in_Efteling__.html

Roep om rookverbod in rij bij Efteling..... en terecht.

Als je tegenwoordig je kids naar school brengt en je gaat daarna nog even buiten zwaaien door het raam, zie je van die rookverslaafde moedertjes zwaaien met een peuk in de bek. Lekker voorbeeld ben je dan voor de kinderen.:mad:

Greener
04-09-15, 08:07
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24453418/__Heibel_om_roken_in_Efteling__.html

Roep om rookverbod in rij bij Efteling..... en terecht.

Als je tegenwoordig je kids naar school brengt en je gaat daarna nog even buiten zwaaien door het raam, zie je van die rookverslaafde moedertjes zwaaien met een peuk in de bek. Lekker voorbeeld ben je dan voor de kinderen.:mad:

En wat is het volgende?
Een verbod op zichtbare tattoo's bij het uitzwaaien van je kind?

Laten we vooral ng meer onzinnige regelgeving gaan opleggen.

Greener

FincaInSpanje
04-09-15, 08:48
En wat is het volgende?
Een verbod op zichtbare tattoo's bij het uitzwaaien van je kind?

Laten we vooral ng meer onzinnige regelgeving gaan opleggen.

Greener

Niet mee eens, wanneer jij jezelf schade wilt toebrengen als volwassene, doe dat vooral. Drugs, alcohol ik ben liberaal dus geen enkel probleem zolang je maar volwassen bent en er anderen niet mee lastig valt. Maar wanneer anderen er last van hebben of sterker nog ongevraagd kanker of andere ziektes kunnen krijgen door het meeroken van jouw zooi, dan moet er wat aan gedaan worden. 30,40,50 jaar geleden hadden we nog een discussie over sigaretten en of het goed of slecht voor jou en je omgeving zou zijn. Nu zou je beter moeten weten.:o

Hoeveel kinderen worden er niet geboren met problemen, handicaps en ziekten doordat de moeder gewoon door heeft gerookt, alcohol of drugs gebruikt heeft tijdens de zwangerschap? Hoeveel kinderen worden er niet dagelijks blootgesteld aan een rokerige woon- en leefomgeving en worden hierdoor ziek? Maak jezelf vooral ziek en ga vroeg dood, dat is goed voor de maatschappij (scheelt straks weer AOW en zo:eek:), maar maak die keuze alleen voor jezelf en val er kinderen al helemaal niet mee lastig. Dat doe ik ook met mijn slechte gewoonten dus waarom een ander niet.

Tattoos, piercing en andere versiersels doe je bij jezelf en hiermee ben je anderen dus niet mee tot overlast. Dat moet iedereen dus zelf weten zolang je geen racistische of discriminerende teksten verspreid.

Novitamya
04-09-15, 11:09
In de rij bij de efteling.... kan me daar iets bij voorstellen. Als ik dat deed, dan ging ik meestal wel over het hekje staan ofzo zodat andere mensen geen last hadden van de rook. Ik hield daar iig wel rekening mee.

Greener
04-09-15, 11:29
Niet mee eens, wanneer jij jezelf schade wilt toebrengen als volwassene, doe dat vooral. Drugs, alcohol ik ben liberaal dus geen enkel probleem zolang je maar volwassen bent en er anderen niet mee lastig valt. Maar wanneer anderen er last van hebben of sterker nog ongevraagd kanker of andere ziektes kunnen krijgen door het meeroken van jouw zooi, dan moet er wat aan gedaan worden. 30,40,50 jaar geleden hadden we nog een discussie over sigaretten en of het goed of slecht voor jou en je omgeving zou zijn. Nu zou je beter moeten weten.:o

Hoeveel kinderen worden er niet geboren met problemen, handicaps en ziekten doordat de moeder gewoon door heeft gerookt, alcohol of drugs gebruikt heeft tijdens de zwangerschap? Hoeveel kinderen worden er niet dagelijks blootgesteld aan een rokerige woon- en leefomgeving en worden hierdoor ziek? Maak jezelf vooral ziek en ga vroeg dood, dat is goed voor de maatschappij (scheelt straks weer AOW en zo:eek:), maar maak die keuze alleen voor jezelf en val er kinderen al helemaal niet mee lastig. Dat doe ik ook met mijn slechte gewoonten dus waarom een ander niet.

Tattoos, piercing en andere versiersels doe je bij jezelf en hiermee ben je anderen dus niet mee tot overlast. Dat moet iedereen dus zelf weten zolang je geen racistische of discriminerende teksten verspreid.

Ik begrijp dat je nu heel veilig antwoord geeft op iets wat ik absoluut niet bedoelde.
Het ging om deze opmerking:

Als je tegenwoordig je kids naar school brengt en je gaat daarna nog even buiten zwaaien door het raam, zie je van die rookverslaafde moedertjes zwaaien met een peuk in de bek. Lekker voorbeeld ben je dan voor de kinderen.

Geef daar eens inhoudelijk een reactie op.

Greener

FincaInSpanje
04-09-15, 11:52
Ik begrijp dat je nu heel veilig antwoord geeft op iets wat ik absoluut niet bedoelde.
Het ging om deze opmerking:

Geef daar eens inhoudelijk een reactie op.

Greener

Ik ken een buurvrouw van in de 40 die rookverslaafde is helaas, zegt ze zelf. Haar man rookt ook dat weet iedereen, maar haar eigen moeder weet niet dat zij rookt. Ook niet wanneer ze met elkaar op vakantie gaan.

1. Er wordt daar nooit in het huis gerookt
2. Er wordt niet gerookt waar de kinderen bij zijn
3. Goed voorbeeld doet volgen (vooral naar kinderen toe).

Alleen dat laatste zou al voldoende inhoudelijk moeten zijn om niet in het bijzijn van jonge kinderen te roken. Alle respect overigens voor haar en alle mensen die kinderen ontzien, al heeft ze helaas nooit kunnen stoppen tot nu toe. Dat is ook moeilijk natuurlijk voor velen en een enkeling wil ook niet eens stoppen (dat moet je zelf weten natuurlijk).

Ik begrijp dat toen mensen nog overal binnen mochten roken, dat het ook veel gezelliger was. Ik was laatst op een kleine bruiloft en daar stonden meer mensen buiten te roken, dan dat er binnen waren op het feest. Dat vindt ik dan weer diep triest.:eek: