Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pasive persoonlijke bescherming, PPB


Kans

Aanbevolen berichten

Zo heb vandaag een testje gedaan die al lang in de planning stond.

Ik wist dat een maat van me een moderen kogelwerend vest had en heb op een paar buitenlandse forums veel positiefs daarover gelezen.

Waarde vast, in het geval van vuurwapen contact een van de factoren die het verschil kan uitmaken enz.

In nederland zijn er in verhouding veel minder vuurwapens maar als shtf dan zal het me niet verbazen dat ze toch prominent in het straat beeld zullen verschijnen.

 

Dus gisteren mee naar huis genomen en vandaag moets ik wat zaken afhandelen en boodschappen doen.

Dus het vest, engarde zo'n 2kg soord dikke boddywarmer, onder mijn overhemd met korte mouwen gedaan en shoppen.

Twee kilo is niet echt veel, mischien omdat ik zelf niet de lichtste ben met 90 kg.

Je wordt er iets dikker van maar in de spiegel zie je er niks van en heb ook niemand, kwam ook nog een bekende tegen, vreemt zien kijken.

Als je gaat zitten dan merk je het echt wel het is redelijk stug niet keihard.

Bij veel bukken wil het oets omhoog kruipen dus kan me voorstellen dat ik als ik er een zou aanschaffen ik daar iets voor zou willen verzinnen, aan de broek of zo.

 

Het viel me heel erg mee, op een ding na....

Ik had weer 100 liter water ingeslagen en als je dat moet verslepen dan merk je dat het echt een dikke bodywarmer is, ik heb lopen zweten en het was vandaag niet echt warm maar wel bewolkt.

De voering is van coolmax nou niks cool dus, in de winter vast lekker warm, maar als het warm is en je moet rennen of wat werken al snel te warm denk ik.

Als bescherning bij een winkelbezoek of overval kan het natuurlijk je leven redden maar als je vervolgens niet kan terug schieten dan denk ik dat de schutter echt wel merkt dat je niet dood bent lijkt me zo, en als nog het afmaakt of wellicht je "vriendelijk" verzoekt om het vest van eigenaar te laten wisselen.

 

Was wel een leuke oefening, ben er nog nietecht uit die krengen kosten zo' 650 euri !

Het schijnt dat goedkope vesten af te raden zijn, die komen vaak uit het leger of ex politie en zijn zo oud dat ze veel van hun stopkracht hebben verloren.

Standaard werkt zon vest ook heel slecht tegen iets als een priem die kun je met een flinke ram erdoor krijgen, dan moet je upgraden naar een zwaardere uitvoering van 5 of 8 kg, dat lijkt me te veel van het goede, zo houden dan wel machine geweer, dus zware calibers tegen.

De versie van 2 kg houd bijna alle handwapens tegen.

Zie voor meer info bv de site van engarde, lijkt nederlands te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Engarde is een Nederlands bedrijf.

 

Ben zelf in het bezit van een Engarde Deluxe. Ik heb er geen kogels mee mogen vangen (gelukkig) maar heb zelf wel mogen testen dat het vest steekwerend is (mes penetreerde niet en injectienaald brak gewoonweg af.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...