PDA

Bekijk Volledige Versie : Angst & tweespalt onder de bevolking - het kan snel gaan...

leidseprepper
21-08-13, 14:31
De wraak van Erdogan gaat ver. Heel ver.
Na het showproces tegen journalisten en politieke tegenstanders start hij nu ook een verdeel- en heerstaktiek onder de bevolking.
Via de Turkse Facebook-pagina met Gezi Park supporters (Diren Gezi Parkı):

"President Erdogan's call for ''report your neighbours'' have its first reaction. Hilal K. from Istanbul sued her neighbours living at the same building for they were making noise playing pans and pots to support the Gezi Park protests. Prosecution office filed a lawsuit for the neighbours (a mother and her two children) who might face imprisonment between 3 months to one year, each."

Zoals iemand in de reacties zegt: "De Fransen hadden als gezegde tijdens WO2: wees voorzichtig voor de Gestapo, maar wees doodsbenauwd voor je buren."

Oke, dat is Turkije. Toch vind ik het wel iets om over na te denken. Je ziet hoe vreselijk snel de dingen kunnen gaan.
Het ene moment betuig je enthousiast en optimistisch je steun aan een spontane demonstratie en een paar weken later ben je verschrikkelijk het haasje.

Dat je je begint af te vragen of het nou eigenlijk nog wel handig is om ergens over te reaguren bij Geenstijl of een Facebookpagina te liken (ff los van je mening over social media) - ik noem maar wat. Omdat je denkt aan NSA's, overheden die harde schijven komen vernietigen en die mensen een dagje ondervragen op een vliegveld.

Zo voelt dat dus, op je tellen passen over wat je zegt. Dan wordt het dus zomaar gewoon menens, dat gedoe over privacy en vrijheid van meningsuiting.

En dan heb ik het nog niet over de nieuwste oprispingen van onze regering..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21826109/__Opstelten_wil_burgers_bespieden__.html

Over hoe snel kan het gaan.. Dat zou je toch een paar maanden geleden niet bedacht hebben, dit? (ik niet in elk geval)

gebruikersnaam
21-08-13, 15:38
Ik krijg langzaam het idee dat men er in de Stasi tijd niet erg veel slechter aan was dan wij hier nu in het "vrije" westen.

Want behalve dat de oude spreuk "der feind hört mit" steeds meer ook hier van toepassing is, is er cultuur gekweekt waarbij klikken (mocht ik vroeger niet van mn moeder) wordt aangemoedigd. Er worden zelfs anonieme kliklijnen voor gepromoot.
En ondertussen willen we alles van iedereen weten, want je wordt overspoeld met tv serie's waarbij men bij elkaar om wat voor reden ook de deur plat loopt om te kijken hoe het bij Mies en Jan eruit ziet/ eraan toe gaat.

En als we al niet zelf onze privacy opgeven middels i-net, smartphones, GSM's, zendmasten, routeplanners, de diverse sociale media of bonuskaart en pinpas worden we wel gespot door camera's in steden, langs snelwegen of in drones, heeft de overheid ook al van niet criminelen een vrijwillig (?) afgegeven irisscan of vingerafdruk via haar bezit middels het paspoort en zijn er al tig bedrijven die alles van je moeten weten voordat je bv een toegangspas kunt krijgen om er te mogen werken.

En dan is er van minstens één bondgenoot bekend dat hij niet aan webvervuiling wilt doen en daarom gewoon alles van het i-net gebeurd netjes bewaard en archiveerd. Want stel je voor dat er wat belangrijks verloren gaat. Oh ja, we kijken ondertussen ook nog snel even of je je wel netjes gedraagd of gedragen hebt de afgelopen tijd. Het is voor je eigen veiligheid hoor, echt waar, scouts honour!

En dat allemaal gekoppeld aan een digitaal wereldomvattend systeem dat volgens de geleerden/overheid/bedrijven goed beveiligd is, dus je doopceel kan niet worden gelicht of aangepast door "anderen".

Gelukkig waken Kaptein Rutten en stuurman Samson (oh nee, die nu ff niet want die heeft ff last van zijn hormonen) over mijn en jouw veiligheid. Gelukkig maar.

Welterusten, slaap zacht en morgenvroeg gebrainwashed weer op. Beeehhhhhhhh

leidseprepper
21-08-13, 16:30
Zoals ik al n paar keer las: in Noord-Korea moeten ze toch groen zien van jaloezie over alle techno burgercontrole hoogstandjes die hier inmiddels geruisloos zijn geimplementeerd...

leidseprepper
21-08-13, 16:35
Wat ik vooral zo angstaanjagend vind is hoe snel een beetje demagogisch type leider dus met dit soort verdeel en heers tactieken binnen mum van tijd enorm veel angst kan creeeren binnen de bevolking. Hier kunnen ook buren die jou niet moeten ff een anonieme kliklijn bellen met een l*lverhaal, met soms dramatische effecten (mensen die zomaar van incest worden beschuldigd zijn echt zwaar de pineut). Maar met zo'n type machthebber wordt een soort bonus gecreerd waardoor het opeens heel wenselijk wordt om je buren te verlinken. En dat is nog wel ff een stapje verder.

En inderdaad, echt puur Oostduitse toestanden (wie de film Das Leben der Anderen nog niet gezien heeft: erg relevant in het licht van alle NSA-gedoe - daar was de DDR nog kinderspel bij)

Keyser Suze
21-08-13, 17:01
Zaai angst voor een ongrijpbare vijand - namelijk De Terrorist - stuur berichten de wereld in via de MSM dat er diverse aanslagen verijdeld zijn door het geweldige PRISM en geef de Burger een handvat om andere burgers aan te geven voor hun Staatsgevaarlijke uitingen, zoals een moeder die met haar kinderen demonstreert voor het behoud van een park. Gelukkig laat de Nederlandse overheid zoiets niet gebeuren, die sturen alleen maar Drones de lucht in bij demonstraties, voetbalwedstrijden ed. Big Brother is happening right now....

4879

zwellever
21-08-13, 17:07
Een voordeel,hier MAG je nog bv zeggen dat ons koningshuis een middeleeuws gedrocht vol met opvreters is,zonder opgepakt te worden.
Het wordt al anders als je zou oproepen om gezamenlijk die opvreters op die en die datum ,daar en daar aan onze hooivorken te spietsen,ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd iemand met een regenjas en gleufhoed op de stoep hebt staan.
Waarschijnlijk wordt dus alles al gemonitord en de echte lastposten er uit gepikt,aangezien alles van internet bewaard wordt is dossier vorming niet nodig,van een recalcitrant kan dmv een druk op de knop alles wat hij ooit geschreven heeft in een keer opgeroepen worden en daar op af gerekend worden.
Het gevaar zit hem,vooralsnog, niet in de huidige staat maar meer in de toekomstige staat; misschien is het vinden dat de keunegin een oplichter is over een paar jaar wel reden om opgepakt te worden,en ontken dan maar eens dat je dat ooit geschreven hebt.
Vooralsnog neem ik dat risico maar,je bij voorbaat al neerleggen bij een repressieve overheid getuigd ook niet echt van een vrij burgerschap,als je nu al niet meer durft te zeggen wat je denkt,hoe zal dat dan zijn als het echt er op aan komt?

200m²
21-08-13, 17:29
H-Männer: Overdragers
U-Männer: overdragers (er was ook nog V, Z en A-Männer, allen klikkerdekliks)
Geen ervan is ooit uitgestorven na 1945.
Dit is misschien interressant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsdienst
Om eens te vergelijken met de dag van vandaag.
Wat voor constructie is Europa aan het uitbouwen?

Kungfufox
21-08-13, 17:44
Om dit soort berichten kan ik me dus pislink maken. Het is triest maar waar, we kunnen volgens mij geld inzetten op hoelang men nog schat dat het Panopticon (http://www.youtube.com/watch?v=zrxXlzc2Cuw) uitblijft...op dit tempo niet lang ben ik bang.

Johnny BravoNL
21-08-13, 18:49
Ik vraag me af hoe groot de paniek is bij overheden als een solar flare o.i.d. alle elektra en communicatie apparatuur vernietigde? Niet om het feit dat alles kapotstuk is, maar om het feit dat ze dan niks of niemand meer af kunnen luisteren omdat ieders GSM, iPad, iPhone en PC kaduuk is...

We gaan gewoon weer brieven schrijven! Low tech, low profile.

Bartje
21-08-13, 19:05
Dat je je begint af te vragen of het nou eigenlijk nog wel handig is om ergens over te reaguren bij Geenstijl of een Facebookpagina te liken (ff los van je mening over social media) - ik noem maar wat. Omdat je denkt aan NSA's, overheden die harde schijven komen vernietigen en die mensen een dagje ondervragen op een vliegveld.

Zo voelt dat dus, op je tellen passen over wat je zegt. Dan wordt het dus zomaar gewoon menens, dat gedoe over privacy en vrijheid van meningsuiting.

Het trieste is dat (bijna) niemand door heeft wat er aan het gebeuren is, en degenen die er iets over lezen/horen denken dat het allemaal wel mee valt/mee zal vallen.
Terwijl toch duidelijk is dat de "kanonnen" in stelling worden gebracht.

De "kanonnen" zijn in dit geval het aan de bedelstaf brengen van de Amerikaanse en Europese bevolking, een enorme opbouw van het militaire- en politieapparaat (in Amerika), gerucht geven aan een totaal afluisterapparaat, de bouw van grote FEMA kampen, zware straffen voor "klokkenluiders" en het vasthouden van journalisten, geen informatie verstrekken over de "crisis", desinformatie verspreiden dmv oppervlakkig entertainment, het creeëren van financiële bommen die het financieel systeem kunnen opblazen.

Toch denkt bijna iedereen dat dit allemaal toevallig is of men ziet geen verbanden, waarschijnlijk omdat de laatste generaties relatief zorgeloos door het leven gaan. Men kan zich niet voorstellen dat er een totaal andere wereld in de maak is omdat het te vergezocht lijkt of niet mogelijk lijkt te zijn. Het gaat er niet om dat we, zoals de meeste mensen denken, "gewoon" bedonderd worden door politici, maar dat er een nieuw wereldwijd controle apparaat wordt opgericht waar men zich geen voorstelling van kan maken.

Verschillende Amerikaanse presidenten en prominenten hebben hier al voor gewaarschuwd of over gesproken.

1933, Roosevelt
"The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government of the U.S. since the days of Andrew Jackson."
- U.S. President Franklin D. Roosevelt in a letter written Nov. 21, 1933 to Colonel E. Mandell House
“It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.”
- Henry Ford
1961, President Eisenhower https://www.youtube.com/watch?v=rd8wwMFmCeE
"The drive of the Rockefellers and their allies is to create a one-world government combining super capitalism and Communism under the same tent, all under their control.... Do I mean conspiracy? Yes I do. I am convinced there is such a plot, international in scope, generations old in planning, and incredibly evil in intent."
- Congressman Larry P. McDonald, 1976, killed in the Korean Airlines 747 that was shot down by the Soviets
1990 Bush Sr. https://www.youtube.com/watch?v=ATFnT-4jl-c

"We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order."
- David Rockefeller

Raycoupe
21-08-13, 19:17
Ik vraag me af hoe groot de paniek is bij overheden als een solar flare o.i.d. alle elektra en communicatie apparatuur vernietigde? Niet om het feit dat alles kapotstuk is, maar om het feit dat ze dan niks of niemand meer af kunnen luisteren omdat ieders GSM, iPad, iPhone en PC kaduuk is...

Waarom wachten op een solar flare oid?

Flikker die smartphone weg en hef je veebook account op. Ze geautomatiseerd op de hoogte houden doen heel veel mensen nu geheel vrijwillig. :o

prepass
21-08-13, 21:05

Dan roepen een paar lokale "sterke mannen" een nieuwe lokale staat uit.
Of de overheid communiceert dar er hulp onderweg is en iedereen rustig moet blijven.
Of op elke hoek staat een militair en is er een algehele avondklok ingesteld.
Of er wordt verzocht om je bij alle grote buurtcentra te laten registreren voor "noodhulp"......

darkstar
21-08-13, 21:59
Mag in ieder geval duidelijk zijn dat er ergens naar toe wordt gewerkt.
Als prepper ben je voorbereid op chaos na ineenval van het economisch systeem, maar wat nu als de ineenstorting zeer gecontroleerd en beetje bij beetje gaat verlopen?
Wat nu als we een avondklok krijgen, door ik noem maar wat , we midden in een burgeroorlog zitten omdat we er te laat zijn achtergekomen dat het openstellen van onze grenzen , zonder enige zinnige reden, voor met name moslim immigranten, toch niet zo'n goed idee was ?

Ronin Kogaratsu
21-08-13, 22:16
Waarom wachten op een solar flare oid?

Flikker die smartphone weg en hef je veebook account op. Ze geautomatiseerd op de hoogte houden doen heel veel mensen nu geheel vrijwillig. :o

Er kan ook een aardig profiel van je gemaakt worden door de posts, en alles wat je via pm doet via dit forum preppers.nl ben ik bang.

Raycoupe
22-08-13, 11:03
Er kan ook een aardig profiel van je gemaakt worden door de posts, en alles wat je via pm doet via dit forum preppers.nl ben ik bang.

Absoluut, alleen kost dat veel meer moeite dan simpelweg facebook/schoolbank/linkedin e.d. na zoeken. Veel mensen lezen geeneens de voorwaarden van de apps op hun smartphone of wat google met je google of youtube account mag.

dR3
22-08-13, 14:21
De overheid is er niet voor alle burgers, maar voor zichzelf (=selecte groep burgers). Als je met die gedachte kijkt naar dingen als bezuinigingen, orde bewaren, klokkenluiders etc dan is het logisch hoe er gehandeld wordt ook al is dat tegenstrijdig met wat rechtvaardig is.