PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe Lang Nog?

Keyser Suze
30-08-13, 17:39
Ik merk bij velen, ook mezelf, het gevoel: hoe lang gaat het nog "goed"- als we al van goed kunnen spreken. Zonder verdere verwijzingen naar bronnen, even wat voorbeelden....

SyriŽ - tsja, dat hoeft geen uitleg, of toch? Obama heeft uit de hoge hoed getoverd dat het toch echt Assad is die de chemische aanval heeft uitgevoerd. En verleent zich daarmee een mandaat om een aanval uit te voeren, ondanks "sputteren" van de internationale gemeenschap, niet in het minst van Rusland en China. Zou die Assad niet beter moeten weten, denk je. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ondanks stellige ontkenningen van Assad / de Syrische overheid iets te maken te hebben met de gifgas aanval, gebeurt het toch. Als ik TEGEN Assad zou vechten, was er geen heerlijker scenario te bedenken dan dat ik middels een False Flag de grootste militaire macht ter wereld "mijn" oorlog liet voeren. Het stinkt...

Bijstand - In het eerste kwartaal 2013 groeide het aantal uitkeringsgerechtigden voor de bijstand NET ZOVEEL als in HEEL 2012....derhalve wordt de last op de belastingbetaler alsmaar groter. Met matige vooruitzichten (proest!) voor de rest van 2013 en 2014, kan men toch niet verwachten dat deze groeiende club mensen ineens als sneeuw voor de zon verdwijnt...

India - de Indiase munt kelderde de afgelopen week als een baksteen. En de burgers mogen geen goud invoeren....apart....

China - het land wordt geplaagd door een al jarenlange matige groei. De economische crisis in de rest van de wereld hangt als een molensteen om de nek, de groei is eruit en ondanks het oppoetsen van de economische cijfers en het financieren van de bouw van spooksteden (om de cijfers nog meer op te poetsen), ziet het er toch somber uit voor China.

Japan - naast de steeds groter wordende schandalen rondom Fukushima en een ongekende radioactieve besmetting van de omgeving EN DE ZEE, schiet het economisch ook niet op met Japan. Sony verdient meer met het door hun gerunde pensioenfonds dan met TV's en mobieltjes. De vergrijzing en de matige vooruitzichten voor de jeugd gaan het land de das omdoen, want nog meer geld creŽren is bijna niet meer mogelijk.

Werkeloosheid EU - In Portugal, Hongarije en Cyprus (dat laatste land is, zoals we nu wel weten, kaalgeplukt door de banken en de EU) is de werkeloosheid "slechts"tussen de 16,5 - 17,5% en de Spanjaarden (26,3%) en Griekenland (27,6%) spannen de kroon. Er wordt geld heen gedragen, sneller dan de regering het kan uitgeven denk je. Let wel, werkeloosheid is altijd een percentage van de werkende bevolking (tussen de 15 en 67 dus....) en zegt ook niets over de kosten voor leger, politie, scholen, universiteiten, overheid....want daar "werken" ook mensen. Mensen die alleen maar geld kosten en niets opleveren (een militair genereert geen geld, evenals een juf, een politieagent). Nou volg ik niet al het nieuws, maar ik heb het bericht gemist dat er NU een BRILJANT PLAN is om dit op te lossen. Ergo, het zal nog wel even zo blijven of nog erger worden. De gevolgen van de bodemloze put uitgaven tekenen zich af in de vorm van sociale verpaupering, stijging van ultra-rechtse populistische nationalisten, toename van tienerzwangerschappen, toename van aantal gekraakte woningen, woninguitzettingen....het enige dat groeit is de vuilnisbelt van humane misŤre. En natuurlijk de NASDAQ, de AEX, de goudprijs.....overigens is de werkeloosheid onder Griekse jongeren maar liefst 63% en in Spanje 56% maar ja, who cares....vanuit Bulgarije, Polen, Hongarije n Bulgarije weet men niet hoe snel men naar Duitsland moet reizen en is de immigratie uit deze landen naar Duitsland nog nooit zo hoog geweest in de afgelopen 17 jaar.....dus....mja....euh....euh....gaan we straks toch allemaal Duits sprechen?

USA Schuld - in zes jaar tijd is de totale schuld van de Amerikaanse overheid bijna verdubbeld (van 9 triljoen naar bijna 17 triljoen). Ik las ergens dat "gedurende Obama" de schuld meer is toegenomen dan de opgetelde schulden die ALLE ANDERE PRESIDENTEN voor hem hadden opgebouwd....misschien is dat een nieuwe Nobelprijs waard....een aardige uitspraak van Obama : "Let me be perfectly clear. That was when George Bush was running the country. Things are different now and America's needs are different. We need to raise the debt ceiling to fund the comitements America has made to the poor and elderly. In addition, I will go to war with any country that threatens world security." -- Barack Obama, 2013
En hoe meer soldaten er worden ingezet (grote kostenpost) en er gewond of psychisch beschadigd terugkomen (een kreupele soldaat kost nog meer geld en kan niet bijdragen aan de economie) plus een kostbare "exercitie" voor de Syrische kust - hoe hoger de schuld....wat zou er gebeuren als USA daadwerkelijk zo stom is SyriŽ binnen te vallen? Juist ja, nog meer kosten...

USA Banen - op Zerohedge (http://www.zerohedge.com/news/2013-08-29/guest-post-if-these-are-fastest-growing-jobs-america-were-doomed)(ja toch maar een verwijzing) stond een leuk overzicht van de banen die in de lift zitten. Het commentaar erbij is hilarisch. Er zijn bepaalde beroepen de afgelopen jaren enorm gewild geraakt....op #1 banen in de Olie-industrie op #4 vertalers op #5 masseurs op # 6,7 en 8 diverse (financieel en persoonlijk )adviseurs en op #10 huidtherapeuten. Dit is werkelijk om over in je broek te pissen: Based on the list below, we would describe the United States as a service based nation of aging, vain, obese, shallow, financially illiterate boobs with bad skin and muscle aches, who love sports and entertainment, but canít understand each other, and are addicted to their oil based suburban sprawl debt financed lifestyles.

Nederland - zozo....eindelijk gaat Nederland iets doen tegen de brievenbusfirma's die de afgelopen tien jaar in steeds grotere getale gebruik (misbruik?) maakten van fraaie financiele constructies waarin winsten werden geping-pongt tussen ons belastingparadijs en Dublin, Cayman Islands en andere gunstige belasting klimaten. Ten koste van de burgers, ten bate van de multinationals. En iedereen pinkt een traantje weg bij weer een zielig prinsje die naar nu blijkt leukemie (Hodgkin?) heeft. Een drama, daar wil ik niets maar dan ook niets aan af doen. Maar aangezien mijn koningsgezindheid niet heel erg groot is, nou ja, je voelt het wel. Eentje onder de sneeuw, eentje kanker, nog een stuk of 20 Oranjes te gaan zal ik maar zeggen. En vast en zeker hebben de Oranjes ook geping-pongt met hun gigantische vermogen, dus laten we ervan uitgaan dat ze best een dokter kunnen betalen. Of tien dokters voor mijn part. En extra dure medicijnen die NIET STANDAARD INGEZET WORDEN VOOR GEWONE BURGERS. Zo...dat lucht op.

Het is duidelijk - de zomer is over, het is herfst. De blaadjes lijken nog zo mooi groen, maar ik weet dat ze gaan vallen eind volgende maand en oktober. En men heeft een barre winter voorspeld. Mooi, de olieprijzen zijn al aan t stijgen, dus de Gasunie zal goed boeren in ieder geval. En de olieboeren dito. Nou ja, een dik pak sneeuw buiten als je vanuit het ziekenhuis voor je Hodgkin een beetje naar buiten kan staren is toch ook best aardig. En met extra dure medicijnen ist-ie er zo weer bovenop, Bernhard (die ouwe dus) hebben ze ook met kauwgom en touwtjes negentig jaar aan de praat kunnen houden. Of is de ziekte van de prins tekenend voor de wereld? HŤ gatver, maak de prins dan maar snel weer beter dokters. Misschien dat de koraalriffen dan ook aangroeien, de Noordpool weer bevriest, de Amerikanen en Russen spontaan aardige Hippies worden en Obama, Assad en Putin fijn samen een jointje mogen roken. Onee, dat is kankerverwekkend.

Mecanical Dog
30-08-13, 17:57
mooie post!!!

lewieke
30-08-13, 18:06
Dan treffen jullie in Nederland het nog behoorlijk. De Vlamingen kijken vol nostalgie terug naar de tijd dan Willem van Oranje de plak zwaaide. Dat was tenminste een koning die wij begrepen, niet dat hij ons begreep. Tegenwoordig is Vlaanderen zowat het enig land ter wereld dat wordt geregeerd door allochtonen (nouja, over de herkomst van Obama is ook al heel wat geschreven maar toch ...) We zitten onder de plak van een Duitse koning en een Italiaanse premier. Gelukkig komen van die laatste normaal gezien geen kinderen. De huidige koning gaat Nederlands leren in WalloniŽ (hoe bedenk je het ?), het hele koningshuis is compleet gedegenereerd door de inteelt van de laatste eeuwen. Gelukkig sturen ze die prinsjes naar private scholen, met bijzondere privileges voor de superrijken. Een van die privileges is dat de resultaten geheim gehouden worden. Gelukkig maar want hoe zouden wij anders onze kinderen nog kunnen motiveren om hard hun best te doen ?

Amazing Dree
30-08-13, 18:15
Keyser Suze, prachtig stukje weer, kuddo tegoed !

Kans
30-08-13, 18:16
Tja mooie post en goede vraag.

Ik ben zelf wat voorspellings moe geworden.
Het is niet te voorspellen, mischien door sommige die echte connecties hebben?
En proberen te voorspellen is vermoeiend en kost je alleen maar punten.

De richting is duidelijk en ik vermoed niet meer omkeerbaar.

Dus gewoon preppen.
K a n s

Geert
30-08-13, 18:56
Keyser Suze je bent nog een nest vergeten waar ze aan het broeden zijn . Al houd moeder kip zich nu wel rustig . Ik vertrouw ze voor geen haar . Namelijk Noord Korea .

Geert

Keyser Suze
30-08-13, 18:56
Bedankt allen, reeds, ook rupsjenooitgenoeg en MyronPrps voor de kudo's. Zojuist een alert van nu.nl dat Obama en de zijnen zichzelf groen licht hebben gegeven omdat SyriŽ's gif gas aanval volgens hun toch echt uit de hoek van Assad komt. Sadam had WMD, nooit gevonden maar toch was het volgens de Amerikanen zonneklaar. Iedereen weet hoe dat debacle gelopen is en nog steeds loopt. Afghanistan, dito. Wat de rol is van de Amerikanen in Egypte en LibiŽ, geen idee maar het zou vreemd zijn als ze er niets mee te maken zouden hebben. De Syrische bevolking zal wel reikhalzend uitkijken naar hun 'bevrijders' kuch kuch ahum...

Davena
30-08-13, 19:15
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3501329/2013/08/30/Vrees-voor-cyberoorlog-als-Amerikanen-Syrie-aanvallen.dhtml
Ze zijn ook bang voor een cyberoorlog wanneer de VS Syrie gaan aanvallen, lijkt mij in elk geval niet onaannemelijk....

prepass
30-08-13, 19:31
Tja mooie post en goede vraag.

Ik ben zelf wat voorspellings moe geworden.
Het is niet te voorspellen, mischien door sommige die echte connecties hebben?
En proberen te voorspellen is vermoeiend en kost je alleen maar punten.

De richting is duidelijk en ik vermoed niet meer omkeerbaar.

Dus gewoon preppen.
K a n s

Altijd weer leuk om te lezen, die voorspellingen. Ben ze inmiddels ook wel moe en neem ze met een korreltje zout. Het pad is wel aardig duidelijk.........

Charlie
30-08-13, 19:43
Ik merk bij velen, ook mezelf, het gevoel: hoe lang gaat het nog "goed"- als we al van goed kunnen spreken. Zonder verdere verwijzingen naar bronnen, even wat voorbeelden....

Mooie post weer Keyser, een beetje hard op het end, maar goed.

En inderdaad het gaat volgens mij een hete herfst worden.

Over een paar minuten geeft Obama een speech (20.45 30/08), dus even kijken op CNN of Journaal 24.
Het zou maar zo kunnen, dat als we morgen wakker worden, de Amerikaanse vloot 300 kruisraketten lichter is.

Keyser Suze
30-08-13, 19:45
Altijd weer leuk om te lezen, die voorspellingen. Ben ze inmiddels ook wel moe en neem ze met een korreltje zout. Het pad is wel aardig duidelijk.........

Ik bedoel ook niet dat het deze herfst misgaat, mocht jij of Kans dat denken, maar dat de wereld in haar herfst fase zit, met een winter vol narigheid voor de boeg. Toch leuk dat je het leuk vond, ik vind het ook leuk om te schrijven, al zijn er leukere dingen om over te schrijven. En volgens Rutte moeten we niet somberen.

lewieke
30-08-13, 19:46
Je hoeft alleen maar te somberen over het sombere niveau van Rutte.

Pr3parator
31-08-13, 00:25
Mooie post weer Keyser, een beetje hard op het end, maar goed.

En inderdaad het gaat volgens mij een hete herfst worden.

Over een paar minuten geeft Obama een speech (20.45 30/08), dus even kijken op CNN of Journaal 24.
Het zou maar zo kunnen, dat als we morgen wakker worden, de Amerikaanse vloot 300 kruisraketten lichter is.

300 kruisraketten van 1,4 miljoen dollar....
Zijn er aandelen tomahawk te koop? Lijkt me een eeuwig groeiende markt!!!!
Naast goud en zilver een topbelegging!

Keyser Suze
31-08-13, 08:55
300 kruisraketten van 1,4 miljoen dollar....
Zijn er aandelen tomahawk te koop? Lijkt me een eeuwig groeiende markt!!!!
Naast goud en zilver een topbelegging!

Jazeker kun je aandelen kopen in de wapen industrie. Waarom denk je dat het zo goed loopt? Onze nationale banken en pensioen fondsen schijnen nogal wat aandelen te hebben van die wapen boeren. Was een tijdje terug nog een docu over. Het is in theorie een betere investering dan goud of zilver. Die gaan nooit stuk en het blijft afhankelijk van de gewild-heid. Tomahawks moeten gemaakt worden, dat kost goud of geld, en vervolgens worden ze vernietigd...

frank1964
31-08-13, 09:11
Jazeker kun je aandelen kopen in de wapen industrie. Waarom denk je dat het zo goed loopt? Onze nationale banken en pensioen fondsen schijnen nogal wat aandelen te hebben van die wapen boeren. Was een tijdje terug nog een docu over. Het is in theorie een betere investering dan goud of zilver. Die gaan nooit stuk en het blijft afhankelijk van de gewild-heid. Tomahawks moeten gemaakt worden, dat kost goud of geld, en vervolgens worden ze vernietigd...

Zolang de mensheid nog geld wil verdienen met wapens, zal er weinig veranderen. We hebben nog een lange weg te gaan. Een van de beste preps zou wel eens kunnen wezen; hoe voeden wij onze kinderen op, met welk wereldbeeld zetten we ze in de maatschappij. Hier met elkaar zijn we redelijk maatschappijbewust en is er bij velen zelfs een globaal bewustzijn. We kunnen dit vooral laten groeien via onze kinderen. Voor ons misschien niet direct een betere wereld, maar voor onze kinderen of die van hen met een beetje mazzel wel.

Keyser Suze
31-08-13, 09:37
Dank @frank1964 (http://preppers.nl/forum/member.php?u=291) voor je beschouwing. In het kort leg je de vinger op de wereld-zweer die klopt en pust. Hier wat quote's van ZH geplukt, die de harde taal van beide kanten belicht en de Amerikaanse intenties op losse schroeven zetten en de nare consequenties van ingrijpen in SyriŽ belichten....

17.*Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei: "Starting this fire will be like a spark in a large store of gunpowder, with unclear and unspecified outcomes and consequences"
18.*General Mohammad Ali Jafari, chief of Iran's Revolutionary Guards: (an attack on Syria) "means the immediate destruction of Israel."
19.*Israeli President Shimon Peres: "Israel is not and has not been involved in the civil war in Syria, but if they try to hurt us, we will respond with full force."
20.*Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu: "We are not part of the civil war in Syria, but if we identify any attempt whatsoever to harm us, we will respond and we will respond in strength."
21.*The Jerusalem Post: "The lines between Hezbollah and the Syrian regime are so blurred that Israel will hold Damascus responsible if Hezbollah bombards Israel in the coming days, Israeli officials indicated on Wednesday."
22.*Ron Paul: "The danger of escalation with Russia is very high"
23.*Pat Buchanan: "The sole beneficiary of this apparent use of poison gas against civilians in rebel-held territory appears to be the rebels, who have long sought to have us come in and fight their war."

http://www.zerohedge.com/news/2013-08-30/25-quotes-about-coming-war-syria-every-american-should-see

Heksenboot
31-08-13, 10:48
Hee, dat combineert niet lekker met je onderschrift Keyser Suze... :p

dR3
31-08-13, 12:36
Werkeloosheid EU - In Portugal, Hongarije en Cyprus (dat laatste land is, zoals we nu wel weten, kaalgeplukt door de banken en de EU) is de werkeloosheid "slechts"tussen de 16,5 - 17,5% en de Spanjaarden (26,3%) en Griekenland (27,6%) spannen de kroon. Er wordt geld heen gedragen, sneller dan de regering het kan uitgeven denk je. Let wel, werkeloosheid is altijd een percentage van de werkende bevolking (tussen de 15 en 67 dus....)

Meestal zitten er nog een aantal voorwaarden aan dat percentage verbonden; je moet bijvoorbeeld actief op zoek zijn naar een baan om als werkeloze bestempeld te worden, op zoek zijn naar een baan van minimaal X uur, als je langer dan (bijv) een jaar zoekt naar een baan ben je geen werkeloze meer maar full-time uitkeringstrekker, oaw-ers kunnen niet werkeloos zijn.

frank1964
31-08-13, 12:48
Meestal zitten er nog een aantal voorwaarden aan dat percentage verbonden; je moet bijvoorbeeld actief op zoek zijn naar een baan om als werkeloze bestempeld te worden, op zoek zijn naar een baan van minimaal X uur, als je langer dan (bijv) een jaar zoekt naar een baan ben je geen werkeloze meer maar full-time uitkeringstrekker, oaw-ers kunnen niet werkeloos zijn.

oftewel vrij vertaald, de cijfers dekken de lading niet.

Keyser Suze
31-08-13, 13:06

Dank voor de aanvulling, die extra voorwaarden wist ik niet eens. De cijfers worden dus NOG slechter eigenlijk.....

Charlie
31-08-13, 13:14
Dank voor de aanvulling, die extra voorwaarden wist ik niet eens. De cijfers worden dus NOG slechter eigenlijk.....

Las vandaag nog een stukje in de krant over een man van 53. Sinds 2009 werkloos, sinds april 2012 ww-uitkering gestopt. Solliciteert zich een slag in de rondte, geen werk kunnen vinden. Heeft een eigen huis en nog wat spaargeld, dus geen bijstandsuitkering. Hij zal niet de enige zijn in die situatie. Wat komt er straks? Geen op, huis niet te verkopen, dus openbare verkoop, restschuld, wel bijstand, maar onder curatele?

Dan vraag je je terecht af: hoelang nog?

Johnny BravoNL
02-09-13, 22:24
Okay, de wereld staat in brand. Maar laten we eerlijk zijn, het zooitje fikt al zo'n 2000 jaar, als het niet langer is...

Ik heb KS' post eens goed zitten overdenken (en ja, het deed pijn).

Alles klopt; van de stikkende kinderen in SyriŽ tot aan de lekkende reactor in Fuckyoushema. Van de werkeloosheid tot aan de rovende Roemenen (nieuwe titel van de volgende Suske & Wiske).

Maar is dit niet altijd al zo geweest? Rovende en moordende Vikingen die eens in hun roeiboten verre landen afstruinen? Hannibal die op de rug van een olifant druk bezig was om de wereld te veroveren? Caesar? Joden voor de leeuwen? Hitler? Stalin? Mao? Noord-Korea? Bay of pigs? Mabel-gate (oh nee), X-Factor? Is het niet altijd crisis? De beurs crash in de jaren '30? Spaanse griep, Mexicaanse griep, de pest. AIDS, de Toppers? Wordt onze samenleving niet continue bedreigt? Spelen wij niet enkel een tijdelijke rol op het wereldtoneel?

Ik heb het al eerder (http://preppers.nl/forum/threads/4686-A-pale-blue-dot?) gezegd. Kleine radertjes op een stipje in het universum (http://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g).

De kunst is, om in de tussentijd zo comfortabel mogelijk te overleven. De geschiedenis heeft veel grootschalige SHTF's gehad. De pest is wel, dat met al onze hedendaagse "technologie" we momenteel in staat zijn om onszelf (bijna (http://www.askamathematician.com/2010/01/q-would-it-be-possible-to-kill-all-of-earths-life-with-nuclear-bombs/)) compleet te vernietigen. Dat hebben "we" de afgelopen jaren flink uitgetest (http://www.youtube.com/watch?v=dXxPRHkyAvY).

Is het geen kwestie SSDD (same shit, different day)?

Het feit dat de "shit" cumuleert en dat we steeds beter worden in het vergiftigen van de planeet en onszelf, is natuurlijk wel zorgwekkend. Tel daar een club uit Brussel bij op, een handjevol reli-fundi's en hier en daar een virus, en je hebt de ingrediŽnten voor instant hoofdpijn en hamsterwoede.

Dus; Hoe Lang Nog? Geen idee Keyser Suze, maar naar mijn mening heb ik haast...

See U @ PH.

JB

freeprepper
02-09-13, 22:29

Welkom in de matrix!
Maargoed ik ga jullie daar niet verder mee lastigvallen anders ben ik weer zweverig,iemand die gelooft in sinterklaas en weet ik het wat allemaal.
Maar sommige zullen het vast en zeker al bestudeerd hebben en weten wat ik bedoel!

Johnny BravoNL
02-09-13, 23:03

Welkom in de matrix!
Maargoed ik ga jullie daar niet verder mee lastigvallen anders ben ik weer zweverig,iemand die gelooft in sinterklaas en weet ik het wat allemaal.
Maar sommige zullen het vast en zeker al bestudeerd hebben en weten wat ik bedoel!

Permission for take-off! Zweef een end weg! Ik ben benieuwd!

Zanshin
03-09-13, 08:50
Maar is dit niet altijd al zo geweest?

Yup, maar tegenwoordig is het door de media-aandacht allemaal 'in your face'. Overal zijn camera's/journalisten/weblogs...en wat is waarheid?