PDA

Bekijk Volledige Versie : B.O.T. (Het opknappen van onze BOT)

Wonderland
03-09-13, 23:44
Zoals sommige belangstellende of geintresseerde leden in het topic [Dilemma] aanhanger (http://preppers.nl/forum/threads/6899-Dilemma-Bug-Out-Aanhanger?highlight=%5Bdilemma%5D)hebben kunnen lezen, hebben Alice en ik een B.O.T. aangeschafd.
Een leuk ding maar er moet nog wel wat aan gebeuren (vind ik)

In dit topic ga ik foto's plaatsen met de vorderingen van de aanhanger met begeleidende teksten.
Zodat de mede prepper ideen krijgt voor haar/zijn eigen B.O.T. (of voor die van ons).

We beginnen met wat foto's van de aankomst in de achtertuin ;)
Morgen begin ik met het ''leukste deel'' *kuch* schuren.

5115

5116

5117

5118

Heksenboot
04-09-13, 00:07
Ha, jullie zijn er vol van he, Wonderland en Alice. :)

Cool :cool:

MyronPrps
04-09-13, 00:19
echt heel leuk om dit te zien, ik kijk er heel erg naar uit om de vooruitgang en jullie ideen te zien:)

mvg, Mp

Communicator
04-09-13, 07:56
Ik kijk vol belangstelling mee met jullie knutselproject! leuk :)

CrossbowClan
04-09-13, 09:04
Daar zou ik ook vol van zijn Heksenboot... blij als een klein kind. ;)
Dat ben ik al met die Coni-beertjes. :rolleyes:

Ben benieuwd Alice en Wonderland.

zippo
04-09-13, 09:04
hier nog een met veel belangstelling die mee kijkt.. Communicator..is die vouwwagen/caravan nog door gegaan?
greetz van hier

backschless
04-09-13, 09:08
Ben ook benieuwd hoe het gaat worden succes met het projectje.

Jalemari
04-09-13, 09:17
Waarom schuren? Gewoon lekker zo laten. Valt nie zo op, ziet er juist lekker getrashed uit, minder kans op inbrekers.
Ik wil ook zo'n ding, zit er al een tijdje aan te denken, vooral na die van Geert bewonderland te hebben! Maar heb voorlopig nog geen plek om m neer te zetten.
Ik zat al eens te denken dat je op een van de assen een pomp kan zetten alsof ie door z'n hoeven is gezakt (inspiratie uit een van mijn ervaringen:() Echt niet dat iemand er dan aan denkt om 'm te jatten:). Maar goed das wel ff een klusje... Succes in ieder geval! Hoop 'm tijdens sc te mogen bewonderen?

Communicator
04-09-13, 09:18
hier nog een met veel belangstelling die mee kijkt.. @Communicator (http://preppers.nl/forum/member.php?u=672)..is die vouwwagen/caravan nog door gegaan?
greetz van hier
Ja zeker :)

Ik had in het vorige topic (http://preppers.nl/forum/threads/6899-Dilemma-Bug-Out-Aanhanger?p=159303&viewfull=1#post159303) al een voorproefje gegeven :)

zippo
04-09-13, 09:29
chips..die had ik helemaal niet opgemerkt..maare ziet er cool uit..komt er ook een yt clipjes van?
die flower power camo ;) vond ik ook wel leuk..maar Bollen in de keukenhof is wel een beetje opvallend ;)..

greetz van hier

Alice
04-09-13, 10:40
Wat een lieve berichtjes allemaal. Wij zijn er echt super blij mee. In geval van nood kunnen wij nu in ieder geval onze hele 'vee stapel' meenemen en een extra persoon! Aangezien wij geen bestelbusje meer tot onze beschikking hebben en er in onze eigen auto beduidend minder spullen vervoert kunnen worden, is dit een uitkomst! We hoeven nu ook geen grotere/ duurdere auto te gaan rijden voor die paar keer per jaar dat wij zoveel spullen willen vervoeren. Dat is voor mij een grote plus. Jalemari. Wat mij betreft heb je helemaal gelijk. Lekker zo laten, hij ziet er nu lekker gaar uit, wie wil zo een ding nu stelen/ openbreken. Ik zat er aan te denken om er reclame op te plakken van: kadaver ophaaldienst ofzo. Dan loopt iedereen er met een grote boog omheen. Zocht jij trouwens nog een lift naar de komende SC ?

12gauge
04-09-13, 10:57
ik weet niet hoe stevig hij is, maar een imperial er op is ook een optie natuurlijk

Ronin Kogaratsu
04-09-13, 10:58
je kan m aan de binnenzijde volledig beplakken met telefoonboeken, ben je ook nog redelijk veilig tegen kogels als je erin kruipt

Alice
04-09-13, 11:01
je kan m aan de binnenzijde volledig beplakken met telefoonboeken, ben je ook nog redelijk veilig tegen kogels als je erin kruipt

Papier is wel heel zwaar Ronin. Wel een goed idee voor als ie stil mag blijven staan!

Ronin Kogaratsu
04-09-13, 11:03
Papier is wel heel zwaar Ronin. Wel een goed idee voor als ie stil mag blijven staan!

ja en schijnt toch niet zo goed te werken lees ik net..

Alice
04-09-13, 11:18
Telefoonboeken met plaatstaal dan?

morningglory
04-09-13, 11:18
Leuk project en goed idee. Ga ik zeker volgen. Al een idee wat er aan prep spullen in de aanhangwagen komt?

Alice
04-09-13, 11:24
Leuk project en goed idee. Ga ik zeker volgen. Al een idee wat er aan prep spullen in de aanhangwagen komt?

Jazeker! Alles wat er niet in de rugtas past ;) behalve de hond...

Geert
04-09-13, 11:39
Ziet er goed uit . En valt zeker iets van te maken . Hoeveel weegt hij leeg ? Een tip . Bij het inladen inrichten verdeel uw gewicht zowel links al rechts voor en achter . Maak dat er niet meer dan 35 a 40 kg op de trekhaak komt zodat je hem ook zonder neuswiel kan verplaatsen . Ben erg benieuwd wat het word . De aanhanger dat ik gepost heb in het vorige draadje heb ik zelf gekocht . Ga die een der deze dagen ophalen .

Geert
Ps als je vragen het of tips nodig heeft hoor ik het wel .

morningglory
04-09-13, 11:41
Jazeker! Alles wat er niet in de rugtas past ;) behalve de hond...

vergeet de prep brokken niet ;-)

Heksenboot
04-09-13, 11:55
Ziet er goed uit . En valt zeker iets van te maken . Hoeveel weegt hij leeg ? Een tip . Bij het inladen inrichten verdeel uw gewicht zowel links al rechts voor en achter . Maak dat er niet meer dan 35 a 40 kg op de trekhaak komt zodat je hem ook zonder neuswiel kan verplaatsen . Ben erg benieuwd wat het word . De aanhanger dat ik gepost heb in het vorige draadje heb ik zelf gekocht . Ga die een der deze dagen ophalen .

Geert
Ps als je vragen het of tips nodig heeft hoor ik het wel .

Ja Wonderland en Alice, bouw Geert-BOT versie 2, Nu Nieuw en Verbeterd: met Douche... :D

Jalemari
04-09-13, 12:06
Heee! Toch nog een goed doel voor de telefoonboeken en gouden gidsen! Behalve een jurk dan;)
Alice ik stuur je pm wat betreft sc.

Alice
04-09-13, 15:15
Geert. Bedankt voor de tip! Als we tegen problemen aanlopen dan zullen we zeker als eerste jou om advies vragen!
Heksenboot. Wacht maar af! Die douche komt er zeker!

Wonderland
04-09-13, 18:25
UPDATE 1:

Het schuren is zo goed als af en ben vandaag wat metalen onderdelen in de menie gaan zetten. Wat mij wel al eerder opviel (wist alleen niet dat het erger was dan ik dacht) aan de onderkant van de triangel, is dat er 3 rotten plekjes zitten waar zeker wat aan moet gebeuren. (een stukje er overheen lassen of een nieuwe stange aan beide kanten)

Een deel van de zijpoot waar een rotte plek zit
5129

Na het schuren
5130

Na het insmeren van de menie (lees Hammerite (Histor))
5131
5132

12gauge
04-09-13, 18:29
goed bezig, welke kleur wordtie?

Wonderland
04-09-13, 18:31
12gauge Het is bijna zeker, maar waarschijnlijk word het metaal (wat nu wit is) mat zwart en het blauwe gedeelte word Leger groen/bruin.

Communicator
04-09-13, 18:37
Heeft n van jullie las ervaring?

Zoniet, pak deze kans! Dat is een skill die ik in zoverre beheers; ik ben niet bang om het te doen, laatste las ervaring was op school :)
Zo moet ik ook nog las electrodes aanschaffen. Dan kan je als noodoplossing lassen met startkabels, en 3 in serie aangesloten accus.

Jullie hebben er lekker de vaart in! tof man! leuk ideetje:

als je een beetje creatief wilt zijn met je camo spuit werk, gebruik dan blaadjes van een boom als sjabloon:

http://www.pirate4x4.com/forum/attachments/general-4x4-discussion/524056d1274399395-digital-camo-paint-camo-2.jpg

Alice
04-09-13, 18:58
Ik heb geen ervaring in ieder geval. Maar mijn vader heeft een schuur vol apparatuur waar hij ons niet mee wil laten spelen. Ik denk dat als wij hem lief aankijken dat hij het voor ons wel het laswerk wil doen. Goeie tip van jou maar zoiets belangrijks als een driepoot laat ik liever door een professional doen. (Mijn vader is een professional)

Wonderland
04-09-13, 19:12
Om voor mijzelf te spreken :) heb ik geen ervaring met lassen, maar ben niet bang om het te gaan doen. Wat Alice zei ben ik het mee eens, we laten het door haar vader doen als hij dat wil.
Daarnaast sta ik open om de basis beginselen (met wat voor soort apparaat las ik iets) aan te leren. Ik heb eigenlijk weinig technische achtergrond omdat ik niet goed heb opgelet op school ;)
Ik ben wel schilder geweest een poos (al is dat niet te zien op de foto's, want dat op de foto's heet insmeren ;) )
Communicator de vaart erin hebben we zeker. Nog 2,5 week en dan is Gilze natuurlijk. Dan willen wij de BOT afhebben terwijl er nog een hop moet gebeuren:

In de menie zetten voor en 2e keer.
Nogmaals alles schuren, ontvetten.
Metalen onderdelen (netjes) schilderen (tja ben schilder geweest dus doe niet aan afplakken :) )
Dan de grote blauwe delen gronden 1 maal, opschuren en Mat leger groen/bruin rollen/schilderen.
De triangel moet gelast worden en daarna het bovenstaande rijttje op de triangel toepassen.
Wij willen omdat de bandjes niet in topstaat zijn er 2 nieuwe banden om gooien (bij de vader van Alice)
Verlichting repareren. Er brand 1 lampje niet. Of het lampje vervangen en als dat niet werkt een compleet nieuwe verlichtingsset.

Alles opnieuw invetten en smeren. Alle hangsloten en handvaten e.d. vastzetten. Dikke Vette Pijp erop monteren voor een mast ;) roosters boren voor luchttoevoer. (het is nu blafheet in dat kreng). De binnenkant schuren schilderen.
En waarschijnlijk nog wat kleine dingetjes die ik vergeet

Tja en dat allemaal in 2,5 weken pfffff

Groetjes Wonderland

Communicator
04-09-13, 19:19
Vertel eens wat meer over je mast en pijp :) Ik kan dat hier niet zo handig kwijt namelijk aan mijn tent :)

hakin9
04-09-13, 19:21
Ik heb deze zomer een nieuwe dorpel in mijn transit gelast en het stelt niet zoveel voor. Zorg even voor een MiG apparaat met gas en schuur het goed kaal voor je begint.

Geert
04-09-13, 19:50
Wonderland Alice gaan jullie ook iets bevestigen aan de zijkanten ? Bij mij hangen daar bijlen pikhouweel spade touwen drinkbussen stormgordel mijn BOB en nog veel meer aan .

Geert

Wonderland
04-09-13, 21:24
Communicator Tja ik heb zelf nog 2 muurbeugels waaraan ik een ''mast'' (lees pijp) aan kan monteren. Ik ga geen gegalvaniseerde pijp monteren want dat word veel te zwaar. Ik heb hier zeker nog 1, en misschien 2 aluminium pijpen van een meter of 2 2,5. Die gaan los mee en op locatie worden deze in de beugels geplaatst.
Geert we gaan ook dingen aan de binnenzijde bevestigen en misschien wel een box aan de buitenkant.
hakin9 ik laat het liever doen aangezien het mijn eerste keer dan zal worden ;) Die het liever een keer als er niet zoveel vanaf hangt

AWOL
04-09-13, 21:32
Wonderland is die menie wel voldoende om de roest te stoppen die er nog onder zit? Had je niet een roeststopper / omvormer moeten gebruiken?
Zoiets als http://www.brunox.nl/producten/2

Wonderland
04-09-13, 21:44
AWOL
Uhmmm............tja die meneer van de verfwinkel zei dat ik de pot die ik er op heb gesmeerd goed was. een soort hammerite maar dan van een ander merk. Histor
Ik hoop het want als ik naar die link van jou kijk is wat ik heb weliets anders.

AWOL
04-09-13, 22:15
Nou ja ik ben ook geen expert hoor Wonderland maar theoretisch kan het roesten nu door gaan onder de "hammerite", maar het zijn natuurlijk maar kappen.
Misschien wel iets om te overwegen te gebruiken op de dragende gedeeltes, ik denk dat je je staal dan wel langer goed houdt. Zeker als je die daarna in een teer of ook hammerite zet.
Ik ken het product ook alleen maar van tv shows waarin ze oldtimers opknappen maar het schijnt wel de beste manier te zijn om bestaande roest te neutraliseren voordat je het afdekt met lak of wat dan ook.

Wonderland
04-09-13, 22:20
Top reactie !

Ik zal het in overweging nemen aangezien er nog een hoop gedaan moet worden ;)

Wonderland
04-09-13, 23:42
Morgen nieuwe foto's ;)

Jalemari
04-09-13, 23:52
Goed bezig!

Wonderland
04-09-13, 23:53
Jalemari
Dank je pff wel een werk zeg ;)

Wonderland
05-09-13, 15:38
Vandaag 5 september (de dag voor dat we de uitslag krijgen over het kogelvrij vest)
Vandaag onze eigen mat groen en bruin laten maken bij de verfboer. Het is precies legergroen en bruin, maar dan anders.
Rollertjes, kwastjes en 2 driehoek refelctoren gehaald voor op de achterkant.

Vanavond als het iets koeler is 25 graden of minder, ga ik beginnen met de hoofdkleuren. de spijlen op de foto (wit) worden bruin. en de platen hout (blauw) worden groen.
Dussss........ vanavond nieuwe foto's

MyronPrps
05-09-13, 15:53
Wonderland ben erg benieuwd naar het resultaat:)

Castaway
05-09-13, 15:59
Vandaag 5 september (de dag voor dat we de uitslag krijgen over het kogelvrij vest)
Vandaag onze eigen mat groen en bruin laten maken bij de verfboer. Het is precies legergroen en bruin, maar dan anders.
Rollertjes, kwastjes en 2 driehoek refelctoren gehaald voor op de achterkant.

Vanavond als het iets koeler is 25 graden of minder, ga ik beginnen met de hoofdkleuren. de spijlen op de foto (wit) worden bruin. en de platen hout (blauw) worden groen.
Dussss........ vanavond nieuwe foto's

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's wonderland. Wachten met verven op wat koeler weer is een goed plan. Ikzelf ben de afgelopen dagen beetje aan mijn schip aan het klodderen geweest en man wat is dat afzien in de volle zon.

Wonderland
05-09-13, 16:06
Wonderland ben erg benieuwd naar het resultaat:)

Komt goed vanavond als het wat minder heet is ga ik beginnen en vanavond staan dan ook weer wat foro's online.

Wonderland
05-09-13, 16:08
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's wonderland. Wachten met verven op wat koeler weer is een goed plan. Ikzelf ben de afgelopen dagen beetje aan mijn schip aan het klodderen geweest en man wat is dat afzien in de volle zon.

Ja ik ga zeker wachten met schilderen totdat het weer minder heet is.:p

Kungfufox
05-09-13, 16:31
Goed bezig Wonderland :). Maak hem niet te mooi he, straks wil je erin wonen..

Wonderland
05-09-13, 17:08
Goed bezig Wonderland :). Maak hem niet te mooi he, straks wil je erin wonen..

Inderdaad

Als hij straks in de verf zit doen we er ook niets meer aan ;) zodat hij uiteindelijk wel oud gaat lijken. Wonen zou ik best willen, maar ook dan zul je wel weer een een of andere belasting krijgen :)

Zinzzy
05-09-13, 17:14
Ziet er goed uit jongens !

Wonderland
05-09-13, 18:28
Voorproefje voor de foto's van vanavond:

5153

Zinzzy
05-09-13, 18:30
Haaarrrr krijg ook zin om te klussen, maar weet niet zo goed wat :( ... Als ik in de buurt woonde zou ik jullie komen helpen :D ... Pfff verveling hier!

Alice
05-09-13, 18:32
Ik weet wel een leuke huiswerkopdracht. Kap een boom en zaag die in stukjes

Alice
05-09-13, 18:35
Wij hebben hier trouwens twee kennel hekken van 156 x 150 in de weg staan. Eentje zit wel een deurtje in en je kan ze aan elkaar schroeven. Als je die komt halen dan kan je meteen helpen klussen ;)

Zinzzy
05-09-13, 18:44
Ja zou wel willen maar LilMrD moet zo gaan slapen.. En een boom omkappen gaat moeilijk als je niet eens een boom in de ruin hebt... En de gemeente zal vast niet blij zijn als ik die hele oude boom achter bij ons veldje weg zaag, das bedt wel een klus namelijk... 5154 haha...
Maar als jullie hulp willen dan roept u maar, stap zo in de auto, moeten we wel ff afspreken, zorg ik voor oppas :)

Lekker
05-09-13, 19:01
UPDATE 1:

Het schuren is zo goed als af en ben vandaag wat metalen onderdelen in de menie gaan zetten. Wat mij wel al eerder opviel (wist alleen niet dat het erger was dan ik dacht) aan de onderkant van de triangel, is dat er 3 rotten plekjes zitten waar zeker wat aan moet gebeuren. (een stukje er overheen lassen of een nieuwe stange aan beide kanten)

Een deel van de zijpoot waar een rotte plek zit
5129

Dit is wel een nare plek voor een gat, de triangel naar de dissel moet wel echt stevig genoeg zijn. Stel je kar zit vol geladen en je neemt een bocht dan komen daar de krachten op. Je kan aan de verf ook zien dat hij door naar boven scheurt.

Twee oplossingen: Nieuwe. Of er een "hoes" overheen lassen. Dus drie plaatjes van rond de 30cm die je over de drie zijden (links, onder+ rechts) heen last.
Bakken en braden kunnen vele met staal, lassen is een van apart.

Geert
05-09-13, 19:03
Ben benieuwd naar het verf resultaat .

Geert

Wonderland
05-09-13, 20:25
Dit is wel een nare plek voor een gat, de triangel naar de dissel moet wel echt stevig genoeg zijn. Stel je kar zit vol geladen en je neemt een bocht dan komen daar de krachten op. Je kan aan de verf ook zien dat hij door naar boven scheurt.

Twee oplossingen: Nieuwe. Of er een "hoes" overheen lassen. Dus drie plaatjes van rond de 30cm die je over de drie zijden (links, onder+ rechts) heen last.
Bakken en braden kunnen vele met staal, lassen is een van apart.

Dit zijn inderdaad de 2 oplossingen die zeer spoedig gaan gebeuren vordat wij er gewicht in gaan plaatsen

Wonderland
05-09-13, 20:28
Nou komt.....ie .......dan .........he.......Komt ie dan he

5158

5159

5160

Wonderland
05-09-13, 20:29
Nog 1 tje

5161

Jalemari
05-09-13, 21:00
Nice!
Kan ik je inhuren;)

Wonderland
05-09-13, 21:02
Nice!
Kan ik je inhuren;)

Kom maar op met je klussen ;) Ik ben waarschijnlijk zeer snel klaar. Morgen de beplating schilderen (wat nu blauw is) en dan zit mijn werk erop.
Dan even mijn schoonvader laten lassen en klaar is BOT

Kans
05-09-13, 21:16
Hoi WL,

Kijk eens hier:
http://www.e-shopamateur.lu/mats.html

Op marktplaats staan ze soms 2e hands kost geen drol...
Lekker licht, relatief kort ingeschoven en sommige gaan lekker hoog, wel tuien...

Je hebt ook pneumatische uitvoeringen, iets duurder fietspomp erop en je pomt hem zo naar 10 plus meter!

Prep ze,
K a n s

Communicator Tja ik heb zelf nog 2 muurbeugels waaraan ik een ''mast'' (lees pijp) aan kan monteren. Ik ga geen gegalvaniseerde pijp monteren want dat word veel te zwaar. Ik heb hier zeker nog 1, en misschien 2 aluminium pijpen van een meter of 2 2,5. Die gaan los mee en op locatie worden deze in de beugels geplaatst.
Geert we gaan ook dingen aan de binnenzijde bevestigen en misschien wel een box aan de buitenkant.
hakin9 ik laat het liever doen aangezien het mijn eerste keer dan zal worden ;) Die het liever een keer als er niet zoveel vanaf hangt

Alice
05-09-13, 21:21
Zo dat is nog best prijzig Kans. Maar zoiets moet er inderdaad nog komen. Eerst maar een wat goedkopere versie met een steigerpijp zodat ik daar mijn douche aan kan bevestigen :cool:

Wonderland
05-09-13, 21:21
Hoi WL,

Kijk eens hier:
http://www.e-shopamateur.lu/mats.html

Op marktplaats staan ze soms 2e hands kost geen drol...
Lekker licht, relatief kort ingeschoven en sommige gaan lekker hoog, wel tuien...

Je hebt ook pneumatische uitvoeringen, iets duurder fietspomp erop en je pomt hem zo naar 10 plus meter!

Prep ze,
K a n s

Kun je mij wat van je verzameling gouden munten toe sturen :)

Kans
05-09-13, 21:22
Moet je ook niet nieuw kopen, vind de prijs dan nog wel meevallen.....
Soms staan ze op marktplaats, lekker afdingen en voor onder de honderd euro 10 plus meter kopen :cool:

K a n s

Wonderland
05-09-13, 21:24
Moet je ook niet nieuw kopen, vind de prijs dan nog wel meevallen.....
Soms staan ze op marktplaats, lekker afdingen en voor onder de honderd euro 10 plus meter kopen :cool:

K a n s

Daar gaan we zeker naar kijken Kans
Maar voorlopig gaat hij mee in de aanhanger met een stuk pijp. later als we er nog de tijd voor hebben en marktplaats nog bestaat halen we er 1 die kan uitschuiven

Wonderland
05-09-13, 22:04
Morgen met de BOT naar mn schoonvader. Hij gaat kijken of hij het las klusje kan klaren :)

Dan even savonds afplakken en rollen en de bot is zo goed als klaar ! Nog wat dingetjes monteren en inrichten.

CrossbowClan
06-09-13, 09:01
Morgen met de BOT naar mn schoonvader. Hij gaat kijken of hij het las klusje kan klaren :)

Dan even savonds afplakken en rollen en de bot is zo goed als klaar ! Nog wat dingetjes monteren en inrichten.

Gaat de goeie kant op, dat wordt een hele mooie BOT. :cool:

Maken jullie er ook nog van die openklappende zijraampjes in... :confused: ... dan kunnen we op de BOL/PH Poppenkast-voorstellingen geven voor de kids. :p ;)

Raycoupe
06-09-13, 10:22
Kom maar op met je klussen ;) Ik ben waarschijnlijk zeer snel klaar. Morgen de beplating schilderen (wat nu blauw is) en dan zit mijn werk erop.
Dan even mijn schoonvader laten lassen en klaar is BOT

Mooi werk kerel, nu dat vieze blauw nog even groen maken. Wat zal die kar er anders uit zien straks! :D

Communicator
06-09-13, 10:27
Nu wil ik geen mierenn**ker zijn hoor. Maar had je niet beter kunnen kiezen voor matte verf? dit reflecteert het licht nogal. Ik heb er juist voor gezorgd dat er zo min mogelijk blinkende onderdelen op de bot zitten. :)

Ik ben benieuwd naar de las oplossing!

Heksenboot
06-09-13, 12:12

Maken jullie er ook nog van die openklappende zijraampjes in... :confused: ... dan kunnen we op de BOL/PH Poppenkast-voorstellingen geven voor de kids. :p ;)

Frietkot ! :p
Dat moet jij ook nog doen Geert.

Geert
06-09-13, 12:49
Frietkot ! :p
Dat moet jij ook nog doen Geert.

Had ik ook al in gedachte . Heb nog een friet ketel voor op gas staan . Volgende SC bakken we frieten . :D .

Geert

Wonderland
06-09-13, 13:30

Die raampjes komen er wel maar het enige wat je er doorheen ziet is een loop ;)

Wonderland
06-09-13, 13:31
Nu wil ik geen mierenn**ker zijn hoor. Maar had je niet beter kunnen kiezen voor matte verf? dit reflecteert het licht nogal. Ik heb er juist voor gezorgd dat er zo min mogelijk blinkende onderdelen op de bot zitten. :)

Ik ben benieuwd naar de las oplossing!

Het laswerk word maandag gedaan i.v.m. geen tijd voor het lassen dit weekend.
Het is wel degelijk een mat verf, alleen gefotografeerd toen het nog nat was ;)

Wonderland
06-09-13, 13:32
Mooi werk kerel, nu dat vieze blauw nog even groen maken. Wat zal die kar er anders uit zien straks! :D

Bedankt Raycoupe

Raycoupe
06-09-13, 13:33
Die raampjes komen er wel maar het enige wat je er doorheen ziet is een loop ;)

Is dat niet heel traumatiserend voor de kinderen? :confused: :p ;)

Wonderland
06-09-13, 13:34
Update met foto's

5172

5173

5174

Wonderland
06-09-13, 13:35
de laatste

5175

Alice
06-09-13, 13:36
Jullie zijn ook lekker zeg CrossbowClan Heksenboot en Geert. Met jullie friet tent en poppenkast. Het wordt geen fancyfair! :mad: We zijn hier serieus bezig om een multifunctionele commando BOT te maken ja!:p

Raycoupe
06-09-13, 13:37
Maar een paar flinke stukken staal tussen laten lassen!

'k Zie geen plaatje op de dissel, is het een 750kg max karretje?

Wonderland
06-09-13, 13:39
Vanavond schilderen en maandag lassen, mwoa toch nog optijd af

Alice
06-09-13, 13:40
Maar een paar flinke stukken staal tussen laten lassen!

'k Zie geen plaatje op de dissel, is het een 750kg max karretje?

Nee dat klopt, en het is een INCH BOT Ray, geen karretje. En max. 750 kg inderdaad.

Wonderland
06-09-13, 13:41
Nee dat klopt, en het is een INCH BOT Ray, geen karretje. En max. 750 kg inderdaad.

dusssssss.............:o

Raycoupe
06-09-13, 13:42

Sorry! ;) Succes met het ka...eh, de INCH BOT. :)

Wonderland
06-09-13, 13:47
Thanks ;)

is het al 18:00 uur geweest

Raycoupe
06-09-13, 14:06
Thanks ;)

is het al 18:00 uur geweest

? 18:00 :confused:

Heb je honger of zo? ;)

Wonderland
06-09-13, 14:08
painting time ;)

Honger heb ik altijd

Raycoupe
06-09-13, 14:18
painting time ;)

Honger heb ik altijd

Dat je dat ding niet uitleent als decor bij een paintball vereniging. Komt 'ie mooi geverfd weer terug. Als ze nu zwart, groen en bruine verf gebruiken, meteen camo!

Wonderland
06-09-13, 14:29
Dat je dat ding niet uitleent als decor bij een paintball vereniging. Komt 'ie mooi geverfd weer terug. Als ze nu zwart, groen en bruine verf gebruiken, meteen camo!

Hahah tja dat zou een mooie actie zijn, toch doe ik het liever zelf

CrossbowClan
06-09-13, 16:32
Jullie zijn ook lekker zeg CrossbowClan Heksenboot en Geert. Met jullie friet tent en poppenkast. Het wordt geen fancyfair! :mad: We zijn hier serieus bezig om een multifunctionele commando BOT te maken ja!:p

We willen alleen maar behulpzaam zijn hoor :p

Die kinderen moeten toch ook vermaakt worden op de BOL/PH. :confused: ;)

Het wordt een mooie bak.
Gr. en suc6, Martin.

Jalemari
06-09-13, 17:43
Komt er nog een tracking device in?

Geert
06-09-13, 18:46
Je moet er zeker geen frietkot van maken .het wordt een mooie BOT . Maar daarom mogen we toch wel frieten op SC .

Geert

Alice
06-09-13, 19:17
Ja, ik zit jullie een beetje terug te plagen. Wij komen net terug van het schilderen en de buitenkant is helemaal gedaan. Een paar puntjes zijn nog niet geschilderd of alweer beschadigd omdat daar nog het een en ander gelast moet worden of bevestigd. De foto's krijgen jullie straks van Wonderland. Hij kan tenminste wel foto's op de goede manier plaatsen.

En ik lust wel een bakje friet, in Vlaanderen hadden we die net misgelopen

Wonderland
06-09-13, 19:53
Nou komt ie dan nogmaals

5189

5190

5191

Hij is nog wat vochtig, dus de glim moet er nog af

AWOL
06-09-13, 19:55
Mooi gelukt hoor! Wel beetje jammer dat je de achterlicht bakkies niet ook hebt meegenomen :)

Wonderland
06-09-13, 19:58
Ook nog even wat foto's van de banden

5192

5193

En hier een foto van de nieuwe banden en velgen

5194

Raycoupe
06-09-13, 20:13
Wonderland: Ah, kijk, nu heb ik tenminste een goede inschatting van het formaat!

Mooi karretje, eeeuhhh, ik bedoel, Shit Hits The Fan Bestendige Para Militaire Commando Bug Out Trailer Van Alice En Wonderland, voortaan afgekort als SHTFBPMCBOTVAEW, voor het gemak. :cool:

Wonderland
06-09-13, 20:15
Mooi gelukt hoor! Wel beetje jammer dat je de achterlicht bakkies niet ook hebt meegenomen :)

Die gaan er nog af en komen nieuwe op ;)

Ook zie je hier en daar wat beschadigingen en die worden ook nog bijgepunt

Wonderland
06-09-13, 20:16
Hahahahah hoelang heb je erover gedaan om die mooie zin te maken ;) Raycoupe

Alice
06-09-13, 20:17
Wonderland: Ah, kijk, nu heb ik tenminste een goede inschatting van het formaat!

Mooi karretje, eeeuhhh, ik bedoel, Shit Hits The Fan Bestendige Para Militaire Commando Bug Out Trailer Van Alice En Wonderland, voortaan afgekort als SHTFBPMCBOTVAEW, voor het gemak. :cool:

Hahahaja, dat is en goeie. Zoiets moeten we er op spuiten met grote witte opvallende letters!

Traantjes van het lachen!

Heksenboot
06-09-13, 20:20
Mooi geworden Wonderland. Beetje oldtimer kleuren.
Hard gewerkt! :)

Geert
06-09-13, 20:21
Mooi werk mannen ( en vrouwen ) . E buiten kant ziet er al netjes uit .

Geert

Wonderland
Update van de wielen
5195

En de nieuwe banden + velgen kosten ons een fortuin: €36,- :)

Heksenboot
Hahahaja, dat is en goeie. Zoiets moeten we er op spuiten met grote witte opvallende letters!

Goud met een kroontje.

Lachen Raycoupe... :D

Raycoupe

Overal waar je komt heb je dan meteen een gespreksonderwerp!

Sorry, Wonderland, dat ik je vrouw aan het huilen maak. ;)

Wonderland
Bedankt voor de leuke berichten.
Ik moet toegeven dat Alice beter kan rollen dan ik ;)

Wonderland
06-09-13, 20:22
Ook huilen is gezond :)

Alice
06-09-13, 20:24
Dank jullie! Geert en Wonderland

Jalemari
06-09-13, 20:26
Ziet er tof uit! Prima waggie!!

Alice
06-09-13, 20:28
Ziet er tof uit! Prima waggie!!

Ja? Durf je nog bij ons in de auto te stappen?

Jalemari
06-09-13, 20:28
Ja? Durf je nog bij ons in de auto te stappen?

Zonder twijfel.

zippo
06-09-13, 20:46
ziet er netjes uit..
greetz van hier

Wonderland
06-09-13, 20:48
ziet er netjes uit..
greetz van hier

Dank je wel !

Mike
06-09-13, 21:55
Mooi hoor Alice en Wonderland.
Jullie weten van aanpakken en hij is zeer smaakvol afgewerkt, mag je trots op zijn.
Hopelijk hebben jullie hem enkel nodig om spullen te vervoeren of een uitgebreide kampeeruitzet er in te gooien.
Maar in geval van een SHTF hebben jullie een enorme aanwinst om alles wat je belangrijk vindt naar je BOL mee te kunnen nemen.
Veel plezier met het inrichten van jullie SHTFBPMCBOTVAEW.

Tom
06-09-13, 22:06
Gefeliciteerd met de mooie B.O.T.

Ik heb niet alle foto's gezien, maar hebben jullie ook een reserve wiel?
Dan voorop ergens plaatsen met een beugel en als je er nog geen krik bij hebt is een potkrik met wat blokken het beste voor een zwaar beladen kar.
En een goede wielsleutel alles binnen handbereik.
Maar daar hebben jullie vast wel aangedacht, meer een tip voor andere B.O.T. bouwers:cool:

Alice
06-09-13, 22:08
Mooi hoor Alice en Wonderland.
Jullie weten van aanpakken en hij is zeer smaakvol afgewerkt, mag je trots op zijn.
Hopelijk hebben jullie hem enkel nodig om spullen te vervoeren of een uitgebreide kampeeruitzet er in te gooien.
Maar in geval van een SHTF hebben jullie een enorme aanwinst om alles wat je belangrijk vindt naar je BOL mee te kunnen nemen.
Veel plezier met het inrichten van jullie SHTFBPMCBOTVAEW.

Hahaha dank je! Ik hoop ook dat we nooit onze beesten en voorraad erin hoeven te vervoeren.

Goeie grap h?

Alice
06-09-13, 22:12
Gefeliciteerd met de mooie B.O.T.

Ik heb niet alle foto's gezien, maar hebben jullie ook een reserve wiel?
Dan voorop ergens plaatsen met een beugel en als je er nog geen krik bij hebt is een potkrik met wat blokken het beste voor een zwaar beladen kar.
En een goede wielsleutel alles binnen handbereik.
Maar daar hebben jullie vast wel aangedacht, meer een tip voor andere B.O.T. bouwers:cool:

Ah goeie tip. Potkrik met blokken dus. Verder hebben we een reserve wiel, die zit straks weer tussen de auto en de aanhanger. Hele knappe band is dat nog. Daar hoeven we niets aan te doen.

Charlie
06-09-13, 23:24
Zoals sommige belangstellende of geintresseerde leden in het topic [Dilemma] aanhanger hebben kunnen lezen, hebben Alice en ik een B.O.T. aangeschafd.
Een leuk ding maar er moet nog wel wat aan gebeuren (vind ik)

Gaaf man! Maar maak haar niet te mooi, h, anders wordt nog gejat.

Wonderland
06-09-13, 23:32
Gaaf man! Maar maak haar niet te mooi, h, anders wordt nog gejat.

Tja we proberen het ;)

Een goeie die hem gaat jatten. Het laatse wat we gaan doen aan de aanhanger is beveiligen en boobytraps ;) (Tietenvallen)

Heksenboot
07-09-13, 00:03
Tja we proberen het ;)

Een goeie die hem gaat jatten. Het laatse wat we gaan doen aan de aanhanger is beveiligen en boobytraps ;) (Tietenvallen)

Het omgekeerde van boobytrap is partyboob. (Nutteloze informatie, geleerd van internet)

Wonderland
07-09-13, 00:21
Het omgekeerde van boobytrap is partyboob. (Nutteloze informatie, geleerd van internet)

hahah lig dubbel (omgekeerd: lebbud gil)

Alice
07-09-13, 00:22
Ja er komen echt nog wel een paar geheime dingetjes!

MyronPrps
07-09-13, 01:03
Alice dan maak je mij toch behoorlijk nieuwsgierig, moet ik dan denken en paar geheime vakken of een geheim buisje waar olie uitkomt voor achtervolgers ala james bond:p

gr, Mp

Geert
07-09-13, 09:04
Bij banden pech met een aanhanger gebruikt je best 2 krieks . Ik heb daarom een extra pot kriek bij . Een voor onder het fream en een voor onder de as . Heb ook 4 blokjes bij en 2 stukjes bekistingsplaat .

Geert

CrossbowClan
07-09-13, 10:02
Alice en Wonderland het is een prachtige BOT geworden... mag ik een beetje jaloers zijn. :o ;)

Alice
07-09-13, 12:37
Danks je wel en dat mag. Maar het hebben van een BOT is pure luxe! En ik weet niet of je daar teveel aan moet wennen in een SHTF situatie.

Een BOT is mooi en makkelijk maar er zitten natuurlijk ook heel veel nadelen aan.

Wonderland
09-09-13, 17:55
Hierbij nog een foto. Meer foto's morgen

5223

Raycoupe
09-09-13, 18:05
Wonderland: Zo te zien zijn die achterlichten bij het achteruit steken al tig keren geraakt en weer 'vakkundig' met een hamer in positie terug gemept.

Misschien iets hoger aan de kar lassen? Heb tenminste niet dat de lichten het laagste en meest uitstekende deel van de kar zijn.
Hoe het wettelijk zit (maximale hoogte vanaf het asfalt) geen idee.

Geert
09-09-13, 18:26
Hierbij nog een foto. Meer foto's morgen

5223

Oeps wat is da ?

Geert

Alice
09-09-13, 18:29
Dat is het achterlicht bakje van de kar. Die zit vast met een beugel die dus helemaal verrot en verbogen is. Die hebben wij vandaag ook vervangen maar wij hebben geen foto's kunnen maken van het eindresultaat. Dat komt morgen. Morgen gaan we weer verder en laten we weer meer foto's zien.

Bandoeng
09-09-13, 21:59
Oooh jullie stelletje bofkontjes. Wat leuk leuk leuk dit zeg.
Toevallig zat ik op you tube en dacht aan jullie, dus voor uitbreiding.

http://www.youtube.com/watch?v=QpauUSmtJmA

Het is maar een idee, ;)
Gefeliciteerd met jullie aanwinst. Geweldig

Wonderland
10-09-13, 23:41
Morgen komen de laatste foro's van de buitenkant op het forum terecht, Hierna is de binnenkant aan de beurt. De binnenkant word geschuurd, geschilderd en voorzien van de nodige accessoires om de spullen mee vast te kunnen zetten.
We gaan kijken wat er in past en hoe het erin past.

MyronPrps
11-09-13, 00:39
Wonderland Ben erg benieuwd:)!

Wonderland
11-09-13, 19:55
Alice en ik hebben toch nog besloten om de aanhanger van binnen niet te schilderen, hier volgen de foto's

5246

5247

5248

5249

Fotografie Alice

Communicator
11-09-13, 20:22
Leuk detail, die takjes :) die moet je er eigenlijk gewoon opplakken :D
Ik zou de velgen van de aanhanger ook mat zwart spuiten...
Mooi opgelost, die lampen beschermers aan de achterkant. ziet er 100x steviger uit dan wat het was!

Leuke antenne als ik het goed zie,de wilson 1000?

Raycoupe
11-09-13, 20:41
Alice en Wonderland: 't Combineert heel modebewust, zo'n groene SHTFBPMCBOTVAEW bij de groene VOLVO (Volledig Orthopedisch Looprek Voor Opa). ;)

Wonderland
11-09-13, 20:45
Leuk detail, die takjes :) die moet je er eigenlijk gewoon opplakken :D
Ik zou de velgen van de aanhanger ook mat zwart spuiten...
Mooi opgelost, die lampen beschermers aan de achterkant. ziet er 100x steviger uit dan wat het was!

Leuke antenne als ik het goed zie,de wilson 1000?

Het is een little will ;) op Gilze komt de Wilson 5000 erop ;) en neem de GPA mee

Wonderland
11-09-13, 20:46
Alice en Wonderland: 't Combineert heel modebewust, zo'n groene SHTFBPMCBOTVAEW bij de groene VOLVO (Volledig Orthopedisch Looprek Voor Opa). ;)

Heb jij niks beters te doen dan gekkigheid te verzinnen :) ;)

Alice
11-09-13, 20:48

Ja dat was ook zeker de bedoeling. Ik wilde hem eigenlijk dezelfde kleur als de volvo, maar dit is goed genoeg zo.

Verder ben ik nog van plan om een samenvatting van het opknappen van de buitenkant te schrijven. Zodat mensen die dit topic interessant lijkt in 1 oogopslag kunnen zien in de samenvatting wat we er allemaal aan gedaan hebben. Als die mensen het interessant vinden dan kunnen ze het hele topic lezen met de foto's erbij.
En voor het interieur beginnen we een opknappen van de BOT deel 2 topic.

Raycoupe
11-09-13, 20:53
Heb jij niks beters te doen dan gekkigheid te verzinnen :) ;)

Nee, jij kennelijk wel, want ik had meer gevatte repliek verwacht! :p

't Is pure jaloezie uiteraard. :o

Raycoupe
11-09-13, 20:54
Ja dat was ook zeker de bedoeling. Ik wilde hem eigenlijk dezelfde kleur als de volvo, maar dit is goed genoeg zo.

Verder ben ik nog van plan om een samenvatting van het opknappen van de buitenkant te schrijven. Zodat mensen die dit topic interessant lijkt in 1 oogopslag kunnen zien in de samenvatting wat we er allemaal aan gedaan hebben. Als die mensen het interessant vinden dan kunne ze het hele topic lezen met de foto's erbij.
En voor het interieur beginnen we een opknappen van de BOT deel 2 topic.

Samenvatting lijkt me wel nuttig. :p

Tsjonge wat zitten sommigen toch ook slap door het topic heen te lullen. :rolleyes: :o ;)

Heksenboot
11-09-13, 20:55
Nee, jij kennelijk wel, want ik had meer gevatte repliek verwacht! :p

't Is pure jaloezie uiteraard. :o

Tsss. Zoiets zou ik nooit doen.. :p

Maar check al je mailboxen. 1 vol. 1 met bericht.

Wonderland
11-09-13, 21:08
Raycoupe HAHAHA ik snap um ;)

Kon ff niks verzinnen :)

dR3
11-09-13, 21:49
Mooi geworden hoor, die kan weer een 2e leven mee! Vergeet die tip van Geert niet, ook je aanhanger kan een lekke band krijgen en zo'n extra krik had ik nooit aan gedacht. Ik heb dan ook geen auto of aanhanger maar toch... :p

CrossbowClan
12-09-13, 17:44
Hij is erg mooi geworden Alice en Wonderland... veel plezier ermee. :)

En Raycoupe, volvo is 'ik rol' in het Latijn. :p

Alice
12-09-13, 18:57
Mooi geworden hoor, die kan weer een 2e leven mee! Vergeet die tip van Geert niet, ook je aanhanger kan een lekke band krijgen en zo'n extra krik had ik nooit aan gedacht. Ik heb dan ook geen auto of aanhanger maar toch... :p

Die tip vergeten we zeker niet. Ik geloof dat je ze al kan kopen voor 2 tientjes nieuw. Maar wij hopen ergens tegen een goedkoopie aan te lopen. Hopelijk nog voor de Shelter Camping.

MyronPrps
13-09-13, 00:24
Wonderland zou het niet handig zijn om net zoals soldaten hebben een soort net erover heen te spannen en deze vastzetten zodat waar je ook bent je altijd camouflage zoals takken en bladeren eraan vast kunt maken

Wonderland
13-09-13, 00:37
Wonderland zou het niet handig zijn om net zoals soldaten hebben een soort net erover heen te spannen en deze vastzetten zodat waar je ook bent je altijd camouflage zoals takken en bladeren eraan vast kunt maken

Dat is zeker een optie. Alleen zijn netten in dat formaat vrij prijzig en we wilden toch alvast een leuke foto maken. Bedankt voor je tip ;)

Oja ik weet niet of je naar Gilze komt, maar die mast die er straks bovenuit steekt is niet normaal ;)

MyronPrps
13-09-13, 00:47
Dat is zeker een optie. Alleen zijn netten in dat formaat vrij prijzig en we wilden toch alvast een leuke foto maken. Bedankt voor je tip ;)

Oja ik weet niet of je naar Gilze komt, maar die mast die er straks bovenuit steekt is niet normaal ;)

Gilze is voor mij net iets tever maar ik hoop op PH aanwezig te zijn, en ja netten zijn inderdaag wat prijzig maar is het idee van een soldatenhelm waar stof over heen zit met gaten erin niks? Het zou nog wel kunnen om bijv. een oud gordijn te kopen deze naar je voorkeur te verfen en dan wat kleine gaten erin zodat er bladeren en takken doorheen passen, wel even uitkijken dat ie niet scheurt natuurlijk maar is zeker een goedkopere optie. maar het is maar een ideetje:)

met vriendelijke jaloers groet:P, Mp

Wonderland
13-09-13, 01:04
Ik zie je waarschijnlijk dan op PH als je komt ;)

Dat ideetje zal ik even voorleggen en wie weet :)

Bandoeng
14-09-13, 01:27
Alice of Wonderland Heb je de binnenkant nou wel geschuurd en zo gelaten? Ik zou toch beetje beitsen als ik jou was 9als je de kleur wil behouden). Het is hout, nu toch nog niet vol ingericht is, is het beter om wat bescherming op te doen.
maar... inderdaad om jaloer op te zijn hoor, hij ziet er steeds beter uit. kan niet wachten om in live te zien. TOP

Alice
14-09-13, 01:31
We hebben de binnenkant zo gelaten. Niets aan gedaan. Maar in de toekomst is het wel de bedoeling dat we er bijv. beits tegenaan gooien. Daarvoor komt nog een nieuw topic.

Morgen gaan we wat doen aan de binnenkant. Kijken of alle spullen erin passen, hoeveel gewicht het dan ongeveer is. Of we er languit in kunnen liggen;) Dat soort dingen...

wodan
14-09-13, 01:34
Gewicht goed verdelen en zo laag mogelijk houden, lijkt vanzelfsprekend, doch wordt vaak vergeten.

Communicator
14-09-13, 08:02
Inderdaad, geen slingerende waterbak aan het plafond hangen. Dat zou wel eens voor spectaculaire stunts kunnen zorgen. Zorg dat je alles kunt borgen zodat het ook op zijn plek blijft tijdens een wilde rit.

Ben benieuwd naar de binnenarchitectuur straks :D

vdwalle
14-09-13, 12:01
een xtra krik koop je voor oud ijzer prijs bij een auto demontage bedrijf

Alice
14-09-13, 14:58
Voor de mensen die graag info willen maar niet het hele topic door willen zoeken, hier de samenvatting:

Sinds Wonderland zijn baan is verloren, hebben wij geen bestelauto meer tot onze beschikking. Dit heeft ons aan het denken gezet. Wij moesten ons Bug Out plan wijzigen. Alles wat wij mee zouden nemen tijdens een Bug Out zouden wij in de bestelauto laden en op die manier vluchten. In onze priv auto kunnen wij niet zoveel spullen meenemen en onze dieren kunnen daarin al helemaal niet mee. Wij zijn gaan zoeken naar een goedkope, gesloten aanhangwagen. Mede dankzij veel leden van het forum hebben wij verschillende mogelijkheden overwogen en vonden een aanhanger, voor nu, de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing.

We vonden een goedkope aanhanger. Een oude maar orginele (lees: geen zelfbouw) gesloten aanhanger. Tijdens de proefrit lag de kar goed achter de auto. We waren eigenlijk al verkocht. Een achterlicht werkte niet dus wij hebben zelfs nog wat van de prijs afgekregen.

Thuis gekomen hebben we, vooral Wonderland, de hele kar geschuurd. Het lampje van het achterlicht vervangen. Nu werkte deze ook weer.

Tijdens het schuren kwamen wij wat rotte plekken tegen. n op het metaalwerk van de 'body' en maar liefst drie op de dissel. Wij namen ons voor om hier U stukken op te lassen zodat deze weer stevig zou zijn. Na het schuren heeft Wonderland op veel van het metaal, menie gesmeerd. Hierna geschuurd, een tweede laag erop, weer schuren en een mat, bruine lak er opgeschilderd.

Ook de lichtbakken van de achterlichten zijn er erg slecht aan toe. De beugels hebben we verwijderd en met een stang aan het spatbord vastgelast. Zit nu erg stevig! De dissel werd niet gelast. De zijstangen zijn eraf geslepen en nieuwe stangen voor in de plaats gekomen. Hierna is er weer wat schade ontstaan aan ons schilderwerk, maar wij hadden dan ook niet verwacht dat er zoveel geslepen zou worden aan de kar. Hierna hebben wij alle beschadigingen bijgewerkt en het houtwerk in een groene, mat lak geschilderd. Nu konden we de verplichte driehoekige reflectoren weer bevestigen.

De banden en velgen zagen er oud en versleten uit. De velgen was misschien niets mee maar we hebben twee nieuwe/ oude aangeschaft die er even wat knapper uitzagen. De banden hebben we tweedehands voor een leuke prijs gekocht en ze hebben ze ook voor ons om de velg gedraaid. Deze konden we nu ook onder de kar zetten. De reserveband die bij onze BOT op de voorkant bevestigd zit, houden we. Deze band is zo goed als nieuw. Alleen onze nieuwe velgen zijn 15 inch en het reservewiel 14 inch. Maar wij hebben ons laten vertellen dat dit geen drama is en daarmee prima, zonder problemen, mee gereden kan worden.

Verder hebben we nog rubbers bevestigd aan de laadklep. En het enige probleem wat we nog hebben is de verlichting van ons nummerbord. Die is er namelijk niet. En het is wel verplicht om deze te hebben als je in het donker gaat rijden. Voorlopig zijn wij niet van plan om in het donker te gaan rijden dus dit heeft geen prioriteit.

Tot zover het opknappen van de buitenkant. Als jullie de foto's willen zien zullen jullie toch even door het topic heen moeten bladeren. Ik ga voor het interieur een nieuw topic openen. Dit zal allemaal wel wat meer tijd in beslag gaan nemen aangezien we aardig door ons budget heen zijn. Bedankt voor jullie tips en belangstelling. Ik ga hieronder nog proberen een voor-en-na foto te plaatsen.

Groetjes Alice en Wonderland

5282

5283

Op de onderste foto missen alleen nog de stangen van de lichtbak naar het spatbord.

Zinzzy
14-09-13, 17:14
Het resultaat mag er wezen!! Neem aan dat ie aankomend weekend uitgebreid geshowd word!?

Kans
14-09-13, 19:35
Nou als ik nog ooit een aanhanger moet opknappen dan weet ik een leuk adresje !

Mooi werk, en leuk om zo de voortgang met ons te delen.

Prep ze,
K a n s

Alice
14-09-13, 21:32
Het resultaat mag er wezen!! Neem aan dat ie aankomend weekend uitgebreid geshowd word!?

Ja zeker weten! Meteen een flinke rit. Hopelijk komen we geen andere mankementen tegen de komende week.
Er zal nog niet veel te zien zijn, aankomend weekend. Alleen veel spullen :p

Geert
14-09-13, 23:31
Mooi werk . Ben benieuwd om hem in levendelijve te zien .
Jammer dat hij is omgewaaid in de eerst foto . Daarom even de domme kracht er onder om hem recht te krieken .
5293

Geert

MyronPrps
14-09-13, 23:51
ziet er erg mooi uit:)

Had de tip al gegeven maar toch een verbetering aan mijn tip, als je jute erover heen zou spannen (kun je ook verven) en hier wat gaten in zodat je er takken en bladeren tussen kunt doen