Ga naar inhoud
GENEGEERD

Antidepressiva?


Jack

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik krijg maar voor 1 maand tegelijk maar ik bestel iedere maand een week eerder dan nodig. zo spaar ik mijn medicijnen op. Ik gebruik steeds de oudste strip zodat ik de nieuwste kan preppen

 

Groet,

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kun je wat meer krijgen als je zegt dat je op vakantie gaat.

 

Voor de rest heb ik mijzelf voorgenomen om zodra shtf werkelijkheid word, om dan meteen af te gaan bouwen met medicijnen zodat je niet in 1 keer hoeft te stoppen als de medicijnen op zijn.

In 1 keer stoppen is vaak gevaarlijk, dus beter afbouwen met hetgeen je nog wel hebt op dat moment.

 

Ik weet dat je online ook medicijnen kun t kopen, maar ben daar eerlijk gezegd huiverig voor omdat je vaak hoort dat het nep medicijnen kunnen zijn.

Er zijn ongetwijfeld wel shops in het buitenland die wel 100% goede pillen verkopen, maar ja, welke shops dat zijn...........

 

 

Groet,

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zoek naar meer natuurlijke varianten? Ik geloof dat Sint Janskruid kan werken, ook chocolade zorgt voor extra serotonine, net als lichaamsbeweging. Meditatie schijnt ook te kunnen helpen.

Vraag is dan of de depressies worden veroorzaakt door een chemische onbalans of meer door mentale zaken. Bij een SHTF ga je misschien heel anders om met depressieve gevoelens, simpelweg omdat je minder tijd hebt hierin te "zwelgen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel oppassen met alternatieven maar de Westerse geneeskunde (opereren of pilletjes) is 1 kant van het verhaal. De Oosterse geneeskunde gaat met een hoop dingen heel anders om. Ik vond het boek 'Uw brein als medicijn' erg verhelderend. Kort samengevat: bij mentale problemen (zoals depressiviteit) worden in het westen meestal symptomen behandeld, in het oosten probeert men de oorzaken aan te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders vraag je aan je arts wat je moet doen als je pillen op zijn en er gebeurt wat waardoor je je pillen niet kan ophalen. (electra valt uit, storm, enz enz) en of je extra kan krijgen. omdat je het dus nodig heb.??

 

in het geval dat je extra krijg kun je in een SHIT dus afbouwen. ook zou ik kijken of je nu al een piep klein beetje kan afbouwen. zo dat je minder nodig heb en dus telkens een paar pillen kan opsparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik geloof niet in depressie. Ik ben ooit zelf depressief geweest (nouja, ik kreeg die diagnose op een papiertje van de psycholoog) en kreeg daarvoor dus ook medicatie (Citalopram) voorgeschreven. In eerste instantie dacht ik: "nou, de dokter zal wel gelijk hebben, ik neem het maar in, dan ga ik me wel beter voelen". Ik heb dat toen 6 maanden geslikt, ik voelde me wel meer "Happy" maar ik zag de situatie zelf niet verbeteren, dus ben toen meteen gestopt met het nemen van die pillen, heb mezelf een schop onder mijn kont verkocht en heb me voorgenomen om normaal te gaan doen en me niet meer aan te stellen. Nou een paar maanden later was alles "over". Ik heb de pillen vervangen door een dagelijkse wandeliing en daarbij nadenken over de dingen in het leven die wèl goed zijn, en niet meer over de dingen die niet goed zijn.

Dit hangt naar mijn mening nauw samen met wat ik heb geschreven in het draadje "hoe sterk ben jij mentaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij mij helaas echt een stofje tekort, dus niet gedachten of wat dan ook.

 

Het probleem is dan ook dat juist in situaties waarbij er grote veranderingen zijn dit aangevuld moet worden.

Wat niet kan kan niet, maar ik zou toch graag iets willen dat als vervanging kan dienen of een voorraadje willen.

 

Of Alcohol dat gaat zijn? dat 'verdoofd' meer dan dat het je (hoe heet dat spul toch) aanvult.. zo ook met bijv. blowen..

Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!

 

De tip over de vakantie vind ik een goede. Ik ga gewoon eens vragen wat ik eventueel extra op voorraad mag krijgen, om iniedergeval dan rustig af te kunnen bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...