Ga naar inhoud
GENEGEERD

Douchen!!


Aanbevolen berichten

In veel post apocalyptische films en series is dit iets wat je met regelmaat ziet terugkomen. Eindelijk even een warme douche, als een geschenk uit de hemel! Net als een echte bak koffie een Godsgeschenk kan zijn.

 

Er zijn natuurlijk vele manieren om toch een warme douche nemen onder verschillende situaties. Zo heb je de welbekende solarbag. Vullen met 10 liter water. paar uur laten hangen in de zon, en voila, lauwe douche. Water opwarmen met vuur en dan in een emmer met kleine gaatjes kiepen waar je dan zelf onder staat... etc... Ik heb zelfs al een manier gezien waarbij men het water koelsysteem van de auto gebruikt om warm te kunnen douchen...

 

Ik vond zojuist ook een prachtige boiler die op gas werkt en met normale waterdruk, of i.c.m. een 12volts pomp.

Deze website staat bol met leuke oplossingen om warm te douchen! zeker het overdenken waard :)

 

En wellicht ook een idee voor de aanhanger van @Alice en @Wonderland :D of een sjieke uitbreiding van de BOT van @Geert. En misschien dat @Amazing Dree het ook wel ziet zitten :D En alle anderen die ik vergeten ben uiteraard :) Ik ga even bedenken hoe ik zo'n systeem in mijn BOT kan bouwen. Want dat lijkt me wel heerlijk hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
In veel post apocalyptische films en series is dit iets wat je met regelmaat ziet terugkomen. Eindelijk even een warme douche, als een geschenk uit de hemel! Net als een echte bak koffie een Godsgeschenk kan zijn.

 

Er zijn natuurlijk vele manieren om toch een warme douche nemen onder verschillende situaties. Zo heb je de welbekende solarbag. Vullen met 10 liter water. paar uur laten hangen in de zon, en voila, lauwe douche. Water opwarmen met vuur en dan in een emmer met kleine gaatjes kiepen waar je dan zelf onder staat... etc... Ik heb zelfs al een manier gezien waarbij men het water koelsysteem van de auto gebruikt om warm te kunnen douchen...

 

Ik vond zojuist ook een prachtige boiler die op gas werkt en met normale waterdruk, of i.c.m. een 12volts pomp.

Deze website staat bol met leuke oplossingen om warm te douchen! zeker het overdenken waard :)

 

En wellicht ook een idee voor de aanhanger van @Alice en @Wonderland :D of een sjieke uitbreiding van de BOT van @Geert. En misschien dat @Amazing Dree het ook wel ziet zitten :D En alle anderen die ik vergeten ben uiteraard :) Ik ga even bedenken hoe ik zo'n systeem in mijn BOT kan bouwen. Want dat lijkt me wel heerlijk hoor!

 

er gaat niks boven een warme douche en een kop koffie na een koude dag...!!!!!!!!

 

merci voor deze info..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rol zwarte darm van een 50 meter liggen . Dit om eventueel op mijn dak te leggen om warm water te maken na de shtf .

Dit is jammer genoeg te groot voor mijn BOT .

 

Geert

 

Geert: deze is toch prima zelf te maken, die kan wel in je bot:). En een kampvuurtje heb je vaak toch al. Ik zie hier wel wat in.

e5e8e6az.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zeker werken. Het loopt er vanzelf doorheen, alleen moet je wel zorgen dat ie niet droog komt te staan anders smelt je pijp:(. Dus hoogte van level water in onderste ton moet altijd boven het verwarmingselement liggen dan zal het goed gaan, of misschien hebben ze daar een ander systeempje voor... Ik wil nog eens zoiets in m'n kacheltje (nee niet die kleine:)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop die spiraal in een grotere bak met water, die je met 't vuur verwarmd. Dan heb je een veel gelijkmatiger warm water en verbrand je je niet zo snel! Want op deze manier, direct in 't vuur, is volgens mij vragen om ellendige brandwonden!

 

Nee je gaat er niet direct onder staan...

Eerst van de ene naar de andere can en vice versa eventueel voor nog warmer. Dan aansluiten op pompje of gewoon die can in een boom hangen, douchekop erop en gaan met die vuile banaan.

De simpelheid spreekt me aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop die spiraal in een grotere bak met water, die je met 't vuur verwarmd. Dan heb je een veel gelijkmatiger warm water en verbrand je je niet zo snel! Want op deze manier, direct in 't vuur, is volgens mij vragen om ellendige brandwonden!

 

nee hoor, zo werkt de dutchtub ook. die heeft ook zo`n spiraal waarin het houtvuur brand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert: deze is toch prima zelf te maken, die kan wel in je bot:). En een kampvuurtje heb je vaak toch al. Ik zie hier wel wat in.

e5e8e6az.jpg

 

Wat een ontzettend geinig idee! :cool:

 

Wel goede jerrycans gebruiken, zo'n opvouwbare waterzak als op het plaatje (en dan bij Action vandaan) zal niet tegen het hete water kunnen.

Dit nodigt uit tot experimenteren! Wie o wie gaat zoiets in elkaar prutsen? :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nog ff met: wat als ik 'm zonder water wil gebruiken. Hoeveel graden zal zo'n koperen buis weerstaan? Die zit niet direct in het vuur maar in de dubbele wand, alleen dat ding is zo super heet te stoken....:confused:

Door de ingang en uitgang bovenin te maken kan er permanent water in de buis blijven staan. Als de waterpot eraf is zal daar de buis open moeten blijven om de boel niet op te blazen met de druk opbouw. Dit zal dan zorgen voor het verdampen van het water... Maar hoe lang zal dat duren? Geen ervaring met zoiets... Kans dat als die buis een paar keer de ton rond gaat dat al dat water er dan rap uitgekookt is....

Iemand ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja die ken ik. Maar vind ik nog best duur voor zo'n simpel kannetje, daarnaast gaat er maar 3L in. Waar ik aan denk is heel wat meer litertjes;).

Wat wel handig is is dat je die can weg kan draaien, zodat het water niet blijft koken als je t niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Zit te denken zoiets in m'n grote tonoven te knutselen, alles mechanisch. Grote ijzeren afneembare pot bovenop, via buis door kachel (dubbele wand) laten lopen en afsluiten met een kraantje. Gooi bovenin de pot koud water en uit het kraantje komt warm.

y6azybys.jpg

 

Als je de kachel zo stookt kan je toch die ketel er gewoon op zetten ? Als een soort fluitketel dan weet je meteen wanneer het water koken gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand hier (of vergelijkbare dienst) wel eens besteld? Goedkoop spul daar. Kun je je niet zo heel snel een buil aan vallen.

 

http://nl.buyontaobao.com/item/solar-hot-water-bottle-l40-liter-outdoor-bath-water-bag-bath-bags-solar-shower-bag-tuyue-kh120-7039318465.html

 

EDIT:

Bijvoorbeeld deze, wel even opletten welke je krijgt. Er staan voor zover ik snel kan zien twee versies op de plaatjes.

 

http://nl.buyontaobao.com/item/ball-antivirus-comprehensive-cover-single-canister-flame-retardant-anti-static-the-gas-masks-spherical-13182937667.html

 

Maar als je de belasting kunt ontwijken (moet ik nog uitzoeken) is $60 niet duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...