Ga naar inhoud
GENEGEERD

REVIEW van de Camp shower (solar shower)


bener0

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@bener0 dank voor de review, je hebt er aandacht aan besteed!

De "gebonden straal" stelt uiteraard teleur alhoewel de "vloei tijd" niet tegenvalt.

Je hebt geprobeerd de slang in te korten maar dat had geen positief resultaat. Zou de toevoer van het water te veel of juist te weinig zijn?

Zie je kans de huidige slang qua doorvoer eens te beperken met een tie wrap oid? Of juist een dikkere slang te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Decathlon heeft een camp shower met een drukvat. Met een pomp kun je die op druk brengen, dan zou je een krachtiger straal moeten krijgen. Zelf geen ervaring mee.

 

Wel veel ervaring met de camp shower, die het overigens thuis ook goed doet als je een beetje stevige douchewand hebt waar je een plankje op kan leggen waar dan weer de camp shower op kan liggen. Heb zo als test en om te zien of ik wat gas kon besparen een paar maanden gedouched.

 

Grootste nadeel van deze camp shower, met een schroefdop met kraan is dat de dop waar de kraan in zit na een maand dagelijks gebruik de geest gaf. Blijkbaar draaide ik hem te strak aan waardoor het schroefdraad steeds verder draaide op de aansluiting op de zak waardoor het kraantje uit de dop scheurde. Ben sinds die tijd aan het kijken voor een exemplaar met alleen een vuldop aan de bovenkant van de zak en een aangelastte tule voor het slangetje. Het kraantje zit dan in het slangetje.

 

Verder prima dingen, worden lekker warm en dat je geen hele harde straal krijgt is alleen maar fijn, anders is de watervoorraad zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedacht me zojuist dat je de druk, indien gewenst wel kan opvoeren door de zak te klemmen tussen twee planken met gewicht. of door de zak plat te leggen met iets zwaars er boven op, zonder de zak te beschadigen uiteraard.

 

Leuke review. Maar probeer in het vervolg de gebruikte letters een andere kleur te geven dan de achtergrond, of een zwart randje. Dan is het beter te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Voor je allerhande trucen gaat uithalen om de druk te verhogen zou ik het eerst eens een tijdje in de praktijk proberen. Ik denk dat je genoeg water over je heen krijgt. Toegegeven, ik heb weinig haar te wassen maar lang haar wassen met 10 liter water is soewieso lastig. Een beetje douche geeft 10 liter water per minuut en probeer maar eens te douchen binnen een minuut. Op de camping heb ik twee minuten water voor 10 cent en dat is al buffelen om op tijd klaar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de review. Ik heb al enige tijd een paar van deze camp showers liggen (o.a. thuis en in de auto) maar nog nooit gebruikt. Meestal zijn we zo sadomasochistisch om gewoon in een koud bergmeer te springen of van een vers stroompje white water te genieten. Goed om te zien dat je het water toch nog vrij snel hoger dan de buitentemperatuur krijgt (mits je voldoende licht hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...