Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hydrobee: de micro turbine voor off grid USB power


f150

Aanbevolen berichten

Deze week is het kickstart project gelanceerd voor de ontwikkeling van de hydrobee. De hydrobee is een te ontwikkelen apparaat, dat stromend water gebruikt om de interne accu van 6 x 1.2V “AA” 2500 mAh NiMH batterijen te laden. De hydrobee weegt 368 gram; dat is goed te overzien. Het formaat is echter wel redelijk: ca. 25x20 cm, met name door de schroef.

 

[ATTACH=CONFIG]6484[/ATTACH]

 

Afhankelijk van de stroomsnelheid, worden de batterijen in 2-4 uur opgeladen; de USB 2.0 poort levert 5V / 1A aan stroom, voldoende voor een telefoon, gps of kleine tablet.

 

Je kunt al funden vanaf $ 1 op kickstarter.com. De founder Burt Hamner laat in een filmpje ook de werking en de planning zien.

 

Ik twijfel, met name door het volumineuze formaat van de hydrobee - het gewicht is goed te overzien en zelfs minder dan maar rollable solar paneel voor off grid gebruik. Aan de andere kant: ik woon n.b. aan een getijden rivier, en als je off grid in het buitenland bent, is dat met grote regelmaat langs stromend water. In 4 uur je battery pack opladen zonder zonlicht is ook niet onplezierig.

Het is in ieder geval een mooi initiatief.

 

Bronnen:

http://hydrobee.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lijkt me een prachtig initiatief. Ik vind het sowieso altijd al vreemd dat er zo weinig wordt geïnvesteerd in getijdenenergie, dat lijkt me vele malen betrouwbaarder dan zonne- of windenergie.

 

Anyway, on topic: mooi apparaat, als ie uitkomt in camo of zwart koop ik hem! Ook handig voor als je snachts kampeert langs stromend water: volgende morgen zijn je batterijen weer tjokvol.

@f150, heb jij gefund? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een prachtig initiatief. Ik vind het sowieso altijd al vreemd dat er zo weinig wordt geïnvesteerd in getijdenenergie, dat lijkt me vele malen betrouwbaarder dan zonne- of windenergie.

 

Anyway, on topic: mooi apparaat, als ie uitkomt in camo of zwart koop ik hem! Ook handig voor als je snachts kampeert langs stromend water: volgende morgen zijn je batterijen weer tjokvol.

@f150, heb jij gefund? ;)

 

Zeker, wel een klein bedrag overigens. Slechts $6. Ik kan dat soort initiatieven altijd wel waarderen. Ik ben ook nog in afwachting van m'n rugged outdoor tablet:

http://preppers.nl/forum/threads/5701-Innovatieve-survival-tablet . Ook een mooi crowdfunding project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind hem toch best wel groot, vooral als ie in je BoB moet. Misschien wel handig voor in een BOL of om ergens in de buurt van stromend water te begraven voor later gebruik.

 

wat ik ook wel jammer vind is dat je het systeem uit het water moet halen om de batterijen eruit te halen, op termijn gaat dat compartiment vermoed ik niet waterdicht blijven door slijtage (van openen en sluiten) en dan heb je er niet veel meer aan. Je zou eigenlijk de kabel waarmee hij in het water hang moeten voorzien van stroomkabels zodat je de opgewekte stroom beschikbaar hebt aan de kade en de turbine eigenlijk niet meer uit het water hoeft.

 

verder wel een interressant project, hopelijk volgen er meerdere van dit soort initiatieven en krijg je uiteindelijk meer keuze en mogelijkheden met een systeem als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Helaas, de crowdfunding is niet bijtijds geslaagd; zojuist kreeg ik de volgende email:

 

Unfortunately, Hydrobee Harvests Water Energy for USB Power to Go did not reach its funding goal by the project deadline.

 

Ik krijg deze week mijn inzet terug gestort. Het bericht sluit af met de volgende boodschap waar ik het 100% mee eens ben:

 

Even when a project doesn't meet its goal, backing a project shows your support for a creator's work. The value in that never expires!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...