PDA

Bekijk Volledige Versie : Preppers en baarden

Dr.Prepper
15-12-13, 13:57
Als trendwanker overweeg ik, na het Boston incident (http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld/photoalbum/detail/3532050/473107/0/Red-Sox-met-lange-baarden-World-Series-in.dhtml), ook de overstap te maken naar een baard. #omdathetkan.
Maar zijn er noemenswaardige voor- en nadelen aan het hebben van een baard als de SHTF?

Zoals:

Helpt tegen de kou (voordeel)
Shrikt aantrekkelijke vrouwen af (nadeel)
Zombies kunnen je bij je baard grijpen en je preps jatten (nadeel)
Met een volle baard zie je er al snel uit als iemand die geen cent te makken heeft (voordeel)
Je hebt meer zeep nodig (nadeel)
Vrouwe.Dr.Prepper wil me niet meer zoenen met baard (nadeel)

Mannen, tips? En vrouwen, erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

6964

Stuudje
15-12-13, 14:04
Hm, waarom niet scheren met een vast mes wat je zelf slijpt? Kost weinig. Prep wat scheerolie of scheerzeep, of leer de zeep zelf te maken.
En moet het een lange baard worden? Met een schaartje kan je de baard kort houden, tegen baardengraaiers en zombies :)

Zelf vind ik bij sommige mannen een baard prachtig en bij andere mannen vind ik het niks. Geen idee of het bij jou staat.

AWOL
15-12-13, 14:13
Bij een SHTF zou ik mij niet zo'n zorgen maken over scheren alhoewel ik wel het een en ander daarvoor geprept heb.
Voordeel van ongeschoren is inderdaad de haveloze uitstraling, zeker in mijn geval. Hoe graag ik ook een mooi volle baard zou willen, het zit er bij mij niet in daar mijn wangen vrij kaal blijven.
Een goatee zou misschien wel lukken maar wie wil rond lopen met zo'n pratende k*t :)

Bijenman
15-12-13, 14:14
- Gezichstbeharing beschermt tegen schade door de zon en dus ook tegen huidkanker.
- Mannen die astma hebben door pollen kunnen soelaas vinden in een grote snor. Zo zouden de snorharen voorkomen dat allergenen de neus betreden en ge´nhaleerd worden.
- Dikke baarden die tot onder de kin groeien, doen de temperatuur van de hals stijgen. "Haar is een isolator. Lange, volle baarden vangen de koude lucht en doen de temperatuur van de hals stijgen. Wanneer je keelpijn hebt, zal je lichaam ook warmte kweken om het virus de das om te doen. Hoe warmer je jezelf daarbij houdt, hoe beter. Baarden vormen een extra laag bescherming.

Dus mannen hebben er baard...euh...baat bij om hun gezichtshaar te laten groeien :cool:

Zie ook deze (http://www.debaard.nl/22-redenen-dat-mannen-met-baarden-beter-zijn/) link

Fryslan boppe
15-12-13, 14:47
Ik heb wel wat geprept mbt scheren voor m'n man (en m'n benen), maar nu al doet ie dat niet vaker dan 4x per jaar ;-)
Ik vind het wel stoer staan, zo'n ongeschoren kop. Zo'n pratend k*tje of ander gestyled gezichtshaar vind ik niks, doe het Neandertaler-style of gladgeschoren.

Voor- of nadelen mbt SHTF had ik nog niet over nagedacht.
Er kunnen natuurlijk wel luizen of ander klein ongedierte in gaan komen als de hygiŰne minder wordt. Dat is een enorm nadeel.
Wat extra warmte lijkt me wel fijn in de wintertijd. Maar je ziet ook bij bijvoorbeeld die Alaska moutainmen dat er veel ijs en sneeuw in ophoopt. Krijg je dan niet juist meer last van keelpijn of verkoudheid?

Ronin Kogaratsu
15-12-13, 14:50
Zoals genoemd, luizen en ongedierte, etensresten, je gasmasker sluit niet meer goed aan, jeukt, en ziet er alleen stoer uit als je een man man bent, anders vind ik het nerdy en kneuzerig staan.

Enki
15-12-13, 14:54
Als je 'm schoon kunt houden dan is 't niet zo'n probleem, ik zou me bij een langdurige SHTF wel een stuk minder vaak scheren, ipv dagelijks 1 keer per 3 dagen ofzo, dan gaan m'n scheermesjes vele malen langer mee. Met een paar mesjes kan je 't zo best een jaar volhouden.

Als je je baard niet schoon kunt houden, bijvoorbeeld door plotselinge extreme water-schaarste oid, dan wordt 't weer een verzamelplaats voor beestjes en vieze troep en kan je 'm beter zo kort mogelijk houden.

Bij een SHTF zal 1 van de eerste dingen die ik doe, m'n kop zo goed als kaal scheren zijn. De accu in m'n tondeuse is altijd vol en redt het wel. Zo kan ik iig een paar maanden vooruit zonder over ongein als hoofdluis e.d. na te hoeven denken.

Maar baard? Ligt geheel aan de situatie en 't jaargetij, in de winter waarschijnlijk wel. In de zomer gaat 'ie er absoluut vanaf.

Stuudje
15-12-13, 15:36
Haren houdt je luisvrij door schoon te houden en door te kammen...en weg te blijven bij mensen die wel hoofdluis hebben(besmetting)
Als je bang bent voor luis in je baard dan kam je je baard. Lijkt me sowieso iets wat je regelmatig doet.

Nog wat meer beestjes:
"Een ander insect dat met zuigende luizen kan worden verward - maar hier niet aan is verwant- is de bedwants (Cimex lectularius). De bedwants zuigt ook bloed maar leeft echter niet op de mens. De wants houdt zich op in de omgeving van het bed om 's nachts tevoorschijn te komen om zich te voeden.
Ook de Haarfollikelmijt (Demodex folliculorum) leeft op de mens en boort zich in haarwortels en leeft van door de huid afgescheiden vetten. Deze mijt is slechts 0,1 tot 0,4 millimeter lang en is met het blote oog nauwelijks te zien. Andere parasieten op de mens die niet te verwarren zijn, zijn de schurftmijt (Sarcoptes scabiei) en de mensenvlo (Pulex irritans). "

Charlie
15-12-13, 15:40
Als trendwanker overweeg ik, na het Boston incident (http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld/photoalbum/detail/3532050/473107/0/Red-Sox-met-lange-baarden-World-Series-in.dhtml), ook de overstap te maken naar een baard. #omdathetkan.

Eens kijken of het staat:

6967

:eek:

xinix
15-12-13, 15:43
M'n baard laten staan ??? ik denk er niet aan om mee te doen aan een uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel !! Degene die hun baard laten staan omdat het " in " is zijn waarschijnlijk metromannetjes die s' avonds met geschoren ballen bij het vrouwtje op de bank zitten en een prosecootje drinken, ;)

rescue
15-12-13, 16:02
M'n baard laten staan ??? ik denk er niet aan om mee te doen aan een uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel !! Degene die hun baard laten staan omdat het " in " is zijn waarschijnlijk metromannetjes die s' avonds met geschoren ballen bij het vrouwtje op de bank zitten en een prosecootje drinken, ;)

Wat is er mis met geschoren ballen ?, :cool:

zwellever
15-12-13, 16:05
Toen ik 20 was had ik een tijdje een baard,toen ze me 40 begonnen te schatten en me Achmed begonnen te noemen heb ik hem onder dwang van m'n vrouw weer afgeschoren.
Vorig jaar weer eens laten groeien;toen hij grijs bleek ipv zwart en verschrikkelijk kriebelde,onder gejuich van mevr.Zwellever toch maar weer afgeschoren,dat zal nu wel zo blijven vermoed ik.

Highway
15-12-13, 16:09
http://www.youtube.com/watch?v=KJjS5Fr2vtc

Ik zeg doen! ;)

luna1988
15-12-13, 16:13
Mijn baard heeft 3 verschillende kleuren , groeit niet mooi gelijkmatig en zie er naar een paar dagen uit als een landloper.
Toch scheer ik me maar 1 keer per week soms 1 keer per 2 weken, gewoon omdat ik daar zin in heb.

Gamble
15-12-13, 16:13
Maar zijn er noemenswaardige voor- en nadelen aan het hebben van een baard als de SHTF?

Zoals:

Helpt tegen de kou (voordeel)
Shrikt aantrekkelijke vrouwen af (nadeel)
Zombies kunnen je bij je baard grijpen en je preps jatten (nadeel)
Met een volle baard zie je er al snel uit als iemand die geen cent te makken heeft (voordeel)
Je hebt meer zeep nodig (nadeel)
Vrouwe.Dr.Prepper wil me niet meer zoenen met baard (nadeel)

Mannen, tips? En vrouwen, erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

6964
Over het algemeen willen vrouwen ook al zegt de trend wat anders graag mannelijke mannen.
Als je je baard netjes verzorgt kan het juist aantrekkingskracht genereren.
Maar jah, ik ben dan ook een heeeluh knappe man :p

Gamble
15-12-13, 16:15
Wat is er mis met geschoren ballen ?, :cool:

Vrouwen houden ook van geschoren ballen. Niks metro wel zo fijn voor hun als ze hem in de mond he.......

Gamble
15-12-13, 16:17

???
Heb jij die oude germanen wel eens gezien???
Allemaal baarden en echte mannen!

Ik snap het al... Jij hebt gewoon geen echte baardgroei! ;)

rescue
15-12-13, 16:22
Vrouwen houden ook van geschoren ballen. Niks metro wel zo fijn voor hun als ze hem in de mond he.......

Dat is mijn ervaring ook. de meeste dames hebben een hekel aan haren achter de keel, en te moeten flossen, Niets metro aan, hooguit sociaal actief. :cool:

Gamble
15-12-13, 16:25
Dat is mijn ervaring ook. de meeste dames hebben een hekel aan haren achter de keel, en te moeten flossen, Niets metro aan, hooguit sociaal actief. :cool:

Ik voel een nieuw topic aankomen.
Wel of geen geschoren ballen!?!
(Inclusief poll natuurlijk)

:)

lewieke
15-12-13, 16:34
Voor mij een snor graag. Mijn vrouw vindt dat net heerlijke kriebelen op leuke plekjes.

JamHard
15-12-13, 16:34
Hier al geruime tijd met baard,... weliswaar enigszins wat bijgewerkt, omdat mijn baardgrens wel heul errug hoog optrekt:p

Voornamelijk lekker warm, en ik vind het mijzelf beter staan dan een gladgeschoren gezicht.

Vempain
15-12-13, 16:37
Bij gebrek aan baardgroei (gelukkig maar :p) neem ik tijdens de wintermaanden graag genoegen met een baard-muts :D
6969

Stuudje
15-12-13, 16:42
Doe mij maar een cappuccinootje van "Bakken met Baard" (http://http://www.youtube.com/watch?v=ZeO-5yqbo9Q&list=UU8h77sQbc7QxIwUIagJxFvg) met een truffel (http://http://www.youtube.com/watch?v=S3TDtcJnWzk&list=UU8h77sQbc7QxIwUIagJxFvg)

JamHard
15-12-13, 16:51
6964

Om ook een duit in het zakje te doen;)

Scheren is voor poesjes, want flossen is ook niet alles:p

larik
15-12-13, 17:33
Eens in de 3/4 weken trim ik mijn baard, standje 3 op de tondeuse.
Vrouwen horen een glad gezicht te hebben, mannen een baard.

Heksenboot
15-12-13, 17:45
http://www.youtube.com/watch?v=zEYCPc9P-Q0

Kans
15-12-13, 18:24
Ach het is simpel:
Als de vrouw zich naar mijn wensen schikt dan schik ik me naar de vrouw haar wensen.

En inderdaad: shaving is for pussies, " scheren maar dat poesje"....:p

Scheer ze,
K a n s

Geert
15-12-13, 18:32
Als er nu iets is wat ik niet graag doe is scheren . Daarom laat ik mijn baard staan tot vrouw lief begint te zagen . Dat kan 2 maal in de zelfde week zijn maar er kunnen ook 2 maanden voorbij gaan eer ze er wat van zegt .

Geert

Keyser Suze
15-12-13, 18:41

Wat is er mis met proseccootjes?

Kans
15-12-13, 18:45
Wat is er mis met proseccootjes?

Er zit zo verrekte weinig alcohol in :confused:

Proost,
K a n s

luna1988
15-12-13, 18:47
Ik wilde net zeggen er zit alcohol in. :D

driehart
15-12-13, 19:31
Ik zit een beetje in twilight zone. Ik scheer me in de regel 1 a 2x per week.
Als ik opmerkingen krijg dan zeg ik altijd dat ik me niet scheer als ik een beetje opstandig ben.
Mijn vrouw vind glad wel lekker. Ik vind een baardje wel fijn...
Dus voor mij een beetje van alles.

Driehart

12gauge
15-12-13, 19:35
een echte vent laat zn baard gewoon groeien

popeye
16-12-13, 10:07
Ik heb zelf al jaren een ringbaard. "Liever een pratende kut dan een blotebillengezicht.:p

Dr.Prepper
16-12-13, 10:35

"Uit de homo-scene overgewaaid verschijnsel"? hahaha Laat de Echte Mannen met Echte Baarden het niet horen ;)

6982

popeye
16-12-13, 10:54
Onderstaande liedje leerde ik op school.

Al die willen te kaap'ren varen
Moeten mannen met baarden zijn
Jan, Pier, Tjoris en Corneel
Die hebben baarden, die hebben baarden
Die hebben baarden, zij varen mee

Al die ranzige tweebak lusten

Al die deftige pijpkens smoren

Al die met ons de walrus killen

http://www.youtube.com/watch?v=jxoNe-5D_M4

netuyas
16-12-13, 11:24
Waarom wachten tot SHTF, mijn scheermes is een echte seizoensarbeider:cool:

Dreutel
16-12-13, 14:14
Echte Mannen?

http://www.youtube.com/watch?v=OiAilMdq3W0

Ik heb hem nog eens beluisterd, maar Kama zegt niets over baarden!

Je hebt echte mannen, je hebt valse mannen. Ik ben een echte maar een slechte!

:cool:

GuywithAplan
16-12-13, 14:39
ik heb al meerdere jaren een baard en bevalt me prima geen sjaal nodig, en altijd wat te eten bij je als je hem niet goed schoon houd

Raycoupe
16-12-13, 15:16
...............Mannen, tips? En vrouwen, erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

6964

Sommige vrouwen heel positief: http://www.nsmbl.nl/video-deze-vrouw-is-super-trots-op-haar-eigen-baard/

Lekker
16-12-13, 16:42
Nu? Glad.
Je wilt toch ook niet dat je vriendin haar "mat" laat staan?

SHTF? Glad als het kan, anders maar niet.

JamHard
16-12-13, 16:58
Nu? Glad.
Je wilt toch ook niet dat je vriendin haar "mat" laat staan?

SHTF? Glad als het kan, anders maar niet.

Dus die foto bij je avatar met die borstel onder je neus is nog van vroegah?

luna1988
16-12-13, 18:00
Nou hebben we meteen het herkenningsteken van een prepper te pakken.
75% van mannen met een baard zijn preppers, of was het nou 75% van de preppers heeft een baard ?

Stuudje
16-12-13, 18:09
We? Wij? Allemaal? (http://www.youtube.com/watch?v=QereR0CViMY)

AWOL
16-12-13, 18:12
We? Wij? Allemaal? (http://www.youtube.com/watch?v=QereR0CViMY)

Haha, goeie. Ik lees op het moment "Lamb: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal" wat erg grappig is (iig voor een Athe´st)

Heksenboot
16-12-13, 20:18
Haha, goeie. Ik lees op het moment "Lamb: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal" wat erg grappig is (iig voor een Athe´st)

Hmm, thanx voor de tip.

Wel baard, geen baard, lekker belangrijk. :)

Changing the mindset
16-12-13, 20:36
Prepper: weirdo
Prepper met baard: beardo
:p

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Schatkist
17-12-13, 10:01
Nu scheer ik 5-6 keer in de week, tijdens shtf waarschijnlijk niet, maar dan puur op niet op te vallen, niet omdat ik zo'n mooie volle baard heb.

Bolo
17-12-13, 21:21
6992

Vragen?

Mooi.

Flow
17-12-13, 21:26
6992

Vragen?

Mooi.

Zou je in het vervolg niet even vragen voordat je mijn foto post??

12gauge
18-12-13, 09:54
http://www.breachbangclear.com/site/images/I_see_you_Shaved.jpg

Gamble
18-12-13, 12:21
Is die dokter nu stiekum al een week zijn baard aan het laten staan en worden we binnenkort verrast met een "coole" foto?

FincaInSpanje
18-12-13, 12:28
Als ik voor een week of twee naar Spanje ga om daar te werken dan heb ik vaak geen zin om me te scheren. Als ik dan met een beginnende baard thuiskom willen mijn kid als eerste dat ik deze er snel weer af haal. Tijdens een SHTF zou ik me minder zorgen maken om een baard of niet, maar nu scheer ik me een keer of twee per week.

Dr.Prepper
18-12-13, 13:53
Is die dokter nu stiekum al een week zijn baard aan het laten staan en worden we binnenkort verrast met een "coole" foto?

6999

Als ik zover als dit ben, meld ik me met een ubercoole foto :D

bot mes
05-01-14, 12:03
Ooit een gezellig babbeltje gehad met een jezuiet die een tijdje was uitgezonden naar Belize om onderwijs te geven in de Jungle aan wezen.

De man voldeed totaal aan het plaatje van een monnik, donker gekleed, sandalen en een flinke baard.
Ik vroeg hem waarom hij zo'n baard had en hij antwoorde met dat een baard rust, eenvoud en wijsheid uitstraalt, maar ook voor hygienische redenen.
"Als je je baard laat staan hoef je hem ook niet te scheren en dan loop je ook niet het gevaar dat je je huid openhaalt en loop je ook geen risico's op huidinfecties..."

stof tot nadenken...

CMFC1988
05-01-14, 12:37
73147315 Ben ook weer begonnen op 1 januari 1 mm, dus we gaan zien hoe het gaat groeien.

scadi
05-01-14, 13:52
Gewoon laten staan die baard en niet wassen. In tijden van schaarste maandelijks een soepje van trekken.

roelf
10-02-14, 06:38
- Gezichstbeharing beschermt tegen schade door de zon en dus ook tegen huidkanker.
- Mannen die astma hebben door pollen kunnen soelaas vinden in een grote snor. Zo zouden de snorharen voorkomen dat allergenen de neus betreden en ge´nhaleerd worden.
- Dikke baarden die tot onder de kin groeien, doen de temperatuur van de hals stijgen. "Haar is een isolator. Lange, volle baarden vangen de koude lucht en doen de temperatuur van de hals stijgen. Wanneer je keelpijn hebt, zal je lichaam ook warmte kweken om het virus de das om te doen. Hoe warmer je jezelf daarbij houdt, hoe beter. Baarden vormen een extra laag bescherming.

Dus mannen hebben er baard...euh...baat bij om hun gezichtshaar te laten groeien :cool:

Zie ook deze (http://www.debaard.nl/22-redenen-dat-mannen-met-baarden-beter-zijn/) link

Dit kan ik goed gebruiken :)

contact combat
10-02-14, 07:05
Een baard kan het sluitend opzetten van een gasmasker bemoeilijken.