Ga naar inhoud
GENEGEERD

wasmachine kapot.


Aanbevolen berichten

Beste preppers!.

 

Bij mij in de familie is de wasmachine kapot en iedereen is in rep en roer!

vooral mijn zus die graag haar mooie kleding nodig heb vanavond met een date!

mijn vader en ik hebben onze werk kleding nodig. ( natuurlijk het liefst schoon! haha)

 

dus heeft broer / zoon lief het weer helemaal in zn bol! gewoon met de hand wassen natuurlijk!!

 

eigelijk is het best leuk dat de wasmachine kapot!

 

want hier kunnen we natuurlijk denken aan een tijd dat we geen elektriciteit hebben.

dus wil ook graag alles koud wassen en zo een klein beetje voorbereiden op een kleine SHTF :)

 

iemand nog tips? tricks? dingen waar je op moet letten enz,

 

ps. ik heb de zoek machine gebruikt om te kijken of er al een topic over was maar kon niks vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik was altijd op de hand, grote dingen als dekbedovertrek en spijkerbroeken gaan in de gemeenschappelijke wasmachine.

Gebruik niet teveel wasmiddel, spoel goed, en weet dat handwarm niet warm aanvoelt aan je handen.

Ik heb een wasemmer van Tupperware, dat vind ik perfect werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Emmer met deksel ritselen. (zoek in de struiken achter een snackbar)

2. In deksel gaatje maken.

3. Was in emmer doen met warm sodawater.

4. Gootsteenontstopper door gat in deksel steken.

5. Deksel op emmer doen (zuiger in de emmer :)).

6. Tien minuutjes stampen.

7. Deksel van emmer halen.

8. Afgieten.

9. Schoonwater in emmer met scheutje schoonmaak* azijn.

10. herhaal 5 t/m 8.

11. Was uitwringen

12. Was ophangen aan je paracord.

 

* schoonmaakazijn verwijderd de restanten van de soda

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Emmer met deksel ritselen. (zoek in de struiken achter een snackbar)

2. In deksel gaatje maken.

3. Was in emmer doen met warm sodawater.

4. Gootsteenontstopper door gat in deksel steken.

5. Deksel op emmer doen (zuiger in de emmer :)).

6. Tien minuutjes stampen.

7. Deksel van emmer halen.

8. Afgieten.

9. Schoonwater in emmer met scheutje schoonmaak* azijn.

10. herhaal 5 t/m 8.

11. Was uitwringen

12. Was ophangen aan je paracord.

 

* schoonmaakazijn verwijderd de restanten van de soda

 

deze vond ik wel echt leuk als het echt zo ver is! maar wc onstopper ( nieuw / schoon) doet hem ook wel goed denk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het gebruikelijk emer met ontstopper door de deksel.kun je ook je was in emmer, met water en seep,deksel erop ,en daan aan een boom ,of deur post. Iedere keer dat je langs kom , flinke mep ertegen aan. Ook emmer met was ,in de auto doen en als je Rij op ruw weg, woord je was ook schoon. Uit wringen ga beter met ze twee, is ook een geweldig pickup line, kom je mij helpen mijn was uit te wringen.

Ook je was Niet laten Staan,vlek gelijk uit spoelen ,onderbroek, sok,bh, gelijk s avonds wassen.

Grotere dingen of de echt viezewas ,doen je overnacht in de sop,dan in de ochtend wassen.

Gebruik Niet te veel wasmiddel, je Moet ook met hand uit spoelen,en daar is de gewone wasmiddel Niet op gemaakt, gebruik een beetje groene zeep in warm water opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers!.

 

Bij mij in de familie is de wasmachine kapot en iedereen is in rep en roer!

vooral mijn zus die graag haar mooie kleding nodig heb vanavond met een date!

mijn vader en ik hebben onze werk kleding nodig. ( natuurlijk het liefst schoon! haha)

 

Niet echt een prepperantwoord maar waarom gaan jullie niet even bij een wasserette langs met jullie vuile was? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check wel of je ontstopper niet afgeeft, anders is je hele was rood.

Onderstaand de officiële gebruiksaanwijzing van de wasemmer. Dit kan ook met andere emmers die je af kan sluiten.

 

 

GEBRUIKSAANWIJZING Tupperware WAS EMMER

Neem altijd de onderstaande grondregels in acht:

* Vul de emmer (ook bij weinig wasgoed) altijd tot 4 cm onder de bovenrand met water.

* Gebruik slechts 1/3 van het wasmiddel dat u normaal zou gebruiken.

* Sluit de emmer goed af, en ontlucht deze goed door het deksel een klein stukje te openen en er tegelijkertijd goed op te duwen.

* Ontluchten en schudden een aantal keren herhalen, totdat er geen lucht meer uitkomt. Na het ontluchten de emmer aan de bovenkant met twee handen vast pakken en grote ronddraaiende bewegingen maken. Eventueel tussendoor nog eens ontluchten, ik herhaal dit meestal 3 keer met tussentijden van ong. 5 a 10 min. Je hoeft maar een paar keer rond te draaien en dan weer even te laten rusten. Dan is het al klaar!!!!!!

 

* Plaats nooit de emmer in de zon! Tupperware mag niet in de zon!

* Laat het wasgoed nooit lang in de warme sop staan, aangezien het vuil naar boven komt drijven en terugslaat op het wasgoed bij het afkoelen van het water.

 

Wat gebeurt er nu in de emmer? Er blijft altijd lucht tussen het wasgoed zitten die in de vorm van luchtbelletjes naar boven komt. De opstijgende luchtbellen trekken als het ware het vuil mee naar boven. Na een poosje zit dus het vuil in principe bovenop het water. Haal nu niet het wasgoed door het bovenste vuile water eruit, maar laat eerst het water eruit lopen!!

Goed uitspoelen en klaar is de was. Het is geen wonderemmer, dus sokken die al zwart zijn worden niet meer wit. Maar nieuwe sokken die zwart zijn geworden, krijg je echt schoon. Bij zeer vuile was eerst het vlekkenmiddel op het kledingstuk aanbrengen en dan in de emmer doen. Heb je een extreme vlek van bijv. jus, kerrie,thee, koffie of tomatensaus dan moet je die eerst even nat maken met koud water (vooral vieze sportsokken) of voorbehandelen met een vloeibaar wasmiddel. Dit is heel belangrijk, want bij warm water brandt de vlek er juist in, waardoor het wasgoed niet meer goed schoon wordt. De Tupperware emmer kunt u voor elk soort was gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de dingen die ik op dit moment in huis heb heb ik het zo gedaan,

 

ik heb een teil voor laten lopen met water en was middel, 6 spijkerbroeken in gedaan, 25-30 min laten intrekken,

en ontstopper gepakt en even flink tekeer gegaan,

 

leeg laten lopen en 3 afgespoeld tot het water zo goed al helder was.

 

alles uigevringt en opgehangen. als ze straks wat droger zijn doe ik ze in de wasdroger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

handwasmachine.jpg.c7395a0891d7f4c82a447c198c55a79f.jpg

 

Te vinden in de prepshop.

@lonewalker deze mobile breather is echt een absolute aanrader, we gebruiken hem nu vanaf september afgelopen jaar voor al onze was en vind het zelf erg prettig in gebruik. Binnen 2 keer 2 minuten heb je het volledige wasprogramma (eerste keer) en spoelprogramma (2e keer) gehad ;) en boven of vlakbij de verwarming hangen, dan heb je de grootste kans dat het de volgende ochtend ook echt droog is.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonewalker deze mobile breather is echt een absolute aanrader, we gebruiken hem nu vanaf september afgelopen jaar voor al onze was en vind het zelf erg prettig in gebruik. Binnen 2 keer 2 minuten heb je het volledige wasprogramma (eerste keer) en spoelprogramma (2e keer) gehad ;) en boven of vlakbij de verwarming hangen, dan heb je de grootste kans dat het de volgende ochtend ook echt droog is.

 

gaaf!, ja het is nu eenmalig dat ik de was doe met de hand hoor, maar het lijkt me een fijne tool voor de handwas! bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain vroeger heette dat een wasklok (of wasstamper ) :) en hij heeft zich al heel lang bewezen als goede manier van wassen :cool:

wassen is niet zozeer het probleem maar in de winter je was droog krijgen dat is een ander verhaal (zoals beddengoed en dikke kleding )

gr will

Het drogen is in mijn ogen ook het grootste probleem, zo duurt het hier ongeveer 3 dagen voordat een spijkerbroek volledig droog is maar katoenen shirts redden we weer wel in een nacht. Beddengoed en zware kleding hebben helaas wat langer nodig om droog te worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @lonewalker, @Vempain heeft gelijk.

Ik heb hem ook al een paar keer gebruikt en hij doet zijn werk prima en snel. Het wordt echt wel schoon.

 

Maar @Wafels heeft ook een goed punt, want als je zoals ik klein behuist bent (2 kamers) dan heb je in de winter weinig ruimte om grote dingen als lakens, bedovertrekken, dekens e.d. op te hangen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn nieuwe wringers naar oud model. Je kan de doorgang afstellen met een draaiknop.

Daarmee kan je een grotere kier maken voor dikker materiaal en een kleinere kier maken voor dunner materiaal.

Kijk eens op youtube met de woorden cloth wringer, dan zie je filmpjes hoe het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers!.

 

Bij mij in de familie is de wasmachine kapot en iedereen is in rep en roer!

vooral mijn zus die graag haar mooie kleding nodig heb vanavond met een date!

mijn vader en ik hebben onze werk kleding nodig. ( natuurlijk het liefst schoon! haha)

 

dus heeft broer / zoon lief het weer helemaal in zn bol! gewoon met de hand wassen natuurlijk!!

 

eigelijk is het best leuk dat de wasmachine kapot!

 

want hier kunnen we natuurlijk denken aan een tijd dat we geen elektriciteit hebben.

dus wil ook graag alles koud wassen en zo een klein beetje voorbereiden op een kleine SHTF :)

 

iemand nog tips? tricks? dingen waar je op moet letten enz,

 

ps. ik heb de zoek machine gebruikt om te kijken of er al een topic over was maar kon niks vinden ;)

 

Definieer 'kapot' eens. WAT werkt er niet meer? Wil je het zelf herstellen, laten herstellen of gewoon meedelen dat het kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...