Ga naar inhoud
GENEGEERD

Albrecht AE-2990 AFS AM-FM-SSB portofoon


oakie

Aanbevolen berichten

Is er iemand bekend met dit ding of kunnen jullie aan de hand van de beschrijving vertellen of het zijn geld waard is? Ik weet er niet veel vanaf maar na wat gelezen te hebben lijkt am/fm/ssb met het meest geschikt. Of bestaat er een veel beter alternatief voor een bijna gelijk apparaat maar dan veel goedkoper ofzo?

 

http://www.mega-com.nl/contents/nl/p197.html

 

 

Nieuwe versie met 40 kanalen AM-FM-SSB 4watt

 

De eerste toegelaten 27mc-SSB portofoon.

SSB maakt het mogelijk om een dubbele reikwijdte te behalen in vergelijk met FM

Mega-com levert als enige in Nederland de nieuwste versie met 40 kanalen AM-FM-SSB 4watt. (standaard is 40 kanalen AM 1watt FM 4watt SSB 4watt)

Kenmerken:

40 Kanalen AM 4W FM 4watt en SSB 4 W

Hi/Low vermogen schakelbaar of kiesbaar: In de mode laag vermogen kan de batterij levensduur worden verlengt.

Kanaal 9/19

Lock: met de lock functie kunnen alle toetsen worden geblokkeerd.

SQ instelling: past de squelch instelling aan.

RF-Gain: optimaliseert het binnenkomende signaal

Mike gain - microfoon versterker

Externe aansluiting voor microfoon/luidspreker

Frequentie en kanaal uitlezing

Antenne aansluiting BNC

Compleet met batterijhouder en antenne

 

Voldoet aan de Europese Norm EN 300 433-2 en EN 300 135-2

Uitbreidbaar met frequenties voor de zendamateur met licentie

 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb je wel ervaring met 27MC? Het bereik van deze porto's valt namelijk vies tegen. Denk aan 2-3 km zonder bebouwing. Ligt niet aan de kwaliteit, maar aan het feit dat je met een veel te kleine antenne op 27mhz probeert te zenden. Je kan dit natuurlijk oplossen door een goede mobiele of draadantenne te gebruiken. Als je deze wil kopen voor communicatie met mensen die je kent kan je beter Chinese PMR porto's kopen. Die zenden op 446mhz en komen bij mobiel gebruik met de kleine antenne veeeeeeel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel ervaring met 27MC? Het bereik van deze porto's valt namelijk vies tegen. Denk aan 2-3 km zonder bebouwing. Ligt niet aan de kwaliteit, maar aan het feit dat je met een veel te kleine antenne op 27mhz probeert te zenden. Je kan dit natuurlijk oplossen door een goede mobiele of draadantenne te gebruiken. Als je deze wil kopen voor communicatie met mensen die je kent kan je beter Chinese PMR porto's kopen. Die zenden op 446mhz en komen bij mobiel gebruik met de kleine antenne veeeeeeel verder.

 

die bami porto's zijn vergunningsplichtig om mee te zenden

een 27mc antenne moet voor een goede werking 2,75m of langer zijn

er staat hier ook over draad dipolen geschreven dat is voor 10 euro er een zelf maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen ervaring eerlijk gezegd, bdn eigenlijk meer een luisteraar dan een prater. Als ik een accu en lader voor mijn 3000xlt kan vinden kan ik misschien ook beter blijven luisteren maar ietsvtrekt me toch wel aan aan dit zendgebeuren. Wil eigenlijk zoveel mogelijk kunnen meeluisteren en heel af en toe eens meelullen denk ik... ;p

 

[edit]

 

Heb nog een beetje verder zitten koekeloeren en zag dat je dit ding ook op 10 en 12 meter kunt afstellen [om stiekem mee te luisteren of om te gebruiken tijdens shtf]. Als je één soldeer-bruggetje verwijderd kun je steeds redelijk makkelijk schakelen tussen 10-11-12 meter maar heeft dat wel nut? Wie zitten er op 10 en 12 meter?

 

Qua bereik kan ik toch een goede antenne op de auto gebruiken en eventueel thuis iets aan de muur schroeven? Wordt het dan niet al een stuk beter?

 

Als iemand nu ongeveer weet wat mijn plan is en een veel betere oplossing daarvoor weet.... ik hoor het graag ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
die bami porto's zijn vergunningsplichtig om mee te zenden

een 27mc antenne moet voor een goede werking 2,75m of langer zijn

er staat hier ook over draad dipolen geschreven dat is voor 10 euro er een zelf maken ;)

Die Bami portos waar jij het over hebt is iets anders dan de toegestane pmr

Pmr portos uit de bami regio kun je vaak uitbreiden en dan vallen ze wel onder de gunning plicht maar who cares lmao

Oom agent snapt er toch geen reet van geloof me ik heb ze binnen gehad en nog nooit zo gelachen ligt recht voor de neus een politie porto met alle regios erin landelijk zelfs de eilanden en ze kijken er niet eens naar.

Dus als men zich gedraagt en geen frequenties gaat vervuilen valt het allemaal wel mee.

Zijn zat chinezen voor onder of rond de 100 euro die alles hebben en je zelf kan programeren via je computer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...