Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dr David Brownstein, Iodine, most misunderstood nutrient.


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben even aan de talk begonnen maar voor dat ik hem afkijk, kan je er een korte samenvatting van geven? 1,5 uur is aardig lang voor een leek als ik wat betreft alternatieve geneeskunst en jodium.

 

Gevolgen van Jodium tekorten, effecten van Jodium op schildklier, hartklachten, soorten jodium, belang van suppletie, tekorten kunnen leiden tot auto immuunziekten, aanvulling kan leiden tot in remissie gaan van diverse klachten, en als laatste en dat is in het geheel niet onbeleefd bedoeld, anderhalf uur is niet lang als je kennis kan nemen van 100 jaar onderzoek in die korte tijd en een hoop kan leren, dit is niet persoonlijk maar het is me inmiddels al vaker opgevallen op het forum dat de gemiddelde aandachtspanne erg kort is, ik ben me er van bewust dat het doen van een dergelijke mededeling verkeerd opgevat kan worden maar het moest me nu even een keer van het hart. Laat geen kennis aan je voorbij gaan omdat de verpakking niet bevalt of geen opgefokte adrenalinelading bevat.

 

Om het wat meer toegankelijk te maken Alex Jones dan maar een keer in een interview met Brownstein.

 

[video=youtube_share;tUr7JtOyl3w]http://youtu.be/tUr7JtOyl3w

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toverleveringsdrang Geen probleem. Ik weet als leek wel een klein beetje wat jodium voor ons doet maar vanwege een chronisch gebrek aan tijd moet ik daar zorgvuldig omgaan. Daarom vroeg ik om een korte samenvatting (meer als een inleiding) om te beslissen of ik de hele talk af moet kijken. Ik ben zelf niet zo zeer op zoek naar nieuws met een opgefokte adrenalinelading en wil zeker wel 1,5 besteden aan iets waarvan ik denk dat ik er iets van kan leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slik een multi vitamine, met 100 % van de ADH jodium staat erop, is dat dan voldoende? Dan is iedereen geholpen door het simpel dagelijks slikken van een multi?

 

Nee, dat is niet voldoende, Jodium is een spoormineraal dat 'op' kan raken als je het niet aanvult, Dr Vogel heeft wel een redelijk Kelp supplement, daar kan je makkelijk wat van nemen als de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, de meeste 'populaire' supplementen zijn op chemische basis en daar word heel weinig van opgenomen door je lichaam, het kan als man geen kwaad een GOED supplement te kopen dat kost wat meer maar je zult je ook een stuk beter voelen, als ik een veralgemeniseerd setje voor je zou samenstellen zou dat bestaan uit wat hoog gedoseerde vitaminen op natuurbasis of natuur identieke bestanddelen gebaseerd. Now is een goed merk, daarvoor kan je o.a. bij de body en fitshop terecht, ook maagzuur of liever gezegd een tekort daaraan kan opname van vitaminen, mineralen en gezond voedsel beperken. na jaren puzzelen en heel veel onderzoek te hebben gedaan naar basisvoorwaarden voor een goed supplement of supplementen ben ik bij de volgende combinatie terecht gekomen.

 

HCL betaine, helpt je meer maagzuur aan te maken, brandend maagzuur is niet per definitie een bijverschijnsel van te VEEL maagzuur, het kan vreemd genoeg ook een symptoom zijn van te WEINIG maagzuur, en een tekort aan maagzuur is niet vreemd, als we ouder worden gaat de maag gewoon minder produceren en dat betekend grosso modo dat het minder effectief is in het doen van voorwerk voor de darmen, consequentie is dat voedsel niet afdoende verteerd kan worden en je niet alle voedings stoffen opneemt, veel mensen hebben zowieso al geen gezonde darmflora meer en zijn gekoloniseerd door bij voorbeeld candida albicans, die schimmel heeft ook voedsel nodig en kan als ongewenste mee eter fungeren en jou van de voedings stoffen beroven die jij nodig hebt om fatsoenlijk te functioneren, er zijn genoeg checklijsten beschikbaar op het internet die je even kan aflopen om een basale constatering voor jezelf te doen, check even voor jezelf na of je idd wildgroei van candida hebt. Als dat het geval is flikker je de koolhydraten en suikers zo veel mogelijk uit je dieet, piepers, pasta, brood, crackers en al die meuk, kaas en zuivel dat niet van grasgevoerde koeien en schapen etc afkomstig is gooi je dr ook uit, veel koeien worden gevoerd met graan en dat is niet hun natuurlijke dieet, koeien eten gras, dus grasgevoerd vlees en roomboter en zuivel is veel beter dan graangevoerd vlees en zuivelprodukten, als je daar op overstapt verander je van een scheetfabriek in een scheetvrije fabriek, niet meer opgeblazen en je zal afvallen en tot een natuurlijk gewicht komen, vanzelf.

 

Gluthatione, vrije radicalen afvanger die in principe word aangemaakt door het lichaam maar die je heel goed kan aanvullen, het helpt ook om de opname van vitaminen, mineralen en voedingsstoffen naar je cellen te transporteren en vergemakkelijkt de opname hiervan.

 

Adam van Now Foods is een op mannen afgestemde Multi, check de website van body en fit voor de vitamientjes, dames kunnen Eve kiezen.

 

CQ10, anti oxydant in principe lichaamseigen maar aanvullen kan geen kwaad, leven is niet meer zoals het vroeger was en het meeste voedsel is bewerkt en dat remt natuurlijke productie, vet vlees en vette vis eten kan geen kwaad, vet ( verzadigd) levert energie in tegenstelling tot wat veelal beweerd word, als je je lichaam weer aanleert om vet te verbranden ipv koolhydraten ( suikers) zal het beter functioneren, Himalaya zout kan geen kwaad om dat te gebruiken bevat 84 tot 90 mineralen en sporenelementen, een plant heeft er maar drie nodig maar een mens meer.

 

MCT olie, medium chain triglycerate is gemaakt van kokos en palmolie en is het zuiverste vet dat er zo'n beetje is, helpt je hersen vlijmscherp te functioneren om dat je hersens grotendeels bestaan uit cholesterol en vet, zal het dit herkennen en als snelle makkelijk toegankelijke brandstof gebruiken, kalm aan mee beginnen anders kak je in je panty.

 

Cheers.

 

Alle bovenstaande zaken zijn afzonderlijk te Googlen en te onderzoeken, voordat men op me gaat schieten gaarne zelf ook even wat voorwerk verrichten, ik dank u;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toverleveringsdrang Geen probleem. Ik weet als leek wel een klein beetje wat jodium voor ons doet maar vanwege een chronisch gebrek aan tijd moet ik daar zorgvuldig omgaan. Daarom vroeg ik om een korte samenvatting (meer als een inleiding) om te beslissen of ik de hele talk af moet kijken. Ik ben zelf niet zo zeer op zoek naar nieuws met een opgefokte adrenalinelading en wil zeker wel 1,5 besteden aan iets waarvan ik denk dat ik er iets van kan leren

 

 

Dank je, pak van mn hart, in that case enjoy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Ik slik een multi vitamine, met 100 % van de ADH jodium staat erop, is dat dan voldoende? Dan is iedereen geholpen door het simpel dagelijks slikken van een multi?

 

of je bakt gewoon je eigen brood met huishoudzout met jodium erin. de regering heeft namelijk ook wetten opgesteld om ervoor te zorgen dat de bevolking zijn nodige jodium binnenkrijgt, namelijk afspraken dat bakkers een minimale hoeveelheid jodium in hun brood moeten doen. Maar in een SHTF komt er dus een tekort aan "pre-baked" brood en zullen de mensen veelal niet weten dat jodium een zeer belangrijk ingrediënt is in het brood

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je bakt gewoon je eigen brood met huishoudzout met jodium erin. de regering heeft namelijk ook wetten opgesteld om ervoor te zorgen dat de bevolking zijn nodige jodium binnenkrijgt, namelijk afspraken dat bakkers een minimale hoeveelheid jodium in hun brood moeten doen. Maar in een SHTF komt er dus een tekort aan "pre-baked" brood en zullen de mensen veelal niet weten dat jodium een zeer belangrijk ingrediënt is in het brood

 

Appelpitten zitten ook bomvol (opneembaar) jodium.

Ook zit jodium in cashewnoten, zilvervliesrijst, zoutwater vis en schaaldieren en yoghurt.

 

Overigens is het preppen van zout (al dan niet gejodeerd) sowieso geen onnodige luxe en spotgoedkoop. Nu eten we teveel, als de supermarkt het niet meer doet wordt het snel schaars. 't Is ook nog handig om zaken in te conserveren en nodig bij het inmaken en wecken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in een SHTF komt er dus een tekort aan "pre-baked" brood en zullen de mensen veelal niet weten dat jodium een zeer belangrijk ingrediënt is in het brood
Wie in een SHTF pas wil beginnen met brood leren maken, komt al heel wat ervaring tekort, én meel. Die mensen zullen meestal ook geen meel opgeslagen hebben om in een SHTF te gebruiken.

Wie pre-SHTF al eens bezig is geweest met brood bakken, is al bekend met de daarbij behorende theorie en recepten, weet dat er gejodeerd of bakkerszout in hoort. Die heeft ook meel in huis, en gist of weet zelf hoe ze een desemstarter kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...