Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vragen over reisvaccinaties


Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Ik ben nieuw hier en dit is dus mijn eerste post!

Ik ben best nieuw in dit wereldje en ben daarom ook best benieuwd of ik het goed doe qua berichtgeving en vragen, dus feedback is ook fijn.

 

Ik wil dus op vakantie gaan, maar heb nog een paar vragen met betrekking tot reisvaccinaties.

In het volgende artikel: http://www.reisverzekering.nl/reisvaccinaties/ las ik het volgende:

"Gelukkig is het nog niet te laat, want je kunt ook een dag van tevoren nog naar de GGD."

 

Ik wil natuurlijk verder gezond op vakantie en gezond terug komen, maar wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie wel eens een dag van te voren zo iets gedaan?

Is het ook zo dat iemand wel eens ziek geworden is of gewoon uitslag kreeg van de vaccinatie of iets dergelijks?

 

Groetjes,

 

Lamas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

NIET wachten tot de laatste dag...meestal moet je toch een afspraak voor zoiets maken.

e.e.a. hangt er ook vanaf waar je heen gaat....heb zelf altijd keurig mn vaccinaties gehaald (voorkomen is beter dan genezen).

 

Nog nooit ziek geworden tijdens vakantie of een of andere uitslag van de vaccinaties gehad.

Dus de G.G.D. bellen of mailen voor een afspraak lijkt me de beste keuze.

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @ jlamas,

Welkom op dit preppers forum.

Je kan hier schat aan informatie vinden en uren doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site.

Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op voor je het weet ben je het ook.:D

Je schrijft dat je op vakantie wil, maar niet waar naartoe en dat is toch wel belangrijk.

Maar de GGD kan je inlichten welke vaccinaties voor welk land je nodig hebt want dat is wel verschillend.

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

 

De enig zinnig reactie op de toestand in Oekraine, hulde !

Veel plezier op je 'knipoog, trekje aan mijn oor' vakantie.......

 

 

( sorrie het is een redelijk serieus forum, maar soms maken we ook graag een grapje, zeker als er een ENORME 'goal' staat :cool: )

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jlamas

 

Wat je nodig hebt hangt er ook van af waar jij op vakantie gaat en wat jij gaat doen.

Informatie inwinnen kan o.a. bij huisarts, apotheek, GGD. (vaccitinatie kan vaak ook via de huisarts)

Daar kunnen ze jou informeren over wat nodig is of aangeraden wordt.

 

Maar bedenk zelf ook wat jij nodig vindt!

 

Informeer gewoon tijdig.

 

Tip: vraag ook om een internationaal bewijs van inenting of Profylaxe, handig indien je het nodig hebt/kunt overleggen indien nodig.

 

 

ik ga niet in op wat je nodig hebt omdat een en ander wel eens aangepast/gewijzigd wordt.

 

Greetz Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je voorgeschreven medicijnen mee?

Voor alle medicijnen die je meeneemt heb je een medicijnpaspoort en artsenverklaring nodig, voor sommige medicijnen heb je een Schengenverklaring nodig en voor sommige medicijnen een verklaring van de ambassade.

Dat laatste kan bij sommige ambassades vier maanden duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wil niet zeggen heer/mevr kans dat je elk balletje moet nemen :p

Welkom op het forum.

 

De enig zinnig reactie op de toestand in Oekraine, hulde !

Veel plezier op je 'knipoog, trekje aan mijn oor' vakantie.......

 

 

( sorrie het is een redelijk serieus forum, maar soms maken we ook graag een grapje, zeker als er een ENORME 'goal' staat :cool: )

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms moet ik verder lezen......hamster gaat ff in het schaam hoekje.........

Neem je voorgeschreven medicijnen mee?

Voor alle medicijnen die je meeneemt heb je een medicijnpaspoort en artsenverklaring nodig, voor sommige medicijnen heb je een Schengenverklaring nodig en voor sommige medicijnen een verklaring van de ambassade.

Dat laatste kan bij sommige ambassades vier maanden duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook zo dat iemand wel eens ziek geworden is of gewoon uitslag kreeg van de vaccinatie of iets dergelijks?

Op mijn reizen ben ik ziek geworden van de malariatabletten. Tegenwoordig neem ik die niet meer in. Nooit meer ziek geweest. Ik loop wel de kans op malaria natuurlijk, maar dat is te behandelen, dus dat risico neem ik.

In Cuba en Oekraine ben ik ziek geweest (had niets te maken met inentingen of slecht water, maar persoonlijke langdurige kwaal) en kreeg met de plaatselijke dokters te maken. Prima ervaringen mee. Wat me opviel is dat ze zeer weinig kosten rekenen, de arts in Oekraine rekende 25 euro voor vijf behandelingen, terwijl ze makkelijk meer hadden kunnen rekenen. Ze hebben dan ook een persoonlijke vette bonus van mij gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Preppers,

 

Ik ben nieuw hier en dit is dus mijn eerste post!

Ik ben best nieuw in dit wereldje en ben daarom ook best benieuwd of ik het goed doe qua berichtgeving en vragen, dus feedback is ook fijn.

 

Ik wil dus op vakantie gaan, maar heb nog een paar vragen met betrekking tot reisvaccinaties.

In het volgende artikel: http://www.reisverzekering.nl/reisvaccinaties/ las ik het volgende:

"Gelukkig is het nog niet te laat, want je kunt ook een dag van tevoren nog naar de GGD."

 

Ik wil natuurlijk verder gezond op vakantie en gezond terug komen, maar wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie wel eens een dag van te voren zo iets gedaan?

Is het ook zo dat iemand wel eens ziek geworden is of gewoon uitslag kreeg van de vaccinatie of iets dergelijks?

 

Groetjes,

 

Lamas

 

Zou wellicht ook handig zijn om te vertellen WAAR je naartoe gaat, WAT je daar gaat doen en onder WELKE omstandigheden je aldaar gaat bivakkeren en ook HOE LANG je er verblijft.

 

Wordt het 3 dagen Pretoria of 6 weken jungle tocht door het noorden van India?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...