Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW] Philips AE1125 Radio


Nickx

Aanbevolen berichten

@IsaBo zoals gewenst:

 

Philips AE1125 Draagbare Radio Groen

 

Frequentiebanden: FM (87,0-108 MHz), MW (522-1620 KHz), LW (153-279 KHz)

 

Voeding:

Aantal batterijen: 3 AAA batterijen 1,5 volt

Accupak (ingebouwd): Ni-MH (op te laden via usb-poort eerste keer 8 uur laden of slinger/stroomgenerator)

 

Soort tuner: Analoog

 

Gewicht pakket: 260 gram (zonder extra batterijen)

Hoogte: 76 mm

Diepte: 47 mm

Breedte: 120 mm

 

Voorzien van:

LED verlichting/zaklamp (display niet verlicht)

Alarm/sirene

Aantal USB 2.0 poorten: 1

 

Gekocht voor: € 34,95

 

RADIO:

Bij het uitpakken kwam er een mooi compact klein groen radiootje te voorschijn.

Na een minuut aan de slinger te hebben gedraaid, welke niet zwaar gaat, kon ik een paar minuten radio luisteren.

Het rendement draaien en luisteren viel me erg mee.

Het geluid verbaasde me positief, stemmen zijn goed verstaanbaar en de muziek is gezien de afmeting van de ingebouwde speaker meer dan acceptabel.

Het analoge afstemmen vind ik niet prettig een heel klein knopje die redelijk zwaar gaat, ik kan alleen mijn duim erop drukken en dan draaien.

Hoewel ik bewust gekozen heb voor een analoog scherm (bij vallen wil LCD nog weleens helemaal zwart worden) zou ik bij nader inzien toch kiezen voor LCD gaan.

Het is moeilijk om de radio af te stemmen op frequentie... een beetje ernaast en je hoort niets zonder dat je weet of je goed zit... bij zichtbaar LCD weet je in ieder geval dat de frequentie juist is.

Op de FM kon ik met wat gepiel aan het kleine knopje veel zenders vinden, op de MW slechts 3 zenders, maar binnen zittend op ca. 1 meter van het raam lukt het mij niet om ook maar iets te ontvangen op de LW.

Radio afgestemd op de FM "rampenzender" en klaar.

 

VERLICHTING:

3 leds die inschakelbaar zijn tijdens het radio luisteren. Geven genoeg licht om je door het huis te bewegen zonder dat je ergens je nek over breekt.

3 leds kunnen ook op de interne accu branden (oplaadbaar via slinger)

 

SIRENE:

Een leuk irri geluid, niet overdreven hard. Geen idee wanneer ik deze zou gebruiken.

 

OPLADER:

Via de geïntegreerde slinger kan je de ingebouwde accu opladen. Om te kijken of dit een beetje functioneel kan werken heb ik de accu van mijn backup telefoon helemaal leeg laten geraken.

Hierna aangesloten op de mini USB en aan de slinger gaan draaien voor 1 minuut, telefoon ging aan maar voordat ik was opgestart weer leeg. Ingebouwde USB snoertje aan de korte kant maar werkbaar.

Vervolgens 5 minuten gedraaid, tijdens deze 5 minuten ging de slinger wisselend licht (net alsof de slinger doorschoot) en zwaar draaien net alsof er een soort warmte beveiliging op zit die wat loskoppelt als het te warm word. Hier kan ik niet over vinden in de gebruiksaanwijzing.

Na 5 minuten kon ik mijn telefoon opstarten en een email maken en verzenden hierna was het afgelopen met de stroom.

Het is jammer dat je niet kan zien dmv ledje oid dat de lader zijn werk doet en/of hoevol de ingebouwde accu is.

 

Al met al een "geinig" multifunctioneel radiootje die zijn werk wel doet

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooie review, bedankt.

De meerwaarde van het opladen door de slinger is dus niet echt een succes, heb ook zoiets gehad en na 4 jaar was de accu dood. Kies nu liever een radio die gewoon op batterijen werkt. Zijn compacter en goedkoper. Voor 36 euro totaal koop ik dan liever een eenvoudige wereldontvanger voor in de BOB.

http://www.kijkshop.nl/product/137503/cresta-digitale-wereldontvanger-cmr310/?channel_code=110&product_code=74549323&utm_source=google-shopping&gclid=CNS16Mmxmr0CFdHLtAodl3YA5Q

 

En een aparte lamp, net vanochtend het lampje van de LIDL gehaald http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-6420E783-93C687DA/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=2199

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doorschieten van de slinger moet niet. Doet hij dat beide kanten op? Draait ook niet lekker lijkt me. Ik zou anders Philips er even voor mailen. Dat alarm is voor als je gewond bent en hulp nodig hebt. Je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerlijke review, en dat is precies wat je mag verwachten hier op preppers!

 

Ik heb hetzelfde zwengel probleem met mijn Perel opwindbare lamp (review).

Mij lijkt de techniek te simpel om daar een slimme zwengel in te zetten die ontkoppeld bij teveel warmte oid...

 

ik persoonlijk vind, naar aanleiding van jouw review een 7 te hoog. ik zou eerder een 4-5 geven. gebaseerd op de slechte frequentieafstelling, middelmatig ontvangst en twijfelachtige zwengel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...